Van 2-3 terv a Rába hadiioari strategiájával kapcsolatban. A tökölődésnek 2 oka lehet. Vagy lassabban zajlik a belső átalakítás, mint tervezték, vagy a Rába hadiipari terve, nemcsak a magyar megrendelésektől, a magyar hadiipari stratégiától függ.Szerintem felületesen ítéled meg a gondot.
Az állam kötött egy szerződést saját magával 12 000 teherautóra, 15 évre.
Mondjuk 800 db/év kapacitásra berendezkedett a cég, majd évi 10-en pár darabokat rendelt az állam....
A cég meg igyekezett nyereséges maradni, kb 3x áron adva az egyre kevésbé magyar teherautót az államnak....
Sőt az állam még a szart is átvette magától, így lehetett szar minőséget is adni drágán.
Most a külföldi tulajdonostól várjuk a minőséget.
60 Mrd csak a Lynx gyár, az amúgy 16 Mrd értékű Rába meg mehet a szemét dombra.
Az a 16 Mrd egyébként a te meg az én pénzem, az adófizetőké.
Csak valaki így bánt/bánik vele.
Nem jó, ha ezt helyesnek gondoljuk.
Az osztrákoknál éppen most került egy volt Hirtenbereges fószer tulajdonába a MAN Steyr. Átépítés, leépítés portfoliotisztítás zajlik. Fél évet csúszott a helyi szakszervezet miatt.
A másik külső ok, hogyan alakul az RM szereplése a csehszlovák, szlovén piacon. Remélem a szlovák jövőre eldől. Ezután tisztábban lehet látni, mit alkudtak ki a szomszédok, ehhez Zala hogyan kapcsolódik és hol lehet a Rábának helye. Győr-Rába a hadiipari klaszter harcjármű részlegének egyik telephelye.