Szokásos fogalmatlan válasznagyon naív kérdés
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Szokásos fogalmatlan válasznagyon naív kérdés
A rába nagyon megdolgozott azért, hogy szar legyen....Szerintem az egyetlen cég, melynek terméke gazdaságosan gyártható itthon.
Mindenféle harcjármű, meg radar gyártásáról álmodtunk, ami még itt van (egy 125 éves, nyereséges gyár, mely beszállítója a fél világ teherautó gyártóinak), azt meg döntsünk be?
A cseh Tátra az jó, a magyar Rába meg szar?
A lengyel Jelcz az jó a lengyel haderőnek, de nekünk szar a Rába.
Azért nincs nekünk semmink, mert nem becsüljük meg.
Álmodozunk, hogy HX3, a Rába meg szar nekünk, de amúgy magyar gazdaságot erősítsük?
Hát, hogy jön ez össze?
Igen. Tetszettek volna minőséget gyártani tisztességes áron. De ez nem sikerült. Drágább volt mint egy hasonló MAN teherautó és silány minőségű. Ez van. Az ilyen magyar gyártó pusztuljon! És az elmúlt évtizedek hadiipari beszállítói között ezzel nem voltak egyedül sajnos. Csak szerencsére a FÉG már megszűnt míg sajnos a Rábával még bohóckodik Palkovics.A cseh Tátra az jó, a magyar Rába meg szar?
A lengyel Jelcz az jó a lengyel haderőnek, de nekünk szar a Rába.
Csak jelzem, hogy te IFV-t sem itthon akartál gyártani, mert minek, meg mert úgy sem vagyunk rá képesek.Mert pár ezer db ra felesleges gyártási kapacitást kiépíteni. Vagy gyártól szériában vagy ha van pénzed akkor a kirakat kevés db számú szériákba öntöd ez által máshonnan veszed el a forrást.
A Rábának azzal kellene foglalkoznia amihez ért és piaci szereplő.
Nem szabadna feleslegesen pár évre kirakat gyártást rá erőltetni. Ha nem tudsz vele mélyebben betörni a nemzetközi piacra csak ismét fájdalmas vegetáció lenne. Az erre szánt forrásokbol a piacról értelmes járműveket tudsz beszerezni úgy hogy idehaza meg tudod teremteni hozzájuk a szükséges logisztikai szervíz hátteret és felépítményeket.
Megnyugtatlak hogy sajnos ez a nagy nemzeti erőltetés a magyar iparra már kezd a visszájára fordulni a "versenyszférában". Sokszor mintha úgy hoznának döntést és irányt hogy nem érdekli vagy nem akarnak tudomást venni azokról a tényezőkről amik sajnos léteznek az egész gazdaságban. Jobban nem fejtem ki mert aki kicsit járatos benne az látja hogy mi a helyzet.
Visszatérve nem a hazai gyártás ellen vagyok hanem ne öljünk valamibe
forrást csak azért hogy legyen mit előadni a kirakatban. Mert mire kész lenne lehet hogy addigra megváltoznak a körülmények és az egész projekt marad a vegetáció szintjén.
Sokszor át beszéltük.A rába nagyon megdolgozott azért, hogy szar legyen....
Sztem legalább 2-3 évet fog késni az a Lynx mármint a sorozatgyártása.Csak jelzem, hogy te IFV-t sem itthon akartál gyártani, mert minek, meg mert úgy sem vagyunk rá képesek.
Én csak azt gondolom, hogy ennek az egésznek tényleg akkor van értelme, ha mondjuk a komplett HX3-at ide tudnánk hozni. De ezt én nem látom a helyzetbe.
Amire esetleg még lehetne esély, az esetleg 1 v. 2 MB típus. Tekintve a már itt lévő MB gyárra.
A Tatra helyi gyártása felejtős. Max. alvázról összelegózas.
Az Iveco meg max. annyira, mint a románok.
Azt meg ne erőltessük!
Továbbra is azt gondolom, hogy valamifajta ellentételezésre fogjuk ezt a területet megtartani.
- Ha ti rendeltek Lynxet, akkor veszünk tőletek nagyobb mennyiségben teherautót.
Ugyebár Lynx esetén játszanak mind az olaszok, mind a csehek/szlovákok.
Nekem mások a tapasztalataim, ráadásul a bevonult katonák nagy részének se lennének néhány iszákos történeten túl jó emlékeik is. Még pld a pilóták, lokatoros, lerakos vagy harcászati raketas egységek stb. hogy látták volna el feladatukat részegen?
Hozzáteszem az Obsitos program az öreg nyugállományú tisztek megbecsülését célozza. Döntsd már el, hogy részlegesen vagy megbecsült öreg "bakák" mert a kettő együtt nem megy!!!
Csak akkor, ha elfogyott az alkohol...Szóval szerinted nem voltak komoly alkoholproblémák a seregben?
Vagy a magyar gyárt a magyarnak szart?!Sokszor át beszéltük.
A Scania, Claas futóművei Rába alkatrészeket használnak.
A Cougar MRAP komplett futóműve RÁBA.
Az nem folyik, nem szar?
Nem lehet, hogy az MH minőségbiztosítási rendszerével van gond?
A HX 3-ast is szarul vesszük át?
Az állam a tulajdonosa, egyben felelőse a Rába termékek minőségének....
Hol a hiba? A Rába egyre jobban működik, állami megrendelése nincs.
Ezzel szemben hegesztett alvazakat gyárt külföldre, hajtasrendszereket, futóműveket, alvazakat, felépítmény élet tervez és fejleszt.
Ha van rá igény.
De nyilván csak külföldre jó, otthonra szar.
És az általában ritka pillanat voltCsak akkor, ha elfogyott az alkohol...
De beleremegett egy pár kéz...És az általában ritka pillanat volt
Miből gondolod?Sztem legalább 2-3 évet fog késni az a Lynx mármint a sorozatgyártása.
Akkor igazi delirium party lehetett!De beleremegett egy pár kéz...
Debizony.Nem lehet, hogy az MH minőségbiztosítási rendszerével van gond?
Szerintem felületesen ítéled meg a gondot.Igen. Tetszettek volna minőséget gyártani tisztességes áron. De ez nem sikerült. Drágább volt mint egy hasonló MAN teherautó és silány minőségű. Ez van. Az ilyen magyar gyártó pusztuljon! És az elmúlt évtizedek hadiipari beszállítói között ezzel nem voltak egyedül sajnos. Csak szerencsére a FÉG már megszűnt míg sajnos a Rábával még bohóckodik Palkovics.
Az nem folyik, nem szar?
Nem lehet, hogy az MH minőségbiztosítási rendszerével van gond?
A HX 3-ast is szarul vesszük át?
Az állam a tulajdonosa, egyben felelőse a Rába termékek minőségének....
Hol a hiba? A Rába egyre jobban működik, állami megrendelése nincs.
Nézzétek meg, hogy mennyi bedolgozó cég, divízió gyárt részegységeket a Rábán belül, melyek érdekes módon Rába logóval sikeresek mindenhol, mégis a vállalat maga nem képes ezeket az alkatrészeket normálisan egyberakni egy késztermékké.Vagy a magyar gyárt a magyarnak szart?!
Azt tudni miért?Sztem legalább 2-3 évet fog késni az a Lynx mármint a sorozatgyártása.
Mindenki LEGO-t gyárt. A Rába is. Viszont az államtól érezhetően nem vagy kevés igény mutatkozik.Debizony.
Viszont,van a Rábának gyártható akármilyen járműfejlesztése/terve?NINCS.A még valóban Rába fejlesztésű eredeti H sorozat 20+ éve nincs gyártásban-és már el is avult.
Mellesleg a lengyel Star már MAN,csak a belpiacra a seregnek még Star emblémával megy,Jelcz meg egy legogyár.Létraalváz,mi lengyel rajta,a többi mind nyugati beszállitők részegységei.És elmarad minőségben az élvonaltol.
mert @tonyo így gondolja.Azt tudni miért?