A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
30 149
130 383
113
Szerintem az egyetlen cég, melynek terméke gazdaságosan gyártható itthon.
Mindenféle harcjármű, meg radar gyártásáról álmodtunk, ami még itt van (egy 125 éves, nyereséges gyár, mely beszállítója a fél világ teherautó gyártóinak), azt meg döntsünk be?

A cseh Tátra az jó, a magyar Rába meg szar?
A lengyel Jelcz az jó a lengyel haderőnek, de nekünk szar a Rába.

Azért nincs nekünk semmink, mert nem becsüljük meg.
Álmodozunk, hogy HX3, a Rába meg szar nekünk, de amúgy magyar gazdaságot erősítsük?
Hát, hogy jön ez össze?
A rába nagyon megdolgozott azért, hogy szar legyen....
 

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
16 841
29 071
113
A cseh Tátra az jó, a magyar Rába meg szar?
A lengyel Jelcz az jó a lengyel haderőnek, de nekünk szar a Rába.
Igen. Tetszettek volna minőséget gyártani tisztességes áron. De ez nem sikerült. Drágább volt mint egy hasonló MAN teherautó és silány minőségű. Ez van. Az ilyen magyar gyártó pusztuljon! És az elmúlt évtizedek hadiipari beszállítói között ezzel nem voltak egyedül sajnos. Csak szerencsére a FÉG már megszűnt míg sajnos a Rábával még bohóckodik Palkovics.
 
  • Tetszik
Reactions: tonyo and dudi

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
Mert pár ezer db ra felesleges gyártási kapacitást kiépíteni. Vagy gyártól szériában vagy ha van pénzed akkor a kirakat kevés db számú szériákba öntöd ez által máshonnan veszed el a forrást.
A Rábának azzal kellene foglalkoznia amihez ért és piaci szereplő.
Nem szabadna feleslegesen pár évre kirakat gyártást rá erőltetni. Ha nem tudsz vele mélyebben betörni a nemzetközi piacra csak ismét fájdalmas vegetáció lenne. Az erre szánt forrásokbol a piacról értelmes járműveket tudsz beszerezni úgy hogy idehaza meg tudod teremteni hozzájuk a szükséges logisztikai szervíz hátteret és felépítményeket.
Megnyugtatlak hogy sajnos ez a nagy nemzeti erőltetés a magyar iparra már kezd a visszájára fordulni a "versenyszférában". Sokszor mintha úgy hoznának döntést és irányt hogy nem érdekli vagy nem akarnak tudomást venni azokról a tényezőkről amik sajnos léteznek az egész gazdaságban. Jobban nem fejtem ki mert aki kicsit járatos benne az látja hogy mi a helyzet.
Visszatérve nem a hazai gyártás ellen vagyok hanem ne öljünk valamibe
forrást csak azért hogy legyen mit előadni a kirakatban. Mert mire kész lenne lehet hogy addigra megváltoznak a körülmények és az egész projekt marad a vegetáció szintjén.
Csak jelzem, hogy te IFV-t sem itthon akartál gyártani, mert minek, meg mert úgy sem vagyunk rá képesek. o_O
Én csak azt gondolom, hogy ennek az egésznek tényleg akkor van értelme, ha mondjuk a komplett HX3-at ide tudnánk hozni. De ezt én nem látom a helyzetbe.
Amire esetleg még lehetne esély, az esetleg 1 v. 2 MB típus. Tekintve a már itt lévő MB gyárra.
A Tatra helyi gyártása felejtős. Max. alvázról összelegózas.
Az Iveco meg max. annyira, mint a románok.
Azt meg ne erőltessük!
Továbbra is azt gondolom, hogy valamifajta ellentételezésre fogjuk ezt a területet megtartani.
- Ha ti rendeltek Lynxet, akkor veszünk tőletek nagyobb mennyiségben teherautót.
Ugyebár Lynx esetén játszanak mind az olaszok, mind a csehek/szlovákok.
 
  • Tetszik
Reactions: dkes and Vogon

mindenen kívül

Well-Known Member
2019. szeptember 18.
6 549
18 883
113
A rába nagyon megdolgozott azért, hogy szar legyen....
Sokszor át beszéltük.
A Scania, Claas futóművei Rába alkatrészeket használnak.
A Cougar MRAP komplett futóműve RÁBA.
Az nem folyik, nem szar?
Nem lehet, hogy az MH minőségbiztosítási rendszerével van gond?
A HX 3-ast is szarul vesszük át?

Az állam a tulajdonosa, egyben felelőse a Rába termékek minőségének....

Hol a hiba? A Rába egyre jobban működik, állami megrendelése nincs.

Ezzel szemben hegesztett alvazakat gyárt külföldre, hajtasrendszereket, futóműveket, alvazakat, felépítmény élet tervez és fejleszt.
Ha van rá igény.
De nyilván csak külföldre jó, otthonra szar.
 

tonyo

Well-Known Member
2017. június 23.
5 550
8 365
113
Csak jelzem, hogy te IFV-t sem itthon akartál gyártani, mert minek, meg mert úgy sem vagyunk rá képesek. o_O
Én csak azt gondolom, hogy ennek az egésznek tényleg akkor van értelme, ha mondjuk a komplett HX3-at ide tudnánk hozni. De ezt én nem látom a helyzetbe.
Amire esetleg még lehetne esély, az esetleg 1 v. 2 MB típus. Tekintve a már itt lévő MB gyárra.
A Tatra helyi gyártása felejtős. Max. alvázról összelegózas.
Az Iveco meg max. annyira, mint a románok.
Azt meg ne erőltessük!
Továbbra is azt gondolom, hogy valamifajta ellentételezésre fogjuk ezt a területet megtartani.
- Ha ti rendeltek Lynxet, akkor veszünk tőletek nagyobb mennyiségben teherautót.
Ugyebár Lynx esetén játszanak mind az olaszok, mind a csehek/szlovákok.
Sztem legalább 2-3 évet fog késni az a Lynx mármint a sorozatgyártása.
 
  • Szomorú
Reactions: hunemperor

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
8 731
12 259
113
Nekem mások a tapasztalataim, ráadásul a bevonult katonák nagy részének se lennének néhány iszákos történeten túl jó emlékeik is. Még pld a pilóták, lokatoros, lerakos vagy harcászati raketas egységek stb. hogy látták volna el feladatukat részegen?
Hozzáteszem az Obsitos program az öreg nyugállományú tisztek megbecsülését célozza. Döntsd már el, hogy részlegesen vagy megbecsült öreg "bakák" mert a kettő együtt nem megy!!!

Szóval szerinted nem voltak komoly alkoholproblémák a seregben?
 

Venom85

Well-Known Member
2020. augusztus 20.
7 208
20 554
113
Sokszor át beszéltük.
A Scania, Claas futóművei Rába alkatrészeket használnak.
A Cougar MRAP komplett futóműve RÁBA.
Az nem folyik, nem szar?
Nem lehet, hogy az MH minőségbiztosítási rendszerével van gond?
A HX 3-ast is szarul vesszük át?

Az állam a tulajdonosa, egyben felelőse a Rába termékek minőségének....

Hol a hiba? A Rába egyre jobban működik, állami megrendelése nincs.

Ezzel szemben hegesztett alvazakat gyárt külföldre, hajtasrendszereket, futóműveket, alvazakat, felépítmény élet tervez és fejleszt.
Ha van rá igény.
De nyilván csak külföldre jó, otthonra szar.
Vagy a magyar gyárt a magyarnak szart?!
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 187
33 407
113
Nem lehet, hogy az MH minőségbiztosítási rendszerével van gond?
Debizony.
Viszont,van a Rábának gyártható akármilyen járműfejlesztése/terve?NINCS.A még valóban Rába fejlesztésű eredeti H sorozat 20+ éve nincs gyártásban-és már el is avult.
Mellesleg a lengyel Star már MAN,csak a belpiacra a seregnek még Star emblémával megy,Jelcz meg egy legogyár.Létraalváz,mi lengyel rajta,a többi mind nyugati beszállitők részegységei.És elmarad minőségben az élvonaltol.
 

Venom85

Well-Known Member
2020. augusztus 20.
7 208
20 554
113
Apám volt őrszolgálatba ittak valami kevert szart bűzlött az alkoholtól! Szájába égett a bagó...ment az ügyeletes tiszt kiabálta Horváth mi van a szájában?!
Jelentem százados úr semmi csak belerepült a szentjánosbogár a szívószálamba!
Más világ volt az! Én sajnálom, hogy kimaradtam belőle!
 
  • Vicces
Reactions: Pogány and SilvioD

mindenen kívül

Well-Known Member
2019. szeptember 18.
6 549
18 883
113
Igen. Tetszettek volna minőséget gyártani tisztességes áron. De ez nem sikerült. Drágább volt mint egy hasonló MAN teherautó és silány minőségű. Ez van. Az ilyen magyar gyártó pusztuljon! És az elmúlt évtizedek hadiipari beszállítói között ezzel nem voltak egyedül sajnos. Csak szerencsére a FÉG már megszűnt míg sajnos a Rábával még bohóckodik Palkovics.
Szerintem felületesen ítéled meg a gondot.
Az állam kötött egy szerződést saját magával 12 000 teherautóra, 15 évre.
Mondjuk 800 db/év kapacitásra berendezkedett a cég, majd évi 10-en pár darabokat rendelt az állam....
A cég meg igyekezett nyereséges maradni, kb 3x áron adva az egyre kevésbé magyar teherautót az államnak....
Sőt az állam még a szart is átvette magától, így lehetett szar minőséget is adni drágán.

Most a külföldi tulajdonostól várjuk a minőséget.
60 Mrd csak a Lynx gyár, az amúgy 16 Mrd értékű Rába meg mehet a szemét dombra.

Az a 16 Mrd egyébként a te meg az én pénzem, az adófizetőké.
Csak valaki így bánt/bánik vele.
Nem jó, ha ezt helyesnek gondoljuk.
 

arcas

Well-Known Member
2013. március 20.
7 215
24 291
113
Az nem folyik, nem szar?
Nem lehet, hogy az MH minőségbiztosítási rendszerével van gond?
A HX 3-ast is szarul vesszük át?

Az állam a tulajdonosa, egyben felelőse a Rába termékek minőségének....

Hol a hiba? A Rába egyre jobban működik, állami megrendelése nincs.

Vagy a magyar gyárt a magyarnak szart?!
Nézzétek meg, hogy mennyi bedolgozó cég, divízió gyárt részegységeket a Rábán belül, melyek érdekes módon Rába logóval sikeresek mindenhol, mégis a vállalat maga nem képes ezeket az alkatrészeket normálisan egyberakni egy késztermékké.
A másik oldalon persze játszik az is, hogy a nem megfelelő minőségű, szakszerűtlenül beállított gépeket ugyanúgy átvette rendszeresen a honvédség. Így még kényszer sem volt, hogy jobb irányba forduljanak a dolgok.
Nem a Rába vesztét akarjuk, hanem a felemelkedését. De ahogyan a legtöbb helyen, itt is először az asztalra kell csapni és rendet kell rakni a fejekben.
 

mindenen kívül

Well-Known Member
2019. szeptember 18.
6 549
18 883
113
Debizony.
Viszont,van a Rábának gyártható akármilyen járműfejlesztése/terve?NINCS.A még valóban Rába fejlesztésű eredeti H sorozat 20+ éve nincs gyártásban-és már el is avult.
Mellesleg a lengyel Star már MAN,csak a belpiacra a seregnek még Star emblémával megy,Jelcz meg egy legogyár.Létraalváz,mi lengyel rajta,a többi mind nyugati beszállitők részegységei.És elmarad minőségben az élvonaltol.
Mindenki LEGO-t gyárt. A Rába is. Viszont az államtól érezhetően nem vagy kevés igény mutatkozik.
Saját kockázatra ebben az országban drága dolgot nem érdemes fejleszteni.
Amit kértek megcsinálta, nem kellett. Ennyi.
Így dől el géppisztolyt, ÁRPÁD, Vasziljok, stb. sorsa.
Szar magyar, zúzzuk be, lesz majd jó külföldi.
 

Aladeen

Well-Known Member
2021. július 17.
21 637
42 056
113
Azt tudni miért?
mert @tonyo így gondolja. :D

Az ilyen szerződésekben komoly kötbérek vannak - nem fér bele "több év" csúszás!
Eleve nem is vállalnak sűrű határidőket a hadipari cégek: NASAMS 3 év után jön, a Leopard 2A7 3-4év szerződés kötéstől számítva.
Azt az évi kb. 30 Lynx IFV-t, amit vállalt az RM tuti, hogy hozni fogja - ha mást nem otthon szereli össze, de nem vállalja be a beégést és kötbérfizetést!
Nagy nemzetközi tendereken igen szarul nézne ki, ha nem képes évi néhány tucatos rendeléseket leszállítani...