Hogy mi van egy USA tenderen? Főleg ground forcesnál? Na ne má Éhezők viadala a lobbisták közt leginkább.Ez nagyon nem igy megy itt, kokemeny rendszer van, pontozas es hataridok, magasrol tesznek arra, mashol mi tortenik.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Hogy mi van egy USA tenderen? Főleg ground forcesnál? Na ne má Éhezők viadala a lobbisták közt leginkább.Ez nagyon nem igy megy itt, kokemeny rendszer van, pontozas es hataridok, magasrol tesznek arra, mashol mi tortenik.
Azt vágod, hogy nem vettünk sokat és bőven volt vele lövészet, kutya se tudja mennyi van belőle de nem hinném, hogy sok.
Persze, de akkor is mindent adekvatan lepapiroznak. Muszaj a cchecklistet kovetni, mert maskulonben szarra perelnek egymast es itt egy valoperes ugyvednek mar $800/ora felett csengetsz, kepzelheted, amikor milliardos uzleteken pereskednek neked globalis ugyvedi cegek.Hogy mi van egy USA tenderen? Főleg ground forcesnál? Na ne má Éhezők viadala a lobbisták közt leginkább.
Attól függ, így nincs dilemma mi legyen a maradékkal, mert nincs maradék.Az baj.
Szerintem akkor se lenne mindegy, de az európai tendereken biztos nagyon rosszul jönne ki ha nálunk bénáznak. Szóval fontosak vagyunk nekik és nem feltétlen a mi kétszázvalahány járművünk miatt...Ez nagyon nem igy megy itt, kokemeny rendszer van, pontozas es hataridok, magasrol tesznek arra, mashol mi tortenik.
Hát igen.Ne szórakozzunk már, a közel keleten 70-rd évek eleji Maljutkákkal is vígan lődöznek, szerbek-románok korszerűsítik is őket, mi meg kidobnánk a rendszerváltás utáni rendszeresített Metisz-M-et?
Hát igen.
Eddig volt a "semmit sem tudunk csinálni, mert nincs pénz" (hasonló körülmények között a muszlimok jelentős innovációs hajlamról tesznek tanubizonyságot, lásd technicalok), most pedig már a kisujjeltartós sznobizmus uralkodik a haderőfejlesztés terén.
Mi lesz még tavasszal itt Szinte minden alapanyagból hiány alakult ki. Plusz a Téli covid még rá fog tenni egy lapáttal. Nálunk már spedzegetik hogy januártól csökkentett termelésben megyünk mert nincs elég alapanyag (textil ipari) a piacon. Ami meg van és lesz annak folyamatosan megy fel az árra. A gond hogy kezd begyűrőzni mindenhová és nem látszik a vége. Minél jobban gyűrűzik annál később és szarabul fogunk belőle kijönni. Sajnos tavasszal érezhetően az egész magyar iparnak oda fog vágni. Ha szerencsénk lesz nem mélyen ha viszont kérdés hogy a németek a téli energia válságot hogy fogják átvészelni. Mert ha szarul annak sajnos fájó következményei lesznek itthon is az iparra nézve az autógyártástól kezdve a beszállítónkon át szinte mindenen.Mondjuk mindig lehet csúszás új vas esetén. Sztem reálisan nálunk is lesz. Főleg a covid és a globális félvezető, magnézium, papir faszomtudja lassan mi tükrében.
Kínával mki lábon lőtte magát. A pártfőtitkár agyába is bef~lérkőzött a kicsi Gréta. CO2 csökkentési kvótákat adtak ki tartományonként. Ezt a helyi pártfőtitkárok csak úgy tudják tartani, ha leállítják 1-4 hétre az üzemeket. Ez ha egy szénerőmű (Kína szénalapu energiaellátásra épült 50+%-ban adják az energiát), akkor szépen a többi üzem is leáll, mindegy mit gyárt gumilabdát vagy chipet. Ez elképesztő alkatrészhiányokat okoz. Karira qrvadrága lesz az IPhone, már ha ideér addig...
Mi lesz még tavasszal itt Szinte minden alapanyagból hiány alakult ki. Plusz a Téli covid még rá fog tenni egy lapáttal. Nálunk már spedzegetik hogy januártól csökkentett termelésben megyünk mert nincs elég alapanyag (textil ipari) a piacon. Ami meg van és lesz annak folyamatosan megy fel az árra. A gond hogy kezd begyűrőzni mindenhová és nem látszik a vége. Minél jobban gyűrűzik annál később és szarabul fogunk belőle kijönni. Sajnos tavasszal érezhetően az egész magyar iparnak oda fog vágni. Ha szerencsénk lesz nem mélyen ha viszont kérdés hogy a németek a téli energia válságot hogy fogják átvészelni. Mert ha szarul annak sajnos fájó következményei lesznek itthon is az iparra nézve az autógyártástól kezdve a beszállítónkon át szinte mindenen.
Visszatekintve majd 1 évvel korabbra miket irtam.Alapvetően ez egy fasza év lesz, 2018 decembere után idén második félévben nagyot lépett előre a Z2026. A 2018-as vásárlásokat, sikerült hadiipari beruházásokkal überelni. Viszont nem szabad leállni, mert a térségben mások is dinamikusan fejlesztenek, és ha pozíciót akarunk fogni, akkor ezt az irányt tartani kell. Qrvanehéz lesz, mert a Covid mindenhol felveti a védelmi kiadások megnyesését, de éppen ezért nem lenne szabad hozzányúlni. Ha tartjuk az irányt, relatív gyorsabban felzárkózhatunk, ha mások vágnak.
Egy kis összefoglaló mégis mi várható idén és jövőre
2020, a nagy dolgokon már túl vagyunk, a Hiúz után minden nagyobb beszerzésnél bejött a papírforma, beesett pár hadiipari meglepetés is és jó lehetőségek villantak fel.
Idén már nem sok van, de pár apróság várható:
- Eydar Yalcin / Yörük megspékelve Aselsan távirányítású fegyverrendszerrel. Ehhez kapcsolódóan hadiipari beruházás is kecsegtet.
Ez pipa.
- 3 H145M ls ami a lényeg az egyik tűztámogató konfigban.
- 4 Zlin be volt harangozva idén, de még nem landoltak Szolnokon.
DND, Unique Alpine, FN Herstall. Mindhárom üzletet még a homály fedi. Pedig a DND ERA gyártásnak legkésőbb jövőre el kellene indulnia. De erről a beruházásról nem nagyon hallani.2021 kilátások.
- Arzenál: Az eddig Brenek, Scorpion és pisztolyok mellett elkezdik gyártani a DND-vel ERA reaktív páncélzati elemeket. Ezeket itthon milyen gépekhez tudnánk integrálni?
- Arzenál 2.: Ha minden igaz beindul a Unique Alpine-nal közös biznisz is, azaz folytatódik. AR félautomat fegyverek civil piacra és egy mesterlövészfegyver. De további fejlesztések és gyártások idekerülhetnek. Ez főleg FN Herstall géppuskákkal kapcsolatban sanszos, akik az itt gyártott mesterlövészfegyver fejlesztésében is részt vett.
Ahogy írtam illet hazai telephelyet nyitni. Ez a bejelentés megtörtént. Azaz a komplett gyártás pár éven belül Magyarorszagra kerül.
- Hirtenberger: mivel elég jól le van fedve megrendelésekkel az osztrák telephely, illene egyet jövőre itthon is nyitni. Ha már 100% magyar ezt elvinném az Észak-Keleti régióba. Később a török gépekre is lehetne aknavetőket barkácsolni, akár a szingapúri cég automata SRAMS 120-as automata aknavetőjét.
Nah, ez a Szíjjártó projekt, üzleti terv egyelőre egy asztalfiókban maradt.
- Maradva a szingapúri ST Systemsnél, jó eséllyel télen révbe ér a Rábával közös bizniszük is. Ez a 120-as aknevetőn kívül nekem sötét ló, de harcjármű gyártását haknizta be Szíjjártó Győrbe. Bronco, Terrex??? Ez utóbbi nagy meglepetés lenne a Boxerrelí ( Mbombeval ) szemben, viszont a BTR utódjának kérdését lezárná.
Hát itt vki erősen behúzta a féket.
- AV - L-39NG. Ez legalább akkora vihart fog kavarni, mint a Terrex már ha az lesz De ez szemben az előző ötlettel sztem már eldöntött kérdés. A mennyiség a nyitott, milyen esetleges közös közép-európai képzési rendszerben fogjuk használni és bár nagy meglepetés lenne, de vmilyen formában egy hazai üzemet sem zárnék ki.
Ez a 2 buli továbbra is titkos. Azaz a drón cégek körvonalazódtak meglepetés nelkul. Izraeli, török vonal. Azért itt remélem vmit villantanak év végéig.
- Maradva a hadiiparnál Maróth 2 konkrét tervet még megnevezett a jövő évre. Drónipari és helikopteripari beruházás. Jól titkolóznak, így erről szinte semmi sem szivárgott ki, tippre nagyot fog szólni. Főleg a drón, mert nagyon trendi.
Ez kettőből eddig nulla. Sztem mindkettő lefagyott. A németek érzésre likvidálták azt a projektet (TLVS), amihez kapcsolódni akartunk, a norvég kormánnyal meg olyan erős lett a politikai vita, hogy a Köngsberg állami cégként nem fog beruházni nálunk.
- Az utolsó hadiipari téma, egy német légvédelmi beszerzéshez kapcsolódó beruházás, illetve a NASAMS aláírásának elhúzódása kapcsán is a munkahelyteremtés volt az indok. Remélem a kettőből az egyik jövőre szintén beesik.
Az Airbus ahogy tavaly, idén is 1 év múlva ígéri. Legalább következetesek. Remélem jövőre nem ugyanezt kell írnom.
- Megkapjuk az utolsó 4 H145M-et, itt szeretném, ha elkezdenénk a Spike integrációt közösen az Airbusszal.
A remény még él.
- Elvileg további kebabos verdák is jönnek.
Ez faszán halad.
- a zalaegerszegi Hiúz gyárat is meg kell kezdeni.
Megleptek csak hazai, német vasakkal. Mind1 februárig már fél lábon is kibírom.
- A kiképzés felpörgését látva és tudva hogy már nyáron zajlott a Pzh 2000-esek gyártása, jövőre meglephetne minket a KMW pár darabbal.
Még pletykaszinten sem. Itt az esetleges szlovák Lynx szerződésig nagy változást nem is várok.
- Ha már ott ülünk a szlovákok vezette PESCO projektben, ez is révbe érhetne lassan jövőre, akár az Eva ágyútarack képében,
Lett.Ezeken felül remélem lesz további 3-4 új bejelentés.
Meg tudna azért is hogy ismét jó legyen. Régen gyártottunk harckocsikat, terepjárókat, személyautót, jó buszokat, motorkerékpárokat és mindig jött valami külföldi atyaúristen szemlélet ami miatt úgy néztünk a sajátra muszájból vagy a hit miatt mint egy dögre szokás és így mindig jó lett helyette a külföldi, amivel az ő gazdaságukat tömtük amiből tudtak fejleszteni a miénk helyett idehozott dolgaikon mi pedig mertünk kicsik lenni, mert áhh, a sajátunk úgyis szar, nem versenyképes...,aztán rendre végignézhettük hogy a KGST dolgai amire beszántottunk dolgokat utólag szarozva lett a nyugati csodák miatt, a nyugati csodákröl meg rendre derültek a jó marketing mögötti foshalmok, ami pedig jó, láss csodát éppen Rába tengelyt is használhat...A rába nagyon megdolgozott azért, hogy szar legyen....
Ez nem a merjünk kicsik lenni szemlélet,hanem az urambátyám összefonódások miatti következmények nélküli ország vagyunk végett van.A Rába tud minőséget gyártani,ahova muszál.Mert ott ha nem gyárt minőséget,reális áron,akkor nem kap pénzt-és tönkremegy.Itthon viszont következmények nélkül adhat aranyáron szart (állami megrendelőnek,mert a szabadpiacon már nem),mert nincs következménye.Az egyetlen gond a hazai követelmény hiánya ami a merjünk kicsik lenni tudatos gerjesztése
Több szálon futó történet ez, a győrieknél javában elkezdődött az elméleti felkészités a NASAMS-ra ill. a SAMOC-ra is, nem lehet tökölődni. A szinfalak mögött váltakozó sebességgel ugyan, de minden halad...,és ez a fontos. Reméljük Gáspárunk gondol a karácsonyfánk alá valamit, hogy jól teljenek az ünnepek majd.Ez kettőből eddig nulla. Sztem mindkettő lefagyott. A németek érzésre likvidálták azt a projektet (TLVS), amihez kapcsolódni akartunk, a norvég kormánnyal meg olyan erős lett a politikai vita, hogy a Köngsberg állami cégként nem fog beruházni nálunk.
Err emlékszel az én konteomra, hogy a németek (bajorok) szépen megoldják ezt emberi osszegbol, amerikai tech nélkül csendben? Nem lesz 3000km hatotavja, csak 500-800, kb taktikai ABM, de az boven jo lesz a németeknek es nekünk is stb... erre tippeltem valamifele Diehl-vezette nemet konzorciumot, akik megkapták az ukazt a TLVS lefújásakor..
Ez kettőből eddig nulla. Sztem mindkettő lefagyott. A németek érzésre likvidálták azt a projektet (TLVS), amihez kapcsolódni akartunk, a norvég kormánnyal meg olyan erős lett a politikai vita, hogy a Köngsberg állami cégként nem fog beruházni nálunk.
Itt én élesen szétválasztanám a NASAMS beszerzést és a hadiipari együttműködésrlt. A NASAMS nem kérdés.Több szálon futó történet ez, a győrieknél javában elkezdődött az elméleti felkészités a NASAMS-ra ill. a SAMOC-ra is, nem lehet tökölődni. A szinfalak mögött váltakozó sebességgel ugyan, de minden halad...,és ez a fontos. Reméljük Gáspárunk gondol a karácsonyfánk alá valamit, hogy jól teljenek az ünnepek majd.
Jól emlékszem, hogy ez hivatalosan nem lett bejelentve? Csak ott volt a kecskeméti repülőnapon és a hajmáskéri gyakorlaton kiállítva, ebből gondoljuk. A Rotors and Cams-ről meg azt tudjuk még, hogy elnyert egy közbeszerzést drónfejlesztésre.6.ProTar drónok beszerzése a Rotors and Cams cégtől. Illetve bemutattak egy magyar fejlesztésű drónindítót is.
Az AMRAAM rakétákkal kapcsolatban sem jött semmi ellentételezés/befektetés/együttműködés, pedig az valószínűleg nagyobb pénzügyi tétel mint a norvég központ és az indítók. És persze a Sentinel radarokat se felejtsük el, az is Raytheon...Itt én élesen szétválasztanám a NASAMS beszerzést és a hadiipari együttműködésrlt. A NASAMS nem kérdés.
Azóta a vikingeknél kormányváltás volt, xal lehet az is hátráltatja a hadiipari sztorit.
De ha nem rak a jó Gáspárunk semmit a fa alá akkor remélem nem lesz itt senkinek sem szüksége karácsonyi csoportterápiáraTöbb szálon futó történet ez, a győrieknél javában elkezdődött az elméleti felkészités a NASAMS-ra ill. a SAMOC-ra is, nem lehet tökölődni. A szinfalak mögött váltakozó sebességgel ugyan, de minden halad...,és ez a fontos. Reméljük Gáspárunk gondol a karácsonyfánk alá valamit, hogy jól teljenek az ünnepek majd.
Hajmaskérre meg volt hívva több újságíró, már nem emlékszem, hogyan tálalták a sztorit, de ilyen félhivatalos bejelentésnek elmegy. Kecskeméten nagyon sok minden ki volt állítva, csak abból nem következetnék a rendszeresítésre.Jól emlékszem, hogy ez hivatalosan nem lett bejelentve? Csak ott volt a kecskeméti repülőnapon és a hajmáskéri gyakorlaton kiállítva, ebből gondoljuk. A Rotors and Cams-ről meg azt tudjuk még, hogy elnyert egy közbeszerzést drónfejlesztésre.