Rheinmetall Lynx

Csehszlovákoknak már nem ajánlanak gyártást, csak részegységre, és beszállítást.
A hetekben volt róla szó, hogy ha mindenhol nyer a Rheinmetall, ahol elindul a lynx, akkor a következő gyárak lesznek:
Magyarország, ausztrália, usa
Ezt rosszul tudod. A végső összeszerelés is játszik mhol 150-200 IFV-nél. 3 alapgyárról beszéltek, ahol a pl. a főbb elemek, egységek( mondjuk alváz, pancéltest) készülnek és a fejlesztés, 1-2 speciál jármű kizárólagos gyártása zajlik.
 
A csehek eldöntötték, hogy egyik IFV sem tetszik nekik - szóval egyelőre Lynxet sem vesznek.

Jó lesz nekik használt Bradley.
 
A csehek eldöntötték, hogy egyik IFV sem tetszik nekik - szóval egyelőre Lynxet sem vesznek.

Csaxólok. 2030ig náluk marad a T-72 és úgy tűnik a BMP is. Nehézdandár szinten hamarosan lelépjük a cseh sereget.
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány
A csehek eldöntötték, hogy egyik IFV sem tetszik nekik - szóval egyelőre Lynxet sem vesznek.

Ez nekünk jó hír!
:)
Nem kell az RM-mek azon törni a fejét, hogyan igérjen mindenkinek magas helyi hozzá adott értéket.
Mert egy csomó minden drága dologból nem tud. Pl: Liebherr motor, Renk váltó, fegyverzet jó része nem kiszervezhető.

Emiat az apróbb, egyszerűbb részegységek, alkatrészek gyártását kellene cseh, szlovák, szlovén, magyar vállalatok részére kiadnia.
Persze, hogy nehéz mindenkinek 40+50% -ot ígérni!
Hát még betartani, ha mindenhol nyer. Ugyanis pár tucat szlovák, esetleg 210 cseh járműhöz nem éri meg ugyanazokat máshol is gyartatni.
Így több lehet a magyar rész a magyar Hiuzban.
Aztán majd lehet rendelni, de ha már van kialakult magyar beszállító hálózat, azt mindig drágább lesz pár tucat jármű miatt megbolygatmi.
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány and Aladeen
Ez nekünk jó hír!
:)
Nem kell az RM-mek azon törni a fejét, hogyan igérjen mindenkinek magas helyi hozzá adott értéket.
Mert egy csomó minden drága dologból nem tud. Pl: Liebherr motor, Renk váltó, fegyverzet jó része nem kiszervezhető.

Emiat az apróbb, egyszerűbb részegységek, alkatrészek gyártását kellene cseh, szlovák, szlovén, magyar vállalatok részére kiadnia.
Persze, hogy nehéz mindenkinek 40+50% -ot ígérni!
Hát még betartani, ha mindenhol nyer. Ugyanis pár tucat szlovák, esetleg 210 cseh járműhöz nem éri meg ugyanazokat máshol is gyartatni.
Így több lehet a magyar rész a magyar Hiuzban.
Aztán majd lehet rendelni, de ha már van kialakult magyar beszállító hálózat, azt mindig drágább lesz pár tucat jármű miatt megbolygatmi.
Mondjuk a szlovák igény is 200+ jármű...
 
Ez nekünk jó hír!
:)
Nem kell az RM-mek azon törni a fejét, hogyan igérjen mindenkinek magas helyi hozzá adott értéket.
Mert egy csomó minden drága dologból nem tud. Pl: Liebherr motor, Renk váltó, fegyverzet jó része nem kiszervezhető.

Emiat az apróbb, egyszerűbb részegységek, alkatrészek gyártását kellene cseh, szlovák, szlovén, magyar vállalatok részére kiadnia.
Persze, hogy nehéz mindenkinek 40+50% -ot ígérni!
Hát még betartani, ha mindenhol nyer. Ugyanis pár tucat szlovák, esetleg 210 cseh járműhöz nem éri meg ugyanazokat máshol is gyartatni.
Így több lehet a magyar rész a magyar Hiuzban.
Aztán majd lehet rendelni, de ha már van kialakult magyar beszállító hálózat, azt mindig drágább lesz pár tucat jármű miatt megbolygatmi.
Az ausztrál tendergyőzelem a legfontosabb most az RM-nek.
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány and Aladeen
Az ausztrál tendergyőzelem a legfontosabb most az RM-nek.
Szerintem az meglesz nekik - a Boxer és az ahhoz köthető ipari infrastruktúra, partner cégek mindenképp előnyt jelentenek.
Az is előny ha a gyártóhoz nem Kína közelében kell elhajózni/repülni.
 
Mondjuk a szlovák igény is 200+ jármű...
Igény az vóna,....
Szükség, az nincs..

A szlovákok hozzánk mérik magukat, ezért hablatyolnak mindig olyan számokat mindenből, mint amennyi nekünk van, vagy lesz.
Ez a kisebbségi komplexusukból ered.
De a cseh halasztás rontja az ő esélyeiket is.
Eddig egy jórészt cseh üzletbe szállhattak volna be, most magyar Hiúzba gyárthatnak kábeleket, fémdatabolat.
Ez már bántja az önérzetüket, hisz a gyűlölt magyaroktól függnek megint...
..
;)
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány and arcas
Eddig egy jórészt cseh üzletbe szállhattak volna be, most magyar Hiúzba gyárthatnak kábeleket, fémdatabolat.
No, csak ne olyan jármu legyen már elore kiszemelve, ami a cseh tenderen el se indult. :p:cool:
Hiúzba akkor is lesz gyártás, ha már senki más nem veszi meg, hiszen javarészt hagyományos RM beszálítókról van szó.

Szerintem az meglesz nekik - a Boxer és az ahhoz köthető ipari infrastruktúra, partner cégek mindenképp előnyt jelentenek.
Az is előny ha a gyártóhoz nem Kína közelében kell elhajózni/repülni.
Nagy kérdés, hogy belpolitikailag a szovetségi vagy az állami szint a fontosabb, hiszen a RM gyár már megvan Queenslanban és biztos gyártanak egy ideig Boxerokat, viszont Hanhwa létesítet gyárat Viktória államban, ahol ezidáig csupán néhány tucat AS-9 Huntsmant gyártanak és akarni fognak valamibol tobbet is, hogy fentartsák a munkahelyeket.
 
No, csak ne olyan jármu legyen már elore kiszemelve, ami a cseh tenderen el se indult. :p:cool:
Hiúzba akkor is lesz gyártás, ha már senki más nem veszi meg, hiszen javarészt hagyományos RM beszálítókról van szó.


Nagy kérdés, hogy belpolitikailag a szovetségi vagy az állami szint a fontosabb, hiszen a RM gyár már megvan Queenslanban és biztos gyártanak egy ideig Boxerokat, viszont Hanhwa létesítet gyárat Viktória államban, ahol ezidáig csupán néhány tucat AS-9 Huntsmant gyártanak és akarni fognak valamibol tobbet is, hogy fentartsák a munkahelyeket.

Halkan megjegyzem, hogy bár az AS-9-et már 2020 szeptembere elején(!) kihirdették győztesnek, máig nem történt még tényleges szerződéskötés az ausztrálok részéről! 2022 elejére ígérik talán...

Hogy mire várnak az auszik, mért megy még helyezkedés, azt mindenki képzeletére bízom.
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány
amely görög cég már izreaelo tulajdonban van, és nekik közösen már vannnak saját elképzéleseik update programokra, izaeli elektonikával.
Ezt nem tudom, hol latod, nyoma nincs semmifele izraeli tulajdonnak: https://www.eodh-protection.com/index.php?act=viewCat&catId=14

Amugy erosen ketlem is, azok utan, hogy kb mindenkinek (Puma, Leo2, CV90, Boxer, Patria, Commando, LMV) beszallitanak...

Sztem a görög hadiiparral könnyen lehetne szinergiát találni német vonatkozásban. A Pzh-ink is részben ott készültek.

Amennyire en tudom, a gorogoknel csak a hull, azon belul is csak az armor keszul...?

 
  • Tetszik
Reactions: Aladeen
Részegségeket gyártunk máshova is - komplett járműveket nem hiszem...ha csak nem valaki néhány tucat speciális járművet szeretne és nem éri meg oda egy gyártósor.
A cseheknek, szlovákoknak is ki van ajánlva a gyártás, az amerikaiakról nem is beszélve.
Konkrétan hol fut olyan ajánlat ahol nem ígérnek gyártást vagy legalább összeszerelést?
(Mert hát mit is jelent a "gyártás" a mai "legózgatós" világban...?)
Igen, csak nem mindegy hogy a gyárba beszáll a RM vagy nem. Persze hogy átengedi a gyártást, ha ez az üzlet feltétele, de nem sanszos hogy a gyárat is finanszírozza mint nálunk (50%). A RM kellett gyártási kapacitás, kapóra jöttünk is ők is nekünk, de a RM-nak nem lesz minden országban összeszerelő üzeme.
A szlovák, cseh stb kis tender kb az lesz mint a román Piranha V. , a Bukaresti Gépgyár megkapta a jogot a gyártásra , a GD átadja a technológiát stb de nem övé a gyár. Az más kérdés hogy pont ez miatt áll az üzlet, mert a GD megnézte a gyárat és nem vállalja a tech transfert mert nem látja biztosítottnak, hogy a románok képesek a P5-öket ott előállítani, a román épp most tárgyal velük, hogy vegyék meg a gyárat és pofozza ki a GD léci léci. Szóval gyár nálunk lesz, gyártás meg több helyen is lehet.
 
Igen, csak nem mindegy hogy a gyárba beszáll a RM vagy nem. Persze hogy átengedi a gyártást, ha ez az üzlet feltétele, de nem sanszos hogy a gyárat is finanszírozza mint nálunk (50%). A RM kellett gyártási kapacitás, kapóra jöttünk is ők is nekünk, de a RM-nak nem lesz minden országban összeszerelő üzeme.
A szlovák, cseh stb kis tender kb az lesz mint a román Piranha V. , a Bukaresti Gépgyár megkapta a jogot a gyártásra , a GD átadja a technológiát stb de nem övé a gyár. Az más kérdés hogy pont ez miatt áll az üzlet, mert a GD megnézte a gyárat és nem vállalja a tech transfert mert nem látja biztosítottnak, hogy a románok képesek a P5-öket ott előállítani, a román épp most tárgyal velük, hogy vegyék meg a gyárat és pofozza ki a GD léci léci. Szóval gyár nálunk lesz, gyártás meg több helyen is lehet.
Az biztos, hogy mienk a legjobb Lynx "deal" Európában. Az külön jó hogy ide jün a K+F egy része - pl. a svájci légvédelmi divízió.
Most már csak azon "izgulok" picit, hogy ki ne derüljön, hogy van valami komolyabb rejtett hibája, mint az Ajaxnak!
 
  • Tetszik
Reactions: kamm and Deidonicus
Az biztos, hogy mienk a legjobb Lynx "deal" Európában. Az külön jó hogy ide jün a K+F egy része - pl. a svájci légvédelmi divízió.
Most már csak azon "izgulok" picit, hogy ki ne derüljön, hogy van valami komolyabb rejtett hibája, mint az Ajaxnak!
Szerintem manapság már nem olyan egyszerű ezeket a harcjárműveket csak úgy gyártani, hiába adják át a "rajzokat", iszonyat befektetés kell akárcsak egy szimpla összeszereléshez is spec gépek, daruk, szerelő keretek, betanítás stb, mindezt olyan minőségben ahogy a technológia tulajdonosa előírja, az bizonyos darabszám alatt nem fogja megérni, csak a munkahely megtartás, meg a nemzetbiztonsági érdek köntösébe bújtatva lehet működtetni. Nem hiába nem megy egy akkora gyárnak sem mint a románoké ahol sokszáz TR85 meg TAB meg ki tudja még mi minden készült.
Szóval nagyon jól jártunk, hiába kétkednek sokan, ha a Rába gyártotta volna a Lynxeket valami csoda folytán akkor is iszonyat befektetések kellettek volna, így meg van egy új gyár a RM érdekei miatt nagyobb perspektívával mint az a 200 körüli járgány ami nekünk készül.
Csak érdekesség: A Szovjetek annyi idő alatt míg Harkovból Sztálingrád alá értek a németek, a kockázat miatt mert a T34 Harkov eleste miatt már csak a Volga parti városban készült összekapták magukat és még 4 helyen megszervezték a gyártást, így mire Paulus szétszedte a tarktorgyárat annak már sok tétje nem volt. Na arra a vasra nem kellett 3-4 évet rákészülni a gyártással, de a mai holmik már űrhajók és precíziós műszerek egyben.
 
Újabb cég az ausztrál projekthez.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány