Még nincsen. A mostani kormány csak jovo hétfón fog lemondani.Új kormányuk van leginkább.
Valamiért elore futottak és még a kovetkezo kormány kinevezése elot kukázták az egészet.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Még nincsen. A mostani kormány csak jovo hétfón fog lemondani.Új kormányuk van leginkább.
Ezt rosszul tudod. A végső összeszerelés is játszik mhol 150-200 IFV-nél. 3 alapgyárról beszéltek, ahol a pl. a főbb elemek, egységek( mondjuk alváz, pancéltest) készülnek és a fejlesztés, 1-2 speciál jármű kizárólagos gyártása zajlik.Csehszlovákoknak már nem ajánlanak gyártást, csak részegységre, és beszállítást.
A hetekben volt róla szó, hogy ha mindenhol nyer a Rheinmetall, ahol elindul a lynx, akkor a következő gyárak lesznek:
Magyarország, ausztrália, usa
Jó lesz nekik használt Bradley.A csehek eldöntötték, hogy egyik IFV sem tetszik nekik - szóval egyelőre Lynxet sem vesznek.
SPz-Ausschreibung in Tschechien – Keines der Angebote erfüllt alle Anforderungen
Das tschechische Verteidigungsministerium hat heute bekanntgegeben, dass keines der eingereichten Angebote für einen neuen Schützenpanzer der tschechischen Streitkräfte alle gestellten Anforderungen erfüllt und demensprechend auch nicht weiter betrachtet werden kann.soldat--und--technik-de.translate.goog
Csaxólok. 2030ig náluk marad a T-72 és úgy tűnik a BMP is. Nehézdandár szinten hamarosan lelépjük a cseh sereget.A csehek eldöntötték, hogy egyik IFV sem tetszik nekik - szóval egyelőre Lynxet sem vesznek.
SPz-Ausschreibung in Tschechien – Keines der Angebote erfüllt alle Anforderungen
Das tschechische Verteidigungsministerium hat heute bekanntgegeben, dass keines der eingereichten Angebote für einen neuen Schützenpanzer der tschechischen Streitkräfte alle gestellten Anforderungen erfüllt und demensprechend auch nicht weiter betrachtet werden kann.soldat--und--technik-de.translate.goog
Ez nekünk jó hír!A csehek eldöntötték, hogy egyik IFV sem tetszik nekik - szóval egyelőre Lynxet sem vesznek.
SPz-Ausschreibung in Tschechien – Keines der Angebote erfüllt alle Anforderungen
Das tschechische Verteidigungsministerium hat heute bekanntgegeben, dass keines der eingereichten Angebote für einen neuen Schützenpanzer der tschechischen Streitkräfte alle gestellten Anforderungen erfüllt und demensprechend auch nicht weiter betrachtet werden kann.soldat--und--technik-de.translate.goog
Mondjuk a szlovák igény is 200+ jármű...Ez nekünk jó hír!
Nem kell az RM-mek azon törni a fejét, hogyan igérjen mindenkinek magas helyi hozzá adott értéket.
Mert egy csomó minden drága dologból nem tud. Pl: Liebherr motor, Renk váltó, fegyverzet jó része nem kiszervezhető.
Emiat az apróbb, egyszerűbb részegységek, alkatrészek gyártását kellene cseh, szlovák, szlovén, magyar vállalatok részére kiadnia.
Persze, hogy nehéz mindenkinek 40+50% -ot ígérni!
Hát még betartani, ha mindenhol nyer. Ugyanis pár tucat szlovák, esetleg 210 cseh járműhöz nem éri meg ugyanazokat máshol is gyartatni.
Így több lehet a magyar rész a magyar Hiuzban.
Aztán majd lehet rendelni, de ha már van kialakult magyar beszállító hálózat, azt mindig drágább lesz pár tucat jármű miatt megbolygatmi.
Az ausztrál tendergyőzelem a legfontosabb most az RM-nek.Ez nekünk jó hír!
Nem kell az RM-mek azon törni a fejét, hogyan igérjen mindenkinek magas helyi hozzá adott értéket.
Mert egy csomó minden drága dologból nem tud. Pl: Liebherr motor, Renk váltó, fegyverzet jó része nem kiszervezhető.
Emiat az apróbb, egyszerűbb részegységek, alkatrészek gyártását kellene cseh, szlovák, szlovén, magyar vállalatok részére kiadnia.
Persze, hogy nehéz mindenkinek 40+50% -ot ígérni!
Hát még betartani, ha mindenhol nyer. Ugyanis pár tucat szlovák, esetleg 210 cseh járműhöz nem éri meg ugyanazokat máshol is gyartatni.
Így több lehet a magyar rész a magyar Hiuzban.
Aztán majd lehet rendelni, de ha már van kialakult magyar beszállító hálózat, azt mindig drágább lesz pár tucat jármű miatt megbolygatmi.
Szerintem az meglesz nekik - a Boxer és az ahhoz köthető ipari infrastruktúra, partner cégek mindenképp előnyt jelentenek.Az ausztrál tendergyőzelem a legfontosabb most az RM-nek.
Igény az vóna,....Mondjuk a szlovák igény is 200+ jármű...
No, csak ne olyan jármu legyen már elore kiszemelve, ami a cseh tenderen el se indult.Eddig egy jórészt cseh üzletbe szállhattak volna be, most magyar Hiúzba gyárthatnak kábeleket, fémdatabolat.
Nagy kérdés, hogy belpolitikailag a szovetségi vagy az állami szint a fontosabb, hiszen a RM gyár már megvan Queenslanban és biztos gyártanak egy ideig Boxerokat, viszont Hanhwa létesítet gyárat Viktória államban, ahol ezidáig csupán néhány tucat AS-9 Huntsmant gyártanak és akarni fognak valamibol tobbet is, hogy fentartsák a munkahelyeket.Szerintem az meglesz nekik - a Boxer és az ahhoz köthető ipari infrastruktúra, partner cégek mindenképp előnyt jelentenek.
Az is előny ha a gyártóhoz nem Kína közelében kell elhajózni/repülni.
No, csak ne olyan jármu legyen már elore kiszemelve, ami a cseh tenderen el se indult.
Hiúzba akkor is lesz gyártás, ha már senki más nem veszi meg, hiszen javarészt hagyományos RM beszálítókról van szó.
Nagy kérdés, hogy belpolitikailag a szovetségi vagy az állami szint a fontosabb, hiszen a RM gyár már megvan Queenslanban és biztos gyártanak egy ideig Boxerokat, viszont Hanhwa létesítet gyárat Viktória államban, ahol ezidáig csupán néhány tucat AS-9 Huntsmant gyártanak és akarni fognak valamibol tobbet is, hogy fentartsák a munkahelyeket.
amely görög cég már izreaelo tulajdonban van, és nekik közösen már vannnak saját elképzéleseik update programokra, izaeli elektonikával.Sztem a görög hadiiparral könnyen lehetne szinergiát találni német vonatkozásban. A Pzh-ink is részben ott készültek.
Ezt nem tudom, hol latod, nyoma nincs semmifele izraeli tulajdonnak: https://www.eodh-protection.com/index.php?act=viewCat&catId=14amely görög cég már izreaelo tulajdonban van, és nekik közösen már vannnak saját elképzéleseik update programokra, izaeli elektonikával.
Sztem a görög hadiiparral könnyen lehetne szinergiát találni német vonatkozásban. A Pzh-ink is részben ott készültek.
Igen, csak nem mindegy hogy a gyárba beszáll a RM vagy nem. Persze hogy átengedi a gyártást, ha ez az üzlet feltétele, de nem sanszos hogy a gyárat is finanszírozza mint nálunk (50%). A RM kellett gyártási kapacitás, kapóra jöttünk is ők is nekünk, de a RM-nak nem lesz minden országban összeszerelő üzeme.Részegségeket gyártunk máshova is - komplett járműveket nem hiszem...ha csak nem valaki néhány tucat speciális járművet szeretne és nem éri meg oda egy gyártósor.
A cseheknek, szlovákoknak is ki van ajánlva a gyártás, az amerikaiakról nem is beszélve.
Konkrétan hol fut olyan ajánlat ahol nem ígérnek gyártást vagy legalább összeszerelést?
(Mert hát mit is jelent a "gyártás" a mai "legózgatós" világban...?)
Az biztos, hogy mienk a legjobb Lynx "deal" Európában. Az külön jó hogy ide jün a K+F egy része - pl. a svájci légvédelmi divízió.Igen, csak nem mindegy hogy a gyárba beszáll a RM vagy nem. Persze hogy átengedi a gyártást, ha ez az üzlet feltétele, de nem sanszos hogy a gyárat is finanszírozza mint nálunk (50%). A RM kellett gyártási kapacitás, kapóra jöttünk is ők is nekünk, de a RM-nak nem lesz minden országban összeszerelő üzeme.
A szlovák, cseh stb kis tender kb az lesz mint a román Piranha V. , a Bukaresti Gépgyár megkapta a jogot a gyártásra , a GD átadja a technológiát stb de nem övé a gyár. Az más kérdés hogy pont ez miatt áll az üzlet, mert a GD megnézte a gyárat és nem vállalja a tech transfert mert nem látja biztosítottnak, hogy a románok képesek a P5-öket ott előállítani, a román épp most tárgyal velük, hogy vegyék meg a gyárat és pofozza ki a GD léci léci. Szóval gyár nálunk lesz, gyártás meg több helyen is lehet.
Szerintem manapság már nem olyan egyszerű ezeket a harcjárműveket csak úgy gyártani, hiába adják át a "rajzokat", iszonyat befektetés kell akárcsak egy szimpla összeszereléshez is spec gépek, daruk, szerelő keretek, betanítás stb, mindezt olyan minőségben ahogy a technológia tulajdonosa előírja, az bizonyos darabszám alatt nem fogja megérni, csak a munkahely megtartás, meg a nemzetbiztonsági érdek köntösébe bújtatva lehet működtetni. Nem hiába nem megy egy akkora gyárnak sem mint a románoké ahol sokszáz TR85 meg TAB meg ki tudja még mi minden készült.Az biztos, hogy mienk a legjobb Lynx "deal" Európában. Az külön jó hogy ide jün a K+F egy része - pl. a svájci légvédelmi divízió.
Most már csak azon "izgulok" picit, hogy ki ne derüljön, hogy van valami komolyabb rejtett hibája, mint az Ajaxnak!