KC-390 / C-390 Millenium (Embraer, Brazília)

Semmi okom, hogy ideges legyek, sőt, hátradőlve élvezem azt, hogy egyesek leírják ugyanazt tök feleslegesen századszor is...vagy ép nyomják a nevetőset,...pedig eddig csak én nevettem... :rolleyes:
Ne érezz kéztetést válaszra...jól van ez így.
Egy nevetőst azért megért...bocs...:D
 
  • Vicces
Reactions: arcas
Tök értelmetlen amit írsz..o_O
  • Senki nem mondta hogy az Embraer csak a KC-390 ről szól. Az Embraernek a védelmi üzletága messze kisebb mint a kereskedelmi és a privat jet üzletág.
  • a KC -390 est megvettük. Senki nem vitatja hogy itt lesznek.

Azt se vitaja senki, szerintem, hogy a KC-390 potenciálisan jó gép lehet, ami önnmagában sajnos kevés a sikerhez.
Az hogy kiforratlan az tény. Nem is lehet más mikor az egész létező flotta együtt eddig repült vagy 4000 órát, összesen.
Az is tény hogy egyenlőre 22 db gépre maradt megrendelés és ha ez így marad annak komoly következményei lesznek az tipus üzemeltetésére nézve.

Természetesen elfogadom hogy ideges vagy mert a dolgok alakulása nem illik bele az általad oly szívesen tolt seggnyalós siker propagandába, de viseld férfiasan a dolgot, nem kell fröcsögni...
Az eddigi tapasztalatok szerint sokkal alacsonyabb a fenntartásigénye, mint számították, ezért is vágta meg a brazil légierő a mennyiséget.
 
Tekintve azt a szekunder szégyenérzetet, ami elfog amiatt, ahogy a KC megrendelés óta tovább tolod az ellenszurkolást...
Szerintem erről a férfiasan viselésről nem neked kellene megtartani a székfoglalót! :cool:
Ha emlékszel, volt egy H145M-es villanása is, ott is férfiasan viselte, mikor megjött a gyártól a válasz. Ja nem.
 
Az Embraer megjelenése a katonai szállítógépek piacán messze kissebb kockázatnak tűnik, mint az Antonov vagy a Kawasaki ugyanilyen törekvései, ha azok nem aggódnak akkor az Embraernek mégúgy sem kell. A piacra kerülése egy rendkívül rossz időben történt, beütött egy világgazdasági válság ráadásul a kitörési pont az amerikaiakkal sem sikerült, de ez nem azt jelenti, hogy a legközelebbi jövőben ne lenne piaca a gépnek. Annak idején a brazilok jól mérték fel, hogy a Herculesek drágán és lassan repülnek, a csereérett darabok legalább egy részére lehet esélyük opciót nyújtani. Az arab államok, vagy D-Amerika még hozhat bőven megrendelést és ahogy mi, úgy mások is bejelentkezhetnek a Herculesnél olcsóbban üzemeltethető típusra. Maga a konstrukció ha nem derülnek ki konstrukciós bakik már a konkurenciát felmérve is sikerre van ítélve, az Embraer ráadásul jó brand, nem kezdő a légiiparban, nem hiszem hogy aggódni kell, a szállítógépek életciklusa igen hosszú, a KC390-t még harminc év múlva is gyárthatják.
 
Az Embraer megjelenése a katonai szállítógépek piacán messze kissebb kockázatnak tűnik, mint az Antonov vagy a Kawasaki ugyanilyen törekvései, ha azok nem aggódnak akkor az Embraernek mégúgy sem kell.
Epic.. .pont ez a két cég tökéletes példa arra hogy az Embraernek van miért aggódnia...:D
Az Antonov 2015 óta nem adott el egyetlen gépet sem (gyakorlatilag csődben vannak), a Kawasaki meg még szarabbul áll C-2 exportjával mint az Embraer a KC-390 vel - nekik még 1 db.t sem sikerült eladni...:D (mellesleg ha sikerül az rossz hír az Embraernek mert kvázi u.azért a piacért versenyeznek...o_O)

Maga a konstrukció ha nem derülnek ki konstrukciós bakik már a konkurenciát felmérve is sikerre van ítélve,
Tele van a repülőgép temető jobbnál jobb konstrukciókkal amik "sikerre voltak ítélve", csakhát a végén, pardon, a kutya sem vette meg őket.
A magam részéről komoly hasonlóságot vélek felfedezni az egyik hobim, a borászat, és a repülőgép gyártás között.
A borászatban is a jó bor gyártása a munka egyszerűbbik része, viszont a bort eladni...na ahhoz kell nagyon érteni.:rolleyes:

A magam részéről drukkolok az Embraer sales csapatának és hogy a remény megmatadjon, kérlek nyugtass meg hogy te nem közéjük tartozol...
 
Epic.. .pont ez a két cég tökéletes példa arra hogy az Embraernek van miért aggódnia...:D
Az Antonov 2015 óta nem adott el egyetlen gépet sem (gyakorlatilag csődben vannak), a Kawasaki meg még szarabbul áll C-2 exportjával mint az Embraer a KC-390 vel - nekik még 1 db.t sem sikerült eladni...:D (mellesleg ha sikerül az rossz hír az Embraernek mert kvázi u.azért a piacért versenyeznek...o_O)


Tele van a repülőgép temető jobbnál jobb konstrukciókkal amik "sikerre voltak ítélve", csakhát a végén, pardon, a kutya sem vette meg őket.
A magam részéről komoly hasonlóságot vélek felfedezni az egyik hobim, a borászat, és a repülőgép gyártás között.
A borászatban is a jó bor gyártása a munka egyszerűbbik része, viszont a bort eladni...na ahhoz kell nagyon érteni.:rolleyes:

A magam részéről drukkolok az Embraer sales csapatának és hogy a remény megmatadjon, kérlek nyugtass meg hogy te nem közéjük tartozol...
A saját bor a legjobb, ezért van annyi jól sikerült bor, na és eladatlan is. :)
 
Ha emlékszel, volt egy H145M-es villanása is, ott is férfiasan viselte, mikor megjött a gyártól a válasz. Ja nem.
Meg ugy altalaban minden ilyen esetben legalabb korrektul leforditott, teljes idezetekkel probalt ervelni, ugye... ja, dehogyis, epp az ellenkezoje.
Az eddigi tapasztalatok szerint sokkal alacsonyabb a fenntartásigénye, mint számították, ezért is vágta meg a brazil légierő a mennyiséget.
Pontosan. Ezt irtam feljebb is, hogy vilagosan latszik, hogy joval olcsobban fog tobbet es gyorsabban szallitani, mint a turbopropos tarsaik - pont ugy, ahogyan az Embraer eredetileg kalkulalta. Merete miatt raadasul ilyen fuknciokra is alkalmas, mint mobil ICU kepesseg, ami amugy egyedulallo szerintem, en legalabbis nem
Epic.. .pont ez a két cég tökéletes példa arra hogy az Embraernek van miért aggódnia...:D
Az Antonov 2015 óta nem adott el egyetlen gépet sem (gyakorlatilag csődben vannak), a Kawasaki meg még szarabbul áll C-2 exportjával mint az Embraer a KC-390 vel - nekik még 1 db.t sem sikerült eladni...:D (mellesleg ha sikerül az rossz hír az Embraernek mert kvázi u.azért a piacért versenyeznek...o_O)
Jajjanyam. Pont ezt irja, hogy az Embraer eseteben ott van a kifejezetten sikeres civil repülőgépgyartasuk, ossze sem lehet hasonlítani a masik kettővel... elképesztő, hogy csakis a saját zoldsegedet nyomod, hiaba magyarázza valaki el neked külön akár.

Tele van a repülőgép temető jobbnál jobb konstrukciókkal amik "sikerre voltak ítélve", csakhát a végén, pardon, a kutya sem vette meg őket.
A magam részéről komoly hasonlóságot vélek felfedezni az egyik hobim, a borászat, és a repülőgép gyártás között.
A borászatban is a jó bor gyártása a munka egyszerűbbik része, viszont a bort eladni...na ahhoz kell nagyon érteni.:rolleyes:

A magam részéről drukkolok az Embraer sales csapatának és hogy a remény megmatadjon, kérlek nyugtass meg hogy te nem közéjük tartozol...
Reméljük, sokkal-sokkal jobban értesz a borokhoz, mint a repulogepiparhoz, máskülönben ott is mindig savanyú lesz a szőlő, attól tartok...
 
Epic.. .pont ez a két cég tökéletes példa arra hogy az Embraernek van miért aggódnia...:D
Az Antonov 2015 óta nem adott el egyetlen gépet sem (gyakorlatilag csődben vannak), a Kawasaki meg még szarabbul áll C-2 exportjával mint az Embraer a KC-390 vel - nekik még 1 db.t sem sikerült eladni...:D (mellesleg ha sikerül az rossz hír az Embraernek mert kvázi u.azért a piacért versenyeznek...o_O)


Tele van a repülőgép temető jobbnál jobb konstrukciókkal amik "sikerre voltak ítélve", csakhát a végén, pardon, a kutya sem vette meg őket.
A magam részéről komoly hasonlóságot vélek felfedezni az egyik hobim, a borászat, és a repülőgép gyártás között.
A borászatban is a jó bor gyártása a munka egyszerűbbik része, viszont a bort eladni...na ahhoz kell nagyon érteni.:rolleyes:

A magam részéről drukkolok az Embraer sales csapatának és hogy a remény megmatadjon, kérlek nyugtass meg hogy te nem közéjük tartozol...
Nem értünk egyet de ez nem baj. Ha és amennyiben elfogadunk két tényszerű dolgot akkor könnyebb megérteni én miét hiszem hogy a KC-390 életképes konstrukció.
  • Az egyik maga a Hercules, nem véletéenül nincs légcsavaros utód és a hasonló méretkategória újoncai mind sugárhajtóművel repülnek, a Hercules drága, régi konstrukció és nem is elérhető a világ minden országának, szükségszerűen kell a váltás a kiöregedő példányok helyére, de a feltételezés ami azt mondatja, hogy sem Antonov, sem Kawa, sem Embraer erre nem képes azt is mondatja hogy a Herki tovább él és él, és mindehol, mindenképpen önmagát váltja, merthogy más típus nem is igen van a világpiacon. (mondjuk a kínai típusok nincsenek előttem de nem is tényezők)
  • A másik dolog a három életképesnek mondható újdonság közül miért az Embraer. Kérdés sem fér hozzá, hogy az Embraer messze a legismertebb és legjobb brand a három közül az erős civil szektora miatt, magam is sokat utaztam a gépeiken, nem véletlenül ők azért csak csak képesek voltak eladni több országnak is a holmijukat, majdnem beszervezték az amerikaiakat is. Az Antonov piaca már a múlté, a fejlesztésekben lemaradtak hiányzik az a két évtized amíg gondolkodtak mi legyen magukkal akárcsak az AeroVodochody, már nem tud visszakapaszkodni a régi piacaira, nem véletlenül összeállna már bárkivel, hogy gyárthasson. A Kawa nem elég ismert, és hiába gyárt vadászrepülőket is, a világpiacon sehol nem repülnek a gépei csak odahaza, a szállítógépek piaca akárcsak a civil forgalomé rendkívül konzervatív, az újdonságok bizalmatlanságot keltenek, ami nem Airbus vagy Boeing az nem is kell csak az oroszoknak meg a kínaiaknak korlátozott piaci hozzáféréssel, ha megnézzük a három gépet és nincs sem Airbus , sem Boeing a világpiacon akkor az Embraer azért nem olyan rossz választás, sokkal inkább mint az Antonov, a Kawa vagy valamilyen kínai szökevény.
Váltani márpedig kell, Herculesek százai negyven év körüliek, a négy hajtómű anakronizmus, az európai "megoldás" a szállításra, "nagy tömegben Herki stílusban", vigyük el egyszerre Atlas módján az befuccsolt, ez így összességében teremt egy piaci igényt a Herculesen kívül is, az idő a KC-nak dolgozik. Amint lesz és egyre több jó tapasztalat lesz a géppel, nálunk, a Portugáloknál, odahaza stb annál könnyebben és nagyobb tömegben fognak a rendelések befutni, nem fog mindenkinek örökké megoldást nyújtani a Herkules ez biztos, a konzervatív, olcsón üzemeltethető, mégis új tervezésű, bevált technikával repülő Embraer nem rossz választás - szerintem nekünk sem volt az.

By the way nem vagyok marketinges, csak szeretek gondolkodni, egyébként 400 tőke szőlő nekem is van,
 
a KC-390 nagy előnye hogy szexi repülőgép , a hasonló kategóriájú gépek mind csúnyák

vImehgh.png
 
Nem értünk egyet de ez nem baj. Ha és amennyiben elfogadunk két tényszerű dolgot akkor könnyebb megérteni én miét hiszem hogy a KC-390 életképes konstrukció.
  • Az egyik maga a Hercules, nem véletéenül nincs légcsavaros utód és a hasonló méretkategória újoncai mind sugárhajtóművel repülnek, a Hercules drága, régi konstrukció és nem is elérhető a világ minden országának, szükségszerűen kell a váltás a kiöregedő példányok helyére, de a feltételezés ami azt mondatja, hogy sem Antonov, sem Kawa, sem Embraer erre nem képes azt is mondatja hogy a Herki tovább él és él, és mindehol, mindenképpen önmagát váltja, merthogy más típus nem is igen van a világpiacon. (mondjuk a kínai típusok nincsenek előttem de nem is tényezők)
  • A másik dolog a három életképesnek mondható újdonság közül miért az Embraer. Kérdés sem fér hozzá, hogy az Embraer messze a legismertebb és legjobb brand a három közül az erős civil szektora miatt, magam is sokat utaztam a gépeiken, nem véletlenül ők azért csak csak képesek voltak eladni több országnak is a holmijukat, majdnem beszervezték az amerikaiakat is. Az Antonov piaca már a múlté, a fejlesztésekben lemaradtak hiányzik az a két évtized amíg gondolkodtak mi legyen magukkal akárcsak az AeroVodochody, már nem tud visszakapaszkodni a régi piacaira, nem véletlenül összeállna már bárkivel, hogy gyárthasson. A Kawa nem elég ismert, és hiába gyárt vadászrepülőket is, a világpiacon sehol nem repülnek a gépei csak odahaza, a szállítógépek piaca akárcsak a civil forgalomé rendkívül konzervatív, az újdonságok bizalmatlanságot keltenek, ami nem Airbus vagy Boeing az nem is kell csak az oroszoknak meg a kínaiaknak korlátozott piaci hozzáféréssel, ha megnézzük a három gépet és nincs sem Airbus , sem Boeing a világpiacon akkor az Embraer azért nem olyan rossz választás, sokkal inkább mint az Antonov, a Kawa vagy valamilyen kínai szökevény.
Váltani márpedig kell, Herculesek százai negyven év körüliek, a négy hajtómű anakronizmus, az európai "megoldás" a szállításra, "nagy tömegben Herki stílusban", vigyük el egyszerre Atlas módján az befuccsolt, ez így összességében teremt egy piaci igényt a Herculesen kívül is, az idő a KC-nak dolgozik. Amint lesz és egyre több jó tapasztalat lesz a géppel, nálunk, a Portugáloknál, odahaza stb annál könnyebben és nagyobb tömegben fognak a rendelések befutni, nem fog mindenkinek örökké megoldást nyújtani a Herkules ez biztos, a konzervatív, olcsón üzemeltethető, mégis új tervezésű, bevált technikával repülő Embraer nem rossz választás - szerintem nekünk sem volt az.

By the way nem vagyok marketinges, csak szeretek gondolkodni, egyébként 400 tőke szőlő nekem is van,
Annyit hozzatennek, hogy az Atlasnak is van piaca, csak baromi drága lett, igy leginkább nagymeretu, szar leszallokkal tarkított területű avagy tehetős orszagoknak éri meg.
A másik az erotartalek az Atlasban, valakik (talán @Allesmor Obranna ?) egyszer már kikalkulaltak, hogy lenne bőven még tonnage abban a négy Safran propban, en nem lennek meglepve, ha később (pl Block 2 upg keretében) az a 37t felmenne 40 tonnára...
 
a KC-390 nagy előnye hogy szexi repülőgép , a hasonló kategóriájú gépek mind csúnyák

vImehgh.png
:D
Egyébként nekem az An-70 is tetszett, kár, hogy azt a projectet kb minden értelemben darabokra törték az idióta ukránok:
1280px-Antonov_An-70_Ramenskoye_Airport_2013_%28cropped%29.jpg


Sőt, még a kinjukban nyugatira attervezett utodotlete is, az An-77 is (azt hiszem ugyanaz engine család, mint a Millenium?), meg ha 4 engine miatt már drágább is lenne:
 
Nem értünk egyet de ez nem baj. Ha és amennyiben elfogadunk két tényszerű dolgot akkor könnyebb megérteni én miét hiszem hogy a KC-390 életképes konstrukció.
  • Az egyik maga a Hercules, nem véletéenül nincs légcsavaros utód és a hasonló méretkategória újoncai mind sugárhajtóművel repülnek, a Hercules drága, régi konstrukció és nem is elérhető a világ minden országának, szükségszerűen kell a váltás a kiöregedő példányok helyére, de a feltételezés ami azt mondatja, hogy sem Antonov, sem Kawa, sem Embraer erre nem képes azt is mondatja hogy a Herki tovább él és él, és mindehol, mindenképpen önmagát váltja, merthogy más típus nem is igen van a világpiacon. (mondjuk a kínai típusok nincsenek előttem de nem is tényezők)
  • A másik dolog a három életképesnek mondható újdonság közül miért az Embraer. Kérdés sem fér hozzá, hogy az Embraer messze a legismertebb és legjobb brand a három közül az erős civil szektora miatt, magam is sokat utaztam a gépeiken, nem véletlenül ők azért csak csak képesek voltak eladni több országnak is a holmijukat, majdnem beszervezték az amerikaiakat is. Az Antonov piaca már a múlté, a fejlesztésekben lemaradtak hiányzik az a két évtized amíg gondolkodtak mi legyen magukkal akárcsak az AeroVodochody, már nem tud visszakapaszkodni a régi piacaira, nem véletlenül összeállna már bárkivel, hogy gyárthasson. A Kawa nem elég ismert, és hiába gyárt vadászrepülőket is, a világpiacon sehol nem repülnek a gépei csak odahaza, a szállítógépek piaca akárcsak a civil forgalomé rendkívül konzervatív, az újdonságok bizalmatlanságot keltenek, ami nem Airbus vagy Boeing az nem is kell csak az oroszoknak meg a kínaiaknak korlátozott piaci hozzáféréssel, ha megnézzük a három gépet és nincs sem Airbus , sem Boeing a világpiacon akkor az Embraer azért nem olyan rossz választás, sokkal inkább mint az Antonov, a Kawa vagy valamilyen kínai szökevény.
Váltani márpedig kell, Herculesek százai negyven év körüliek, a négy hajtómű anakronizmus, az európai "megoldás" a szállításra, "nagy tömegben Herki stílusban", vigyük el egyszerre Atlas módján az befuccsolt, ez így összességében teremt egy piaci igényt a Herculesen kívül is, az idő a KC-nak dolgozik. Amint lesz és egyre több jó tapasztalat lesz a géppel, nálunk, a Portugáloknál, odahaza stb annál könnyebben és nagyobb tömegben fognak a rendelések befutni, nem fog mindenkinek örökké megoldást nyújtani a Herkules ez biztos, a konzervatív, olcsón üzemeltethető, mégis új tervezésű, bevált technikával repülő Embraer nem rossz választás - szerintem nekünk sem volt az.

By the way nem vagyok marketinges, csak szeretek gondolkodni, egyébként 400 tőke szőlő nekem is van,
A HTKA-s póló és bögre mellett jön a bor is? :rolleyes:
 
könnyebb megérteni én miét hiszem hogy a KC-390 életképes konstrukció.
Senki nem vitata a KC-390 nek mint konstrukciónak a jóságát.
Hacsak komolyabb gyermekbetegségekre nem derül fény akkor jó gép lehetne.
A probléma az hogy aki C-130 ast akar cserélni:
  • ha szoros USA szövetséges vagy USA befolyás alatt áll az C-130J fog venni.
  • ha szabadon választ akkor sokkal inkább az a szempont hogy a gép bevált strapabíró legyen, mint az hogy mennyit fogyaszt.
Váltani márpedig kell, Herculesek százai negyven év körüliek, a négy hajtómű anakronizmus,
Jajj...o_O
A négy hajtómű a polgári repülésben meghaladott...
A katonai repülés közel sem olyan klts.érzékeny mint a polgári vonal.
Mint ne mondjak az A400M is négy hajtôműves.

By the way nem vagyok marketinges, csak szeretek gondolkodni, egyébként 400 tőke szőlő nekem is van
Akkor minden fenti dolog meg van bocsájtva...:)
 
A magam részéről drukkolok az Embraer sales csapatának és hogy a remény megmatadjon, kérlek nyugtass meg hogy te nem közéjük tartozol...
Kérlek nyugtass meg, hogy a borokhoz jobban értesz, mint a drukkoláshoz! Mert ez eddig igen karcsú.... Igazság szerint, szerintem az Embraer külön meg is köszönné neked, ha végre abbahagynád a "drukkolást"! :cool:
 
Senki nem vitata a KC-390 nek mint konstrukciónak a jóságát.
Hacsak komolyabb gyermekbetegségekre nem derül fény akkor jó gép lehetne.
A probléma az hogy aki C-130 ast akar cserélni:
  • ha szoros USA szövetséges vagy USA befolyás alatt áll az C-130J fog venni.
  • ha szabadon választ akkor sokkal inkább az a szempont hogy a gép bevált strapabíró legyen, mint az hogy mennyit fogyaszt.

Jajj...o_O
A négy hajtómű a polgári repülésben meghaladott...
A katonai repülés közel sem olyan klts.érzékeny mint a polgári vonal.
Mint ne mondjak az A400M is négy hajtôműves.


Akkor minden fenti dolog meg van bocsájtva...:)
A négy hajtómű nem csak sokat fogyaszt hanem nagyobb a karbantartás és alkatrész igénye is mint kettőnek, ráadásul a KC egy rendkívül megbízható civil hajtóművel repül ami ezerszám elérhető, többtucat helyen szervizelhető stb stb. Nem tudom jobban elmondani, hogy az Embraer szándékosan egy olcsón üzemeltethető, civil piacról beszerezhető technikával, sokoldalúan használható típust fejlesztett, figyelembe véve a Hercules valamennyi gyengeségét, szándékosan a széles piac igényeire hangolta a típust, nem véletlenül hasonlítanak egymásra majd minden paraméterben az új szállítók annyira. A Hercules talán 50 éve tervezett sárkánya és hajtóműkiosztása abból a korból származik amikor még a megbízgatóságot kellett garantálni a négy hajtóművel, erre manapság semmi szükség ( B52-8 hatómű épp cserélik kevesebbre ), a tengerentúli járatok is engedélyezettek civil piacon is két hajtóművel a megbízható technika miatt. Az Atlas meg más kategória oda a tömeg miatt eleve kell a négy hajtómű, nem vagyok repülőmérnök , de sanszos hogy sugárhatóműből is négy kellene rá.
Azzal sem vagyok meggyőzve, hogy aki az USA bűvkörébe kerül annak Herculest kell venni, az Atlas sem véletlenül, hanem az amerikai függőség leépítésére (is) készült, mint sok más technika amiben megfigyelhető a tendencia. Az Embraer azért jó választás akár bárkinek mert teli van civil megoldásokkal és technikával ami egyrészt a kiforrottság miatt megbízható, másrészt az áruk konszolidált, egyszerű a szervizelés vagy a csere. Az Embraer marketingje és piacra kerülése nem jó tempóban történt, maga a gép egy eltalált konstrukció és design, amint elkezdenek dinamikusan fogyni a régi Herculesek, amint kevés lesz a Spartan, vagy a C295 kapacitása itt keleten jönnek majd szépen a rendelések, érdemes lenne európai alkatrészbázist, szerviz központot is álmodni magunknak amíg lehet.
 
B52-8 hatómű épp cserélik kevesebbre
Elején a legfontosabb...téves információkat osztasz! :confused:
A B52 esek 8 régi hajtóművét pontosan 8 db R&R F-130 ra cserélik.

A többit amit írsz csak szimplán tévedés, kevered a polgári repülés szempontjait a katonai repüléssel

A Hercules talán 50 éve tervezett sárkánya és hajtóműkiosztása abból a korból származik amikor még a megbízgatóságot kellett garantálni a négy hajtóművel, erre manapság semmi szükség
A polgári repülésben ahol minden cent számít valóban nincs jövője a 4 hajtóműves gépeknek mert 4 hajtómű karbantartásiklts.e magasabb mint 2 hajtóművé. A katonák kevésbé klts. érzékenyek, ott egész más szempontok vannak.

Egy katonai szállítógépnél aminek alkalmanként hegyes-völgyes, rövid, előkészítetlen kifutópályákról kell üzemelni határozott előnye van a 4 hajtóműnek.
Javaslom olvasd el a lenti beszélgetést.
https://forum.htka.hu/threads/hun-embraer-kc-390-millennium.1810/page-32#post-909013
és keress rá a guglin a ""one engine inoperative" eljárásokra...