Neked kellene, mert láthatóan a KC-X programok átfogó történetéről láthatóan lövésed sincsen...Akkor miért nem olvasod őket?
És még benyögöd, hogy a KC-390 helyett...atyaég...ez igen.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Neked kellene, mert láthatóan a KC-X programok átfogó történetéről láthatóan lövésed sincsen...Akkor miért nem olvasod őket?
Egyenlőre csak te vagy az aki sületlenségeket irogatsz.Neked kellene, mert láthatóan a KC-X programok átfogó történetéről láthatóan lövésed sincsen...
És még benyögöd, hogy a KC-390 helyett...atyaég...ez igen.
Már megint félrebeszélsz, mint mindig. Pontosan tudod, hogy mire írtam válaszul, hogy tévedés, de engedem még egy picit ezt a 'férfias' vergődésedet,...Egyenlőre csak te vagy az aki sületlenségeket irogatsz.
Az előbb még azt is tévedésnek tartottad hogy a brazilok MRTT gépet alarnak venni...
Ahhoz képest , hogy az ominózus interjúban a brazil légierő ( akkor) frissen kinevezett parancsnoka azt mondta,hogy be lesz szerezve a 28 gép csak időben el lesz tolva én nem érzem úgy,hogy a brazilok a vagy MRTT vagy KC390-ben gondolkodnának.....Egyenlőre csak te vagy az aki sületlenségeket irogatsz.
Az előbb még azt is tévedésnek tartottad hogy a brazilok MRTT gépet alarnak venni...
Azért ez nem azt bizonyítja, hogy kiforratlan konstrukció lett volna.Lásd példának okáért a Szent István csatahajót......pedig az. egy darab készült, és alig három évig volt szolgálatban, és a több mint 10 km es jármű egyetlen becsapódó vadászgéptől irányíthatatlanná vált és megsemmisült, az első komolya ütközetben, amiben részt vett.
Nekem nem kell semmit összeollóznom mert már ott vannak a linkek a netről amiket várszMár megint félrebeszélsz, mint mindig. Pontosan tudod, hogy mire írtam válaszul, hogy tévedés, de engedem még egy picit ezt a 'férfias' vergődésedet,...
Nagylelkű leszek, adok még egy napot, hogy olvass utána, ollózz össze valamit a netről, mert ez megint olyan szopás lesz Neked, mint a másik topikban.
Ez tényleg epic...Ahhoz képest , hogy az ominózus interjúban a brazil légierő ( akkor) frissen kinevezett parancsnoka azt mondta,hogy be lesz szerezve a 28 gép csak időben el lesz tolva én nem érzem úgy,hogy a brazilok a vagy MRTT vagy KC390-ben gondolkodnának.....
Miért lenne épít bemásolom neked a vele készült interjú fordítását, újra .Ez tényleg epic...
Te magad linkelted a lenti cikket a cikket Bolsano TV beszédéről amiben bejelentette hogy MRTT gépeket vesznek.
Ha követed az elmúlt napok híreit akkor nem tudom miért beszél még mindig 28 gépről
nem eltolták a beszerzést hanem egyoldalúan visszavágták 15 re.
https://forum.htka.hu/threads/hun-embraer-kc-390-millennium.1810/page-27#post-905573
De azért,hogy minden a KC-390-es iránt érdeklődő képben legyen itt van annak a brazil cikknek a fordítása amit a brazil légierő új parancsnokával készített interjút tartalmazza és amiben fontos dolgok vannak a brazil KC-390-es és Gripen megrendelésekkel kapcsolatban.Kiemeltem az interjúban a KC-390-est és a Gripent érintő részeket.
https://www.defesanet.com.br/fab/no...omandante-da-FAB-ve-volta-ao-voo-de-cruzeiro/
Kormányzásának első katonai válságában, 1999-ben Fernando Henrique Cardoso elnök elbocsátotta a légierő parancsnokát, Walter Braüert, akit "hierarchiavesztéssel" vádoltak, miután nyilvánosan bírálta Élcio Álvares védelmi minisztert.
A Legfelsőbb Katonai Bíróság (STM) elnökét, Carlos de Almeida Baptistát választották Braüer helyére. Huszonkét évvel később Carlos de Almeida Baptista Júnior dandártábornok megismételte apja pályáját, amikor Jair Bolsonaro elnök kinevezte őt a légierő parancsnokának, és ironikus módon szintén a politikai feszültségek idején, a fegyveres erők három parancsnokának és a védelmi miniszternek az egyidejű leváltásával egy időben.
Ifjabb Baptista parancsnok a két hónappal ezelőtti hivatalba lépése óta adott első interjújában úgy véli, hogy a turbulenciákon már túl vagyunk.Megjegyzi, hogy a közös csere nem volt "kívánatos-, de nem okozott nyugtalanságot a katonák körében, mert ezek az elnök szabad rendelkezési pozíciói.
A Valorral folytatott beszélgetésben a parancsnok részletezi azokat az okokat, amelyek arra késztették, hogy újratárgyalja az Embraerrel a 28 darab KC-390 Millenium repülőgép beszerzésére vonatkozó szerződést. A Brazil Légierő (FAB) számára kifejlesztett nagy teljesítményű teherszállító repülőgépet a céggel közösen fejlesztették ki egy 2009-ben indított projekt keretében, és a brazil kormány támogatta (a DefesaNet megjegyzése szerint a helyes kifejezés a finanszírozás lenne), egy akkor 1,3 milliárd dollárra becsült üzlet keretében.
Az eredetileg 28 repülőgépből álló szerződés darabszáma 13 és 16 között lesz, a döntés a következő három hónapban születik meg. Eddig négy repülőgépet szállítottak le a FAB-nak. A repülőgép stratégiai jelentőségű volt a manausi egészségügyi rendszer év eleji összeomlására adott reakcióban, mivel kétszer olyan gyorsan szállított oxigént, mint a régi C-130 Hercules. Baptista Jr. beszélt még a Gripen vadászrepülőgépek második tételének megvásárlásának szükségességéről - az első gépek leszállítása az év végén kezdődik -, a stratégiai projektek végrehajtásának zsonglőrködéséről a költségvetési megszorítások mellett, az új állami tulajdonú NAV Brasil megvalósításáról, amelyet ez év végére terveznek, és az orosz hadsereg mozgásáról a venezuelai határon. Az alábbiakban az interjú főbb részei következnek:
Valor: Miért volt szükség a KC-390 Millermium teherszállító repülőgépek gyártására vonatkozó, az Embraerrel kötött szerződés felülvizsgálatára?
Carlos de Almeida Baptista Jr:. Először is szeretném emlékeztetni Önöket, hogy annak ellenére, hogy egy magáncégről beszélünk, ragaszkodunk az Embraerhez, amely a FAB-ból született, és ma stratégiai partnerünk: a légierő által üzemeltetett repülőgépek 70%-át ez a vállalat gyártja. A költségvetésben magasabb szállítási ütemre számítottunk, és arra, hogy hét év alatt elérhetjük a 28 repülőgépet. De nem csak a járvány miatt, hanem az ország gazdasági helyzete miatt is az elmúlt években, azt látjuk, hogy a fizetési kapacitásunk nem fog megfelelni a kötelezettségvállalásoknak.
Az éves kifizetési ütemtervünk nem felel meg az elmúlt öt évben kapott forrásoknak. A felelősség miatt én, mint a légierő felső vezetője, kénytelen vagyok kiigazítani a szerződést.
Valor: Várható volt ez a szerződéses felülvizsgálat?
Baptista Jr: A világon mindenhol elfogadott gyakorlat az, hogy amikor repülőgépeket vásárolnak, különösen az újak esetében, amelyeket most fejlesztettek ki , a vásárlás tételesen történik. Úgy döntöttünk, hogy 28 gépet veszünk, lehetett volna akár négy, nyolc vagy tíz gép is. De ezt a számot a termékbe vetett bizalom alapján határoztuk meg, . Nem azt mondjuk, hogy a légierőnek nem lesz 28 repülőgépe. Azt mondjuk, hogy ezzel a csökkentéssel talán több mint néhány szerződésünk lesz, míg elérjük ezt a mennyiséget.
"A védelemben a kormányok megpróbálták a maximumot kihozni ebből a költségvetési egyenletből, de ez alulról látszik."
Valor: veszteséget szenved az Embraer?
Baptista Jr: A légierő az Embraerrel közösen fejlesztette ki a projektet, és mi 100%-ban fizettünk, az Embraer számára semmilyen veszteségről nem lehet szó. A törvény ezt nem teszi lehetővé, és nem is ez a célunk. A kormány egyoldalúan 25%-ig csökkenthet bármilyen közigazgatási szerződést, és nem okozhat veszteséget, mi pedig egyoldalúan 21 repülőgépre csökkenthetjük.
Valor: És most mi történik?
Baptista Jr.: Tájékoztattam az Embraert, hogy konszenzusos újratárgyalást szeretnék, mivel a megrendelést 21 repülőgép alá kívánom csökkenteni. Tanulmányozzuk a számot, de 13 és 16 között kell lennie. Tájékoztattam az Embraert, hogy ez a szerződés 50%-os csökkentését jelenti.
Valor: Mi volt az Embraer válasza?
Baptista Jr: Az Embraer már elfogadta. Két csapat, egy a FAB és egy másik a vállalat részéről, a következő három hónapban újratárgyalja a szerződéses feltételeket.
Valor: Miért most történik ez?
Baptista Jr: Mert az Embraer a 12. repülőgép gyártását kezdeményezi. Ha 12 repülőgépnél kevesebbet rendelek, akkor veszteséget fogok okozni a vállalatnak, mert már elkezdett alkatrészeket, hajtóművet vásárolni ehhez a repülőgéphez.
Valor: A repülőgépek csökkentése nem okoz-e tiszta veszteséget a nemzetvédelmi stratégiának?
Baptista Jr: Természetesen, függetlenül az országtól vagy annak gazdagságától, a szükségletek mindig nagyobbnak tűnnek, mint a lehetőségek. Brazília összetett ország, óriási igényei vannak az egészségügy, az oktatás és a védelem területén is. Ez a játék: mekkora kapacitással tud az ország hozzájárulni az egyes problémák megoldásához? A védelem terén a kormányok megpróbáltak mindent megtenni a költségvetési egyenleten belül, de ez nem sikerült, és ez már jó ideje nem sikerült. Nem a kormányokról beszélek, hanem a költségvetési realitásokról.
Valor: A költségvetési korlátozás érinti a három erő projektjeit?
Baptista Jr: A haditengerészetnél Garnier [Almir] admirálisnak gondot okoz a PROSUB (tengeralattjáró-fejlesztési program), a hadseregnél az ASTROS2020 (rakéta- és rakétaegység) és a SISFRON (határőrizeti rendszer) ütemének fenntartása. Sokáig a fegyveres erők újbóli felszerelését a második helyre szorítottuk. 20 évbe telt, mire eldöntöttük, hogy a brazil vadászgép a Gripen lesz. A légierő személyzetből, kiképzésből és infrastruktúrából áll, de a legfontosabb dolog a repülőgép. Ebben az évben a KC-390 és a Gripen finanszírozására csak a források 50%-a áll rendelkezésünkre.
Vitézség. De ez a kormány úgy mutatja be magát, mint a fegyveres erőket értékelő vezetést.
Baptista Jr: Tavaly szükségünk volt arra, hogy forrásokat biztosítsunk a világjárvány elleni küzdelemhez, és ezt valahonnan elő kell teremteni, még azért is, mert a kiadási plafon PEC-je megvan. Szükség van a rangsorolásra. Ez nem kritika, hanem a társadalom számára nehezen megoldható probléma, amely olyan szükségletekkel szembesül, mint az oktatás, az infrastruktúra, az egészségügy és a fegyveres erők.
Akkor egy kis segítség, hogy mi helyett vesznek mit.Nekem nem kell semmit összeollóznom mert már ott vannak a linkek a netről amiket vársz
Az hogy nem olvasod el a az a te bajod.
Csakis arra tudok gondolni hogy nem voltál net közelében az elmúlt két napban...Kiemeltem külön is....
Jut eszembe,az Airbus hol tart a 2020ra igért teherszállitó csomaggal?Még mindig nincs meg?Mert ha megvan,át lehetne pofozni a mi A319eseinket is .....Csakis arra tudok gondolni hogy nem voltál net közelében az elmúlt két napban...
https://forum.htka.hu/threads/embraer-kc-390.598/page-97#post-1009029
"...Considering the needs of our Air Force in view of the resources available annually, the High Command of the Air Force decided to start negotiations with the company, in order to reduce the initially contracted amount, in 2014, from twenty-eight (28) to fifteen (15) aircraft....
...
Considering Embraer's decision and the impossibility of remaining with the execution of the contract in the current quantities, the Brazilian Air Force, in order to safeguard the public interest, will initiate within the limits provided for by law, the procedures for the unilateral reduction of production contracts for KC-390 aircraft, an unprecedented and undesirable fact in this important and fiftieth relationship..."
Vagyis felejtsd el a 28 gépet...A Brazil kormány és Légierő 15 (tizenöt) db-ra csökkentette (nem eltotalta...csökkentette!!) a megrendelést.
De ha jól értem te legalább azt nem tagadot - mint @arcas - hogy a Brazilok MRTT gépet akarnak venni...
Aha úgy látom semmi sem változott.....Megint figyelmen kívül hagyod azt ami nem a te álláspontodat erősíti. A légierő parancsnoka feketén fehéren elmondja, hogy a jelenlegi gazdasági helyzetben csökkenteniük kell a KC390-k megrendelését de ez nem jelenti azt, hogy nem lesz 28 dbCsakis arra tudok gondolni hogy nem voltál net közelében az elmúlt két napban...
https://forum.htka.hu/threads/embraer-kc-390.598/page-97#post-1009029
"...Considering the needs of our Air Force in view of the resources available annually, the High Command of the Air Force decided to start negotiations with the company, in order to reduce the initially contracted amount, in 2014, from twenty-eight (28) to fifteen (15) aircraft....
...
Considering Embraer's decision and the impossibility of remaining with the execution of the contract in the current quantities, the Brazilian Air Force, in order to safeguard the public interest, will initiate within the limits provided for by law, the procedures for the unilateral reduction of production contracts for KC-390 aircraft, an unprecedented and undesirable fact in this important and fiftieth relationship..."
Vagyis felejtsd el a 28 gépet...A Brazil kormány és Légierő 15 (tizenöt) db-ra csökkentette (nem eltotalta...csökkentette!!) a megrendelést.
De ha jól értem te legalább azt nem tagadot - mint @arcas - hogy a Brazilok MRTT gépet akarnak venni...
Az én álláspontomat pustán a makacs tények erősítik.Aha úgy látom semmi sem változott.....Megint figyelmen kívül hagyod azt ami nem a te álláspontodat erősíti.
Amiről te beszélsz az Júniuban volt...az a MÚLT.de ez nem jelenti azt, hogy nem lesz 28 db
KC-390-e a brazil légierőnek csupán csak időben eltolták és több részletben szerzik be őket.Àruld már el nekem légy szíves, hogy miből vonsz le ilyen messzemenő következtetéseket, mikor a brazil légierő parancsnoka homlokegyenest mást mond?
Hú ez megint kezd elég kellemetlen lenni.Csakis arra tudok gondolni hogy nem voltál net közelében az elmúlt két napban...
https://forum.htka.hu/threads/embraer-kc-390.598/page-97#post-1009029
"...Considering the needs of our Air Force in view of the resources available annually, the High Command of the Air Force decided to start negotiations with the company, in order to reduce the initially contracted amount, in 2014, from twenty-eight (28) to fifteen (15) aircraft....
...
Considering Embraer's decision and the impossibility of remaining with the execution of the contract in the current quantities, the Brazilian Air Force, in order to safeguard the public interest, will initiate within the limits provided for by law, the procedures for the unilateral reduction of production contracts for KC-390 aircraft, an unprecedented and undesirable fact in this important and fiftieth relationship..."
Vagyis felejtsd el a 28 gépet...A Brazil kormány és Légierő 15 (tizenöt) db-ra csökkentette (nem eltotalta...csökkentette!!) a megrendelést.
Mondom én!De ha jól értem te legalább azt nem tagadot - mint @arcas - hogy a Brazilok MRTT gépet akarnak venni...
Te elvégzed nekünk úgy az osztás, hogy a 28-as darabszámot minimum 2 felé osztod, és mindkét szerződésben lesz gép, és közben változatlanul hagyják az első szerződést?Az én álláspontomat pustán a makacs tények erősítik.
Amiről te beszélsz az Júniuban volt...az a MÚLT.
A 15 db-ra való csökkentésről szóló csökkentés meg MOST van (két nappal ezelőtt)
Kérlek mutass bármi tényt (cikk, elemzés, bármi kézzel foghatót) ami alapján szerinted még mindig indokolt 28 db ról beszélni.
A 28 db ról ábrándozni MA nem más mint a fantáziád szüleménye
Abban az interjúban a parancsnok arról beszélt, hogy 13-16 db közzé akarják csökkenteni a brazil KC390-ek számát majd hozzátette, hogy ez csak azt jelenti, hogy időben eltolják és több részletben szerzik be a 28 db KC390-t kedves rudi az állításoddal szemben bizony ezek a makacs tények.Ez a brazil légierő parancsnoka által a tett kijelentés indokolja, hogy 28 db-os brazil megrendelésről beszéljünk, de gondolom neked sokkal megbízhatóbb és jobb forrásaid vannak a brazil légierő parancsnokánál?Az én álláspontomat pustán a makacs tények erősítik.
Amiről te beszélsz az Júniuban volt...az a MÚLT.
A 15 db-ra való csökkentésről szóló csökkentés meg MOST van (két nappal ezelőtt)
Kérlek mutass bármi tényt (cikk, elemzés, bármi kézzel foghatót) ami alapján szerinted még mindig indokolt 28 db ról beszélni.
A 28 db ról ábrándozni MA nem más mint a fantáziád szüleménye
NemAbban az interjúban a parancsnok arról beszélt, hogy 13-16 db közzé akarják csökkenteni a brazil KC390-ek számát majd hozzátette, hogy ez csak azt jelenti, hogy időben eltolják és több részletben szerzik be a 28 db KC390-t kedves rudi az állításoddal szemben bizony ezek a makacs tények