Konkretan a ketto ugyanaz, plusz budget nem lesz, raadasul a Milleniumot meg a varakozasaikat is felulmuloan olcsobbnak es konnyebbnek bizonyul fenntartani es uzemeltetni, igy a model a sajat sikerenek is esett aldozatul egyelore.
Nocsak. Link?
Avagy ez megint a szokasos quick-and-dirty hazugsagok egyike, amivel rendszeresen teleszorod a temat?
Egyreszt Gripen E, nincs Gripen NG mar jo regen.
Masreszt sajat maguk gyartjak, azaz csak tobb dijat kell fizetniuk a Saabnak (meg azok szallitjak az enginet stb.)
Harmadreszt az Embraer-Saab kozos gyartasban keszul Braziliaban, szoval tovabbra is az Embraer zsebebe megy a penz jo resze (nem veletlenul mondta magabiztosan a legiero feje, hogy majd szepen leulnek es megallapodnak, pontosan tudta, hogy az Embraer nem fog tiltakozni.)
Igy nez ki a
Saab oldalan a foto a Gripen Technology Centerrol Gavião Peixotoban:
Engedd el, nem megy ez neked, meg a rosszindulatu konteokhoz sem vagy eleg felkeszult manapsag.
Sokkal inkabb rajottek, hogy el tudnak karistolni 15-20 geppel is egyelore, viszont kabe semmilyen komolyan veheto legierejuk nincs, ezert surgos legalabb meg1x annyi Gripen E-t hadrendbe allitani, majd menet kozben csurran-cseppen ujabb Millenium, ha nagyon muszaj. Amugy mindketto Embraer business, igy igazabol rosszul nem jar az Embraer semmikeppen sem, a Gripen gyartasa raadasul teljesen uj kepesseget a portfoliojukhoz.