KC-390 / C-390 Millenium (Embraer, Brazília)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

szzsolt81

Well-Known Member
2020. október 24.
5 708
4 262
113
Mifelénk az ilyen helyzetekre meg azt mondják hogy...innen szép nyerni. :)
Rendesen fel van adva a lecke az Embraernek hogy mit csináljanak a gyártósorral 2025-26 után...:rolleyes:
A COVID és Balsonaro megtette hatását, a Brazil gazdaság elég rendesen visszaesett, és így drága repülőkre költhető adó reálok összege is látványosan visszaesett. Pedig nagyon kellene az a 28 db új szállítógép, csak hirtelenjében elfogyott a korábban meglévő rávaló!
 
K

kamm

Guest
A négy hajtómű nem csak sokat fogyaszt hanem nagyobb a karbantartás és alkatrész igénye is mint kettőnek, ráadásul a KC egy rendkívül megbízható civil hajtóművel repül ami ezerszám elérhető, többtucat helyen szervizelhető stb stb. Nem tudom jobban elmondani, hogy az Embraer szándékosan egy olcsón üzemeltethető, civil piacról beszerezhető technikával, sokoldalúan használható típust fejlesztett, figyelembe véve a Hercules valamennyi gyengeségét, szándékosan a széles piac igényeire hangolta a típust, nem véletlenül hasonlítanak egymásra majd minden paraméterben az új szállítók annyira. A Hercules talán 50 éve tervezett sárkánya és hajtóműkiosztása abból a korból származik amikor még a megbízgatóságot kellett garantálni a négy hajtóművel, erre manapság semmi szükség ( B52-8 hatómű épp cserélik kevesebbre ), a tengerentúli járatok is engedélyezettek civil piacon is két hajtóművel a megbízható technika miatt. Az Atlas meg más kategória oda a tömeg miatt eleve kell a négy hajtómű, nem vagyok repülőmérnök , de sanszos hogy sugárhatóműből is négy kellene rá.
Azzal sem vagyok meggyőzve, hogy aki az USA bűvkörébe kerül annak Herculest kell venni, az Atlas sem véletlenül, hanem az amerikai függőség leépítésére (is) készült, mint sok más technika amiben megfigyelhető a tendencia. Az Embraer azért jó választás akár bárkinek mert teli van civil megoldásokkal és technikával ami egyrészt a kiforrottság miatt megbízható, másrészt az áruk konszolidált, egyszerű a szervizelés vagy a csere. Az Embraer marketingje és piacra kerülése nem jó tempóban történt, maga a gép egy eltalált konstrukció és design, amint elkezdenek dinamikusan fogyni a régi Herculesek, amint kevés lesz a Spartan, vagy a C295 kapacitása itt keleten jönnek majd szépen a rendelések, érdemes lenne európai alkatrészbázist, szerviz központot is álmodni magunknak amíg lehet.
Annyit helyesbitek, hogy a katonaiaknal a 4 hatjomu ket okbol kell, egyreszt redundancianak, masreszt ha hirtelen kell egy tisztasrol felszallni, akkor a turboprop sokkal elonyosebb a turbofannel (ti. azonnal van a szarnyakon ero) es ha 2x annyi tolja azonnal, akkor sokkal rovidebb kifuto is kell a felszallashoz.
Namarmost ez kb a SOF egysegekre szoritkozik, jo messze es annyi - nalunk azokat ritkan fogjuk kontinensekkel odebb varatlanul bevetni, nalunk ok helikoptereznek, ahhoz meg megrendeltunk mindent, ami kellhet. Ha majd ilyesmi kell, akkor el lehet majd gondolkodni ilyesmi kisebb gepen, de ketlem, hogy erre valaha lesz igeny.
Mindekozben semmilyen sajat szallitasi kapacitasa nincs a Honvedsegnek, ami egy vicc (egyebkent ezt nem felejtettem el, hogy addig tokoltek, amig le kellett szallitani mar a regieket.) Ebbol aszempontbol viszont teljesen igazad van, a civil hajtomuves, ket turbofanos Millenium egy kivalo kompromisszum es ha minden igaz, az Atlas felebe sem kerult - en nagy Atlas rajongo vagyok, de az ara tenyleg huzos (bar azert tenyleg mindent megoldottak benne, amit az a birka 'design committee' kert), no meg a fenntartasa sem lehet kevesebb.
Az egyetlen fekete lo az lenne, ha valami kritikus hiba jonne ki a MIlleniumon mondjuk 2-3 ev mulva, de azert az Embraer csak a 3. legnagyobb repulogep-gyarto a vilagon, hosszu evtizedek tapasztalataival, ennek szerintem viszonylag kicsi az eselye... es ha ilyesmi nem lesz, akkor viszont megint sikerult egy anyagilag remek uzletet kotni egy teljesen uj, valodi multirole rampas szallitogepre.
A B52-re ugy emlekszem, csak re-engine lesz, nem?
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 659
46 804
113
A COVID és Balsonaro megtette hatását, a Brazil gazdaság elég rendesen visszaesett, és így drága repülőkre költhető adó reálok összege is látványosan visszaesett. Pedig nagyon kellene az a 28 db új szállítógép, csak hirtelenjében elfogyott a korábban meglévő rávaló!
Ma a pics@?
Miért adsz olyan idézetet a számba, amit nem én írtam?
A hozzászólásodban szereplő idézet nem tőlem származik!
Ezt miért kell? o_O
 
W

Wilson

Guest
Embraer, Dubai
Egy "tapasztalatlan, kiforratlan technikát gyártó, manufaktúrális cég" bemutatkozó videója:
:)
Szerintem ha olyan videót linkelnél be amelyben az Embraer egy Eclipse osztályú szuper csillagrombolót mutat be a kétkedők arra is csak legyintenének és azt mondanák, hogy ez csak egy
"tapasztalatlan, kiforratlan technikát gyártó, manufaktúrális cég" újabb sikertelensége ítélt terméke:). Úgyhogy ne strapáld magad a meggyőzésükkel........
 

arcas

Well-Known Member
2013. március 20.
6 922
22 505
113
Szerintem ha olyan videót linkelnél be amelyben az Embraer egy Eclipse osztályú szuper csillagrombolót mutat be a kétkedők arra is csak legyintenének és azt mondanák, hogy ez csak egy
"tapasztalatlan, kiforratlan technikát gyártó, manufaktúrális cég" újabb sikertelensége ítélt terméke:). Úgyhogy ne strapáld magad a meggyőzésükkel........
Ahh, már senkinek sem lehet a kedvére tenni, ... :rolleyes:
 
  • Vicces
Reactions: Wilson

szzsolt81

Well-Known Member
2020. október 24.
5 708
4 262
113
Szerintem ha olyan videót linkelnél be amelyben az Embraer egy Eclipse osztályú szuper csillagrombolót mutat be a kétkedők arra is csak legyintenének és azt mondanák, hogy ez csak egy
"tapasztalatlan, kiforratlan technikát gyártó, manufaktúrális cég" újabb sikertelensége ítélt terméke:). Úgyhogy ne strapáld magad a meggyőzésükkel........
pedig az. egy darab készült, és alig három évig volt szolgálatban, és a több mint 10 km es jármű egyetlen becsapódó vadászgéptől irányíthatatlanná vált és megsemmisült, az első komolya ütközetben, amiben részt vett.
 
T

Törölt tag 1586

Guest
A COVID és Balsonaro megtette hatását, a Brazil gazdaság elég rendesen visszaesett, és így drága repülőkre költhető adó reálok összege is látványosan visszaesett. Pedig nagyon kellene az a 28 db új szállítógép, csak hirtelenjében elfogyott a korábban meglévő rávaló!
Nem, nem erről van szó.
Nem a FAB kõltségvetése lett kevesebb hanem másra akarják költeni a pénzüket.
Rájöttek hogy KC-390 helyet A330 MRTT gépet akarnak venni az Airbustól és további Gripen NG ket a SAAB tól
 
  • Hűha
Reactions: formosa1
K

kamm

Guest
Nem, nem erről van szó.
Nem a FAB kõltségvetése lett kevesebb hanem másra akarják költeni a pénzüket.
Konkretan a ketto ugyanaz, plusz budget nem lesz, raadasul a Milleniumot meg a varakozasaikat is felulmuloan olcsobbnak es konnyebbnek bizonyul fenntartani es uzemeltetni, igy a model a sajat sikerenek is esett aldozatul egyelore. :cool:

Rájöttek hogy KC-390 helyet A330 MRTT gépet akarnak venni
Nocsak. Link?
Avagy ez megint a szokasos quick-and-dirty hazugsagok egyike, amivel rendszeresen teleszorod a temat?

az Airbustól és további Gripen NG ket a SAAB tól
Egyreszt Gripen E, nincs Gripen NG mar jo regen.
Masreszt sajat maguk gyartjak, azaz csak tobb dijat kell fizetniuk a Saabnak (meg azok szallitjak az enginet stb.)
Harmadreszt az Embraer-Saab kozos gyartasban keszul Braziliaban, szoval tovabbra is az Embraer zsebebe megy a penz jo resze (nem veletlenul mondta magabiztosan a legiero feje, hogy majd szepen leulnek es megallapodnak, pontosan tudta, hogy az Embraer nem fog tiltakozni.)

Igy nez ki a Saab oldalan a foto a Gripen Technology Centerrol Gavião Peixotoban:

gddn-4.jpg



Engedd el, nem megy ez neked, meg a rosszindulatu konteokhoz sem vagy eleg felkeszult manapsag. :p

A COVID és Balsonaro megtette hatását, a Brazil gazdaság elég rendesen visszaesett, és így drága repülőkre költhető adó reálok összege is látványosan visszaesett. Pedig nagyon kellene az a 28 db új szállítógép, csak hirtelenjében elfogyott a korábban meglévő rávaló!
Sokkal inkabb rajottek, hogy el tudnak karistolni 15-20 geppel is egyelore, viszont kabe semmilyen komolyan veheto legierejuk nincs, ezert surgos legalabb meg1x annyi Gripen E-t hadrendbe allitani, majd menet kozben csurran-cseppen ujabb Millenium, ha nagyon muszaj. Amugy mindketto Embraer business, igy igazabol rosszul nem jar az Embraer semmikeppen sem, a Gripen gyartasa raadasul teljesen uj kepesseget a portfoliojukhoz.

Fentiek kapcsan megjegyzem, nem veletlenul konteozom en itt mar egy eve a Saab-Embraer-Aero periheliumnak a rank vonatkozo sugarait... ;)
 

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
8 208
11 000
113
Konkretan a ketto ugyanaz, plusz budget nem lesz, raadasul a Milleniumot meg a varakozasaikat is felulmuloan olcsobbnak es konnyebbnek bizonyul fenntartani es uzemeltetni, igy a model a sajat sikerenek is esett aldozatul egyelore. :cool:


Nocsak. Link?
Avagy ez megint a szokasos quick-and-dirty hazugsagok egyike, amivel rendszeresen teleszorod a temat?


Egyreszt Gripen E, nincs Gripen NG mar jo regen.
Masreszt sajat maguk gyartjak, azaz csak tobb dijat kell fizetniuk a Saabnak (meg azok szallitjak az enginet stb.)
Harmadreszt az Embraer-Saab kozos gyartasban keszul Braziliaban, szoval tovabbra is az Embraer zsebebe megy a penz jo resze (nem veletlenul mondta magabiztosan a legiero feje, hogy majd szepen leulnek es megallapodnak, pontosan tudta, hogy az Embraer nem fog tiltakozni.)

Igy nez ki a Saab oldalan a foto a Gripen Technology Centerrol Gavião Peixotoban:

gddn-4.jpg



Engedd el, nem megy ez neked, meg a rosszindulatu konteokhoz sem vagy eleg felkeszult manapsag. :p


Sokkal inkabb rajottek, hogy el tudnak karistolni 15-20 geppel is egyelore, viszont kabe semmilyen komolyan veheto legierejuk nincs, ezert surgos legalabb meg1x annyi Gripen E-t hadrendbe allitani, majd menet kozben csurran-cseppen ujabb Millenium, ha nagyon muszaj. Amugy mindketto Embraer business, igy igazabol rosszul nem jar az Embraer semmikeppen sem, a Gripen gyartasa raadasul teljesen uj kepesseget a portfoliojukhoz.

Talán a Baptistás riportban volt, hogy akar A-330-ast.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 659
46 804
113
és további Gripen NG ket a SAAB tól
Mióta megrendelték az első Gripen E/F-eket, azóta mindenki tudja, hogy lesz folytatás. Vagy azt gondolod, hogy teljes tech transfert kifizetni a 27 gép megrendelése miatt akarták? 80-100 körül lesz a vége.
Most egyszerűen annyi történt, hogy előrehozták a következő eresztés megrendelését.
 

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
8 208
11 000
113
Lehet, ezert is kerek linket - sajnos @rudi szamtalanszor eljatszotta mar, hogy csak a felet es sokszor azt is (direkt? veletlenul?) szinte az ellenkezojenek forditva hivatkozott teljesen egyertelmu nyilatkozatokra...

Az első gúgeles találat.
Felíz návidad.
 
K

kamm

Guest
Az első gúgeles találat.
Felíz návidad.
Koszi, majd este atolvasom, a brazilhoz most faradt vagyok (bar bevallom, remekul elszorakoztat a HTKA igy agyban, covidolas kozben. :D)
 
  • Hűha
Reactions: pöcshuszár

arcas

Well-Known Member
2013. március 20.
6 922
22 505
113
Az első gúgeles találat.
Felíz návidad.
El is olvastad, hogy miről ír? :rolleyes:
.... majd este atolvasom
:cool:
 
  • Vicces
Reactions: Törölt tag 1586
T

Törölt tag 1586

Guest
Tudom ajánlani a portugál nyelvű "szakirodalmat", beleértve a közösségi média felületeit is....ne csak a címeket olvasd el! A cég legutóbbi jelentése is kint van már, meg más is... ;) Persze csak ha a tények is számítanak...
Akkor miért nem olvasod őket?