KC-390 / C-390 Millenium (Embraer, Brazília)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

K

kamm

Guest
Ha mar szoba jott: ugy nez ki, az olaszok meg brazilok alkudoznak egy lehetseges KC-390 ill. Centauro 2 uzleten, legalabbis a legmagasabb szinten is targyaltak rola az oktober vegi Bolsonaro-Matarella talalkozon:


 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 194
81 078
113
Ha mar szoba jott: ugy nez ki, az olaszok meg brazilok alkudoznak egy lehetseges KC-390 ill. Centauro 2 uzleten, legalabbis a legmagasabb szinten is targyaltak rola az oktober vegi Bolsonaro-Matarella talalkozon:


2021. november 3. Még lájkoltad is :)
 
K

kamm

Guest
2794.jpg
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 194
81 078
113
A Brazil Légierő sajtóközleménye:

"Légierőnk éves rendelkezésre álló forrásigényét figyelembe véve a légierő főparancsnoksága úgy döntött, hogy tárgyalásokat kezd a társasággal annak érdekében, hogy az eredetileg, 2014-ben szerződött mennyiséget 28-ról 15-re csökkentsék. Így 2021. április 23-án megkezdtük a konszenzusos megoldásra törekvő, de az államigazgatási szerződések törvényi előírásai által korlátozott, a társaságnak kárt nem okozó, összetett tárgyalási folyamatot. Ezt a tavaly augusztusra tervezett folyamatot aztán mindkét fél számára elfogadhatóbb javaslatot keresve meghosszabbították, és végül november 11-ét tűzték ki a folyamat lezárására.

Múltunk közeledő érdekei és tárgyalócsoportjaink harmonikus munkája ellenére Embraer közölte, hogy nem fogadja el a légierő javaslatát. Figyelembe véve Embraer döntését és a szerződés jelenlegi mennyiségben történő folytatásának lehetetlenségét, a brazil légierő a közérdek védelme érdekében a törvényben meghatározott keretek között megindítja a szerződések egyoldalú csökkentésére irányuló eljárást."


(
Ezt az oldalt jobban lefordítja a Google.)
 
Last edited:
T

Törölt tag 1586

Guest
A Brazil Légierő sajtóközleménye:

"Légierőnk éves rendelkezésre álló forrásigényét figyelembe véve a légierő főparancsnoksága úgy döntött, hogy tárgyalásokat kezd a társasággal annak érdekében, hogy az eredetileg, 2014-ben szerződött mennyiséget huszonnyolcról tizenötre csökkentsék. Így 2021. április 23-án megkezdtük a konszenzusos megoldásra törekvő, de az államigazgatási szerződések törvényi előírásai által korlátozott, a társaságnak kárt nem okozó, összetett tárgyalási folyamatot.
Ezt a tavaly augusztusra tervezett folyamatot aztán mindkét fél számára elfogadhatóbb javaslatot keresve meghosszabbították, és végül november 11-ét tűzték ki a folyamat lezárására.

Múltunk közeledő érdekei és tárgyalócsoportjaink harmonikus munkája ellenére Embraer közölte, hogy nem fogadja el a légierő javaslatát. Figyelembe véve Embraer döntését és a szerződés jelenlegi mennyiségben történő folytatásának lehetetlenségét, a brazil légierő a közérdek védelme érdekében a törvényben meghatározott keretek között megindítja a szerződések egyoldalú csökkentésére irányuló eljárást."
Úgy tűnik fájdalmas lesz az ügy...tényleg (majdnem) 50% os lesz a visszavágás
Veszteség ügyben múltkor még erről volt szó...:D
"...Valor: veszteséget szenved az Embraer?

Baptista Jr: A légierő az Embraerrel közösen fejlesztette ki a projektet, és mi 100%-ban fizettünk, az Embraer számára semmilyen veszteségről nem lehet szó. A törvény ezt nem teszi lehetővé, és nem is ez a célunk. A kormány egyoldalúan 25%-ig csökkenthet bármilyen közigazgatási szerződést, és nem okozhat veszteséget, mi pedig egyoldalúan 21 repülőgépre csökkenthetjük.

Valor: És most mi történik?

Baptista Jr.: Tájékoztattam az Embraert, hogy konszenzusos újratárgyalást szeretnék, mivel a megrendelést 21 repülőgép alá kívánom csökkenteni. Tanulmányozzuk a számot, de 13 és 16 között kell lennie. Tájékoztattam az Embraert, hogy ez a szerződés 50%-os csökkentését jelenti.

Valor: Mi volt az Embraer válasza?

Baptista Jr: Az Embraer már elfogadta. Két csapat, egy a FAB és egy másik a vállalat részéről, a következő három hónapban újratárgyalja a szerződéses feltételeket
...."

vagyis múltkor még arról volt szó hogy a 21 nem okoz veszteséget, most már ott tartanak hogy a 15 sem fog veszteséget okozni....:oops:
 
  • Hűha
Reactions: formosa1

mindenen kívül

Well-Known Member
2019. szeptember 18.
6 549
18 883
113
Mondom , hogy a 13 kerek szám.

Egyszer régen, egy Brazíliától távoli kis ország rádiókat akart venni egy skandináv vállalattól.
A szerződött tizen pár ezres darabszámot a kis ország felelőtlen kormánya le szerette volna csökkenteni.
A darabszámot természetesen le lehetett csökkenteni, de a rádiók többszörösére drágultak.
Viszont legalább nem kellett helyi gyártással vesződni a jól megfogalmazott szerződésnek köszönhetően a nem annyira csalódott gyártónak.
Vajon az Embraer jól szerződött?
 
  • Hűha
  • Tetszik
Reactions: kamm and formosa1
T

Törölt tag 1586

Guest
A jelen állás szerint,..tegyük hozzá. 2024-ig, mikor megérkezik az első hozzánk, még sok viz lefolyik a Dunán, ahogyan azt felénk mondani szokás... ;)
Egyébként meg a fenti "versenyed" haderőfejlesztési szempontból a Lynx vezeti! Hamár...:)
Mifelénk az ilyen helyzetekre meg azt mondják hogy...innen szép nyerni. :)
Rendesen fel van adva a lecke az Embraernek hogy mit csináljanak a gyártósorral 2025-26 után...:rolleyes:
 
  • Tetszik
Reactions: formosa1
T

Törölt tag 1586

Guest
Ez igaz, de én nem aggódom. :rolleyes:
Igazad van...:)
Aggódjanak az Embraer részvényesek mikor ilyen híreket kapnak:
"...This contract reduction is a major blow to Embraer and the KC-390, which is seeking to gain a foothold in a highly competitive market and for which proven solutions are sought. The Brazilian manufacturer’s shares felt the impact, dropping more than 7% on the Brazilian Stock Exchange..."

Valószínű attól a hírtől sem kaptak röhögőgörcsöt hogy a cég perre megy a Brazil kormánnyal és a profit kilátásokat is felül kell vizsgálni:
"...As soon as formally notified by the Federal Government, the Company will seek legal action in connection with the economic and financial rebalancing of the Contracts, as well as evaluate the effects of the reduction of the Contracts on its business and results...."
 
  • Tetszik
Reactions: formosa1

arcas

Well-Known Member
2013. március 20.
7 215
24 289
113
Igazad van...:)
Aggódjanak az Embraer részvényesek mikor ilyen híreket kapnak:
"...This contract reduction is a major blow to Embraer and the KC-390, which is seeking to gain a foothold in a highly competitive market and for which proven solutions are sought. The Brazilian manufacturer’s shares felt the impact, dropping more than 7% on the Brazilian Stock Exchange..."

Valószínű attól a hírtől sem kaptak röhögőgörcsöt hogy a cég perre megy a Brazil kormánnyal és a profit kilátásokat is felül kell vizsgálni:
"...As soon as formally notified by the Federal Government, the Company will seek legal action in connection with the economic and financial rebalancing of the Contracts, as well as evaluate the effects of the reduction of the Contracts on its business and results...."
Kivárom, mikor formosa1 apátunknak és Neked is világos lesz, hogy az Embraer nem csak a KC-390/C-390-ről szól. ;)
Küzdjenek csak tovább...az idő megmutatja majd. A magyar KC-k akkor is itt lesznek.
(És élvezem minden percét amikor egyesek ezért görcsölnek és epét hánynak...igaz @formosa1
:p, se Blackhawk, se Abrams, se Herkules...szar lehet így ennyi "kiforratlan" cucc között) :D
 
T

Törölt tag 1586

Guest
Kivárom, mikor formosa1 apátunknak és Neked is világos lesz, hogy az Embraer nem csak a KC-390/C-390-ről szól. ;)
Küzdjenek csak tovább...az idő megmutatja majd. A magyar KC-k akkor is itt lesznek.
(És élvezem minden percét amikor egyesek ezért görcsölnek és epét hánynak...igaz @formosa1
:p, se Blackhawk, se Abrams, se Herkules...szar lehet így ennyi "kiforratlan" cucc között) :D
Tök értelmetlen amit írsz..o_O
  • Senki nem mondta hogy az Embraer csak a KC-390 ről szól. Az Embraernek a védelmi üzletága messze kisebb mint a kereskedelmi és a privat jet üzletág.
  • a KC -390 est megvettük. Senki nem vitatja hogy itt lesznek.

Azt se vitaja senki, szerintem, hogy a KC-390 potenciálisan jó gép lehet, ami önnmagában sajnos kevés a sikerhez.
Az hogy kiforratlan az tény. Nem is lehet más mikor az egész létező flotta együtt eddig repült vagy 4000 órát, összesen.
Az is tény hogy egyenlőre 22 db gépre maradt megrendelés és ha ez így marad annak komoly következményei lesznek az tipus üzemeltetésére nézve.

Természetesen elfogadom hogy ideges vagy mert a dolgok alakulása nem illik bele az általad oly szívesen tolt seggnyalós siker propagandába, de viseld férfiasan a dolgot, nem kell fröcsögni...
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
Tök értelmetlen amit írsz..o_O
  • Senki nem mondta hogy az Embraer csak a KC-390 ről szól. Az Embraernek a védelmi üzletága messze kisebb mint a kereskedelmi és a privat jet üzletág.
  • a KC -390 est megvettük. Senki nem vitatja hogy itt lesznek.

Azt se vitaja senki, szerintem, hogy a KC-390 potenciálisan jó gép lehet, ami önnmagában sajnos kevés a sikerhez.
Az hogy kiforratlan az tény. Nem is lehet más mikor az egész létező flotta együtt eddig repült vagy 4000 órát, összesen.
Az is tény hogy egyenlőre 22 db gépre maradt megrendelés és ha ez így marad annak komoly következményei lesznek az tipus üzemeltetésére nézve.

Természetesen elfogadom hogy ideges vagy mert a dolgok alakulása nem illik bele az általad oly szívesen tolt seggnyalós siker propagandába, de viseld férfiasan a dolgot, nem kell fröcsögni...
Tekintve azt a szekunder szégyenérzetet, ami elfog amiatt, ahogy a KC megrendelés óta tovább tolod az ellenszurkolást...
Szerintem erről a férfiasan viselésről nem neked kellene megtartani a székfoglalót! :cool:
 

arcas

Well-Known Member
2013. március 20.
7 215
24 289
113
Természetesen elfogadom hogy ideges vagy mert a dolgok alakulása nem illik bele az általad oly szívesen tolt seggnyalós siker propagandába, de viseld férfiasan a dolgot, nem kell fröcsögni...
Semmi okom, hogy ideges legyek, sőt, hátradőlve élvezem azt, hogy egyesek leírják ugyanazt tök feleslegesen századszor is...vagy ép nyomják a nevetőset,...pedig eddig csak én nevettem... :rolleyes:
Ne érezz kéztetést válaszra...jól van ez így.