KC-390 / C-390 Millenium (Embraer, Brazília)

Mifelénk az ilyen helyzetekre meg azt mondják hogy...innen szép nyerni. :)
Rendesen fel van adva a lecke az Embraernek hogy mit csináljanak a gyártósorral 2025-26 után...:rolleyes:
A COVID és Balsonaro megtette hatását, a Brazil gazdaság elég rendesen visszaesett, és így drága repülőkre költhető adó reálok összege is látványosan visszaesett. Pedig nagyon kellene az a 28 db új szállítógép, csak hirtelenjében elfogyott a korábban meglévő rávaló!
 
A négy hajtómű nem csak sokat fogyaszt hanem nagyobb a karbantartás és alkatrész igénye is mint kettőnek, ráadásul a KC egy rendkívül megbízható civil hajtóművel repül ami ezerszám elérhető, többtucat helyen szervizelhető stb stb. Nem tudom jobban elmondani, hogy az Embraer szándékosan egy olcsón üzemeltethető, civil piacról beszerezhető technikával, sokoldalúan használható típust fejlesztett, figyelembe véve a Hercules valamennyi gyengeségét, szándékosan a széles piac igényeire hangolta a típust, nem véletlenül hasonlítanak egymásra majd minden paraméterben az új szállítók annyira. A Hercules talán 50 éve tervezett sárkánya és hajtóműkiosztása abból a korból származik amikor még a megbízgatóságot kellett garantálni a négy hajtóművel, erre manapság semmi szükség ( B52-8 hatómű épp cserélik kevesebbre ), a tengerentúli járatok is engedélyezettek civil piacon is két hajtóművel a megbízható technika miatt. Az Atlas meg más kategória oda a tömeg miatt eleve kell a négy hajtómű, nem vagyok repülőmérnök , de sanszos hogy sugárhatóműből is négy kellene rá.
Azzal sem vagyok meggyőzve, hogy aki az USA bűvkörébe kerül annak Herculest kell venni, az Atlas sem véletlenül, hanem az amerikai függőség leépítésére (is) készült, mint sok más technika amiben megfigyelhető a tendencia. Az Embraer azért jó választás akár bárkinek mert teli van civil megoldásokkal és technikával ami egyrészt a kiforrottság miatt megbízható, másrészt az áruk konszolidált, egyszerű a szervizelés vagy a csere. Az Embraer marketingje és piacra kerülése nem jó tempóban történt, maga a gép egy eltalált konstrukció és design, amint elkezdenek dinamikusan fogyni a régi Herculesek, amint kevés lesz a Spartan, vagy a C295 kapacitása itt keleten jönnek majd szépen a rendelések, érdemes lenne európai alkatrészbázist, szerviz központot is álmodni magunknak amíg lehet.
Annyit helyesbitek, hogy a katonaiaknal a 4 hatjomu ket okbol kell, egyreszt redundancianak, masreszt ha hirtelen kell egy tisztasrol felszallni, akkor a turboprop sokkal elonyosebb a turbofannel (ti. azonnal van a szarnyakon ero) es ha 2x annyi tolja azonnal, akkor sokkal rovidebb kifuto is kell a felszallashoz.
Namarmost ez kb a SOF egysegekre szoritkozik, jo messze es annyi - nalunk azokat ritkan fogjuk kontinensekkel odebb varatlanul bevetni, nalunk ok helikoptereznek, ahhoz meg megrendeltunk mindent, ami kellhet. Ha majd ilyesmi kell, akkor el lehet majd gondolkodni ilyesmi kisebb gepen, de ketlem, hogy erre valaha lesz igeny.
Mindekozben semmilyen sajat szallitasi kapacitasa nincs a Honvedsegnek, ami egy vicc (egyebkent ezt nem felejtettem el, hogy addig tokoltek, amig le kellett szallitani mar a regieket.) Ebbol aszempontbol viszont teljesen igazad van, a civil hajtomuves, ket turbofanos Millenium egy kivalo kompromisszum es ha minden igaz, az Atlas felebe sem kerult - en nagy Atlas rajongo vagyok, de az ara tenyleg huzos (bar azert tenyleg mindent megoldottak benne, amit az a birka 'design committee' kert), no meg a fenntartasa sem lehet kevesebb.
Az egyetlen fekete lo az lenne, ha valami kritikus hiba jonne ki a MIlleniumon mondjuk 2-3 ev mulva, de azert az Embraer csak a 3. legnagyobb repulogep-gyarto a vilagon, hosszu evtizedek tapasztalataival, ennek szerintem viszonylag kicsi az eselye... es ha ilyesmi nem lesz, akkor viszont megint sikerult egy anyagilag remek uzletet kotni egy teljesen uj, valodi multirole rampas szallitogepre.
A B52-re ugy emlekszem, csak re-engine lesz, nem?
 
A COVID és Balsonaro megtette hatását, a Brazil gazdaság elég rendesen visszaesett, és így drága repülőkre költhető adó reálok összege is látványosan visszaesett. Pedig nagyon kellene az a 28 db új szállítógép, csak hirtelenjében elfogyott a korábban meglévő rávaló!
Ma a pics@?
Miért adsz olyan idézetet a számba, amit nem én írtam?
A hozzászólásodban szereplő idézet nem tőlem származik!
Ezt miért kell? o_O
 
Embraer, Dubai
Egy "tapasztalatlan, kiforratlan technikát gyártó, manufaktúrális cég" bemutatkozó videója:
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
:)
Szerintem ha olyan videót linkelnél be amelyben az Embraer egy Eclipse osztályú szuper csillagrombolót mutat be a kétkedők arra is csak legyintenének és azt mondanák, hogy ez csak egy
"tapasztalatlan, kiforratlan technikát gyártó, manufaktúrális cég" újabb sikertelensége ítélt terméke:-). Úgyhogy ne strapáld magad a meggyőzésükkel........
 
Szerintem ha olyan videót linkelnél be amelyben az Embraer egy Eclipse osztályú szuper csillagrombolót mutat be a kétkedők arra is csak legyintenének és azt mondanák, hogy ez csak egy
"tapasztalatlan, kiforratlan technikát gyártó, manufaktúrális cég" újabb sikertelensége ítélt terméke:). Úgyhogy ne strapáld magad a meggyőzésükkel........
Ahh, már senkinek sem lehet a kedvére tenni, ... :rolleyes:
 
  • Vicces
Reactions: Wilson
Szerintem ha olyan videót linkelnél be amelyben az Embraer egy Eclipse osztályú szuper csillagrombolót mutat be a kétkedők arra is csak legyintenének és azt mondanák, hogy ez csak egy
"tapasztalatlan, kiforratlan technikát gyártó, manufaktúrális cég" újabb sikertelensége ítélt terméke:). Úgyhogy ne strapáld magad a meggyőzésükkel........
pedig az. egy darab készült, és alig három évig volt szolgálatban, és a több mint 10 km es jármű egyetlen becsapódó vadászgéptől irányíthatatlanná vált és megsemmisült, az első komolya ütközetben, amiben részt vett.
 
A COVID és Balsonaro megtette hatását, a Brazil gazdaság elég rendesen visszaesett, és így drága repülőkre költhető adó reálok összege is látványosan visszaesett. Pedig nagyon kellene az a 28 db új szállítógép, csak hirtelenjében elfogyott a korábban meglévő rávaló!
Nem, nem erről van szó.
Nem a FAB kõltségvetése lett kevesebb hanem másra akarják költeni a pénzüket.
Rájöttek hogy KC-390 helyet A330 MRTT gépet akarnak venni az Airbustól és további Gripen NG ket a SAAB tól
 
  • Hűha
Reactions: formosa1
Nem, nem erről van szó.
Nem a FAB kõltségvetése lett kevesebb hanem másra akarják költeni a pénzüket.
Konkretan a ketto ugyanaz, plusz budget nem lesz, raadasul a Milleniumot meg a varakozasaikat is felulmuloan olcsobbnak es konnyebbnek bizonyul fenntartani es uzemeltetni, igy a model a sajat sikerenek is esett aldozatul egyelore. :cool:

Rájöttek hogy KC-390 helyet A330 MRTT gépet akarnak venni
Nocsak. Link?
Avagy ez megint a szokasos quick-and-dirty hazugsagok egyike, amivel rendszeresen teleszorod a temat?

az Airbustól és további Gripen NG ket a SAAB tól
Egyreszt Gripen E, nincs Gripen NG mar jo regen.
Masreszt sajat maguk gyartjak, azaz csak tobb dijat kell fizetniuk a Saabnak (meg azok szallitjak az enginet stb.)
Harmadreszt az Embraer-Saab kozos gyartasban keszul Braziliaban, szoval tovabbra is az Embraer zsebebe megy a penz jo resze (nem veletlenul mondta magabiztosan a legiero feje, hogy majd szepen leulnek es megallapodnak, pontosan tudta, hogy az Embraer nem fog tiltakozni.)

Igy nez ki a Saab oldalan a foto a Gripen Technology Centerrol Gavião Peixotoban:

gddn-4.jpg



Engedd el, nem megy ez neked, meg a rosszindulatu konteokhoz sem vagy eleg felkeszult manapsag. :p

A COVID és Balsonaro megtette hatását, a Brazil gazdaság elég rendesen visszaesett, és így drága repülőkre költhető adó reálok összege is látványosan visszaesett. Pedig nagyon kellene az a 28 db új szállítógép, csak hirtelenjében elfogyott a korábban meglévő rávaló!
Sokkal inkabb rajottek, hogy el tudnak karistolni 15-20 geppel is egyelore, viszont kabe semmilyen komolyan veheto legierejuk nincs, ezert surgos legalabb meg1x annyi Gripen E-t hadrendbe allitani, majd menet kozben csurran-cseppen ujabb Millenium, ha nagyon muszaj. Amugy mindketto Embraer business, igy igazabol rosszul nem jar az Embraer semmikeppen sem, a Gripen gyartasa raadasul teljesen uj kepesseget a portfoliojukhoz.

Fentiek kapcsan megjegyzem, nem veletlenul konteozom en itt mar egy eve a Saab-Embraer-Aero periheliumnak a rank vonatkozo sugarait... ;)
 
Konkretan a ketto ugyanaz, plusz budget nem lesz, raadasul a Milleniumot meg a varakozasaikat is felulmuloan olcsobbnak es konnyebbnek bizonyul fenntartani es uzemeltetni, igy a model a sajat sikerenek is esett aldozatul egyelore. :cool:


Nocsak. Link?
Avagy ez megint a szokasos quick-and-dirty hazugsagok egyike, amivel rendszeresen teleszorod a temat?


Egyreszt Gripen E, nincs Gripen NG mar jo regen.
Masreszt sajat maguk gyartjak, azaz csak tobb dijat kell fizetniuk a Saabnak (meg azok szallitjak az enginet stb.)
Harmadreszt az Embraer-Saab kozos gyartasban keszul Braziliaban, szoval tovabbra is az Embraer zsebebe megy a penz jo resze (nem veletlenul mondta magabiztosan a legiero feje, hogy majd szepen leulnek es megallapodnak, pontosan tudta, hogy az Embraer nem fog tiltakozni.)

Igy nez ki a Saab oldalan a foto a Gripen Technology Centerrol Gavião Peixotoban:

gddn-4.jpg



Engedd el, nem megy ez neked, meg a rosszindulatu konteokhoz sem vagy eleg felkeszult manapsag. :p


Sokkal inkabb rajottek, hogy el tudnak karistolni 15-20 geppel is egyelore, viszont kabe semmilyen komolyan veheto legierejuk nincs, ezert surgos legalabb meg1x annyi Gripen E-t hadrendbe allitani, majd menet kozben csurran-cseppen ujabb Millenium, ha nagyon muszaj. Amugy mindketto Embraer business, igy igazabol rosszul nem jar az Embraer semmikeppen sem, a Gripen gyartasa raadasul teljesen uj kepesseget a portfoliojukhoz.

Talán a Baptistás riportban volt, hogy akar A-330-ast.
 
és további Gripen NG ket a SAAB tól
Mióta megrendelték az első Gripen E/F-eket, azóta mindenki tudja, hogy lesz folytatás. Vagy azt gondolod, hogy teljes tech transfert kifizetni a 27 gép megrendelése miatt akarták? 80-100 körül lesz a vége.
Most egyszerűen annyi történt, hogy előrehozták a következő eresztés megrendelését.
 
Lehet, ezert is kerek linket - sajnos @rudi szamtalanszor eljatszotta mar, hogy csak a felet es sokszor azt is (direkt? veletlenul?) szinte az ellenkezojenek forditva hivatkozott teljesen egyertelmu nyilatkozatokra...

Az első gúgeles találat.
Felíz návidad.
 
Az első gúgeles találat.
Felíz návidad.
Koszi, majd este atolvasom, a brazilhoz most faradt vagyok (bar bevallom, remekul elszorakoztat a HTKA igy agyban, covidolas kozben. :D)
 
  • Hűha
Reactions: Törölt tag
Az első gúgeles találat.
Felíz návidad.
El is olvastad, hogy miről ír? :rolleyes:
.... majd este atolvasom
:cool:
 
  • Vicces
Reactions: Törölt tag 1586
Tudom ajánlani a portugál nyelvű "szakirodalmat", beleértve a közösségi média felületeit is....ne csak a címeket olvasd el! A cég legutóbbi jelentése is kint van már, meg más is... ;) Persze csak ha a tények is számítanak...
Akkor miért nem olvasod őket?