A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

Két héttel ezelőtt jelentettünk be egy légvédelmi fejlesztést, a Lynx alapjára szerelt légvédelmi gépágyúfejlesztési programot, amelynek a gyártása szintén Magyarországon fog történni; illetve decemberben jelentettük be egy 8x8-as jármű, ez egy újgenerációs, a BTR-nek egyfajta utódja, de már tisztán elektromos hajtású és belsőégésűmotor-mentes harcjármű fejlesztését és majd a gyártását

Itt jobban jártunk volna a már kész Boxer megrendelésével. Az az elektromos hajtás harcjárműben dolog, hosszú történet lesz.
 
Ezzel az a bajom többek között, hogy elvileg és gyakorlatilag lesz 4 Lynx zlj (ami 176 IFV), és nem látom azt a negyedik zászlóaljat nálad.

Inkább így gondolom 2031-re a nehézdandárt:
1 hk zlj Leo2, 2 lövész zlj Lynx, 1 lövész zlj 8x8 + tüzérség + egyebek.

Ebből a nehéz dandárból lesz (legyen) kettő.
Egyelőre csak 3nyi lett megrendelve...
 
Az nem jön össze. Egy zlj 44 jármű.

Akkor 3 lesz? :rolleyes:
Az zavar meg téged, hogy a németek szigorúan csak az IFV-t rendelték meg a PUMA-ból, de náluk a zászlóaljban vannak más típusok is. Nálunk meg pl. a sebesültkihordók, a felderítők, a zászlóalj tüzérség aknavetői is Lynxen fognak kavarni.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby
Két héttel ezelőtt jelentettünk be egy légvédelmi fejlesztést, a Lynx alapjára szerelt légvédelmi gépágyúfejlesztési programot, amelynek a gyártása szintén Magyarországon fog történni; illetve decemberben jelentettük be egy 8x8-as jármű, ez egy újgenerációs, a BTR-nek egyfajta utódja, de már tisztán elektromos hajtású és belsőégésűmotor-mentes harcjármű fejlesztését és majd a gyártását
Itt jobban jártunk volna a már kész Boxer megrendelésével. Az az elektromos hajtás harcjárműben dolog, hosszú történet lesz.

Nem az elektromos része a probléma, hanem a hidrogén-üzemanyagcellás áram-előállító "modul-rész".

Civilben sem használják "normál" üzemmódban ezt a rész-technológiát, pedig nem kevesen dolgoznak rajta, nem kevés évtizede.
"Kicsit" ezért vagyunk többen pesszimisták az optimista gyártói/hivatalos menetrenddel és zökkeneőmentes használattal kapcsolatban.

Diesel elektromosat --minden lenézés nélkül, sőt...--már az oroszok is sok-évtizede gyártanak katonaiban(ICBM-szállító/-kilövő, +légvédelmi rendszerekben is használják asszem'), sőt a külszíni fejtések giga-dömpereiben is ilyen meghajtást raktak --mert gyártottak/gyártanak ilyet a szovjetekek/oroszok, a hasonló elvű katonai területű meghajtás sok elemét felhasználták.
Nemzetközi szinten is sikeres termék!
...de ott nem üzemanyag-cella adja "a-záramot", hanem diesel-motor hajtotta generátor/áramfejlesztő.
...+ a Diesel-elektromos mozdonyok is ilyen üton kapják az energia-ellátást.
 
Néhány szó végül a folyamatban lévő beruházásokról, amelyek jelen pillanatban zajlanak. Két nagy beruházásunk van ebben a pillanatban, de ezeknek a száma az elkövetkező fél évben meg fog duplázódni, illetve több mint duplázódni fog.