[HUN] KF41 Lynx / Hiúz

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Vogon

Well-Known Member
2021. május 13.
3 174
6 712
113
A néphadseregbe gépesített és gépkocsizó lövészek voltak. Nem a gyaloglás vs bmp-1 volt a kérdés, hanem a bmp-1 vs pszh vs teherautó plató.

Oké! Részemről téma lezárva. Ezek szerint a teherautó platóján kívül egyik verzió sem kínált Marder szintű ergonómiát.
 

tacticool

Well-Known Member
2015. január 12.
1 221
3 565
113
Szemből. Az oldal szerintem a Puma, de a test magasság különbség nagyobb, így nem biztos, hogy arányos a kép.
Viszont jó a festés....;)
Biztos nem teljesen arányos a kép, de viszonyítási alapnak, szemléltetésre jó. Lehet meglepődünk, ha látjuk a két gépet egymás mellet, nem lesz majd olyan hű de hatalmas különbség a teknő magasságában, mint sokan gondolják. :)

Marder 1A3 és egy Puma proto:
bild13-marder.jpg

Alsó hangon is egymagasak a teknők, de szvsz inkább a Puma magasabb 5-10 centivel. Persze lehet optikai illúzió is csak. A Kf31 meg egy újracsomagolt Marder Evolution, ami egy 20 centivel megemelt tetejű Marder. Kf31 és a 41 meg kb ugyanolyan magas.
 

tacticool

Well-Known Member
2015. január 12.
1 221
3 565
113
Biztos nem teljesen arányos a kép, de viszonyítási alapnak, szemléltetésre jó. Lehet meglepődünk, ha látjuk a két gépet egymás mellet, nem lesz majd olyan hű de hatalmas különbség a teknő magasságában, mint sokan gondolják. :)

Marder 1A3 és egy Puma proto:
bild13-marder.jpg

Alsó hangon is egymagasak a teknők, de szvsz inkább a Puma magasabb 5-10 centivel. Persze lehet optikai illúzió is csak. A Kf31 meg egy újracsomagolt Marder Evolution, ami egy 20 centivel megemelt tetejű Marder. Kf31 és a 41 meg kb ugyanolyan magas.
+ Marder 1A3 vs BMP-1

4-1.jpg
 

Masztiff

Well-Known Member
2018. július 4.
4 156
7 938
113
Kettőt szeretnék vakkantani:
1. Az oroszokat (szovjeteket) soha nem érdekelte a katona, mivel ember volt bőven. Egészen más filozófia szerint terveztek.
2. Az iraki háborúban a Warriorok százszámra lőtték ki a BMP-ket, és emlékeim szerint (ezt a háború után olvashattam valahol) azt magyarázták, hogy az alacsony észlelhetőségű nyuszibuszokat qva messziről mégis kiszúrták, és mire azok bármit csinálhattak volna, már meg is szórták őket.....
 

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
27 818
117 988
113
Kettőt szeretnék vakkantani:
1. Az oroszokat (szovjeteket) soha nem érdekelte a katona, mivel ember volt bőven. Egészen más filozófia szerint terveztek.
2. Az iraki háborúban a Warriorok százszámra lőtték ki a BMP-ket, és emlékeim szerint (ezt a háború után olvashattam valahol) azt magyarázták, hogy az alacsony észlelhetőségű nyuszibuszokat qva messziről mégis kiszúrták, és mire azok bármit csinálhattak volna, már meg is szórták őket.....
Hát a hőkamera sokat segít az tuti
 

Rferi66

Well-Known Member
2020. február 14.
2 482
4 980
113
Mi gyakorlatokon, még a málhazsákot is beraktuk, befért minden katona zsákja, a rajban. Igaz minden köbcentiméter ki volt használva. A parancsnoki ülés és a deszant tér között volt kis hézag, oda beraktunk, vagy 3 zsákot kapásból. :) A toronyba, az irányzó eltüntette a többit. :)
Úgy emlékszem, hogy a torony mellett jobb oldalon is volt hely. Annyi hibája volt, hogy csak egymásra szórtuk a zsákokat. És lehet hogy a Maljutka került volna oda?
 

Rferi66

Well-Known Member
2020. február 14.
2 482
4 980
113
Mi gyakorlatokon, még a málhazsákot is beraktuk, befért minden katona zsákja, a rajban. Igaz minden köbcentiméter ki volt használva. A parancsnoki ülés és a deszant tér között volt kis hézag, oda beraktunk, vagy 3 zsákot kapásból. :) A toronyba, az irányzó eltüntette a többit. :)
A BMP -ben a két sor ülés között még ott volt az üzemanyag tartály is. Ha azt elrakják máshova, akkor nagyon sok hely lett volna. :)
 

Masztiff

Well-Known Member
2018. július 4.
4 156
7 938
113
A BMP -ben a két sor ülés között még ott volt az üzemanyag tartály is. Ha azt elrakják máshova, akkor nagyon sok hely lett volna. :)
Ha azt kiveszik, akkor meg nem ment volna egy tapodtat sem, gondolom. Biztonságilag is biztos optimális lehetett, hiszen egy akna, és nincs gond többé karbantartásra....
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány

Rferi66

Well-Known Member
2020. február 14.
2 482
4 980
113
Ha azt kiveszik, akkor meg nem ment volna egy tapodtat sem, gondolom. Biztonságilag is biztos optimális lehetett, hiszen egy akna, és nincs gond többé karbantartásra....
Ha nagyon akarják, biztosan tudták volna máshová tenni. A hátsó ajtókban is volt két kisebb üzemanyag tartály. Az volt inkább a gáz. 10 mm lemez, és utána az üzemanyag.
 
W

Wilson

Guest
Kettőt szeretnék vakkantani:
1. Az oroszokat (szovjeteket) soha nem érdekelte a katona, mivel ember volt bőven. Egészen más filozófia szerint terveztek.
2. Az iraki háborúban a Warriorok százszámra lőtték ki a BMP-ket, és emlékeim szerint (ezt a háború után olvashattam valahol) azt magyarázták, hogy az alacsony észlelhetőségű nyuszibuszokat qva messziről mégis kiszúrták, és mire azok bármit csinálhattak volna, már meg is szórták őket.....
Azért ez a szemlélet a legújabb fejlesztésű orosz harcjárműveknél már gyökeresen megváltozott:)
 

Ocses

Well-Known Member
2018. szeptember 29.
6 075
13 704
113
Úgy emlékszem, hogy a torony mellett jobb oldalon is volt hely. Annyi hibája volt, hogy csak egymásra szórtuk a zsákokat. És lehet hogy a Maljutka került volna oda?
Mi is oda pakoltunk.
Nekem is a maljutka rémlik, de nagyesküt nem mernék le rakni rá.
Nekünk álltalában volt irányzónk.

Nekem főleg a lábtér volt problémás. Az kicsi volt így elgémberedtem, főleg ha órák hosszát ültünk benne.
Meg lábbal nyitottam az ajtót. Dögnehéz volt.
Főleg ha lejtőn orral lefelé állt meg.


A maga idejében jó gép volt, mégha nem is túl ergonómikus.
Jobban szerettem mint a btr-t.
 

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
27 818
117 988
113
Mi is oda pakoltunk.
Nekem is a maljutka rémlik, de nagyesküt nem mernék le rakni rá.
Nekünk álltalában volt irányzónk.

Nekem főleg a lábtér volt problémás. Az kicsi volt így elgémberedtem, főleg ha órák hosszát ültünk benne.
Meg lábbal nyitottam az ajtót. Dögnehéz volt.
Főleg ha lejtőn orral lefelé állt meg.


A maga idejében jó gép volt, mégha nem is túl ergonómikus.
Jobban szerettem mint a btr-t.
Hát a BTR még a maga idejében is szar volt, legalább olyan rossz ergonómiával.
 

honved

Well-Known Member
2010. június 2.
9 892
18 278
113
Mi is oda pakoltunk.
Nekem is a maljutka rémlik, de nagyesküt nem mernék le rakni rá.
Nekünk álltalában volt irányzónk.

Nekem főleg a lábtér volt problémás. Az kicsi volt így elgémberedtem, főleg ha órák hosszát ültünk benne.
Meg lábbal nyitottam az ajtót. Dögnehéz volt.
Főleg ha lejtőn orral lefelé állt meg.


A maga idejében jó gép volt, mégha nem is túl ergonómikus.
Jobban szerettem mint a btr-t.

Ja, a toronyban volt hely a zsákoknak. Maljutka 4 db volt rendszeresítve, annak a helye is megvolt, mert ugye nem vittük, csak 1 db gyakorlót.
 

Rferi66

Well-Known Member
2020. február 14.
2 482
4 980
113
Nekem főleg a lábtér volt problémás. Az kicsi volt így elgémberedtem, főleg ha órák hosszát ültünk benne.
Meg lábbal nyitottam az ajtót. Dögnehéz volt.
Főleg ha lejtőn orral lefelé állt meg.


A maga idejében jó gép volt, mégha nem is túl ergonómikus.
Jobban szerettem mint a btr-t.
Amikor lehetett kinyitottuk a tető nyílásokat, és felálltunk. Így azért ki lehetett bírni. Nagyon menő volt így menni, csak legtöbbször a por miatt menet közben muszály volt lezárni.

Az ajtót mindenki lábbal nyitotta. Mi menet közben szálltunk ki, igy egyszerüen nem lehetett másképp. Ülve, kézzel egyszerűen nem tudtuk kinyitni. Kilépni a félig nyitott ajtón meg életveszélyes lett volna menet közben.