NH90 (NHIndustries) / UH-90A / SH-90 / MRH90 Taipan / Hkp 14

Nnnna:

20210921-074616.jpg
 
Öröm az ürömben, hogy az ausztrál hadsereg állománya 6 példánnyal bővülni fog, mert az október elején megrendelt 12db Romeo megérkeztével jó eséllyel vége lesz a típus pályafutásának a tengerészetnél. :oops:
 
2019-ben a norvég parlament felkérte a norvég kormányt, hogy vizsgáljon meg olyan lehetőségeket, amelyek lehetővé tennék hogy a haditengerészet és a parti őrség el tudja látni a feladatát, mert 14 gépes NH90 flotta nem teljesíti a rendelkezésre állási célokat.

Norvégia 8 NH90-et parti őrségi feladatokra, 6 példányt tengeralattjáró elleni hadviselésre (ASW) és haditengerészeti támogatási műveletekre használja. Ám ezek a képességek a „vártnál lassabban” épültek ki, valamint az alacsony rendelkezésre állási arányok miatt Oslo idén, 2021 márciusában arra a következtetésre jutott, hogy „szolgáltatás bérlési megállapodással” keresnek további forgószárnyas járműveket az NH90 kiegészítéseként olyan küldetések esetén, amelyek nem igényelnek speciális és összetett platformot. Ez azt a szokatlan helyzetet eredményezheti, hogy egy civil üzemeltető helikoptere repül a parti őrség járőrhajóiról olyan küldetésekre, mint a halászati védelem és kutatás-mentés az északi sarkvidéken.

A Norvég Védelmi Anyagügynökség (NDMA) által közzétett információkérő (RFI) részletezi azokat a működési és méretbeli korlátokat, amelyekkel a helikoptereknek szembe kell néznie, valamint a küldetéstípusokkal és a rendelkezésre állási követelményeket. A javasolt helikoptereknek képesnek kell lenniük a norvég parti őrség Svalbard és Jan Mayen osztályú hajóiról történő működésre, és a hajótól legfeljebb 150 tengeri méteres (277 km) távolságban hajtanának végre halászati védelmi, határellenőrzési, kutatási és mentési feladatokat. A repülőgépnek képesnek kell lennie akár 5 óra repülés teljesítésére bármely 24 órás periódusban, és minden helikopter általában napi egy utat, vagy heti öt-hat repülést hajtana végre, évente összesen legalább 1800 órát. A közlemény szerint négyből három hajó egyidejűleg bevethető. Minden esetben a légijármű-tulajdonlás, a személyzet, a mérnöki és logisztikai támogatás a szolgáltató teljes felelőssége lenne. A bevont személyzet állampolgárságára vonatkozó követelményeket még meg kell határozni.
 
Úgy tűnik az Ausztráloknak a Tiger után a másik Eu.i helikopterükből is elegük lett...
Australia ditching troubled Taipans, will buy US Black Hawks

"...The Australian government has decided to retire its fleet of troubled MRH90 Taipan helicopters a decade early and will replace them with US UH-60 Black Hawks.

Up to 40 Black Hawks will be formally requested from the United States to boost the Australian Army’s helicopter capability.

The decision was made after the Airbus-built Taipan fleet did not met contracted availability requirements nor the expected cost of ownership ahead of its planned withdrawal from service in 2037, the government said in an announcement on December 10.

“The performance of the MRH90 Taipan has been an ongoing and well-documented concern for defense and there has been a significant effort at great expense to try to remediate those issues,” Australian defense minister Peter Dutton said.

“It is critically important there is a safe, reliable and capable utility helicopter available for our service men and women into the future, with reasonable and predictable operating costs
..."
 
Úgy tűnik az Ausztráloknak a Tiger után a másik Eu.i helikopterükből is elegük lett...
Australia ditching troubled Taipans, will buy US Black Hawks

"...The Australian government has decided to retire its fleet of troubled MRH90 Taipan helicopters a decade early and will replace them with US UH-60 Black Hawks.

Up to 40 Black Hawks will be formally requested from the United States to boost the Australian Army’s helicopter capability.

The decision was made after the Airbus-built Taipan fleet did not met contracted availability requirements nor the expected cost of ownership ahead of its planned withdrawal from service in 2037, the government said in an announcement on December 10.

“The performance of the MRH90 Taipan has been an ongoing and well-documented concern for defense and there has been a significant effort at great expense to try to remediate those issues,” Australian defense minister Peter Dutton said.

“It is critically important there is a safe, reliable and capable utility helicopter available for our service men and women into the future, with reasonable and predictable operating costs
..."

Nincs ebben semmi meglepő. A Tiger után már csak idő kérdése volt, hogy megszabaduljanak ettől a szerencsétlen jószágtól is. Felkészül: Új-Zéland...
 
És tovább folytatódik a típus vesszőfutása.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Azt tudja esetleg valamelyikőtök, hogy a német haditengerészetnél 1 az 1-ben váltja-e a hajófedélzeti Lynxeket? A Brandenburg osztályon ugye 2 Lynx van, 2 hangárral, de így szemre az NH nagyobb, így elvileg a hajókat is át kell építeni?
 
Belgák is szabadulnának a típustól. Mind a 4 teherszállító példányuk eladását tervezik. 15 H145M-öt és 4-5 "nehéz" helikopter vásárolnának. A H145-ök jó eséllyel az AW109-ek helyett érkeznek.

Szvsz így kérdéses mi lesz a másik 4, haditengerészeti változatú NH90 NFH sorsa, mert a szárazföldi változatokat akár meg is tarthatnák kannibalizálásra, de úgy néz ki, ezzel nem számolnak.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.