[HUN] Vadászgépek beszerzése

Mondom, hogy ne kezdj el okoskodni olyan ügyben, aminek nem néztél utána. Az évi 20-25Mrd-os szerződésünk tartalmazta a gépek tulajdonszerzési költségeinek részletét, valamint a magas rendelkezésre állást garantáló karbantartási szerződés ellenértékét, valamint meghatározott számú pilóta Gripenre való átképzése.
Az MS20 volt az első olyan upgrade, amiért külön kellett fizetnünk. Minden korábbi rendszerfrissítés, még ha az képességnövelő volt is. Benne volt az alap karbantartási szerződésben. Ez minden üzemeltető ország esetén így volt.


Ne röhögtesd már ki magad! 2050-ben??? A már 2001-ben az USAF által levetett gépek majd járókerettel fognak 65-70 évesen repülni...:oops:
Szerintem vegyél most egy pár mély lélegzetet! :D
Arról hallottál már, hogy nem csak a gépek repült órája számít?
Szerinted a mi alig repült volt NDK-s Mi-24-eseink miért fognak 2026-ban nyugdíjba menni?
Huszárom,Te tényleg egyre nagyobb pöcs vagy :D Ne súllyedj már le @kamm szintjére....
Ajánlották nekünk az F16ADF gépeket,alig pár évig voltak rendszerben...
Az F16 alapváltozatát 8k repórára tervezték.Most már az A változat 13000óráig kitolható.Gripen 6k órára lett tervezve.Hogy a mi A szárnyú gépeink mennyit birhatnak,az jó kérdés....
Az,hogy nálunk a tartós tárolása gazban való rohasztást jelent,az meg a mi hibánk,a mi agyalágyúlt,bűnös nemtörödöm idiótaságunk.
 
Arrol nem is beszélve,hogy az MLU program is megy tovább.Vannak abban is frissitések.Az F16V-re frissités meg még egy külön lehetőség-és annak már a Gripen E is csak jelenthet.
Ez pont olyan buta komment volt, mint azé a svédé, csak ő fordítva tolja.
Ő leírja, hogy a Block 70 bármit is tartalmat, az elavult a Gripen E-hez képest.
Kész, passz. Ennyi.
Érvelés semmi.
 
Ez pont olyan buta komment volt, mint azé a svédé, csak ő fordítva tolja.
Ő leírja, hogy a Block 70 bármit is tartalmat, az elavult a Gripen E-hez képest.
Kész, passz. Ennyi.
Érvelés semmi.
Térjünk át értelmesebb és jövőbe mutatóbb dolgokra. Nézted már, hogy erről a tempest programról kijött e már bármilyen értékelhető info? Amiből bármire is lehetne következtetni, mitől lesz ez 6. generációs meg olyan fasza?
 
Az a szépséghibája a nagy elméletednek, hogy a két legfontosabb és az általad is elsőként említett 2 ország is elsősorban (illetve gyaníthatóan kizárólagosan) a haditengerészetüknek vesznek VSTOL F-35B-t.

csak szólok, hogy az olaszok "A" gépeket is rendeltek...

a UK meg megint nem akart 2féle típust rendszeresíteni...ha Catobar lenne a hordozójuk akkor meg C lenne náluk...de gondolod azok a gépek amik éppen nem lesznek fenn a hordozón nem fognak hozzájárulni a UK légierő kapacitáshoz?

de úgy általánosságban:

a svájciak eléggé spur-ok mégis megvették az F35-öt...a finnek mióta is, kb. 2 éve futtatják a tendert....lehet ők kicsit jobban tisztában vannak azzal, hogy mi és mennyibe kerül...

a konkurancia meg nyilván hőbörög és mivel az áron kívül nem nagyon tudnak másba belekötni ezen pörögnek...
 
Huszárom,Te tényleg egyre nagyobb pöcs vagy :D Ne súllyedj már le @kamm szintjére....
Ajánlották nekünk az F16ADF gépeket,alig pár évig voltak rendszerben...
Az F16 alapváltozatát 8k repórára tervezték.Most már az A változat 13000óráig kitolható.Gripen 6k órára lett tervezve.Hogy a mi A szárnyú gépeink mennyit birhatnak,az jó kérdés....
Az,hogy nálunk a tartós tárolása gazban való rohasztást jelent,az meg a mi hibánk,a mi agyalágyúlt,bűnös nemtörödöm idiótaságunk.
Ez azért valahol rekord.
Ennyi tudatlan hülyeséget egy kommentben ritkán latni.:cool:
Mondjuk az előbbi, ahol a 30-40 eves Block 20 MLU szerinte legyalazza a Gripen Et, az sem.volt kutya, de ez azert tomenyebb butaság. :D
 
Huszárom,Te tényleg egyre nagyobb pöcs vagy :D Ne súllyedj már le @kamm szintjére....
Ajánlották nekünk az F16ADF gépeket,alig pár évig voltak rendszerben...
Értem, hogy nem nem vagy hajlandó angolul megtanulni, de ennek mindig csúnya megalázás a vége itt a fórumon.
Nézd, hogy mit találtam:

In October 1986, the USAF announced that operational block 15 F-16A/B aircraft would be converted to air defense fighters for the Air National Guard, and would take over the fighter interception mission, providing the primary defense of North America against bombers and cruise missiles. The first F-16A ADF conversion was completed in February 1989, while a contract was placed for kits to update and modify a total of 270 F-16A/B's at the Ogden Air Logistics Center in Utah. The Block 15 airframes used for the ADF program were all meant to be upgraded to block 15OCU standard, and both programs ran in conjunction. Aircraft entering the Ogden ALC for ADF upgrade also received the Block 15OCU avionics installation. The net result is that all ADF aircraft are Block 15OCU airframes. The last ADF left Ogden in 1992.
Az ADF egy már az 1986 előtt létező A/B variánsok legkésőbb (!!!) 1992-ben átalakított gépeit takarja.
A számolás még megy? 2050-ben hány évesek is lesznek? :cool::rolleyes::D
 
A mostani Gripen flotta kiválasztásánál mennyire álltunk be a birkanyájba?
Na látod!
A finnnek egyetlen dolog miatt rendelnek F-35-öt. Mégpedig hogy az F-35-nek mint típusnak - várhatóan - nagyobb az élettartama.
Ennyi, semmi több.
esetleg hogy 5. generációs???? ez valahogy lemaradt abból hogy miért jobb, mitől több....
 
  • Tetszik
Reactions: ladagrant
Mondom, hogy ne kezdj el okoskodni olyan ügyben, aminek nem néztél utána. Az évi 20-25Mrd-os szerződésünk tartalmazta a gépek tulajdonszerzési költségeinek részletét, valamint a magas rendelkezésre állást garantáló karbantartási szerződés ellenértékét, valamint meghatározott számú pilóta Gripenre való átképzése.
Az MS20 volt az első olyan upgrade, amiért külön kellett fizetnünk. Minden korábbi rendszerfrissítés, még ha az képességnövelő volt is. Benne volt az alap karbantartási szerződésben. Ez minden üzemeltető ország esetén így volt.
A szerződésben szereplő összeget nem mi fizettük? Miért gondolod, hogy a svédek ingyen frissítették a gépeinket? Benne volt a lízingdíjban.

Ha neked az étteremben a számlán nem tüntetik fel külön a gáz árát amivel megfőzték a kajádat, akkor azt nem te fizetted? :D Ott is benne van az árban.
 
A szerződésben szereplő összeget nem mi fizettük? Miért gondolod, hogy a svédek ingyen frissítették a gépeinket? Benne volt a lízingdíjban.

Ha neked az étteremben a számlán nem tüntetik fel külön a gáz árát amivel megfőzték a kajádat, akkor azt nem te fizetted? :D Ott is benne van az árban.
Ennek fuss neki ujra - te erted, hogyan működik egy lease?
Igen, alapvetően te semmit nem fizetsz, csak az éves díjat. A tulaj meg mindent tip-top tart.
Amikor atvarialtuk a szerződést, akkor jött az, hogy oké, de akkor legalább az OS upgradeerg fizessetek...
 
  • Vicces
Reactions: Nagy Csaba
Ennek fuss neki ujra - te erted, hogyan működik egy lease?
Igen, alapvetően te semmit nem fizetsz, csak az éves díjat. A tulaj meg mindent tip-top tart.
Amikor atvarialtuk a szerződést, akkor jött az, hogy oké, de akkor legalább az OS upgradeerg fizessetek...
szoval, amikor felveszel egy lizinget, abban nincs elore mar minden szarsag jo dragan beleszamitva?

ajme, dobalhatom a kereszteket jobbra is balra is :D
 
  • Tetszik
Reactions: Nagy Csaba
Ez azért valahol rekord.
Ennyi tudatlan hülyeséget egy kommentben ritkán latni.:menő:
Mondjuk az előbbi, ahol a 30-40 eves Block 20 MLU szerinte legyalazza a Gripen Et, az sem.volt kutya, de ez azert tomenyebb butaság. :D
Unabbol a cikkből folytatás (F16net)
Sok ilyen ADF F-16 nagyon olcsó és meglehetősen modern eszköz a szövetséges országok számára. Ezeknek a repülőgépeknek a vázán viszonylag alacsony repülési idő van.
 
Történelmileg se lep meg a finnek döntése, mert Svédország elég agresszivan viselkedett a szomszédaival, igy kb akkor esélyük volt fegyvert eladni nekik, mintha a románok akarnának nálunk pályázni.
.
Másrészt az F-35 kb ipari szabvány lesz lassan a nyugati vagy nyugat szimpatizáns fegyveres erőkben, még jobban, mint az F-16 volt, a Gripen egy korábbi generációs technika, erős USA függőséggel, kb nem szól semmi mellette sajnos az USA ellenében. A svédeknek nincs világpolitikai ereje, tőlük taktikából nem vesz senki semmit. A korrupcióban sem kiugróak, szóval kenőpénzzel sem hiszem, hogy ők jutnak legtovább. Sőt (ez már csak poén) de a svédek még csak nem is viccesek, mosolyognak, de iszonyat merevek, szögletesek valójában, igy még annyi előnyük sincs, hogy ők viszik a legjobb ivós-kurvázós bulikba a döntéshozókat "gyárlátogatás" cimen. :) :)
.
Kicsit sajnálom a svédeket, egy csomó pénzt elégetnek arra, hogy minden tenderre beneveznek a Gripennel, azon évekig dolgoznak (pl India), majd szinte mindenhol rutinszerűen vesztenek.
 
Térjünk át értelmesebb és jövőbe mutatóbb dolgokra. Nézted már, hogy erről a tempest programról kijött e már bármilyen értékelhető info?
Veszekednek, és jelenlegi állás szerint belátható időn belül nem lesz belőle semmi. A nem Eu UK, a buggyant vezetésű No, a saját utját mindenkire ráerőltetni akaró Fr, a pénztelen Spanyol és Olaszország - tök esélytelen bármi értelmes deal.
Arra várni simán hülyeség, még a legalapabb szövetség sincs sehol.

Amiből bármire is lehetne következtetni, mitől lesz ez 6. generációs meg olyan fasza?

Attól, hogy az ATF (ami a 5.th gen genezise) a 80-as évek elvei szerint lett lefektetve, az akkori technikai lehetőségeket figyelembe véve.
Ez meg a mostani igények és lehetőségek szerint. A fejlődés pedig azóta - figyelembe véve a hatalmas lagot, ami a 90-es évek után bejött "békekor" miatt bekerült a ciklusba - valami elképesztően nagyot lépett.

A 6.th gen a concept igénylista alapján nagyobb ugrás lesz, mint a negyedikről az ötödikre történt.
 
A szerződésben szereplő összeget nem mi fizettük? Miért gondolod, hogy a svédek ingyen frissítették a gépeinket? Benne volt a lízingdíjban.

Ha neked az étteremben a számlán nem tüntetik fel külön a gáz árát amivel megfőzték a kajádat, akkor azt nem te fizetted? :D Ott is benne van az árban.
Nézd, így néz ki egy amerikai upgrade. 18db F-16 MLU upgradeje 700M USD.
Ez uszkve a mi 14gépünk 10évre bontott teljes svédeknek fizetett költsége. Mindenestűl.
Ha neked ez a kettő arányban áll....
 
Ennek fuss neki ujra - te erted, hogyan működik egy lease?
Igen, alapvetően te semmit nem fizetsz, csak az éves díjat. A tulaj meg mindent tip-top tart.
Amikor atvarialtuk a szerződést, akkor jött az, hogy oké, de akkor legalább az OS upgradeerg fizessetek...
Vagyis egy összegben fizetsz mindent. De ez nem azt jelenti, hogy nem te fizeted. Ha a tulaj nem hülye, akkor mindent bele kalkulál.
 
Unabbol a cikkből folytatás (F16net)
Sok ilyen ADF F-16 nagyon olcsó és meglehetősen modern eszköz a szövetséges országok számára. Ezeknek a repülőgépeknek a vázán viszonylag alacsony repülési idő van.
Mit nem értesz azon, hog ynem létezik 1992-esnél újabb ADF? Azt gondolod, hogy majd nekünk 2001-ben nekiállnak újra egy 14db-os batch legyártásának? Embeeer!
 
  • Tetszik
Reactions: Fundin
Nézd, így néz ki egy amerikai upgrade. 18db F-16 MLU upgradeje 700M USD.
Ez uszkve a mi 14gépünk 10évre bontott teljes svédeknek fizetett költsége. Mindenestűl.
Ha neked ez a kettő arányban áll....
A mi gépeinkben mit cseréltek? Mert a linkelt csomagban szinte az egész elektronika benne van.

Ezek amúgy lehet hogy pont olyan korú gépek, amit nekünk ajánlottak: "to upgrade 18 F-16A/B Block 15"

"The MLU with Modular Mission Computer includes APG-68(V)9 Radar, APX-113 Combined Interrogator and Transponder, ALQ-213 Electronic Warfare Management System, ALE-47 Countermeasures Dispenser System, spare and repair parts, tools and support equipment, publications and technical data, personnel training and training equipment, U.S."
 
Történelmileg se lep meg a finnek döntése, mert Svédország elég agresszivan viselkedett a szomszédaival, igy kb akkor esélyük volt fegyvert eladni nekik, mintha a románok akarnának nálunk pályázni.
.
Másrészt az F-35 kb ipari szabvány lesz lassan a nyugati vagy nyugat szimpatizáns fegyveres erőkben, még jobban, mint az F-16 volt, a Gripen egy korábbi generációs technika, erős USA függőséggel, kb nem szól semmi mellette sajnos az USA ellenében. A svédeknek nincs világpolitikai ereje, tőlük taktikából nem vesz senki semmit. A korrupcióban sem kiugróak, szóval kenőpénzzel sem hiszem, hogy ők jutnak legtovább. Sőt (ez már csak poén) de a svédek még csak nem is viccesek, mosolyognak, de iszonyat merevek, szögletesek valójában, igy még annyi előnyük sincs, hogy ők viszik a legjobb ivós-kurvázós bulikba a döntéshozókat "gyárlátogatás" cimen. :) :)
.
Kicsit sajnálom a svédeket, egy csomó pénzt elégetnek arra, hogy minden tenderre beneveznek a Gripennel, azon évekig dolgoznak (pl India), majd szinte mindenhol rutinszerűen vesztenek.
Azért a saab megvált az autó gyártástól mert nem volt rentábilis. Valamiért ezt a szar ráfizetéses gyenge terméket előállító katonai repülési üzletágtól nem igazán akar megszabadulni, nem akarja még csak részben sem értékesíteni (mondjuk a finnek nek. Tudod én bennem ezek a kérdések megfogalmazódnak, amellett, hogy olvasom itt a műszaki jellemzéseket azoktól akik valamit értenek a repülés ezen részéhez. Miért létezik a gripen minek fejlesztik? Minek hívták meg a saab-t az angolok a tempest programba? Ha annyira szarok és a mérnökei is nagyon sok miért jön nekem elő!