[HUN] Vadászgépek beszerzése

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 808
47 095
113
A szerződésben szereplő összeget nem mi fizettük? Miért gondolod, hogy a svédek ingyen frissítették a gépeinket? Benne volt a lízingdíjban.

Ha neked az étteremben a számlán nem tüntetik fel külön a gáz árát amivel megfőzték a kajádat, akkor azt nem te fizetted? :D Ott is benne van az árban.
Nézd, így néz ki egy amerikai upgrade. 18db F-16 MLU upgradeje 700M USD.
Ez uszkve a mi 14gépünk 10évre bontott teljes svédeknek fizetett költsége. Mindenestűl.
Ha neked ez a kettő arányban áll....
 

Rferi66

Well-Known Member
2020. február 14.
2 828
5 957
113
Ennek fuss neki ujra - te erted, hogyan működik egy lease?
Igen, alapvetően te semmit nem fizetsz, csak az éves díjat. A tulaj meg mindent tip-top tart.
Amikor atvarialtuk a szerződést, akkor jött az, hogy oké, de akkor legalább az OS upgradeerg fizessetek...
Vagyis egy összegben fizetsz mindent. De ez nem azt jelenti, hogy nem te fizeted. Ha a tulaj nem hülye, akkor mindent bele kalkulál.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 808
47 095
113
Unabbol a cikkből folytatás (F16net)
Sok ilyen ADF F-16 nagyon olcsó és meglehetősen modern eszköz a szövetséges országok számára. Ezeknek a repülőgépeknek a vázán viszonylag alacsony repülési idő van.
Mit nem értesz azon, hog ynem létezik 1992-esnél újabb ADF? Azt gondolod, hogy majd nekünk 2001-ben nekiállnak újra egy 14db-os batch legyártásának? Embeeer!
 
  • Tetszik
Reactions: Fundin

Rferi66

Well-Known Member
2020. február 14.
2 828
5 957
113
Nézd, így néz ki egy amerikai upgrade. 18db F-16 MLU upgradeje 700M USD.
Ez uszkve a mi 14gépünk 10évre bontott teljes svédeknek fizetett költsége. Mindenestűl.
Ha neked ez a kettő arányban áll....
A mi gépeinkben mit cseréltek? Mert a linkelt csomagban szinte az egész elektronika benne van.

Ezek amúgy lehet hogy pont olyan korú gépek, amit nekünk ajánlottak: "to upgrade 18 F-16A/B Block 15"

"The MLU with Modular Mission Computer includes APG-68(V)9 Radar, APX-113 Combined Interrogator and Transponder, ALQ-213 Electronic Warfare Management System, ALE-47 Countermeasures Dispenser System, spare and repair parts, tools and support equipment, publications and technical data, personnel training and training equipment, U.S."
 

Giskard

Well-Known Member
2021. szeptember 25.
4 212
13 728
113
Történelmileg se lep meg a finnek döntése, mert Svédország elég agresszivan viselkedett a szomszédaival, igy kb akkor esélyük volt fegyvert eladni nekik, mintha a románok akarnának nálunk pályázni.
.
Másrészt az F-35 kb ipari szabvány lesz lassan a nyugati vagy nyugat szimpatizáns fegyveres erőkben, még jobban, mint az F-16 volt, a Gripen egy korábbi generációs technika, erős USA függőséggel, kb nem szól semmi mellette sajnos az USA ellenében. A svédeknek nincs világpolitikai ereje, tőlük taktikából nem vesz senki semmit. A korrupcióban sem kiugróak, szóval kenőpénzzel sem hiszem, hogy ők jutnak legtovább. Sőt (ez már csak poén) de a svédek még csak nem is viccesek, mosolyognak, de iszonyat merevek, szögletesek valójában, igy még annyi előnyük sincs, hogy ők viszik a legjobb ivós-kurvázós bulikba a döntéshozókat "gyárlátogatás" cimen. :) :)
.
Kicsit sajnálom a svédeket, egy csomó pénzt elégetnek arra, hogy minden tenderre beneveznek a Gripennel, azon évekig dolgoznak (pl India), majd szinte mindenhol rutinszerűen vesztenek.
Azért a saab megvált az autó gyártástól mert nem volt rentábilis. Valamiért ezt a szar ráfizetéses gyenge terméket előállító katonai repülési üzletágtól nem igazán akar megszabadulni, nem akarja még csak részben sem értékesíteni (mondjuk a finnek nek. Tudod én bennem ezek a kérdések megfogalmazódnak, amellett, hogy olvasom itt a műszaki jellemzéseket azoktól akik valamit értenek a repülés ezen részéhez. Miért létezik a gripen minek fejlesztik? Minek hívták meg a saab-t az angolok a tempest programba? Ha annyira szarok és a mérnökei is nagyon sok miért jön nekem elő!
 

Giskard

Well-Known Member
2021. szeptember 25.
4 212
13 728
113
Veszekednek, és jelenlegi állás szerint belátható időn belül nem lesz belőle semmi. A nem Eu UK, a buggyant vezetésű No, a saját utját mindenkire ráerőltetni akaró Fr, a pénztelen Spanyol és Olaszország - tök esélytelen bármi értelmes deal.
Arra várni simán hülyeség, még a legalapabb szövetség sincs sehol.



Attól, hogy az ATF (ami a 5.th gen genezise) a 80-as évek elvei szerint lett lefektetve, az akkori technikai lehetőségeket figyelembe véve.
Ez meg a mostani igények és lehetőségek szerint. A fejlődés pedig azóta - figyelembe véve a hatalmas lagot, ami a 90-es évek után bejött "békekor" miatt bekerült a ciklusba - valami elképesztően nagyot lépett.

A 6.th gen a concept igénylista alapján nagyobb ugrás lesz, mint a negyedikről az ötödikre történt.
Tehát akkor nem rossz taktika, hogy húzzuk ki a 6.gen gépig a gripenekkel minél olcsóbban, és akkor ugorjuk át ezt az 5. generációt?
 

angelsoul

Well-Known Member
2016. február 13.
2 488
16 416
113
Történelmileg se lep meg a finnek döntése, mert Svédország elég agresszivan viselkedett a szomszédaival, igy kb akkor esélyük volt fegyvert eladni nekik, mintha a románok akarnának nálunk pályázni.
.
Másrészt az F-35 kb ipari szabvány lesz lassan a nyugati vagy nyugat szimpatizáns fegyveres erőkben, még jobban, mint az F-16 volt, a Gripen egy korábbi generációs technika, erős USA függőséggel, kb nem szól semmi mellette sajnos az USA ellenében. A svédeknek nincs világpolitikai ereje, tőlük taktikából nem vesz senki semmit. A korrupcióban sem kiugróak, szóval kenőpénzzel sem hiszem, hogy ők jutnak legtovább. Sőt (ez már csak poén) de a svédek még csak nem is viccesek, mosolyognak, de iszonyat merevek, szögletesek valójában, igy még annyi előnyük sincs, hogy ők viszik a legjobb ivós-kurvázós bulikba a döntéshozókat "gyárlátogatás" cimen. :) :)
.
Kicsit sajnálom a svédeket, egy csomó pénzt elégetnek arra, hogy minden tenderre beneveznek a Gripennel, azon évekig dolgoznak (pl India), majd szinte mindenhol rutinszerűen vesztenek.

A Gripen egy szar vásárlás volt (katonák F-16ost akarták), kapja be az összes aki részt vett benne. Emellett a mai napig kitartok.

F-35... Lehet más eszközök esetén csak középszerűek (adott harcjárművek, kézifegyverek) de harci repülőgép gyártásban az USA top 1. Lehet ezt tagadni vagy simán utálni, de ez tény. Arra feküdtek rá, ők a királyok a témában.
Emiatt pedig érdemes lenyelni a politikai békát, egyszerűen mert ha az ország a nyugathoz akar tartozni, egyrészt hülye, ha kihagy egy ekkora fejlettségű technikához hozzáférési lehetőséget, másrészt még ki is baszik magával, ha a nem a nyugati standard gépet használja, hanem valami kis számú egzotikus gépet.

A pénzt meg hagyjuk, Magyarországon (is) mindenre van pénz, amire akarják.
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 592
34 344
113
Mit nem értesz azon, hog ynem létezik 1992-esnél újabb ADF? Azt gondolod, hogy majd nekünk 2001-ben nekiállnak újra egy 14db-os batch legyártásának? Embeeer!
Mit nem értesz azon,hogy szakszerű konzervált tárolás?Mit nem értesz azon,hogy ipari felújitás?
IAI olyan szakszerűen lekonzervált Kfireket kinál eladásra,amiket a 80as években gyártottak.Ipari felújitás után 8000 órás és 30 év üzemidőt garantálnak.Szerinted az amcsik rosszabbak a zsidóknál?
B52 már most 60 évesek,és ahogy kinéz,még szolgálatban érik meg a 100. szülinapjukat.B1-ek is 80as évek beliek.U2.MiG31.Tu22.Hány évesek már,és még meddig fognak üzemelni?Iráni és török F4-ek,a ki tudja hány helyen még mindig repülő F5-ök.Stb
Az,hogy nálunk üzem közben is szétrohadtak a gépek,az a mi sarunk volt.
 

ladagrant

Well-Known Member
2019. január 30.
2 527
4 823
113
kivel is állunk hadba? kivel is akarunk háborúzni ja senkivel az meg hogy 15 év múlva kinek lesz modern gépe és kinek csilliárdokért fenntartott másodvonalas, na ezt eggyel feljebb pöcs kifejtette!
Nyilvan mindennek el jon majd az ideje, ideig oraig a Gripen is megteszi, de ha tipusvaltasra kerul a sor akkor ha az nem F35 lesz akkor kirohogok mindenkit. Remelem senki se fog egy 4 gen gepet felmagasztalni egy lopakodoval szemben mert osszeesek. Latva a mai trendeket 15 even belul senki sem fog piackepes 5 gen gepet kiadni, csak az F35 ami szoba johet. Marpedig addig eleg nyomas lesz a mindenkori kormanyon hogy levaltsak a Gripent valami korszerubbre.
 
  • Tetszik
Reactions: Laci1970

zulu

Well-Known Member
2012. március 8.
663
1 013
93
Veszekednek, és jelenlegi állás szerint belátható időn belül nem lesz belőle semmi. A nem Eu UK, a buggyant vezetésű No, a saját utját mindenkire ráerőltetni akaró Fr, a pénztelen Spanyol és Olaszország - tök esélytelen bármi értelmes deal.
Arra várni simán hülyeség, még a legalapabb szövetség sincs sehol.
A németek, franciák és spanyolok nincsenek benne a tempestbe! Ők az fcas-t nyomják. Az más történet. Lehet, összemosod a kettőt.
 
T

Törölt tag 1586

Guest
Nyilvan mindennek el jon majd az ideje, ideig oraig a Gripen is megteszi, de ha tipusvaltasra kerul a sor akkor ha az nem F35 lesz akkor kirohogok mindenkit. Remelem senki se fog egy 4 gen gepet felmagasztalni egy lopakodoval szemben mert osszeesek. Latva a mai trendeket 15 even belul senki sem fog piackepes 5 gen gepet kiadni, csak az F35 ami szoba johet. Marpedig addig eleg nyomas lesz a mindenkori kormanyon hogy levaltsak a Gripent valami korszerubbre.
Én senki helyében nem fogadnék nagyobb összegekben arra hogy majd amikor a 30-as évek végén, amikor újra időszerű lesz Mo.on a vadászgép típus váltás, majd tutira F-35-öst fogunk venni.

Ahogy elnézem a mostani trendeket 15-20 év múlva:
hero-group-ats-aewc-lightwrap-v000-solo-logo-310x207.jpg


Ebbe a képbe az F-35 már nem illik bele....:(
Ha fogadni kéne én arra tenném a voksomat hogy 2040 ben a honvédség következő vadászgépe egy pilóta nélküli drón lesz, amit majd a földi harcálláspontokon, vagy egy A-319 kategórájú gépben, ülő kezelők irányítanak.
overview-ats-loyal-wingman-310x206.jpg
 
M

molnibalage

Guest
Én senki helyében nem fogadnék nagyobb összegekben arra hogy majd amikor a 30-as évek végén, amikor újra időszerű lesz Mo.on a vadászgép típus váltás, majd tutira F-35-öst fogunk venni.

Ahogy elnézem a mostani trendeket 15-20 év múlva:
hero-group-ats-aewc-lightwrap-v000-solo-logo-310x207.jpg


Ebbe a képbe az F-35 már nem illik bele....:(
Ha fogadni kéne én arra tenném a voksomat hogy 2040 ben a honvédség következő vadászgépe egy pilóta nélküli drón lesz, amit majd a földi harcálláspontokon, vagy egy A-319 kategórájú gépben, ülő kezelők irányítanak.
overview-ats-loyal-wingman-310x206.jpg
És egy ilyen szubszonikus "vadászgép" mi a búbánatot tud kezdeni a hangsebesség felett rohangáló, messzebbre rakétát loftoló vadászok ellen?
Hát, nem sokat. Én nem látok olyan dónt sem, ami legalább egy Gripen repteljesítményét alulról karolná.
 

Azzurro

Well-Known Member
2018. november 25.
2 028
5 471
113
A mostani Gripen flotta kiválasztásánál mennyire álltunk be a birkanyájba?
Na látod!
A finnnek egyetlen dolog miatt rendelnek F-35-öt. Mégpedig hogy az F-35-nek mint típusnak - várhatóan - nagyobb az élettartama.
Ennyi, semmi több.
A "mostani Gripen flotta" választása színtiszta korrupció volt. Mind a HM mind a PM az F-16-t javasolta, aztán volt egy kormányülés, kijött Orbán és és csodák csodája közölte, hogy a Gripen lesz. Keress rá a neten a "Gripen gróf"-ra ott lesz a történet. Évekig nyomoztak ellene külföldön, nálunk nyilván nem.
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 592
34 344
113
Én senki helyében nem fogadnék nagyobb összegekben arra hogy majd amikor a 30-as évek végén, amikor újra időszerű lesz Mo.on a vadászgép típus váltás, majd tutira F-35-öst fogunk venni.

Ahogy elnézem a mostani trendeket 15-20 év múlva:
hero-group-ats-aewc-lightwrap-v000-solo-logo-310x207.jpg


Ebbe a képbe az F-35 már nem illik bele....:(
Ha fogadni kéne én arra tenném a voksomat hogy 2040 ben a honvédség következő vadászgépe egy pilóta nélküli drón lesz, amit majd a földi harcálláspontokon, vagy egy A-319 kategórájú gépben, ülő kezelők irányítanak.
overview-ats-loyal-wingman-310x206.jpg
Hát én erre ilyen tisztán nem fogadnék.Lesznek egyre jobb dronok,de amig nincs MI,márpedig az nincs,addig az ember nem pótolható.
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 537
97 568
113
A "mostani Gripen flotta" választása színtiszta korrupció volt. Mind a HM mind a PM az F-16-t javasolta, aztán volt egy kormányülés, kijött Orbán és és csodák csodája közölte, hogy a Gripen lesz. Keress rá a neten a "Gripen gróf"-ra ott lesz a történet. Évekig nyomoztak ellene külföldön, nálunk nyilván nem.
Alapvetően dühből valasztottak, erős amcsi befolyásolási, korrupciós kisérlet volt a döntés előtt. Több fideszes képviselő és 3 allamtitkár is lobbizott az F-16 mellett. Még támogató levelet is írták, nyomást gyakorolva a kormányra. Mind a 3 allamtitkár repült a kormanyból, mert amerikai érdekekért lobbiztak. Az egyik pl. Selmeczi volt, aki utána évekig elkaszálta magát a Fideszen belül. Neki az akkori élettársa volt a Lockheed magyarországi lobbistája.

Az hogy a Saab részéről, milyen korrupciós kísérlet volt és mennyiben Amerikából iratott szokásos cikkek voltak, azt nem tudom megítélni.

Sztem a Saab betartotta az íratlan szabályokat és a kormanyfőnél lobbizott, valszeg a Lockheed is, de ők a hátsó ajtón is betették a lábukat. Orbán mindig csírájában elfojtotta az ilyen befolyásolási kísérleteket, amelyek alternativ hatalmi struktúrákat építettek ki tőle függetlenül. Ezt az amcsik anno elbacták. Lehet most majd tanulnak belőle.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 808
47 095
113
Hát én erre ilyen tisztán nem fogadnék.Lesznek egyre jobb dronok,de amig nincs MI,márpedig az nincs,addig az ember nem pótolható.

Alapvetően dühből valasztottak, erős amcsi befolyásolási, korrupciós kisérlet volt a döntés előtt. Több fideszes képviselő és 3 allamtitkár is lobbizott az F-16 mellett. Még támogató levelet is írták, nyomást gyakorolva a kormányra. Mind a 3 allamtitkár repült a kormanyból, mert amerikai érdekekért lobbiztak. Az egyik pl. Selmeczi volt, aki utána évekig elkaszálta magát a Fideszen belül. Neki az akkori élettársa volt a Lockheed magyarországi lobbistája.

Az hogy a Saab részéről, milyen korrupciós kísérlet volt és mennyiben Amerikából iratott szokásos cikkek voltak, azt nem tudom megítélni.

Sztem a Saab betartotta az íratlan szabályokat és a kormanyfőnél lobbizott, valszeg a Lockheed is, de ők a hátsó ajtón is betették a lábukat. Orbán mindig csírájában elfojtotta az ilyen befolyásolási kísérleteket, amelyek alternativ hatalmi struktúrákat építettek ki tőle függetlenül. Ezt az amcsik anno elbacták. Lehet most majd tanulnak belőle.
Éppen akartam írni, hogy a kolléga ezek szerint még a csattogós lepkét kergette akkoriban . Meg hogy keressen már rá a Selmeczi és a Lockheed kifejezésekre a keresőbe... :oops:
Különben most beszéltük ki kb. egy oldallal ezelőtt, hogy mekkora királyság, hogy éppen nem 40 éves gépek üzemeltetésének szépségein kelljen ötletelnünk. :cool:
 
T

Törölt tag 1586

Guest
És egy ilyen szubszonikus "vadászgép" mi a búbánatot tud kezdeni a hangsebesség felett rohangáló, messzebbre rakétát loftoló vadászok ellen?
Hát, nem sokat....
Azért van ahol gondolnak erre is...;)
Baykar MIUS
bsp_2370-idr-13230.jpg


"...Turkish unmanned aerial vehicle (UAV) manufacturer Baykar Makina has unveiled concept drawings of its MIUS (Turkish for National Unmanned Aircraft System) unmanned combat aerial vehicle (UCAV).

The MIUS will be a single-engine unmanned aircraft. The airframe features a tailless, blended wing body design optimised for reduced radar cross-section (RCS). The aircraft has two canards but no horizontal stabilisers and two canted vertical stabilisers. The air intakes are located on each side of the fuselage.
While specifications of the aircraft have not been shared, the take-off weight is expected to be in the 3,500–4,500 kg range.

The MIUS will carry 1,500 kg of payload and munitions, including air-to-air, air-to-surface, and air-launched cruise missiles. Munitions will be internally carried within a weapons bay to maintain a low RCS. The air vehicle will have wing-mounted hardpoints for external weapons carriage for missions where low RCS is not essential.

The first prototype is scheduled to fly in 2023. It will be subsonic while the following prototypes are expected to be capable of attaining supersonic speeds.

The MIUS will be used for different combat roles such as close air support, suppression and destruction of enemy air defences, and air-to-air combat.

Baykar Makina CTO Selçuk Bayraktar said in a company video that the design of the MIUS is optimised to perform the aggressive manoeuvring required for air combat. The MIUS will incorporate artificial intelligence (AI) and intelligent fleet autonomy technologies, enabling multiple air vehicles to operate independently or fly alongside and support manned fighter aircraft.

Bayraktar also noted MIUS' ability to operate from the navy's future TCG Anadolu
 
M

molnibalage

Guest
Azért van ahol gondolnak erre is...;)
Baykar MIUS
bsp_2370-idr-13230.jpg


"...Turkish unmanned aerial vehicle (UAV) manufacturer Baykar Makina has unveiled concept drawings of its MIUS (Turkish for National Unmanned Aircraft System) unmanned combat aerial vehicle (UCAV).

The MIUS will be a single-engine unmanned aircraft. The airframe features a tailless, blended wing body design optimised for reduced radar cross-section (RCS). The aircraft has two canards but no horizontal stabilisers and two canted vertical stabilisers. The air intakes are located on each side of the fuselage.
While specifications of the aircraft have not been shared, the take-off weight is expected to be in the 3,500–4,500 kg range.

The MIUS will carry 1,500 kg of payload and munitions, including air-to-air, air-to-surface, and air-launched cruise missiles. Munitions will be internally carried within a weapons bay to maintain a low RCS. The air vehicle will have wing-mounted hardpoints for external weapons carriage for missions where low RCS is not essential.

The first prototype is scheduled to fly in 2023. It will be subsonic while the following prototypes are expected to be capable of attaining supersonic speeds.

The MIUS will be used for different combat roles such as close air support, suppression and destruction of enemy air defences, and air-to-air combat.

Baykar Makina CTO Selçuk Bayraktar said in a company video that the design of the MIUS is optimised to perform the aggressive manoeuvring required for air combat. The MIUS will incorporate artificial intelligence (AI) and intelligent fleet autonomy technologies, enabling multiple air vehicles to operate independently or fly alongside and support manned fighter aircraft.

Bayraktar also noted MIUS' ability to operate from the navy's future TCG Anadolu
Hát, fogalmazzunk úgy, hogy nem attól az államtól várom ezt valóban működni, akik még önállóan egy F-5E szintű gépet sem raktak összes sosem.
A hajtóműve pl. honnan jön majd?