[HUN] Vadászgépek beszerzése

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 080
33 192
113
Senki nem írta, hogy nato tagok, de igen jó bariságba vannak a nato szövetségesekkel. Elég sokat konzultálnak vele csakúgy mint svédország!
Ha megnézted a tender indoklását ott azt írták, hogy olcsóbbak a költségei mint a gripennek, na erre vagyunk mi itt sokan kíváncsiak!
Senki nem vitatja az f 35 fölényét, de minek is kellene nekünk ilyen? Ezt is átbeszéltük már tök felesleges lenne kivéve ha ....a román tesók. A konteókhoz meg annyit ki is nyerte a svájci tendert? ja a gripen mi történt ezután ja kizárták utólag. mi is volt a norvég és dán tendereken ? Izland lehallgatta az illetékeseket és ez alapján adtak ajánlatot várjál az nem izland volt, ki is? Ki is a legnagyobb korrupt ország hm.hm. döm dö döm.
Nálunk hogy lett Gripen?Vajda egyszercsak bejelentette.Ráadásul egy olyan változatot,amit aztán fullra at kellett épiteni,hogy "migráncskergetésen" kivúl másra is használható legyen.Egyszer majd talán az is kiderűl,mennyit kapott érte...(sajnos nem börtönt)
Gripen harci teljesitmény minden téren messze elmarad az F35-töl.Nemcsak levegő-levegő,hanem levegő-föld viszonylatban is.F35 képes olyan célokat támadni,amit a Gripen nem,mert lelövi a légvédelem.
Kirakat légierőnek bőven elég a Gripen,még sok is.De valódi harci képességek terén az F35 olcsóbban biztosit egységnyi HARCÉRTÉKET,mint a Gripen.És itt,a tényleges harcban nem az számit,hogy békeidős utvonalrepülésnél a Gripen olcsóbb,mert kevesebb kerozint eszik.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
Ha mindenki szembe jön az autópályán, akkor lehet hogy nem te mész jó irányba. :D

Azok az F16 -ok, amiket a románok most vesznek meg, egykorúak azokkal az F16 -okkal, amiket 2001 -ben ajánlottak nekünk az amerikaiak. Azokban a gépekben akkor 3000 óra körül volt.
Te most hogyan látod? Mellefogtunk a Gripennel? :rolleyes:
Még az amerikai típusok pápája @molnibalage is azt találta nyilatkozni, hogy nemcsak nem választottunk rosszul, de az a helyes irány idehaza, hogy a Gripenes vonalat kell tovább követnünk.

Az a vicces, hogy a románok a saját bevallásuk szerint is, csak 10-15 évre számolnak a most beszerzésre kerülő F-16-osokkal.
A norvégoktól 40éves airframe-ekre alkudoznak. Ne hülyéskedjünk már, jó?
o_O
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
Nálunk hogy lett Gripen?Vajda egyszercsak bejelentette.Ráadásul egy olyan változatot,amit aztán fullra at kellett épiteni,hogy "migráncskergetésen" kivúl másra is használható legyen.Egyszer majd talán az is kiderűl,mennyit kapott érte...(sajnos nem börtönt)
Gripen harci teljesitmény minden téren messze elmarad az F35-töl.Nemcsak levegő-levegő,hanem levegő-föld viszonylatban is.F35 képes olyan célokat támadni,amit a Gripen nem,mert lelövi a légvédelem.
Kirakat légierőnek bőven elég a Gripen,még sok is.De valódi harci képességek terén az F35 olcsóbban biztosit egységnyi HARCÉRTÉKET,mint a Gripen.És itt,a tényleges harcban nem az számit,hogy békeidős utvonalrepülésnél a Gripen olcsóbb,mert kevesebb kerozint eszik.
Nincs neked véletlenül devizahiteled?
:rolleyes::D:D:D
Esetleg, hitelre plazmatévéd? Mágneses gyapjú ágytakaród, vagy aranyozott mintájú Zepter edénykészleted?
 

Rferi66

Well-Known Member
2020. február 14.
2 810
5 881
113
Te most hogyan látod? Mellefogtunk a Gripennel? :rolleyes:
Még az amerikai típusok pápája @molnibalage is azt találta nyilatkozni, hogy nemcsak nem választottunk rosszul, de az a helyes irány idehaza, hogy a Gripenes vonalat kell tovább követnünk.

Az a vicces, hogy a románok a saját bevallásuk szerint is, csak 10-15 évre számolnak a most beszerzésre kerülő F-16-osokkal.
A norvégoktól 40éves airframe-ekre alkudoznak. Ne hülyéskedjünk már, jó?
o_O
A Gripen többe került, mint az F16 és kevesebbet tud. Eredetileg a használt Gripen A/B -t választottuk, az még olcsóbb volt mint a használt F16. Aztán módosítottuk a szerződést, így már a Gripen a drágább, és még mindig kevesebbet tud.

Most már hiba lenne kidobni a Gripeneket, mert van még bennük üzemidő. Eladni pedig szerintem nem tudjuk jó áron. De újat venni csak akkor érdemes, ha nem készülünk háborúra a következő néhány évtizedben. Akkor meg minek?
 
  • Tetszik
Reactions: Nagy Csaba

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
Huszárom,kezdesz lemenni a trollbrigád szintjére....
Annyiban megkövetlek, hogy azt tényleg félreértettem, hogy te az C-hez hasonlítottad a E üzemeltetési költségeit. Én úgy értettem, hogy az F-35-nél drágább.
De menjünk már le kutyába.
Két full külön tipus a két heli?Igen.Lehet őket párhuzamosan üzemeltetni?Igen.
Hogyne lehetne, csak honnan lesz hozzá dupla mennyiségű földi személyzet? Egy típusra is problémát jelent!
Teljes üzemköltségben benne van a szerelési tarifa?Igen.
Egy átlagos óradíjjas költséggel. Az viszont nincsen benne, hogy texasi farmergyerekek költözzenek ide, ha mi nem tudunk rá szerelőket keríteni.
Fegyverzetük,kiszolgáló eszközök egy része (itt vontató,tartálykocsi,stb.Képzeld,én Taszáron ugyanazzal a MAZ tartálykocsival vittem kerozint a MiG21MF és a Szu22M3 gépnek is....Nahát,még ilyet...) közös.Még a szerelők is kiképezhetők több tipusra,csak egy kis részük lesz tipusspecialista.
Szóval itt is kicsit sok a konteo,felesleges kitalálás.
Össze vissza hablatyolsz. Jó, hogy a HX tender topicjában vagyunk, mert 3-4 oldallal feljebb ezt olvashattad volna a linken:

Operational facilities, aircraft hangars and storages as well as runway structures and infrastructure for the procured system will be constructed in Finland. This is based on national and international safety and security requirements. Construction costs, costs of industrial participation, personnel costs and other project costs amount to 777 million euros.

Ezt az összeget úgy kell kifizetniük, hogy rendelkeznek jelenleg is repgép karbantartó képességgel. Jelenleg is 64 gépet üzemeltetnek, valamint amerikairól fognak amerikai gépekre váltani.

Az jelen árfolyamon 284Mrd forint. Évente a Gripen flottáért 20-25Mrd forintot fizetünk.
A teljes Lynx gyárért 50-60Mrd HUF támogatással szállt be az állam.

Kapjál már az agyadhoz!
 
M

molnibalage

Guest
Te most hogyan látod? Mellefogtunk a Gripennel? :rolleyes:
Még az amerikai típusok pápája @molnibalage is azt találta nyilatkozni, hogy nemcsak nem választottunk rosszul, de az a helyes irány idehaza, hogy a Gripenes vonalat kell tovább követnünk.
  1. Nem vagyok az amerikai típusok pápája.
  2. Pusztán technikai szemmel nézve a Gripen nem a legjobb volt. Az a +1-1 db függesztő hiánya nagyon lekorlátozza a gépet.
  3. A 2003-as módosítás indokolt volt.
  4. Ha már itt van, akkor ezt kell használni. És jól.
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 080
33 192
113
Annyiban megkövetlek, hogy azt tényleg félreértettem, hogy te az C-hez hasonlítottad a E üzemeltetési költségeit. Én úgy értettem, hogy az F-35-nél drágább.
De menjünk már le kutyába.

Hogyne lehetne, csak honnan lesz hozzá dupla mennyiségű földi személyzet? Egy típusra is problémát jelent!

Egy átlagos óradíjjas költséggel. Az viszont nincsen benne, hogy texasi farmergyerekek költözzenek ide, ha mi nem tudunk rá szerelőket keríteni.

Össze vissza hablatyolsz. Jó, hogy a HX tender topicjában vagyunk, mert 3-4 oldallal feljebb ezt olvashattad volna a linken:

Operational facilities, aircraft hangars and storages as well as runway structures and infrastructure for the procured system will be constructed in Finland. This is based on national and international safety and security requirements. Construction costs, costs of industrial participation, personnel costs and other project costs amount to 777 million euros.

Ezt az összeget úgy kell kifizetniük, hogy rendelkeznek jelenleg is repgép karbantartó képességgel. Jelenleg is 64 gépet üzemeltetnek, valamint amerikairól fognak amerikai gépekre váltani.

Az jelen árfolyamon 284Mrd forint. Évente a Gripen flottáért 20-25Mrd forintot fizetünk.
A teljes Lynx gyárért 50-60Mrd HUF támogatással szállt be az állam.

Kapjál már az agyadhoz!
A nincs rá pénzünk,az nem a gép hibája.A finneknek meg van rá pénzük,pedig cseppet sem "nagyobb" nemzet nálunk,és aranybányákon meg olajkutakon sem ücsörögnek....
 
  • Tetszik
Reactions: Nagy Csaba

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
A Gripen többe került, mint az F16 és kevesebbet tud. Eredetileg a használt Gripen A/B -t választottuk, az még olcsóbb volt mint a használt F16. Aztán módosítottuk a szerződést, így már a Gripen a drágább, és még mindig kevesebbet tud.
Ezt nekem akarod elmagyarázni? Ezek szerint neked is vissza kellene kicsit olvasni!
Szerinted kivel folytatott vitája miatt értékelte át molni a korábbi sziklaszilárd elképzeléseit. Olyannyira volt sziklaszilárd, hogy még cikket is írt belőle.

A Gripen C képességeivel kapcsolatban pedig javaslom rákeresni a "Red Flag Gripen result" kifejezésre. Mert úgy alkotsz véleményt, hogy nem nagyon vagy képben.

Majd utána átgondolni, hogy ha nem Gripent veszünk, akkor ma lenne egy uszkve 40-45 éves airframe-es gépparkunk (minimálisan, de drágábban üzemeltetve), a 2000-es évek eleji technikai színvonalon, miközben a Gripeneket több lépcsőben frissítették a svédek, és csak az MS20-ért kértek pénzt.
Tehát most nem azon gondolkodnánk, hogy 15 vagy 20 évig üzemeljenek még a gépeink, hanem hogy mennyit adnak a gépek kilójáért a MÉH telepen.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
  1. Nem vagyok az amerikai típusok pápája.
  2. Pusztán technikai szemmel nézve a Gripen nem a legjobb volt. Az a +1-1 db függesztő hiánya nagyon lekorlátozza a gépet.
  3. A 2003-as módosítás indokolt volt.
  4. Ha már itt van, akkor ezt kell használni. És jól.
Ment a like, de a 2. ponttal kapcsolatban neked sem árt megnézni azokat a Red Flag gyakorlattal kapcsolatos beszámolókat.
Lehet vitatkozni Eglunddal (mert lehet rá mondani, hogy a SAAB is alkalmazta), de érdemes megnézni, hogy mekkora cáfolathullámot váltott ki az amerikai oldalró az, ahogy angolok hetvenkedtek, azzal kapcsolatban, hogy szarráverték őket a szárazföldi gyakorlaton idén.
Valahogy az akkor kikerült Red Flag eredményeket nem igazán rohantak cáfolni az amerikaiak.
 
  • Vicces
Reactions: Nagy Csaba
M

molnibalage

Guest
Ment a like, de a 2. ponttal kapcsolatban neked sem árt megnézni azokat a Red Flag gyakorlattal kapcsolatos beszámolókat.
Lehet vitatkozni Eglunddal (mert lehet rá mondani, hogy a SAAB is alkalmazta), de érdemes megnézni, hogy mekkora cáfolathullámot váltott ki az amerikai oldalró az, ahogy angolok hetvenkedtek, azzal kapcsolatban, hogy szarráverték őket a szárazföldi gyakorlaton idén.
Valahogy az akkor kikerült Red Flag eredményeket nem igazán rohantak cáfolni az amerikaiak.
Ez a név onnan ismerős, hogy valaki ezzel a névvel Quora-n a csőostoba SAAB marketinget tolja.
Azon meg semmi nem segít, hogy az F-16C mehet 4xAIM-120-szal és pótossal csapásmérő bevetésre.
A C Gripen esetén ez meg 0 db.

Ez rohadtul nem mindegy.
 

Rferi66

Well-Known Member
2020. február 14.
2 810
5 881
113
Majd utána átgondolni, hogy ha nem Gripent veszünk, akkor ma lenne egy uszkve 40-45 éves airframe-es gépparkunk (minimálisan, de drágábban üzemeltetve), a 2000-es évek eleji technikai színvonalon, miközben a Gripeneket több lépcsőben frissítették a svédek, és csak az MS20-ért kértek pénzt.
Tehát most nem azon gondolkodnánk, hogy 15 vagy 20 évig üzemeljenek még a gépeink, hanem hogy mennyit adnak a gépek kilójáért a MÉH telepen.
Szóval szerinted a Svédek olyan jó fejek, hogy ingyen frissítették a gépeket? :D Biztos lehetsz benne, hogy kifizettük. Csak mivel a szerződések titkosak, és többször is módosították, ezért valószínűleg a módosítások során került a szerződésbe a korszerűsítés ára.

Azt nem olvastad, hogy a románok most vesznek 10 000 repült órás F16-ososkat? Nekünk 20 éve 3 000 repült órásakat ajánlottak. Az F16 engedélyezett óraszáma legalább 12 000 óra, különben a Románok nem vennék meg. A Gripen esetében pedig 6 vagy 8 ezer óra az engedélyezett. Lehet hogy ezt is ki lehet tolni, ezt nem tudom. A Magyar légierő repült óraszámaival azok az F16 -osok még 2050 -ben is repülhettek volna.
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 080
33 192
113
Ez a név onnan ismerős, hogy valaki ezzel a névvel Quora-n a csőostoba SAAB marketinget tolja.
Azon meg semmi nem segít, hogy az F-16C mehet 4xAIM-120-szal és pótossal csapásmérő bevetésre.
A C Gripen esetén ez meg 0 db.

Ez rohadtul nem mindegy.
Ne erölködj.A harcérték fogalma valahogy nem tud átmenni a köztudatba.
 
K

kamm

Guest
. Az F16 engedélyezett óraszáma legalább 12 000 óra, különben a Románok nem vennék meg. A Gripen esetében pedig 6 vagy 8 ezer óra az engedélyezett. Lehet hogy ezt is ki lehet tolni, ezt nem tudom. A Magyar légierő repült óraszámaival azok az F16 -osok még 2050 -ben is repülhettek volna.
Stop taking drugs.
 

Giskard

Well-Known Member
2021. szeptember 25.
4 212
13 728
113
Nálunk hogy lett Gripen?Vajda egyszercsak bejelentette.Ráadásul egy olyan változatot,amit aztán fullra at kellett épiteni,hogy "migráncskergetésen" kivúl másra is használható legyen.Egyszer majd talán az is kiderűl,mennyit kapott érte...(sajnos nem börtönt)
Gripen harci teljesitmény minden téren messze elmarad az F35-töl.Nemcsak levegő-levegő,hanem levegő-föld viszonylatban is.F35 képes olyan célokat támadni,amit a Gripen nem,mert lelövi a légvédelem.
Kirakat légierőnek bőven elég a Gripen,még sok is.De valódi harci képességek terén az F35 olcsóbban biztosit egységnyi HARCÉRTÉKET,mint a Gripen.És itt,a tényleges harcban nem az számit,hogy békeidős utvonalrepülésnél a Gripen olcsóbb,mert kevesebb kerozint eszik.
kivel is állunk hadba? kivel is akarunk háborúzni ja senkivel az meg hogy 15 év múlva kinek lesz modern gépe és kinek csilliárdokért fenntartott másodvonalas, na ezt eggyel feljebb pöcs kifejtette!
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 080
33 192
113
Szóval szerinted a Svédek olyan jó fejek, hogy ingyen frissítették a gépeket? :D Biztos lehetsz benne, hogy kifizettük. Csak mivel a szerződések titkosak, és többször is módosították, ezért valószínűleg a módosítások során került a szerződésbe a korszerűsítés ára.

Azt nem olvastad, hogy a románok most vesznek 10 000 repült órás F16-ososkat? Nekünk 20 éve 3 000 repült órásakat ajánlottak. Az F16 engedélyezett óraszáma legalább 12 000 óra, különben a Románok nem vennék meg. A Gripen esetében pedig 6 vagy 8 ezer óra az engedélyezett. Lehet hogy ezt is ki lehet tolni, ezt nem tudom. A Magyar légierő repült óraszámaival azok az F16 -osok még 2050 -ben is repülhettek volna.
Arrol nem is beszélve,hogy az MLU program is megy tovább.Vannak abban is frissitések.Az F16V-re frissités meg még egy külön lehetőség-és annak már a Gripen E is csak jelenthet.Maga a gép,mint repülőeszköz,meg még a Block 15 változatban is felülmúlja a vadiúj Gripen E-t is.
Arrol meg ne is beszéljünk,hogy a mi A szárnyú vegyesfelvágott gépeink lehetséges repideje is egy nagy kérdés.Svédek elég gyorsan kivonták az A gépeket.Nemigazán tudjuk,miért?