Olvasd el mégegyszer mit irtam.Jelenleg,mivel van elérhető Gripen C,a Gripen C a "tömegesitő" tipusra a logikus jelöltem.Kfires ötletem idején meg nem volt kilátásban elérhető Gripen C.Ezt a Kfir -t én sem értem itt. Kb. ennyi erővel átvehetnénk a románok Lancer -eit és kérünk rá egy "Lancer NG" programot ... Másfelől vadonatúj típus bevezetése (új logisztika/szimulátor/minden) - sőt tulajdonképpen mindjárt kettő új típus - és párhuzamosan üzemeltetve?
Ennél a "3 század Kfir Block 60/Kfir NG + 1 erősitett/növelt század F35" dolognál kb. az összes alábbi forgatókönyvet életképesebbnek tartanám:
- 2 erősitett/növelt század F35. Nincs párhuzamosan több típus üzemeltetése (!!).
Ha meg beleférne a párhuzamos üzemeltetés is:
- 1 század jelenlegi Gripen + 1 erősitett/növelt század F35. Igaz, hogy párhuzamos, de az egyikhez mindenünk megvan. A gépek is ... Ha meg marad lóvé/akarat akkor esetleg még egy C/D század ...
- 1 vagy 2 század Gripen E/F + 1 erősitett/növelt század F35. Igaz, hogy párhuzamos meg az E/F is új, de azért nagyon hasonló üzemeltetés a jelenlegihez. Kialakult munkakapcsolatok stb.
Gripen E-t semmiképen nem vennék.Db ára több,mint az F35-é,üzemköltsége több,mint a Gripen C-jé,üzemeltetési tapasztalat nincs vele (gyakorlatilag az egy új tipus).
Vagyis per pillanat 1növelt század F35 + 3 század Gripen C a koncepcióm.Amennyiben a Gripen C valamiért nem jön be,akkor viszont inkább választanám a Kfir NG-t,mint a teljesitményében lényegesen többet nem tudó,de legalább 3x annyiba kerülő Gripen E-t.
A párhuzamos üzemeltetéstől meg nem tudom,miért kell annyira félni.Mikor katona voltam,3,de inkább 4 tipust üzemeltettünk párhuzamosan.Mig21,de annak két változatát,amiknek különbözött a hajtómüvük.Mig23 és Szu22.
Most párhuzamossan fogjuk üzemeltetni a H145M és a H225M heliket,amik két külön tipus.