T-80

Vagyis a fekete sas az új teknő és új torony= teljesen új harckocsi.
T-80U teknő, lezsákolt/letakart torony= prototípus amivel pénzt akartak szerezni.
A kettő között illik különbséget tenni!
Az előbbi egy jó harckocsi lehetett volna, utóbbi egy gányolt prototípus volt tesztekhez és a koncepció teszteléséhez, mert nem volt pénz rendes prototípusra.



Egyrész hátulról is van páncélozva, csak kevésbé mint oldalról. Másrészt ha kilövik a lőszert akkor harcképtelen lesz az egész harckocsi....
Háborúban az esetek többségében a tornyot éri találat. Míg a páncélteknő felső részét kevésbé, a páncélteknő alját pedig szinte egyáltalán nem.
Ebből ezért ki lehet találni, hogy mikor mekkora eséllyel találják el a harckocsit úgy, hogy abból lőszer robbanás legyen.
Nem véletlen, hogy az Armata esetén is a páncéltestben vannak a lőszerek....
A toronyhátulban lévő lőszernek csak akkor van értelme ha minden lőszer ott van. És akkor is csak annyi, hogy nem hal meg a személyzet a robbanásban.
Viszont a torony hátuljában elvi szinten könnyebben kap találatott a lőszer, mint pl. a páncélteknő aljában.
Eleve azért is hülyeség például egy T-72-s automata töltőjét kritizálni. Az tökéletes helyen van!
A probléma a tartalék lőszer, amivel ki van tapétázva a páncélteknő belseje.
A T-90M-nél nem véletlenül rakták ki a tartalék lőszert a torony hátuljába. Ez az ésszerű dolog, nem az automata kirakása oda.....



125-ös lőszert egy csomó helyen gyártanak!
Oroszország, ukrajna, india, izrael, lengyelország, csehország, szlovákia stb....
Bárhonnan tud venni bárki.
Halkan jegyzem meg, hogy akkor a Leopard 2-ben is kiváló helyen van a tartalék lőszer...
 
Halkan jegyzem meg, hogy akkor a Leopard 2-ben is kiváló helyen van a tartalék lőszer...
Halkan jegyzem meg, hogy a teknő teljes magasságában van, és befele robban az is.
A teknő felső ívét kb. a találatok 30%-a éri, míg az alsót 2-3%.
Ebben az alsóban van a T-72-s automata töltője. A tartalék lőszere viszont ugyan úgy a maradék 30%-os részben, ezért is rakták ezt ki egy külön kalodába a torony mögé a T-90M-nél....
A harckocsik tornyát 60-65% környékén éri találat. Itt nincs lőszer se hidraulika a T-64/72/80/90 esetén.
A Leopárd 2-nél ellenben van ott lőszer és hidraulika is.

A másik amit nem értek miért beszélünk megint a Leopárdról a T-80-as topikjában.....
 
Vagyis a fekete sas az új teknő és új torony= teljesen új harckocsi.
T-80U teknő, lezsákolt/letakart torony= prototípus amivel pénzt akartak szerezni.
A kettő között illik különbséget tenni!
Az előbbi egy jó harckocsi lehetett volna, utóbbi egy gányolt prototípus volt tesztekhez és a koncepció teszteléséhez, mert nem volt pénz rendes prototípusra.



Egyrész hátulról is van páncélozva, csak kevésbé mint oldalról. Másrészt ha kilövik a lőszert akkor harcképtelen lesz az egész harckocsi....
Háborúban az esetek többségében a tornyot éri találat. Míg a páncélteknő felső részét kevésbé, a páncélteknő alját pedig szinte egyáltalán nem.
Ebből ezért ki lehet találni, hogy mikor mekkora eséllyel találják el a harckocsit úgy, hogy abból lőszer robbanás legyen.
Nem véletlen, hogy az Armata esetén is a páncéltestben vannak a lőszerek....
A toronyhátulban lévő lőszernek csak akkor van értelme ha minden lőszer ott van. És akkor is csak annyi, hogy nem hal meg a személyzet a robbanásban.
Viszont a torony hátuljában elvi szinten könnyebben kap találatott a lőszer, mint pl. a páncélteknő aljában.
Eleve azért is hülyeség például egy T-72-s automata töltőjét kritizálni. Az tökéletes helyen van!
A probléma a tartalék lőszer, amivel ki van tapétázva a páncélteknő belseje.
A T-90M-nél nem véletlenül rakták ki a tartalék lőszert a torony hátuljába. Ez az ésszerű dolog, nem az automata kirakása oda.....



125-ös lőszert egy csomó helyen gyártanak!
Oroszország, ukrajna, india, izrael, lengyelország, csehország, szlovákia stb....
Bárhonnan tud venni bárki.
Ha olyan jó akkor miért szeret felrobbanni?
 
IFV. Nem kell ilyen kategória, felsleges. Volt egy halom papír IFV-jük és ezt találták ki helyette.

Groznijban a BMP-2-est is kilőtték az első kanyarban RPG-vel ...

Van egy halom kiöregedett T-72A-juk és hasonló, azokkal mit kellett volna csinálni, ha nem a BMPT-vé átépítés ?

Az Amik a megöregedett változatú Abrams-ekből akartak SPAAG-et és TSFV-t csinálni.

Sőt a Franciák papíron elképzelték a Leclerc Koufra-t.
 
  • Tetszik
Reactions: ghostrider
Nem akarok offolni, de az Oroszok miért ragaszkodnak a Kaukázushoz, és vívnak érte 15 + évig tartó háborúkat, amikor ott a lakosság 80 %-a Csecsen / Ingus / Abház / Dagesztáni / Grúz / Azeri / Türkmén / Oszét / sőt még Kurdok is vannak ott, és Oroszok ott csak helytartónak, bányászatra és száműzetésbe mennek ?
Tanulni,tanulni, tanulni!

V.I.L.
 
Vagyis a fekete sas az új teknő és új torony= teljesen új harckocsi.

A Black Eagle a mozgékonysági problémák kapott módosítgatott teknőt, de ahány üzemeltető, és gyártásra képes fél, annyi megoldás.

A Cseh T-72-eseknél felnyitották, és hozzáhegesztettek plusz 30 centit az új váltó / erőátvitel / stb miatt, hogy nagyobb rükvercsebességet érjenek el.

Az Ukránok nem hosszították a teknőt, hanem belső műtéttel a sebességváltó (gearbox) változatlan, és a végáttétel (final drive) hozzáadásával tudnak normálisan rükvercelni.
 
Ha olyan jó akkor miért szeret felrobbanni?

Miért, szeret?
Milyen minta alapján van ez kijelentve a fórumokon?
Igen, fel tud robbanni ha a lőszert találat éri.
Az orosz kutatások szerint az esetek túlnyomó többségében a tartalék lőszerkészletett ért találat a robbanás oka. Ami nem meglepő, lévén ki van vele tapétázva a harckocsi teknője. Nehéz nem eltalálni ha a teknőben behatolás történik.
Magában a karusszelben lévő lőszernél nagyon ritka a közvetlen robbanás. Jó helyen van.

Akkor mi a viszonyítási alapunk? Mi volt még háborúban?
M1? Ott is szépen fölrobban a lőszer ha találatot kap, a személyzet túléli a tank meg lényegében kuka. De mindenképpen teljes a harcképtelenség.
Challanger 2-vel alig van tapasztalat, volt, hogy nem robbant fel, de volt, hogy felrobbant. Pedig szeparált, nedves tárolós....
Leopárd 2? Egyszer vetették be, lényegében minden áthatolás instant halál volt, brutális pusztulással.
Az M1-el , Merkavával és a T-64/72/80/90-el vannak számottevő háborús tapasztalatok. Ezek alapján elég biztonságosak. Mindegyiknél lehet lőszerrobbanás de nem minden behatolás esetén.
Más tankokkal kevesebb a tapasztalat, de azok siralmasabbak.
 
A Black Eagle a mozgékonysági problémák kapott módosítgatott teknőt,

Részben. Ugye a megnövekedett súly miatt nagyobb felületen kell azt elosztani, ezért a teknő megnyújtása logikus. Ez az egyik.
A másik az volt, hogy a vezetőnél lévő gyönge részt megszüntessék, illetve tovább vastagítság a frontpáncélt. Ahhoz meg hely kellet.
 
  • Tetszik
Reactions: Miskolci Ogre
A kanadaiak tapasztalatairól tudunk amúgy valami konkrétat Afganisztánban?

Ez itt off topik!
De amúgy nem. Afganisztán amúgy se egy komoly konfliktus....
Nálam egy Csecsenföld, bármely Iraki háború, a mostani Szíriai konfliktus vagy az Arab-Izraeli háborúk vagy a legutóbbi Örmény háború számítanak annak.
Jemen is lehetne komoly, csak az egyik résztvevő komolytalan. Szóval én ott se vonnék le a haditechnikára túl sok következtetést.
 
Ez itt off topik!
De amúgy nem. Afganisztán amúgy se egy komoly konfliktus....
Nálam egy Csecsenföld, bármely Iraki háború, a mostani Szíriai konfliktus vagy az Arab-Izraeli háborúk vagy a legutóbbi Örmény háború számítanak annak.
Jemen is lehetne komoly, csak az egyik résztvevő komolytalan. Szóval én ott se vonnék le a haditechnikára túl sok következtetést.
Hát komolyab IED eset formázott töltet esetén a túlélő képességről derülnek ki dolgok, csak nem olvastam ilyenről aztán gondoltam hátha neked van infód esetleg.
 
őA Black Eagle a mozgékonysági problémák kapott módosítgatott teknőt, de ahány üzemeltető, és gyártásra képes fél, annyi megoldás.

A Cseh T-72-eseknél felnyitották, és hozzáhegesztettek plusz 30 centit az új váltó / erőátvitel / stb miatt, hogy nagyobb rükvercsebességet érjenek el.

Az Ukránok nem hosszították a teknőt, hanem belső műtéttel a sebességváltó (gearbox) változatlan, és a végáttétel (final drive) hozzáadásával tudnak normálisan rükvercelni.

Pusztán a számok és arányok alapján, ha a T-72-nél a motorteljesítmény 1.000-1,250Le közé változik az eredeti 720-850LE-röl, akkor a kb. 5-8 tonna tömegnövekedés ellenére is az eredeti(asszem' kettő) hátrameneti fokozat áttételének módosításával is el kellene tudni érni legkevesebb 50% hátrameneti sebesség többletet. Ár/érték arányban ez egy jó megoldás lenne.
Egy ilyen váltó átépítés --itthoni jármű-ipari beszállítókat listázva-- megoldható.


Az eredeti csiga-biga hátrameneti-sebességhez képest a harctéri képességeken nagyságrendileg javít (..."hozzácsaptam" az automata-/robotizáltra átépített eredeti váltót is a képzeletbeli "átépítési csomaghoz", mert az orosz technikáknál az elég jó puszta műszaki adatok a harctéren évtizedekig nem érvénysültek az emberi tényezők miatt, ami tényt egy ilyen váltó jelentősen javít!!!!) .
 
  • Tetszik
Reactions: Miskolci Ogre
Hát komolyab IED eset formázott töltet esetén a túlélő képességről derülnek ki dolgok, csak nem olvastam ilyenről aztán gondoltam hátha neked van infód esetleg.

Az ATGM / RPG veszélyesebb, mint az IED.

IED ellen lapátot / ekét fognak elé, addig az RPG ellen az a megoldás, hogy kerüljük a sofőr melletti lőszertárolót, ami egy elavult konstrukció.

A Britek találták fel a sofőr melletti lőszertárolót, párhuzamosan a szovjetekkel, és amint lehetett, mindkettő el is hagyta. Ez sokat elmond.
 
A kanadaiak tapasztalatairól tudunk amúgy valami konkrétat Afganisztánban?

Afganisztánban ezeréves szovjet aknára hajtott, lefutott a lánctalpa, 15 perc alatt befoltozták, és ez akkora harccselekmény, de Miért kell a Leopárddal szennyezni az Abrams, majd a T-80-as topikját ?
 
Az ATGM / RPG veszélyesebb, mint az IED.

IED ellen lapátot / ekét fognak elé, addig az RPG ellen az a megoldás, hogy kerüljük a sofőr melletti lőszertárolót, ami egy elavult konstrukció.

A Britek találták fel a sofőr melletti lőszertárolót, párhuzamosan a szovjetekkel, és amint lehetett, mindkettő el is hagyta. Ez sokat elmond.
Hát abrams lett harcképtelen formázott töltettől aztán ezért voltam kíváncsi. Hátha van valakinek Konkrét! Infója! Nekem se kedvem se türelmem a hitbéli kérdéseitekkel foglalkozni bocs.
 
  • Tetszik
Reactions: Miskolci Ogre
Hát abrams lett harcképtelen formázott töltettől aztán ezért voltam kíváncsi. Hátha van valakinek Konkrét! Infója! Nekem se kedvem se türelmem a hitbéli kérdéseitekkel foglalkozni bocs.

Az Abrams-nél az a szempont, hogy a harckocsi tönkremegy, meg a Type 90, a Leclerc és akkor témánál a Black Eagle / Oplot is, de a személyzet az esetet túlélve száll ki, és hogy a harckocsit leírják, vagy 3 - 4 hónapra nagyipar javításra küldik, mindegy. Addig a totál régimódi harckocsiknál, mint a behozott Leopárd, odakozmál a személyzet is, nem kell külön hamvasztgatni őket.

De hányszor lesz ez még téma ?

A Merkava az meg egy unortodox harckocsi, Chieftain-t szerettek volna, és hagyományos elrendezésű harckocsikat, orrmotoros harckocsi csak kényszermegoldásként lett.
 
  • Hűha
Reactions: Miskolci Ogre
Halkan jegyzem meg, hogy a teknő teljes magasságában van, és befele robban az is.
A teknő felső ívét kb. a találatok 30%-a éri, míg az alsót 2-3%.
Ebben az alsóban van a T-72-s automata töltője. A tartalék lőszere viszont ugyan úgy a maradék 30%-os részben, ezért is rakták ezt ki egy külön kalodába a torony mögé a T-90M-nél....
A harckocsik tornyát 60-65% környékén éri találat. Itt nincs lőszer se hidraulika a T-64/72/80/90 esetén.
A Leopárd 2-nél ellenben van ott lőszer és hidraulika is.

A másik amit nem értek miért beszélünk megint a Leopárdról a T-80-as topikjában.....
De egy kommulatív gránát em csak ott hat a küzdőtérben ahol elhalad.
 
Groznijban a BMP-2-est is kilőtték az első kanyarban RPG-vel ...

Van egy halom kiöregedett T-72A-juk és hasonló, azokkal mit kellett volna csinálni, ha nem a BMPT-vé átépítés ?

Az Amik a megöregedett változatú Abrams-ekből akartak SPAAG-et és TSFV-t csinálni.

Sőt a Franciák papíron elképzelték a Leclerc Koufra-t.
Ha szar védettsevű az IFV-d akkor az egy nagyon hülye logika, hogy kifejlesztesz egy egyfeladatos járművet...
 
Ha szar védettsevű az IFV-d akkor az egy nagyon hülye logika, hogy kifejlesztesz egy egyfeladatos járművet...

A Bradley is hasonlóan rossz védettségű, mint a BMP, vagy milyen ? És a Marder és a Puma ?

Az Abrams-ből faragottat egyszerre akarták használni SPAAG-nek, páncélvadásznak, és harckocsitámogatónak, attól meg túl sokat vártak. A 105-ös Abrams-et nem lehet, vagy csak irreális erőfeszítésekkel lehet 120-asokká átépíteni, és akkor inkább legyen belőlük műszaki mentő és sok más alternatív támogató gép belőlük.


15. oldal.

Van egy kisméretű vázolt rajz róla, és egy másabb (és felturbózott) modell is:


bi6b9al.jpg
 
Ha olyan jó akkor miért szeret felrobbanni?
Egyrészt, ahogy fip7 is írta, nem robban olyan gyakran, mint sokan gondolják. (bár jó lenne tényleg valami pontos statisztikát látni erről, mert nehéz eldönteni a probléma jelentőségét kiragadott példák alapján)

Másrészt, szerintem több oka van annak, hogy miért robbanhat fel gyakrabban/látványosabban a T-64/72/80 széria, mint más harckocsik.
1. A lőszerelhelyezése ténylegesen nem olyan biztonságos, mint például az M1 esetén (szvsz, a Leclerc és a Leopard 2 is jobb picivel ezen a téren, mert legalább a lőszerkészlet egy része el van szeparálva, még ha nem is az összes; bár a T-90MSz -nél nem jobbak). Azonban ebből a szempontból semmivel sem rosszabbak, mint a korábbi harckocsik, mint például a T-54/55/62, M47/48/60, Leopard 1, AMX-30, Centuriun etc. sorozatok.
2. Elégő hüvelyű lőszert használnak, ami valószínűleg könnyebben begyullad a kumulatív sugár darabkáitól, mint a hagyományos rézhüvelyes lőszerek.
3. A T-64/72/80 sorozat rendkívül nagy újítást hozott abból a szempontból, hogy az automata töltőberendzése miatt képesek voltak egy kisebb térfogatú harckocsiba a korábbinál nagyobb űrméretű főfegyvert beszerelni. Ez azt eredményezte, hogy korábbinál kisebb helyen nagyobb mennyiségű robbanóanyag található.
Kontextusba helyezve:
T-55: 43 db 100mm lőszer; Az OF-412 HE lőszer lövedéke (tehát lőportöltet és hüvely nélkül) kb 15 kg
M48A5: 54 db 105mm lőszer; Az M110 HE-MP-T lőszer lövedéke 13,6 kg
T-72: 39 db 125mm lőszer; A 3VOF22/3OF19 HE-FRAG lőszer lövedéke 23 kg
Nyilván pontosabban is ki lehetne számolni tipikus lőszerkészlettel/hajtótöltetel/robbanóanyaggal, de szemléltetéshez így is elég, hogy lássuk: kb 10% -al kevesebb, de 50% -al nehezebb (vs T-55) / 35% -al kevesebb, de 70% -al nehezebb ( vs M48) robbanásveszélyes anyagot tárolnak kisebb helyen. (azonos arányú lőszerkészletet feltételezve)
Vagyis ha valami átjut a páncélon, az egyrészt nagyobb valószínűséggel találja el (vagy találná el, azonos elrendezés esetén) a készletet, másrészt ha a készlet berobban, az jobban szétveti majd a harckocsit.