Egyéb harckocsi típusokkal kapcsolatos hírek, fejlesztések

Itt meg az igazi, hátrafelé fordított toronnyal. Ez volt a valaha épített legerősebb harckocsi. Érdemes megfigyelni a búvónyílásokat... vastagabbak mint a T-72 testének homlokpáncélja...

WHn6R5Njtbx87HsJ3fRk_wAJGPHhievjucNLXAXI-WxI_wMaUf133b96NFbq0uwc1h9r1-uhLOJqx0-g-q3j4xyocUNURmvAfVvqMIw
Azért ez erős túlzás. Azt soha nem tudták megoldani, hogy a torony rendesen működjön. Akkoriben nemhogy a szovjet/orosz de még a nyugati elektronika sem tartott ott, hogy ember nélküli toronyot alkosson. No meg a T-14 ezeket a terveket is felhasználva készült, tehát az UVZ utálatodat leszámítva semmilyen akadálya nincs annak, hogy erősebb legyen mint ez.
 
Azért ez erős túlzás. Azt soha nem tudták megoldani, hogy a torony rendesen működjön. Akkoriben nemhogy a szovjet/orosz de még a nyugati elektronika sem tartott ott, hogy ember nélküli toronyot alkosson. No meg a T-14 ezeket a terveket is felhasználva készült, tehát az UVZ utálatodat leszámítva semmilyen akadálya nincs annak, hogy erősebb legyen mint ez.
Az tény, hogy utálom az UVZ-t. De attól még igaz, hogy mit műveltek.
Amúgy nem a toronnyal volt a baj. Ez ugyanis nem ember nélküli volt, a parancsnok és az irányzó alatta ültek. Az egyik gond a töltőgéppel adódott. Ezt végül úgy tűnt, sikerül megoldani, de ekkor jött az új követelmény, hogy a még erősebb 2A73 löveg kell, még nagyobb lőszerekkel. Ezzel akart az UVZ időt nyerni. A másik probléma a tűzvezető rendszer volt. Ez sosem készült el teljesen úgy, hogy működjön is, ez volt az amit az akkori szovjet elektronikai ipar képtelen volt előállítani. Előírás volt az automatikus célkövető rendszer, radaros tűzvezetés, a hálózatalapú harctéri információs rendszer integrálása, amin keresztül célokat oszthattak volna meg a harckocsik egymással, és a fejlesztés alatt álló Ka-50 helikopterekkel.

Amennyiben nem kavarják a szart az új lőszerrel, és megelégedtek volna egy egyszerűbb tűzvezetőrendszerrel, a típus a 80-as évek végére akár eljuthatott volna a sorozatgyártás kezdetéig.

A T-14-nek amúgy semmi köze nincs ehez. Az Objekt-195-el kevered, ott használtak fel ezt-azt, de csak minimális mértékben.
 
Az tény, hogy utálom az UVZ-t. De attól még igaz, hogy mit műveltek.
Amúgy nem a toronnyal volt a baj. Ez ugyanis nem ember nélküli volt, a parancsnok és az irányzó alatta ültek. Az egyik gond a töltőgéppel adódott. Ezt végül úgy tűnt, sikerül megoldani, de ekkor jött az új követelmény, hogy a még erősebb 2A73 löveg kell, még nagyobb lőszerekkel. Ezzel akart az UVZ időt nyerni. A másik probléma a tűzvezető rendszer volt. Ez sosem készült el teljesen úgy, hogy működjön is, ez volt az amit az akkori szovjet elektronikai ipar képtelen volt előállítani. Előírás volt az automatikus célkövető rendszer, radaros tűzvezetés, a hálózatalapú harctéri információs rendszer integrálása, amin keresztül célokat oszthattak volna meg a harckocsik egymással, és a fejlesztés alatt álló Ka-50 helikopterekkel.

Amennyiben nem kavarják a szart az új lőszerrel, és megelégedtek volna egy egyszerűbb tűzvezetőrendszerrel, a típus a 80-as évek végére akár eljuthatott volna a sorozatgyártás kezdetéig.

A T-14-nek amúgy semmi köze nincs ehez. Az Objekt-195-el kevered, ott használtak fel ezt-azt, de csak minimális mértékben.
Tényleg összekevertem. Feleslegesen szidod az UVZ-t. Ha nem kavarnak az új ágyúval akkor sem lett volna belőle semmi, mert az a tűzvezető rendszer amit elvártak jó, ha a T-14-en megvalósult.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7
Tényleg összekevertem. Feleslegesen szidod az UVZ-t. Ha nem kavarnak az új ágyúval akkor sem lett volna belőle semmi, mert az a tűzvezető rendszer amit elvártak jó, ha a T-14-en megvalósult.
Az ő részükről nem volt felesleges. A kavarás ugyanis jóval korábban kezdődött. Az Objekt-490A fejlesztése jól ment, és az uráliak attól féltek (jogosan) hogy a típus pár éven belül eljut a rendszeresítésig. A saját, jóval primitívebb Objekt-187 munkálatai lassan haladtak, be kellett hát hozni a lemaradást. Politikai befolyásukat kihasználva, rávették a vezetést, hogy új követelmények legyenek: 152mm-es löveg, legalább 40 lőszerrel illetve extrém vastag páncélzat. Sajnos a 490A-t lehetetlen lett volna áttervezni a 152-esre, ezt jól tudták Tagilban is. Szinte nulláról kellett a fejlesztést kezdeni így 1985-ben.
A túlzó elvárások a tűzvezető rendszerrel kapcsolatban nyilvánvalóak voltak, valaki fel is vetette mi lenne ha egyszerűen beleraknák a T-80U-ból ismert 1A45-öt. Ezt elutasították. Úgy tudom ebben nem volt benne az UVZ, éppen elég volt a 80-as évek végi politikai káosz a SzU-ban.
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány
Mégis miért? Persze azt leszámítva, hogy ez nem UVZ a T-14 meg igen.
De bizony UVZ ez is.

Azért tartom jobbnak, mert az irányzó optikái két oldalt vannak, nem lehet egy találattal elintézni őket. De ha mégis kiesne mindkettő, van még egy harmadik, kisegítő optika is.
 
De bizony UVZ ez is.

Azért tartom jobbnak, mert az irányzó optikái két oldalt vannak, nem lehet egy találattal elintézni őket. De ha mégis kiesne mindkettő, van még egy harmadik, kisegítő optika is.
Itt sem lehet. Ha megnézed a képeket akkor az irányzó és a parancsnok optikai rendszer ugyan az. Tehát a parancsnok is képes 100%-ban a saját optikájával elvégezni az irányzó feladatát mindenfajta korlátozás nélkül.
 
Itt sem lehet. Ha megnézed a képeket akkor az irányzó és a parancsnok optikai rendszer ugyan az. Tehát a parancsnok is képes 100%-ban a saját optikájával elvégezni az irányzó feladatát mindenfajta korlátozás nélkül.
Persze hogy el tudja végezni. A lényeg az, hogy az Objekt-195-ön 4 irányzóműszer + még radar is volt, míg az Armatának csak 2 van. (ir. és pk.)
 
Össze sem lehet hasonlítani a kettőt annyival modernebb a T-14.
És ez mi alapján is???!

Már csak azért sem igaz, mert a T-14 pont az Objekt-195, kissebb, könnyebb, egyszerűbb, butított változatának indult... No meg persze olcsóbbnak is. Ez utóbbiból 100% hogy nem lett semmi.
 
És ez mi alapján is???!

Már csak azért sem igaz, mert a T-14 pont az Objekt-195, kissebb, könnyebb, egyszerűbb, butított változatának indult... No meg persze olcsóbbnak is. Ez utóbbiból 100% hogy nem lett semmi.
Ezt nem komolyan kérdezed ugye? Szerinted a metallurgia és az egyéb anyagtudományok, az elektronika, a számitógépes modellezés, az optikai ipar ésa gyártástechnógia nem fejlődött 20 év alatt?
Neha olyanokat mondasz már ne is haragudj.
 
Ezt nem komolyan kérdezed ugye? Szerinted a metallurgia és az egyéb anyagtudományok, az elektronika, a számitógépes modellezés, az optikai ipar ésa gyártástechnógia nem fejlődött 20 év alatt?
Neha olyanokat mondasz már ne is haragudj.
És hol bizonyít ez bármit is? (amúgy sincs 20 év a két típus között)
 
És ez mi alapján is???!

Már csak azért sem igaz, mert a T-14 pont az Objekt-195, kissebb, könnyebb, egyszerűbb, butított változatának indult... No meg persze olcsóbbnak is. Ez utóbbiból 100% hogy nem lett semmi.

Milyen tények támasztják alá, hogy egy Objekt-195 alapú harckocsi olcsóbb lenne, mint a T-14?
 
Milyen tények támasztják alá, hogy egy Objekt-195 alapú harckocsi olcsóbb lenne, mint a T-14?
Nem a harckocsi olcsóbb. Az Objekt-195 valószínűleg drágább lett volna mint a T-14. De nem is írtam sehol, hogy olcsóbb lett volna.

Itt a probléma a következő: Kifejlesztettek egy új típust, ez volt az Objekt-195. 2002-ben megépül mindkét prototípus. A felmerülő problémákat javítják, fejlesztik a gépet. 2007-ben már javában folytak az állami tesztek, a maradék műszaki problémákat is megoldották. Erre villámcsapásként 2008-ban leállították a tesztelést, majd hamarosan bejelentették, hogy törlik a programot. Állítólag a gép már majdnem szériaérett volt, sokkal előrébb tartott mint az Armata ma.
A törlés okai mindenféle mondvacsinált indokok: túl drága, erkölcsileg elavult, a T-72 bőven megfelelő, az ipar képtelen a sorozatgyártásra...
Ami tény: Valóban drága lett volna. De az nem drága, hogy az egész projeketet kukázzák, majd szinte nulláról kezdenek bele egy új fejlesztésbe? Ami, mint ahogy kiderült, szintén rendkívül drága lesz... Óriási mennyiségű pénz ment veszendőbe így.
Amennyiben viszont lenyelik az árcédulát, legkésőbb 2010-ben megindulhatott volna az Objekt-195 gyártása. Ha csak évi 20db-ot szerelnek össze, mára több mint 200db állna szolgálatban. Az a pénz, amit az Armata fejlesztésére költöttek, fedezhette volna a 195 gyártását.
 
  • Tetszik
Reactions: Bleroka
Nem a harckocsi olcsóbb. Az Objekt-195 valószínűleg drágább lett volna mint a T-14. De nem is írtam sehol, hogy olcsóbb lett volna.

Itt a probléma a következő: Kifejlesztettek egy új típust, ez volt az Objekt-195. 2002-ben megépül mindkét prototípus. A felmerülő problémákat javítják, fejlesztik a gépet. 2007-ben már javában folytak az állami tesztek, a maradék műszaki problémákat is megoldották. Erre villámcsapásként 2008-ban leállították a tesztelést, majd hamarosan bejelentették, hogy törlik a programot. Állítólag a gép már majdnem szériaérett volt, sokkal előrébb tartott mint az Armata ma.
A törlés okai mindenféle mondvacsinált indokok: túl drága, erkölcsileg elavult, a T-72 bőven megfelelő, az ipar képtelen a sorozatgyártásra...
Ami tény: Valóban drága lett volna. De az nem drága, hogy az egész projeketet kukázzák, majd szinte nulláról kezdenek bele egy új fejlesztésbe? Ami, mint ahogy kiderült, szintén rendkívül drága lesz... Óriási mennyiségű pénz ment veszendőbe így.
Amennyiben viszont lenyelik az árcédulát, legkésőbb 2010-ben megindulhatott volna az Objekt-195 gyártása. Ha csak évi 20db-ot szerelnek össze, mára több mint 200db állna szolgálatban. Az a pénz, amit az Armata fejlesztésére költöttek, fedezhette volna a 195 gyártását.
A T-14 már sorozatgyártásban van. Kérlek ne kezdj már te is valóságtagadásba. ÉS cserébe lett egy modernebb harckocsijuk.
 
A T-14 már sorozatgyártásban van. Kérlek ne kezdj már te is valóságtagadásba. ÉS cserébe lett egy modernebb harckocsijuk.
Ha neked a félkész prototípus sorozatgyátott... Még az állami tesztek sem értek véget...
És cserébe lett egy páncélzat, tűzerő terén lényegesen gyengébb, de még mindig rendkívül drága harckocsijuk... Ami kétlem, hogy modernebb lenne bármilyen szempontból.
 
Ha neked a félkész prototípus sorozatgyátott... Még az állami tesztek sem értek véget...
És cserébe lett egy páncélzat, tűzerő terén lényegesen gyengébb, de még mindig rendkívül drága harckocsijuk... Ami kétlem, hogy modernebb lenne bármilyen szempontból.
Nem félkész prototípus, sorozatgyártásban van. Az lenne a csoda, ha nem lenne modernebb. De tessék hallgatom az érveid, mert én leírtam, hogy szerintem miért modernebb, de te csak azt mantrázod, hogy nem modernebb.