[HUN] Saab JAS-39EBS-HU Gripen

Erre meg kérnék forrást.
belgrad kozelebe szetcsaptak a haboru elso napjaiban vmi raktarat amiben eleg sok raketa volt.
hogy most milyen volt pontosan, arra mar nem emlekszem mit montak azok akik meseltek, a pontos szam gondolom soha sem lesz publikus adat.


persze, az hogy az utan alig maradt raketa az kicsit tulzas....
 
  • Tetszik
Reactions: bel
Háborús helyzetben szét kell dobni a rakétákat 30-40 civil teherautó/kamion között és azok egyfolytában úton lehetnek, rövid ideig megállnak, néha átpakolnak - erre kiváló fedést biztosítanak az M6 amúgy tökfölösleges alagútjai.
A vadászgépeket és NASAMS ütegeket meg just-in-time módon el lehet látni rakétákkal...

Megnéztem: pl. a Fiat Ducato furgonba elvileg befér egy AMRAAM... :D

Egyébként egy 6 rakétás NASAMS indítókat nem kell gyakran tölteni - annyi géppel nem kerülhetünk szembe....
Nem kell erre alagút.Elég néhány nagyobb csarnok,vagy leálcahálózott plac.
 
A végén van 5 perc az IRIS-T beszerzésről új információkkal...

Pl. hogy most csak kisebb mennyiséget vettünk, de később lesz majd több is. A sisakcélzó valami teljesen új lesz, még nincs kész, még csak most fejlesztik. stb.

Akkor ez ugyanaz, amit a svedeknek fejleszt kulon (mar az E-hez is) a SAAB az Elbittel, a TARGO II utodja - hat, eltartott par evig, mig elkeszult, biztosan iszonyu modern lett: https://www.defensedaily.com/saab-w...ed-display-for-gripen-fighters/international/

"Swedish Targo deliveries are set to occur from 2022 to 2026."

Targo-advanced-helmet-mounted-display-HMD-system-for-Sweden-Gripen-Saab.jpg


Ez dog, ez a legmodernebb kit lesz az F-35 szinten elbites HMDSevel egyutt.
 
Úgy számolj, hogy 14 Gripenre ha mind repül, akkor 14x4 darab AMRAAM az egyszeri javadalmazás. Ha ellőtték mindet és leszálltak, akkor félre lehet húzni őket a reptér sarkába, hogy megvárják az ellencsapást. Esetleg baráti országba menekülhetnek.

Kérlek, levezetnéd pontosan a számításaidat?
 
Kérlek, levezetnéd pontosan a számításaidat?
AMRAAM-ről volt szó. Úgy tudom, csak a 4 szárny alatti függesztőpont tudja fogadni. Azaz 4 x 14 = 56. (Persze csak akkor, ha mind a 14 gépet fel tudják küldeni egyszerre. Egy optimális, de fiktív helyzet. A végtelenségig lehet latolgatni, hogy hány gép repül a bevetésre és milyen konfigurációban fegyverzik fel őket.)
Ehhez jön még a két IR rakéta a szárnyvégeken.
Mi nem világos?
 
AMRAAM-ről volt szó. Úgy tudom, csak a 4 szárny alatti függesztőpont tudja fogadni. Azaz 4 x 14 = 56. (Persze csak akkor, ha mind a 14 gépet fel tudják küldeni egyszerre. Egy optimális, de fiktív helyzet. A végtelenségig lehet latolgatni, hogy hány gép repül a bevetésre és milyen konfigurációban fegyverzik fel őket.)
Ehhez jön még a két IR rakéta a szárnyvégeken.
Mi nem világos?

40 rakétából hogy lesz 56??
 
40 darab C 5 van jelenleg. 120 db C 7 a NASAMS-hez (utóbbi elvileg).
Úgy számolj, hogy 14 Gripenre ha mind repül, akkor 14x4 darab AMRAAM az egyszeri javadalmazás. Ha ellőtték mindet és leszálltak, akkor félre lehet húzni őket a reptér sarkába, hogy megvárják az ellencsapást. Esetleg baráti országba menekülhetnek.

Logikusnak ítélném, ha a C7-esek beérkezése után abból adnának a Griffekre, és a régi C 5-ösök mennének a NASAMS-be. Két okból. Régi, és reptetett rakétáknak jobb egy zárt földi konténerben várni a sorsukat. Másrészt a C 7 kinematikailag jobban teljesít repülőről indítva. Szóval adnék 56 darabot belőlük Kecsóra, a C 5-ösök pedig amblokk mennének Győrbe.
Így Győrben lenne 64 db C 7, 40 db C 5, és a maradék az egyéb rakéta (AMRAAM-ER, de a Sidewindereket is odaadnám, ha kompatibilisak a rendszerrel).

Kecskeméten lenne 56 db C 7 és mellé amennyi Meteort vesznek. Mondjuk minimum 56 darab. Én azért tartanám párhuzamosan a Meteort az AMRAAM-mal a Gripenekhez, mert nagyobb bevetési rugalmasságot, diverzifikációt - hogy elegánsan fejezzem ki - jelentene. A 2 x 56 darab az 112. Nem túl sok, de így is majdnem háromszorosa a jelenlegi aktív lokátoros légiharcrakéta mennyiségnek. Persze ennyi lenne az észszerű minimum. Plusz az éleslövészetre szánt példányok, legalább 8 darab, hogy kikerekítsük 120-ra az összmennyiséget. Ettől többet is lehet venni természetesen. :)

Az IRIS-T majd egy másik kérdés lesz... Érdekes ez a többlépcsős rendelés. Ha a fenti számokat követem, akkor 14x2 db, azaz 28 a minimum az első körben, de inkább 28x2, azaz 56 db.

40 rakétából hogy lesz 56??
Olvasd el az eredeti hozzászólásomat és próbáld értelmezni a szöveget.
"40 darab C 5 van jelenleg." Utána következik, hogy "Úgy számolj..." - azaz a fiktív szitu.
C 5-ből sosem lesz 56 db a Gripenekre, de C 7-ből még lehetne.
 
Szerintem sokkal okosabb lenne átalakítani a meglévő Sidewindereket ilyen lezervezerlesu ground attack rakettanak, ahogy a németek és a Saab már azt kitalálta pár éve (szintén az elöregedő német Sidewinderek számára), ráadásul Gripenem tesztelték:


A teszt loveszet konkretan tavaly volt, itt a Gripenes video a cikkbol:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: BJani
Azt írta, hogy EZ az AIM-9, ami igaz is. A mi jelenlegi verziónk csak a törővégen függeszthető.
Ahogy már linkelte korábban más.
  1. Marketing képekből ne tessék semmit levezetni.
    (Láttam már 4 db GBU-24-es és 4 db AGM-88-as F-16 promó képet. Ezek realitása semmi.)
  2. Az AIM-9L-1 az nem AIM-9M. Másfajta módon hűthetőek.
  3. Más linkelte konkértan leírva, hogy a magyar gépek az AIM-9L-1-et csak a törővégen képesek használni.
  4. Az IRIS-T, ha más módon hűthető és magában a rakétában is van hűtőanyag, akkor mehetnek bentebb is.
    De ennek csak AP oldalon van jelentősége. Élesben ahova mehet Meteor / AIM-120 akkor oda fog menni. Kettőnél több SR IR AAM soha nem kell, ergo törővégen lesz MINDIG ez a fajta rakéta élesben.
 
Ahogy már linkelte korábban más.
  1. Marketing képekből ne tessék semmit levezetni.
    (Láttam már 4 db GBU-24-es és 4 db AGM-88-as F-16 promó képet. Ezek realitása semmi.)
  2. Az AIM-9L-1 az nem AIM-9M. Másfajta módon hűthetőek.
  3. Más linkelte konkértan leírva, hogy a magyar gépek az AIM-9L-1-et csak a törővégen képesek használni.
  4. Az IRIS-T, ha más módon hűthető és magában a rakétában is van hűtőanyag, akkor mehetnek bentebb is.
    De ennek csak AP oldalon van jelentősége. Élesben ahova mehet Meteor / AIM-120 akkor oda fog menni. Kettőnél több SR IR AAM soha nem kell, ergo törővégen lesz MINDIG ez a fajta rakéta élesben.
Mit gondolsz errol a nemet lezer-Sidewinder A2G refurbrol?
 
Mit gondolsz errol a nemet lezer-Sidewinder A2G refurbrol?
Nem tudok róla konkrétat semmit.
Úgy kb. 1-2 éve (?) tette be hírként valaki, de azóta sem hallottam róla.
Lényegében, ha jól értem egy XXL-es APKWS lenne. Nem tudom, hogy mi értelme lenne.
Közepes magasságból 10 km-es MZ-z simán el lehet vele érni kinematikailag, de hogy mi ellen használnák?
Ki lehet lőni vele egy APC-t legalább?
Ha nem, akkor lényegében puha épületek, páncélozatlan járművek és COIN környezetben egy nagyobb bumm-ra képes cucc képe rajzolódik ki előttem.

Csak ugye APKWS-ből több elfér egy gépen, de ez meg max 1/ függesztési hely.

Nem látom, hogy tülekednének érte.
 
Nem tudok róla konkrétat semmit.
Úgy kb. 1-2 éve (?) tette be hírként valaki, de azóta sem hallottam róla.
Lényegében, ha jól értem egy XXL-es APKWS lenne. Nem tudom, hogy mi értelme lenne.
Közepes magasságból 10 km-es MZ-z simán el lehet vele érni kinematikailag, de hogy mi ellen használnák?
Ki lehet lőni vele egy APC-t legalább?
Biztosan.
A cikk feljebb emliti is az irani atalakitast, ahol ATGM lett beloluk (meg felhozza a korabbi AGM-122 Sidearm ARM verziot is.)

Ami a tesztet illetve toltetet illeti:

"The test was to support Germany's program to arm their Tornado jets with the laser-guided Sidewinder. The program is being run by Diehl and the Federal Office of Bundeswehr Equipment, Information Technology and In-Service Support (BAAINBw). Three out of three direct hits were scored, with the missiles slamming through their targets. Note, that they were not armed with live warheads for the tests. The Sidewinder's warhead is based on a 21-pound annular blast design that fragments outward in a ring upon detonation."



Ha nem, akkor lényegében puha épületek, páncélozatlan járművek és COIN környezetben egy nagyobb bumm-ra képes cucc képe rajzolódik ki előttem.

Csak ugye APKWS-ből több elfér egy gépen, de ez meg max 1/ függesztési hely.

Nem látom, hogy tülekednének érte.
Vadonatujnak tunik a project, lasd a videos linket feletted - 2020 nyara az elso tesztek, Gripenrol... abban szerintem igazuk van, hogy ellovoldozes-decommissioning helyett ez sokkal okosabb felhasznalas.

"Germany moved to the far more advanced IRIS-T air-to-air missile well over a decade ago, so they certainly have plenty of extra Sidewinders in their stocks that can be converted to the new air-to-ground configuration. One would assume that the cost of developing the "LaGS" could be offset by offering the conversion to foreign air arms, as well."
 
Ahogy már linkelte korábban más.
  1. Marketing képekből ne tessék semmit levezetni.
    (Láttam már 4 db GBU-24-es és 4 db AGM-88-as F-16 promó képet. Ezek realitása semmi.)
  2. Az AIM-9L-1 az nem AIM-9M. Másfajta módon hűthetőek.
  3. Más linkelte konkértan leírva, hogy a magyar gépek az AIM-9L-1-et csak a törővégen képesek használni.
  4. Az IRIS-T, ha más módon hűthető és magában a rakétában is van hűtőanyag, akkor mehetnek bentebb is.
    De ennek csak AP oldalon van jelentősége. Élesben ahova mehet Meteor / AIM-120 akkor oda fog menni. Kettőnél több SR IR AAM soha nem kell, ergo törővégen lesz MINDIG ez a fajta rakéta élesben.
Ha jol tudom,a gerendára pakolt függesztősintől függ a dolog.Ha nincs hozzá megfelelő függesztősin,akkor nem mehet,ha van,mehet.
 
Ha jol tudom,a gerendára pakolt függesztősintől függ a dolog.Ha nincs hozzá megfelelő függesztősin,akkor nem mehet,ha van,mehet.

Az az urban legend terjedt el, hogy elvileg a mi Griffeink főfutó kamráiban van a Sidewinder hűtéséhez szükséges tartály, ami csak a szárnyvéghez van becsövezve. Szóval felrakhatod a szárny alá is, de akkor csak dísz lesz, használni nem fogod tudni. A csehek szárnya ugye más, és Sidewinderük is máshogy van hűtve.
 
Az az urban legend terjedt el, hogy elvileg a mi Griffeink főfutó kamráiban van a Sidewinder hűtéséhez szükséges tartály, ami csak a szárnyvéghez van becsövezve. Szóval felrakhatod a szárny alá is, de akkor csak dísz lesz, használni nem fogod tudni. A csehek szárnya ugye más, és Sidewinderük is máshogy van hűtve.
A függesztősinben van a hütőgáz tartálya,ha van.Nekünk a dél afrikai univerzális függesztósineink vannak-de fogalmam sincs,hogy abba lehet e tenni olyat.Vagy van e másféle,arra alkalmas sinünk.