1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

[HUN] Saab JAS-39EBS-HU Gripen

Diskurzus a(z) 'Vadász-/csapásmérő/kiképző repülőgépek' témában - Nightstalker által indítva @ 2011. április 4..

  1. arcas

    arcas Well-Known Member

    DRDO
    [​IMG]
     
    rudi likes this.
  2. rudi

    rudi Well-Known Member

    A két szekciót elválasztó fal igazán törpös lehet...:rolleyes:
    Egyrészt amikor az első fokozat ég ki kell bírnia a nyomást és a hőmérsékletet,
    másrészt amikor a második fokozatot begyújtják szabad utat kell nyitnia a gázoknak, lehetőleg hátrafelé a fűvócső irányába ...:)
     
    anonim999 likes this.
  3. ravenlord

    ravenlord Well-Known Member

    Gépenként 9-10000 maradék repórával rendelkeznek, haditengerészeti üzemeltetésre számolva.
    Ez szárazföldi üzemeltetésre átszámítva kb. a duplája (ebben meg tud erősíteni engem egy szaki?).
    Magyarán hosszú évtizedeking, akár az évszázad végéig tudnánk őket üzemeltetni.

    „USNI reports that of the 91 S-3Bs placed in storage, 87 could be restored to service, with an average of 9,000+ safe flight hours left on the airframes.”
    „Lockheed Martin has floated the idea of reinvigorating S-3Bs before , pointing to the aircraft’s long endurance, sizeable payload and durability, as well as the 10-12,000 flight hours remaining on the S-3Bs currently in storage.”
    https://www.defenseindustrydaily.com/89m-for-fy-2007-support-of-the-usns-s3b-vikings-02777/


    "Their engines are still widely used on various aircraft, including everything from the A–10 Warthog to business jets to regional airliners. And apparently, there are a lot of S–3 spare parts still on hand."
    https://www.thedrive.com/the-war-zo...vikings-into-the-navys-new-mq-25-tanker-drone
    Meg a Gripenjeinket utántölteni.
    Meg robotrepülőgépeket indítani.
    Meg légi és földi felderítést végezni.
    Stratégiai távolságra taktikai mennyiségű bombát dobni.
    stb...
     
  4. pöcshuszár

    pöcshuszár Well-Known Member

    Arra itthon is lenne igény. :)
     
  5. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Egyébként én még mindig nem értem, hogy ez a C8 = D honnan jön?
    Illetve a dual pulse-ot sem.
     
    fedett_mókus likes this.
  6. Negan

    Negan Well-Known Member

    Ha olcsón meg lehetne szerezni őket,tulajdonképpen nem is olyan nagy marhaság.Hosszú a repideje,van kidolgozott REH változata,és még AEW változata is,bár az nem épült meg.KS-3 változat is létező dolog.
    Ha gombokért odadják öket,és occsón felújithatók/üzemeltethetők....
    SAAF Bukanir bombázókat használt Mirage F1-ek légi utántöltésére (amellet azok voltak a kijelölt atombombahordozók)Irakiai Falcont használtak a saját Mirageik utántöltésére.[​IMG] [​IMG]
     
    ravenlord likes this.
  7. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    10+ éve nem repül az S-3...
     
    fedett_mókus likes this.
  8. pöcshuszár

    pöcshuszár Well-Known Member

    Ez megint a T-72 felújításának analógiája.
    Lesz 3 rámpás gépünk. Meg lesz oldva a szállítás, az utántöltés.
    Az S3-ban lévő elektronikai rendszerek gyakorlatilag mind kukázhatók. kb. 15 éve volt a fő upgradeje. Tehát a teljes lényegét belülről cserélni kellene, emelett valószínűleg az avionikát is. Komplett felújítás. Apró csavarokig felújítás.
    Mindezt a pénzt beleöntjük egy 40 éves gépbe, amit több mint 10 éve kivontak a rendszerből. És ez a pénz nem lenne ám kevés, ha ismerjük a Lockheed árszabását.
    Mit kapnánk érte? Egy olyan korlátozott utántöltési képességet, amit a rámpásokkal bőven meg lehet oldani, továbbá a felderítő feladatokra sokkal jobb megoldások is vannak. Pl. a Heron drón, ami saját radarjával ember nélkül akár 52 óráig a levegőben van. Gyakorlatilag észrevehetetlen, És még olcsóbb is, mert hogy 10-15M USD alatt nem úsznánk meg a ezeket a vén gépeket és a felújításukat, az is biztos. A beléjük kerülő berendezések integrációját persze nem a Lockheed fogja állni.
    Ha meg ledurrantják (a drónt), akkor nem kell temetésekre járni az olyan pilóták családjaihoz, akiket 10 milliókért képeztünk ki.
    Ráadásul ezek sem maguktól fogják karbantartani magukat. A szállítás miatt viszont a rámpásokat különben is meg kellene venni.
     
    Chima3ra, BJani and fedett_mókus like this.
  9. ravenlord

    ravenlord Well-Known Member

    Na és???
     
  10. Negan

    Negan Well-Known Member

    Mondom,ha occson kijön.....
     
  11. ravenlord

    ravenlord Well-Known Member

    pöcshuszár likes this.
  12. pöcshuszár

    pöcshuszár Well-Known Member

    Az AMRAAM SL-lel akart rudi ez ER-re célozni, de igazad van, az úgy nem pontos.
     
  13. pöcshuszár

    pöcshuszár Well-Known Member

    Szerintem az elektronika belülre, kb. 3-4x többe kerülne, mint az egész gép rendberakása.
    Nézd meg, hogy milyen áron mozognak az Erieye-ok, meg azt is, hogy mennyiben van egy hordozó gép alá.
     
    Negan likes this.
  14. rudi

    rudi Well-Known Member

    Onnan hogy a C7 hez képest a C8 annyival fejletteb hogy sokan inkább már nem a C széria következő tagjaként hívják, hanem a D széria első tagjának.
    Ezért van hogy egyes helyeken C8-nak, más helyeken meg D-nek hívják.
    Amúgy az evolúció így nézett ki:
    1991 - AMRAAM - A
    1994 - AMRAAM - B
    1996 - AMRRAM - C (C1 - C7)
    2014 - AMRAAM - D (C8)

    Ettől a vonaltól teljesen független a AMRAAM-ER ami ugyebár az RIM-162 ESSM rakéta motorját kapta és a C7-es AMRAAM harci részét és irányító szekcióját
    Képeken..
    Ez az ESSM
    [​IMG]

    Ez meg az AMRAAM-ER
    [​IMG]


    Igen, hogy bonyolítsam a dolgot én az AMRAAM ER-t SL-nek (Surface Launch) nak hívom, mert ez a változat nem AA rakéta hanem SAM,
     
    fishbed, SilvioD and anonim999 like this.
  15. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Ez szép és jó. De milyen forrás állítja ezeket? Főleg a dual pulse hajtóművet...?
     
  16. rudi

    rudi Well-Known Member

    A C8 - D név keveredést nem hiszem hogy nagyon bizonyítani kéne mert gyakorlatilag mindenhol így tüntetik fel ezt a tipus változatot.

    A dual pulse már érdekesebb mert ny.i forràsok v.miért nem szeretnek beszélni erről, az Indiai oldalakat meg inkább hagyjuk...
    De azért van egy pár,
    Pl.
    https://www.defenseindustrydaily.co...t-the-tucano-flies-in-the-middle-east-040010/
    vagy ez
    https://www.flightglobal.com/raytheon-develops-over-the-shoulder-amraam/42618.article

    továbbá vannak közvetett bizonyítékok is
    pl. hogy a szintén Raytheon által gyártott SM3 3. fokozata bevallottan dual-pulse vagy az LM által gyártott Pac 3 MSE motorja szintén elismerten az.

    A D (C8) elismert 50% hatótáv növekedésre szintén nem igazán van más magyarázat minthogy valami fejlett dual-pulse hajtóművet alkalmaznak.
    Értsd: első fokozat fellövi a francba az AMRAAM-D (C8)-ast ami utána valami loftos (merededek) pályán repül és cél közelében beiindítják a második fokozatot.
     
  17. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Én tudok. Marketing + félreértelmezés.
    A rakéta pálya optimalizációt kapott.
    Az én sejtésem az, hogy az F-22 üzemi tartománya miatt az ott specifikus és annak igen különleges munkapontja miatt lehetséges az 50%. Egyesek meg ezt kezdték generálisan értelmezni.

    A második fokozatot nem a cél közelében értelmes beélesíteni kinematikailag többségében, ahhoz szerencsés egybeesés kellene.
     
  18. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    Már csak az a kérdés, hogy Ausztrália (2016), Kanada (2017) és az Egyesült Királyság (2018) számára miért a D verziót hagyta jóvá a kongresszus, mindenki másnak pedig csak a C7/C8-at (pl. C7/C8: Dél-Korea 2019, India 2020. Csak C8: Hollandia (2020), Japán (2020) ...
     
    LMzek 2.0 likes this.
  19. rudi

    rudi Well-Known Member

    Erről beszéltem...
    Változott az elnevezés...
    A legtöbb helyen meg úgy írják hogy:
    AIM-120D (C8)
     
  20. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Más meg máshogy tudja...

    A félreértést az okozza sokaknál, hogy nem tudják, az eredetileg C-8-nak nevezett rakéta nem azonos a mostani C-8-al. Az a C-7 némileg módosított, újabb elektronikai összetevőkkel gyártott, de alapvetően azonos verziója. A D más.
     
    Terminator likes this.

Ezen oldal megosztása