A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

A gyárat felhúzni másfél - két év. A zalai is idén kész lesz. Sztem márciusban megindul a kaposvari is, jelentős zsét már odatettek. Itt egy kicsit kényelmesebb helyzetben vagyunk a BTR-ek vannak talán a legjobb allapotban. Valszeg nem is ezzel, hanem a Gidránnal kezdik. 260 körülit terveznek első körben hazai célra legyártani. Tehát nem 50 Gidrán lesz. És még ott az NMS, amit már Kecskeméten bemutattak. 3 típus azért már kellő flexibilatást ad majd a kaposi gyárnak.
Pontosan. Kelloen megengedo is az utemezes, ugyanakkor igy nemigen lehet kulonosebb uresjarat 2028 elott.
 
Ez a kaposvári 8x8 fejlesztés jelenleg a magyar haderőnek rossz, mert nekünk most kellene Boxer és nem a közeljövőben az eleve problémásnak ígérkező hiperszuper gép. Ez kizárólag a hadiipari fejlesztési lobbinak jó, mert igen nagy mértékben hadiiparfejlesztés és nem hadseregfejlesztés zajlik Magyarországon. Hosszú távon persze jó lesz, mert e tekintetben is csúcstechnológiával lesz felszerelve a magyar haderő, csak vannak kétségek, hogy nem e túl korai elhagyni a dízelhajtást ebben az évszázadban, nem lenne e érdemes ezzel még vagy száz évet várni, pláne, hogy mindenféle hidrogénes, meg elektromos blöffökről szólnak a hírek, miközben ép ésszel ebben nincs sok fantázia, mi több: kifejezetten ellenjavalt technológiák, mert súlyos problémáik vannak és komoly hátrányokkal járnak (a hidrogén mint hajtóanyag, belegondolni is rossz, hogy egy brutálisan robbanékony dologgal teli tartályt, kiengedjünk az utcára rendőri biztosítás nélkül (veszélyesanyag szállítmány), miközben már PB gázzal is tilos beállni mondjuk egy mélygarázsba. Hátmég, hogy ezt a tartályt kitegyük ellenséges tűznek! Az elektromos meghajtásnak pedig a civil életben sincs jövője atomerőművek tucatjai nélkül (csak Magyarországon két-három új atomerőmű kellene egy szignifikáns civil átálláshoz, de csak egy épül és az is egy leállítandó helyett), katonailag pedig megoldhatatlan az áram logisztikája.

Szóval lehet -szerintem száz százalék, hogy biztosan- nagyon besülünk az úgynevezett csúcstechnológiával és aztán végül úgyis egy dízeles meghajtás lesz belőle, de akkor már a 2030-as éveket járjuk és még mindig nincs új 8x8-as harcjárművünk.
 
Ez a kaposvári 8x8 fejlesztés jelenleg a magyar haderőnek rossz, mert nekünk most kellene Boxer és nem a közeljövőben az eleve problémásnak ígérkező hiperszuper gép. Ez kizárólag a hadiipari fejlesztési lobbinak jó, mert igen nagy mértékben hadiiparfejlesztés és nem hadseregfejlesztés zajlik Magyarországon. Hosszú távon persze jó lesz, mert e tekintetben is csúcstechnológiával lesz felszerelve a magyar haderő, csak vannak kétségek, hogy nem e túl korai elhagyni a dízelhajtást ebben az évszázadban, nem lenne e érdemes ezzel még vagy száz évet várni, pláne, hogy mindenféle hidrogénes, meg elektromos blöffökről szólnak a hírek, miközben ép ésszel ebben nincs sok fantázia, mi több: kifejezetten ellenjavalt technológiák, mert súlyos problémáik vannak és komoly hátrányokkal járnak (a hidrogén mint hajtóanyag, belegondolni is rossz, hogy egy brutálisan robbanékony dologgal teli tartályt, kiengedjünk az utcára rendőri biztosítás nélkül (veszélyesanyag szállítmány), miközben már PB gázzal is tilos beállni mondjuk egy mélygarázsba. Az elektromos meghajtásnak pedig a civil életben sincs jövője atomerőművek tucatjai nélkül (csak Magyarországon két-három új atomerőmű kellene egy szignifikáns civil átálláshoz, de csak egy épül és az is egy leállítandó helyett), katonailag pedig megoldhatatlan az áram logisztikája.

Szóval lehet nagyon besülünk az úgynevezett csúcstechnológiával és aztán végül úgyis egy dízeles meghajtás lesz belőle, de akkor már a 2030-as éveket járjuk és még mindig nincs új 8x8-as harcjárművünk.
A dízelhajtás elhagyása @kamm-on kívül nemigen tetszik senkinek.
 
Ez a kaposvári 8x8 fejlesztés jelenleg a magyar haderőnek rossz, mert nekünk most kellene Boxer és nem a közeljövőben az eleve problémásnak ígérkező hiperszuper gép. Ez kizárólag a hadiipari fejlesztési lobbinak jó, mert igen nagy mértékben hadiiparfejlesztés és nem hadseregfejlesztés zajlik Magyarországon. Hosszú távon persze jó lesz, mert e tekintetben is csúcstechnológiával lesz felszerelve a magyar haderő, csak vannak kétségek, hogy nem e túl korai elhagyni a dízelhajtást ebben az évszázadban, nem lenne e érdemes ezzel még vagy száz évet várni, pláne, hogy mindenféle hidrogénes, meg elektromos blöffökről szólnak a hírek, miközben ép ésszel ebben nincs sok fantázia, mi több: kifejezetten ellenjavalt technológiák, mert súlyos problémáik vannak és komoly hátrányokkal járnak (a hidrogén mint hajtóanyag, belegondolni is rossz, hogy egy brutálisan robbanékony dologgal teli tartályt, kiengedjünk az utcára rendőri biztosítás nélkül (veszélyesanyag szállítmány), miközben már PB gázzal is tilos beállni mondjuk egy mélygarázsba. Hátmég, hogy ezt a tartályt kitegyük ellenséges tűznek! Az elektromos meghajtásnak pedig a civil életben sincs jövője atomerőművek tucatjai nélkül (csak Magyarországon két-három új atomerőmű kellene egy szignifikáns civil átálláshoz, de csak egy épül és az is egy leállítandó helyett), katonailag pedig megoldhatatlan az áram logisztikája.

Szóval lehet -szerintem száz százalék, hogy biztosan- nagyon besülünk az úgynevezett csúcstechnológiával és aztán végül úgyis egy dízeles meghajtás lesz belőle, de akkor már a 2030-as éveket járjuk és még mindig nincs új 8x8-as harcjárművünk.
Ebbol a kommentbol konkretan semmi nem igaz. :D
 
Majd kiderul. Viszont annak vegkepp zero ertelme van, hogy peldaul a fenti total fogalmatlan katyvaszra hivatkozva karogjunk elore - ahogy irtam, konkretan @blogen fentebb egyetlen korrekt avagy legalabb ertelmesen ketelkedo mondatot nem tudott osszehozni.
Ez kizárólag a hadiipari fejlesztési lobbinak jó, mert igen nagy mértékben hadiiparfejlesztés és nem hadseregfejlesztés zajlik Magyarországon. Hosszú távon persze jó lesz, mert e tekintetben is csúcstechnológiával lesz felszerelve a magyar haderő
Speciel ez egy nagyon nagy igazság.
 
Amit többen írtak, egyetértek hogy Benkő, Maróth páros az eddigi legjobb ami a rendszerváltás óta van. Az is helyes, hogy a beszerzést nem a honvédség végzi.
Nem akarom elvenni az érdemeiket, de az egész alapfeltétele egy politikai döntés volt. Nekik az a nagy erdemük, hogy eddig nagyon jól kézben tartották, levezényelték. Én úgy latom RSzR minden kommunikációs bakija ellenére, jobban illeszkedik a haderőfejlesztési brandbe, mint az elődje.
Érdekes amit a Boxerről írt Silvió, mert ez eddig nem volt nyilvánosságra hozva, ezért nem is írtam.
Volt több elejtett nyilatkozat, interjú.
De ahogy korrigáltak, ez egy Boxer NG lesz. Nem tudni pontosan milyen alapon, csak az egyszerűség kedvéért irtam ezt.
Ugyanakkor a "nehéz dandár" és ennek a NATO felajánlása az ami az egész beszerzést kivülről látva indulálta, annak ellenére, hogy nem kötelező a nehéz dandár kialakítása a NATO országoknak. Ráadásul a nehéz dandárra azt sem lehet írni, hogy Ők a mi elrettentő erőnk, csatadöntő akármink (mint Hunyadi páncélos lovassága). Reálisan nézve pld a baltikum országai jóval fenyegetettebbek mint mi, és nincs nehézdandáruk, inább könnyű járművek sok páncéltörő rakéta, önjáró tüzérség. Ráadásul a láncos technika a szárazföldiek legköltségesebb fegyverneme a harkocsizók köré szervezett összfegyvernemi magasabbegység.
Az országvédelmi szempontokon túl egyértelműen fontos szempont volt, hogy legyen szinergia a Bundeswehrrel. Sztem kommunikációs panel, hogy a NATO számára epitkezünk, inkább szuverenitási okok vannak a háttérben. Mi nem fogunk senkit küldeni a keleti frontra.
A szuverenitási és BW szinergia szempontok csak látszólag ellentmondásosak, valójában pont a szuverenitásunkat erősíti. Közép távon aki az amerikai lóra tesz, sokat kockáztat, bár rövid távon nyerőnek tűnhet. De egyszerűen Amerika nem fog tudni, nem lelépni innen is a Távol - Keletre koncentrálni.

2 fontos oszlopa látszik a magyar haderőfejlesztésnek. Németország és Izrael. Utóbbi főleg a műholdas, radar, adatkommunikációs szempontból érdekesek.

Török, francia, svéd szintén kisebb építőkocka. Az angolok és Korea helye még nem körvonalazódik.

Amit szeretnék már látni, de csak nagyon lassan alakul az a Kelet - Közép Európai együttműködés. Talan a szlovén vonalon indul be vmi és lesz előrelépés idén. Esetleg a Lynx kapcsán, ha a szlovákok tudnak majd dönteni.
A transzparencia azért fontos, mert a Te és az ÉN pénzemből van. Nos amíg egy pártszövetség a lakosság kisebbségének (és elnézést, de egyetértek ebben Máry Zay-al, a kistelepülések alacsony iskolázott - mondjuk buta emberek szavazataival talán 2 millió emberrel kormányoz, addig nem bizható meg nemzetvezető feladattal, kontroll nélkül.
Arrogáns, lenéző toposz. Egyszer meg tudsz vezetni sokakat, de háromszor nem. Ott már a tapasztalatok számítanak, az alapján döntenek. Csak lehet neked más, mint nekik és mások a szempontjaink is.
 
Speciel ez egy nagyon nagy igazság.
Szerintem ez sem igaz, mert nem kizarolag a hadiipari lobbinak jo (amugy meg nincs olyan, hogy hadiipari fejlesztesi lobby, az hulyeseg.)
De, a hadsereg fejlesztese zajlik Magyarorszagon, de ez nem exkluziv modu tevekenyseg, be isbaszarintana, ha az lenne (ti. ha melle az ipart nem fejlesztenenk, akkor a szokasos degeneralt "vegyunk mindent jo qrva dragan, ezert csak mutatoba" rutin jonne vissza.)
Vegezetul pont nem hosszu tavon latszik az eredmenye, hanem meglepoen gyorsan, 2-3 even belul, pontosan a gyartasi kornyezet, uzemeltetesi kultura stb miatt, ami jon veluk, legalabbis remelhetoleg nem szarjak le ugy mondjuk a Gidranokat mar, mint ahogy anno a BTReket hajtottak 10-15 evig.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby
Szerintem ez sem igaz, mert nem kizarolag a hadiipari lobbinak jo (amugy meg nincs olyan, hogy hadiipari fejlesztesi lobby, az hulyeseg.)
De, a hadsereg fejlesztese zajlik Magyarorszagon, de ez nem exkluziv modu tevekenyseg, be isbaszarintana, ha az lenne (ti. ha melle az ipart nem fejlesztenenk, akkor a szokasos degeneralt "vegyunk mindent jo qrva dragan, ezert csak mutatoba" rutin jonne vissza.)
Vegezetul pont nem hosszu tavon latszik az eredmenye, hanem meglepoen gyorsan, 2-3 even belul, pontosan a gyartasi kornyezet, uzemeltetesi kultura stb miatt, ami jon veluk, legalabbis remelhetoleg nem szarjak le ugy mondjuk a Gidranokat mar, mint ahogy anno a BTReket hajtottak 10-15 evig.
A rövid és középtávú képesség kialakítás megsínyli az iparfejlesztést nagyon. Alapvető dolgokra nem jut pénz mert a hosszú távú projektekbe menő előzetes befizetések megeszik a fejlesztési pénzeket.

A kézifegyver csere program is emiatt ilyen kurva hosszadalmas.

Szóval szerintem az iparfejlesztés bőven a haderőfejlesztés fejére kezd nőni már.
 
Az elöljáró akkor dönthet úgy, hogy nem engedélyezi a másodállast, ha ő úgy itéli meg, hogy az hátrányos a szolgálatra nézve, tehát összeegyeztethetetlen a szolgálattal.

Most miért, az is tök összeegyeztethető volt, hogy a Hajógyárin (is) rendőrök szekuztak...


Soha nem volt az, kezdve Károlyiéktól.

A szuverenitási és BW szinergia szempontok csak látszólag ellentmondásosak, valójában pont a szuverenitásunkat erősíti. Közép távon aki az amerikai lóra tesz, sokat kockáztat, bár rövid távon nyerőnek tűnhet. De egyszerűen Amerika nem fog tudni, nem lelépni innen is a Távol - Keletre koncentrálni.

Mint ahogy az előző két világhábrúban.
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány
Valamikor szó volt róla, hogy bizonyos jogokat is meg kell vennünk a 8x8 fejlesztéséhez.
Valoszinu, peldaul komplett hajtast, ugye, nem csinal sajat maga a RM, viszont lehet, hogy kisebb dolgokat licenszelne inkabb... mondjuk az remlik, hogy a MAN 25-30 eve csinal hidrogen-diesel vegyes uzemu motorokat (dual-fuel, egy egester), bar fogalmam sincs hova, biztos valami speci piacra (esetleg hajokba?)
 
kifejezetten ellenjavalt technológiák, mert súlyos problémáik vannak és komoly hátrányokkal járnak (a hidrogén mint hajtóanyag, belegondolni is rossz, hogy egy brutálisan robbanékony dologgal teli tartályt, kiengedjünk az utcára rendőri biztosítás nélkül (veszélyesanyag szállítmány), miközben már PB gázzal is tilos beállni mondjuk egy mélygarázsba.
Lesz szenteltvíz locsolás is, vagy csak tömjénes füstölőzés közben fogsz ördögöt űzni? :D
Már 2014 óta tiltják a magyar törvények a mélygarázsos megkülönböztetést.

De az általad elmondottak alapján most azonnal beadok egy petíciót, hogy minden benzint szállító tartálykocsi mellé legyenek szívesek egy kisérő rendőrt adni, mert súlyosan tűz és robbanásveszélyes anyagot szállítanak. Nemisértem!
 
Most miért, az is tök összeegyeztethető volt, hogy a Hajógyárin (is) rendőrök szekuztak...
A Dokkban anno? Kormanyorok, baszki. :D
Mint ahogy az előző két világhábrúban.
Ettol fuggetlenul az amerikai tamogatassal kitorolgeted a NATO nelkul, ahhoz meg nekunk, ott, ahol, sokkal-sokkal logikusabb a BW-rel harmonikusan egyuttmukodni (a gazdasagi erdekeinkrol mar nem is beszelve.)
Az a rumanok szintje, hogy ahogyan probaljak a komcsi rendszeruket atalakitani, ugy az eppen aktualis segg tulajanak a szokasait veszik at.
 
Lesz szenteltvíz locsolás is, vagy csak tömjénes füstölőzés közben fogsz ördögöt űzni? :D
Már 2014 óta tiltják a magyar törvények a mélygarázsos megkülönböztetést.

De az általad elmondottak alapján most azonnal beadok egy petíciót, hogy minden benzint szállító tartálykocsi mellé legyenek szívesek egy kisérő rendőrt adni, mert súlyosan tűz és robbanásveszélyes anyagot szállítanak. Nemisértem!
Na egy ezzel teli tartályra fognak lőni a háborúban:
00-H-flame.jpg

01-H-deto.jpg

02-H-comp.jpg