[HUN] Saab JAS-39EBS-HU Gripen

Létezik Gripenhez dupla AMRAAM / METEOR indító?
4+2 rakéta eléggé vicc egy nagyobb légi ütközetben...
 
Nem értem a röhögést ezen a kommentet.

Az alap Rafalehoz képest is a Gripen C számottevően gyengébb minden fronton.

  • A kezdetektől AESA radar volt benne és a gép mérete és függesztési lehetőségei terén keresztbe hosszába pofozza a Gripen-t.
  • 2009-es Rafale-on is IRST-t látni.
  • Ma AESA radaros Rafale változatokat gyártanak.
  • A Rafale EW rendszereiről amit lehet tudni és pusmogtak, hogy SOJ szerű funkciókat is tud.
  • Tudtommal MAWS is a gép része volt mindig. Ennek se híre se hamva a C gépen, egy konténert árulnek, ami az amúgy is túl kevés függesztővel bíró gépnél -1 pont. Nemrég linkeltem is.
Még a 2010 előtti / körüli Rafale is messze a Gripen C felett van, nemhogy a legkorszerűbb konfiggal bíró.
Hát,az igazság az,hogy a kolumbiai Kfirek is körberöhögik a mi Gripenjeinket per pillanat.
A Gripen mindig is a legkisebb teljesitményű gép volt a 4. generációban,a tajvani csodát nem számolva.A harcértékéhez mérve meg mindig is túl drága volt.
 
Nem értem a röhögést ezen a kommentet.

Az alap Rafalehoz képest is a Gripen C számottevően gyengébb minden fronton.

  • A kezdetektől AESA radar volt benne és a gép mérete és függesztési lehetőségei terén keresztbe hosszába pofozza a Gripen-t.
  • 2009-es Rafale-on is IRST-t látni.
  • Ma AESA radaros Rafale változatokat gyártanak.
  • A Rafale EW rendszereiről amit lehet tudni és pusmogtak, hogy SOJ szerű funkciókat is tud.
  • Tudtommal MAWS is a gép része volt mindig. Ennek se híre se hamva a C gépen, egy konténert árulnek, ami az amúgy is túl kevés függesztővel bíró gépnél -1 pont. Nemrég linkeltem is.
Még a 2010 előtti / körüli Rafale is messze a Gripen C felett van, nemhogy a legkorszerűbb konfiggal bíró.

néhány kiegészítés:

1) a Rafale eredetileg Pesa radarral készült

2) MAWS van a gépen...nem is akármilyen...ha jól értem a Rafale DDM NG rendszere hasonló dolgokat tud(hat) mint az F35 DAS rendszere ( ez is képalkotó IR szenzor)

https://www.mbda-systems.com/?action=force-download-attachment&attachment_id=15319
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0
Létezik Gripenhez dupla AMRAAM / METEOR indító?
4+2 rakéta eléggé vicc egy nagyobb légi ütközetben...
6-10 rakétánál több nemigen kell több egy vadászgépre.
Egy 6-8 tonnás gépnél a 6-nak alig van értelme.

Az F-15/Szu-27-nél volt egy 8/10, ha az Szu-27-en nem volt ECM.

A Szu-30 családnál is ez volt a plafon tudtommal, mert a plusz függesztő az AG kapacitás növeléshez volt.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and Catles
6-10 rakétánál több nemigen kell több egy vadászgépre.
Egy 6-8 tonnás gépnél a 6-nak alig van értelme.

Az F-15/Szu-27-nél volt egy 8/10, ha az Szu-27-en nem volt ECM.

A Szu-30 családnál is ez volt a plafon tudtommal, mert a plusz függesztő az AG kapacitás növeléshez volt.
Mondjuk a belső tartókra jó lenne egy dupla BVR rakéta indító. Akkor lenne 6 AMRAAM/METEOR + 2 IRIS-T - ezzel még mindig max F-16 szinten van, vagy még ott se...
 
Csak egy jó kép. .
Iris-T a szányvégen
qf04N-d.webp
 
.
Nem értem a röhögést ezen a kommentet.

Az alap Rafalehoz képest is a Gripen C számottevően gyengébb minden fronton.

  • A kezdetektől AESA radar volt benne és a gép mérete és függesztési lehetőségei terén keresztbe hosszába pofozza a Gripen-t.
  • 2009-es Rafale-on is IRST-t látni.
  • Ma AESA radaros Rafale változatokat gyártanak.
  • A Rafale EW rendszereiről amit lehet tudni és pusmogtak, hogy SOJ szerű funkciókat is tud.
  • Tudtommal MAWS is a gép része volt mindig. Ennek se híre se hamva a C gépen, egy konténert árulnek, ami az amúgy is túl kevés függesztővel bíró gépnél -1 pont. Nemrég linkeltem is.
Még a 2010 előtti / körüli Rafale is messze a Gripen C felett van, nemhogy a legkorszerűbb konfiggal bíró.
A horvatok használt Rafalet vesznek. 2024-25-re kapják meg. Hogy milyen radarral, fegyverrel veszik azt nem tudom. Az valószínű, hogy 2026-ra, amire nagyjából megismerkednek vele, a jelenegi C-ink is messze többet fognak tudni, mint ma. És nekünk is ott van még a bővítési lehetőség.
 
.

A horvatok használt Rafalet vesznek. 2024-25-re kapják meg. Hogy milyen radarral, fegyverrel veszik azt nem tudom. Az valószínű, hogy 2026-ra, amire nagyjából megismerkednek vele, a jelenegi C-ink is messze többet fognak tudni, mint ma. És nekünk is ott van még a bővítési lehetőség.
10 +2 gépet vesznek nem AESA radarral. 14 év körüli gépek lesznek. A görög viszont modernebb lesz.

A pályázat során említettnél gyengébb változatban kellene megérkeznie tizenkét Rafale gépnek, amelyekre Horvátországnak mintegy egymilliárd eurót kellene elkülönítenie – derül ki a francia parlamenti védelmi és a nemzeti fegyveres erők jelentéséből, amelyet a szakosított horvát. Az Obris.org katonai portál egy többcélú vadászrepülőgép beszerzéséhez.

Amint arról az Obris.org beszámolt, a Horvátországnak fenntartott repülőgépek egy régebbi radarmodellel, a PESA radarral rendelkeznek, ellentétben az AESA radarral, amelynek Görögország számára fenntartott modelljei lesznek.

Sőt, a jelentés szerint a franciák azzal számolnak, hogy a Horvátországgal kötött üzletből befolyt pénzt régebbi Rafaleik korszerűsítésébe fektetik, hogy ezekben a példákban egy modernebb, AESA radar kerüljön telepítésre.

A két technológia között jelentős a különbség: az újabb radar hatótávolsága lényegesen nagyobb, mint az előző verzióé, a keresési tér pedig kétszer akkora.

A francia parlament védelmi bizottságának jelentése a katonai költségvetés megvitatása céljából készült. A légierő jelentésének egy részét Jean-Jacques Ferrara parlamenti képviselő megbízásából egy számos katonai címre küldött írásbeli kérdőív, valamint Stephanie Mille tábornok , a francia légierő vezérkari főnökének parlamenti meghallgatása alapján állították össze. .

Obris elmondása szerint a képviselő a légierő és a kapcsolódó hadiipar további 11 tisztviselőjével készített interjút, és ellátogatott a dzsibuti légibázisra, ahol számos tiszttel beszélgetett. Többek között annak tisztázására, hogy lesz-e elegendő repülőgépe a francia légierőnek, ha egy részét eladják Görögországnak és Horvátországnak. Amellett, hogy jelentése szerint az elavult radarokat Horvátország számára tartják fenn, tisztázták, hogy a nyertes pályázatban szereplő képzési program összesen 12 pilóta, valamint alap létszám, szerelők és egyebek képzését tartalmazza. Minden ennél többet átvállalna a repülőgépgyártó.

A jelentés szerint az első hat gépnek 2023-ban, a maradék hatnak pedig 2024-ben kell megérkeznie Horvátországba. Míg azonban a görögökkel kötött megállapodást már "rögzítették", Horvátországgal egy ilyen dokumentumot még nem határoztak meg - beleértve azt is, hogy pontosan mely példányok vannak fenntartva a horvát légierő számára, és milyen felszereléssel és fegyverekkel.

Andrej Plenković miniszterelnök szerint a megállapodás aláírását Emmanuel Macron elnök jövő hónapi látogatása előzi meg. Horvátország jövőre 2,1 milliárd kunát különített el erre a munkára a költségvetésben

 
.

A horvatok használt Rafalet vesznek. 2024-25-re kapják meg. Hogy milyen radarral, fegyverrel veszik azt nem tudom. Az valószínű, hogy 2026-ra, amire nagyjából megismerkednek vele, a jelenegi C-ink is messze többet fognak tudni, mint ma. És nekünk is ott van még a bővítési lehetőség.
A horvátok F3-s verziót vesznek és eddig nem volt semmilyen konkrét hivatalos közlemény arról ,hogy F4 verzióra felhúzzák-e őket...
 
  • Tetszik
Reactions: Catles
A horvátok F3-s verziót vesznek és eddig nem volt semmilyen konkrét hivatalos közlemény arról ,hogy F4 verzióra felhúzzák-e őket...
Pontosabban a horvátok Rafale F3R-s gépeket vesznek....

"Az F3-R szabvány a Rafale F3 szabvány továbbfejlesztése, a kivételes sokoldalúság tovább erősítve. A folyamatos folyamat része a repülőgépek folyamatos fejlesztése az üzemeltetési követelményeknek és a pilóták tapasztalatainak megfelelően. Lehetővé teszi a légierő és a haditengerészet Rafale repülőgépei számára a következő felszerelések és fegyverek szállítását:

  • Az MBDA által gyártott európai Meteor nagy hatótávolságú levegő-levegő rakéta. Ez a nagy teljesítményű rakéta maximális hatékonyságot ér el az „aktív tömb” radarnak köszönhetően, amely a 2013 közepe óta szállított összes Rafale repülőgépet felszereli [1] .
  • A Thales Talios új generációs lézerjelölő pod. Elsősorban levegő-föld csapásokhoz, nappal vagy sötétben használták, ez a tok tovább fokozza azt a nagyfokú precizitást, amelyet a Rafale az első ütközése óta (2007-ben az afgán színházban) mutatott.
  • A Safran AASM Air-to-Ground Modular Weapon lézeres célzó változata. Ez a fegyvercsalád a GPS elsődleges irányításával és egy további erősítővel páratlan. Lehetővé teszi a Rafale számára, hogy több tíz kilométeres hatótávolságú célpontokat metrikus pontossággal semmisítsen meg. A lézeres kioldó változat különösen a mozgó célokhoz lett igazítva.
Az F3 R tartalmazza a Rafale érzékelők és a teljes átjárhatóságot biztosító rendszerek frissítését is."

 
10 +2 gépet vesznek nem AESA radarral. 14 év körüli gépek lesznek. A görög viszont modernebb lesz.

A pályázat során említettnél gyengébb változatban kellene megérkeznie tizenkét Rafale gépnek, amelyekre Horvátországnak mintegy egymilliárd eurót kellene elkülönítenie – derül ki a francia parlamenti védelmi és a nemzeti fegyveres erők jelentéséből, amelyet a szakosított horvát. Az Obris.org katonai portál egy többcélú vadászrepülőgép beszerzéséhez.

Amint arról az Obris.org beszámolt, a Horvátországnak fenntartott repülőgépek egy régebbi radarmodellel, a PESA radarral rendelkeznek, ellentétben az AESA radarral, amelynek Görögország számára fenntartott modelljei lesznek.

Sőt, a jelentés szerint a franciák azzal számolnak, hogy a Horvátországgal kötött üzletből befolyt pénzt régebbi Rafaleik korszerűsítésébe fektetik, hogy ezekben a példákban egy modernebb, AESA radar kerüljön telepítésre.

A két technológia között jelentős a különbség: az újabb radar hatótávolsága lényegesen nagyobb, mint az előző verzióé, a keresési tér pedig kétszer akkora.

A francia parlament védelmi bizottságának jelentése a katonai költségvetés megvitatása céljából készült. A légierő jelentésének egy részét Jean-Jacques Ferrara parlamenti képviselő megbízásából egy számos katonai címre küldött írásbeli kérdőív, valamint Stephanie Mille tábornok , a francia légierő vezérkari főnökének parlamenti meghallgatása alapján állították össze. .

Obris elmondása szerint a képviselő a légierő és a kapcsolódó hadiipar további 11 tisztviselőjével készített interjút, és ellátogatott a dzsibuti légibázisra, ahol számos tiszttel beszélgetett. Többek között annak tisztázására, hogy lesz-e elegendő repülőgépe a francia légierőnek, ha egy részét eladják Görögországnak és Horvátországnak. Amellett, hogy jelentése szerint az elavult radarokat Horvátország számára tartják fenn, tisztázták, hogy a nyertes pályázatban szereplő képzési program összesen 12 pilóta, valamint alap létszám, szerelők és egyebek képzését tartalmazza. Minden ennél többet átvállalna a repülőgépgyártó.

A jelentés szerint az első hat gépnek 2023-ban, a maradék hatnak pedig 2024-ben kell megérkeznie Horvátországba. Míg azonban a görögökkel kötött megállapodást már "rögzítették", Horvátországgal egy ilyen dokumentumot még nem határoztak meg - beleértve azt is, hogy pontosan mely példányok vannak fenntartva a horvát légierő számára, és milyen felszereléssel és fegyverekkel.

Andrej Plenković miniszterelnök szerint a megállapodás aláírását Emmanuel Macron elnök jövő hónapi látogatása előzi meg. Horvátország jövőre 2,1 milliárd kunát különített el erre a munkára a költségvetésben

Már csak azt nem értem, hogyan köthetett Egyiptom 2021-ben olyan szerződést, hogy 30 új Rafale-t kapnak 1,4 milliárd euróért (ráadásul Francia hitelből, miközben az előző 24 gépre adott hitelt is bebukták). 30 új gép 1,4 milliárdért hihetetlenül olcsó.
 
Már csak azt nem értem, hogyan köthetett Egyiptom 2021-ben olyan szerződést, hogy 30 új Rafale-t kapnak 1,4 milliárd euróért (ráadásul Francia hitelből, miközben az előző 24 gépre adott hitelt is bebukták). 30 új gép 1,4 milliárdért hihetetlenül olcsó.
Csak nehogy a surranó pályán nekünk is beüssön egy ilyen francia valami!
 
Hmm... van erre valahol konkrét adat (mármint Rafale vs. Gripen Mk4 radarral) ???
Esetleg az első svájci tender kiértékelésében, ahol a jövőbeli potenciált hasonlították össze. Úgy emlékszem, hogy a Rafale és a nemzetközi Gripen topikban is volt linkelve többször.
 
  • Tetszik
Reactions: Rapesz
A sárgásbarna érzékelő a szárnyvég elején milyen érzékelő?
Csak annyit találtam hogy EW ESM Wingtip unit.

Röviden az egy monopulse EW ESM vevő.

Hosszabban - Radio Frequency (RF) receivers
High-precision phase-difference interferometric Direction-Finding (DF) techniques are used with digital FFT*-based channelised receivers for high sensitivity and long detection range and selectivity in dense scenarios.
Full-azimuth instantaneous coverage by quadrant receivers using amplitude-monopulse-based direction finding.
High-performance wide-band receivers for close to 100 % probability of intercept and high instantaneous dynamic range.
Narrow-band receivers offer good detection range and resolve high-density signal environments while adaptive search programmes optimise performance.
*Fast Fourier Transform


Valahogy így nézhet ki:

1200px-ILA_Berlin_2012_PD_128.JPG
 
Az első svájci tenderen a Rafale is megelőzte a Gripent. Gyakorlatilag a svéd repülőgép több jellemzőjében a már rendszerben álló svájci F/A-18C alatt volt, de gazdaságosság tekintetében verte a többit. Viszont az első tender az F-5 Tiger II. váltótípusának beszerzésére irányult pontosan meghatározva, hogy mit kell teljesíteni a repülőgépnek. Nem volt + pont, ha sokkal többet tudott. Ennek a kategóriának pedig a JAS-39 felelt meg. Tegyük szívünkre kezünk a második tender bár az F-18 váltótípusára is vonatkozott, de ahogy az F-5 és 18 ugyanazok a feladatokra kell a mostani típus is. Gazdaságosság tekintetében és célorientáltan a Griff lenne a nyerő. Az F-35A olyan lesz nekik, mint kiskunmocsoládi köves útra venni egy Ferrarit. Lehet, meg talán lesz majd szilárd burkolatú út is, de minek...
 
Csak egy jó kép. .
Iris-T a szányvégen
qf04N-d.webp
Ha már IRIS-T a téma... mivel a tervek szerint idén az első vagy a második negyedévben mennek a Gripenek éleslövészetre Svédországba, és ha már ezzel akarnak rendszerbeállító lövészetet tartani, akkor a rakétáknak hamarosan meg kell érkezni, mert még fel is kell készülni a gyakorlatra. Eddig többször volt már márciusban az éleslövészet, igaz egyszer volt már májusban is. Persze a vírus még közbeszólhat. 2022 szeptemberétől pedig már megint mennek a baltikumba.