Létezik Gripenhez dupla AMRAAM / METEOR indító?
4+2 rakéta eléggé vicc egy nagyobb légi ütközetben...
Norvég/dán tender grafikán volt, de bukták ugye mindkettőt...
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Létezik Gripenhez dupla AMRAAM / METEOR indító?
4+2 rakéta eléggé vicc egy nagyobb légi ütközetben...
6-10 rakétánál több nemigen kell több egy vadászgépre.Létezik Gripenhez dupla AMRAAM / METEOR indító?
4+2 rakéta eléggé vicc egy nagyobb légi ütközetben...
Mondjuk a belső tartókra jó lenne egy dupla BVR rakéta indító. Akkor lenne 6 AMRAAM/METEOR + 2 IRIS-T - ezzel még mindig max F-16 szinten van, vagy még ott se...6-10 rakétánál több nemigen kell több egy vadászgépre.
Egy 6-8 tonnás gépnél a 6-nak alig van értelme.
Az F-15/Szu-27-nél volt egy 8/10, ha az Szu-27-en nem volt ECM.
A Szu-30 családnál is ez volt a plafon tudtommal, mert a plusz függesztő az AG kapacitás növeléshez volt.
A horvatok használt Rafalet vesznek. 2024-25-re kapják meg. Hogy milyen radarral, fegyverrel veszik azt nem tudom. Az valószínű, hogy 2026-ra, amire nagyjából megismerkednek vele, a jelenegi C-ink is messze többet fognak tudni, mint ma. És nekünk is ott van még a bővítési lehetőség.Nem értem a röhögést ezen a kommentet.
Az alap Rafalehoz képest is a Gripen C számottevően gyengébb minden fronton.
Még a 2010 előtti / körüli Rafale is messze a Gripen C felett van, nemhogy a legkorszerűbb konfiggal bíró.
- A kezdetektől AESA radar volt benne és a gép mérete és függesztési lehetőségei terén keresztbe hosszába pofozza a Gripen-t.
- 2009-es Rafale-on is IRST-t látni.
- Ma AESA radaros Rafale változatokat gyártanak.
- A Rafale EW rendszereiről amit lehet tudni és pusmogtak, hogy SOJ szerű funkciókat is tud.
- Tudtommal MAWS is a gép része volt mindig. Ennek se híre se hamva a C gépen, egy konténert árulnek, ami az amúgy is túl kevés függesztővel bíró gépnél -1 pont. Nemrég linkeltem is.
10 +2 gépet vesznek nem AESA radarral. 14 év körüli gépek lesznek. A görög viszont modernebb lesz..
A horvatok használt Rafalet vesznek. 2024-25-re kapják meg. Hogy milyen radarral, fegyverrel veszik azt nem tudom. Az valószínű, hogy 2026-ra, amire nagyjából megismerkednek vele, a jelenegi C-ink is messze többet fognak tudni, mint ma. És nekünk is ott van még a bővítési lehetőség.
A horvátok F3-s verziót vesznek és eddig nem volt semmilyen konkrét hivatalos közlemény arról ,hogy F4 verzióra felhúzzák-e őket....
A horvatok használt Rafalet vesznek. 2024-25-re kapják meg. Hogy milyen radarral, fegyverrel veszik azt nem tudom. Az valószínű, hogy 2026-ra, amire nagyjából megismerkednek vele, a jelenegi C-ink is messze többet fognak tudni, mint ma. És nekünk is ott van még a bővítési lehetőség.
Pontosabban a horvátok Rafale F3R-s gépeket vesznek....A horvátok F3-s verziót vesznek és eddig nem volt semmilyen konkrét hivatalos közlemény arról ,hogy F4 verzióra felhúzzák-e őket...
Már csak azt nem értem, hogyan köthetett Egyiptom 2021-ben olyan szerződést, hogy 30 új Rafale-t kapnak 1,4 milliárd euróért (ráadásul Francia hitelből, miközben az előző 24 gépre adott hitelt is bebukták). 30 új gép 1,4 milliárdért hihetetlenül olcsó.10 +2 gépet vesznek nem AESA radarral. 14 év körüli gépek lesznek. A görög viszont modernebb lesz.
A pályázat során említettnél gyengébb változatban kellene megérkeznie tizenkét Rafale gépnek, amelyekre Horvátországnak mintegy egymilliárd eurót kellene elkülönítenie – derül ki a francia parlamenti védelmi és a nemzeti fegyveres erők jelentéséből, amelyet a szakosított horvát. Az Obris.org katonai portál egy többcélú vadászrepülőgép beszerzéséhez.
Amint arról az Obris.org beszámolt, a Horvátországnak fenntartott repülőgépek egy régebbi radarmodellel, a PESA radarral rendelkeznek, ellentétben az AESA radarral, amelynek Görögország számára fenntartott modelljei lesznek.
Sőt, a jelentés szerint a franciák azzal számolnak, hogy a Horvátországgal kötött üzletből befolyt pénzt régebbi Rafaleik korszerűsítésébe fektetik, hogy ezekben a példákban egy modernebb, AESA radar kerüljön telepítésre.
A két technológia között jelentős a különbség: az újabb radar hatótávolsága lényegesen nagyobb, mint az előző verzióé, a keresési tér pedig kétszer akkora.
A francia parlament védelmi bizottságának jelentése a katonai költségvetés megvitatása céljából készült. A légierő jelentésének egy részét Jean-Jacques Ferrara parlamenti képviselő megbízásából egy számos katonai címre küldött írásbeli kérdőív, valamint Stephanie Mille tábornok , a francia légierő vezérkari főnökének parlamenti meghallgatása alapján állították össze. .
Obris elmondása szerint a képviselő a légierő és a kapcsolódó hadiipar további 11 tisztviselőjével készített interjút, és ellátogatott a dzsibuti légibázisra, ahol számos tiszttel beszélgetett. Többek között annak tisztázására, hogy lesz-e elegendő repülőgépe a francia légierőnek, ha egy részét eladják Görögországnak és Horvátországnak. Amellett, hogy jelentése szerint az elavult radarokat Horvátország számára tartják fenn, tisztázták, hogy a nyertes pályázatban szereplő képzési program összesen 12 pilóta, valamint alap létszám, szerelők és egyebek képzését tartalmazza. Minden ennél többet átvállalna a repülőgépgyártó.
A jelentés szerint az első hat gépnek 2023-ban, a maradék hatnak pedig 2024-ben kell megérkeznie Horvátországba. Míg azonban a görögökkel kötött megállapodást már "rögzítették", Horvátországgal egy ilyen dokumentumot még nem határoztak meg - beleértve azt is, hogy pontosan mely példányok vannak fenntartva a horvát légierő számára, és milyen felszereléssel és fegyverekkel.
Andrej Plenković miniszterelnök szerint a megállapodás aláírását Emmanuel Macron elnök jövő hónapi látogatása előzi meg. Horvátország jövőre 2,1 milliárd kunát különített el erre a munkára a költségvetésben
Francuska će Hrvatskoj isporučiti Rafale sa starijim tipom radara, jasno, ako Amerikanci opet sve ne zakompliciraju. Moderniji primjerci odletjet će put Grčke...
Dvanaest aviona Rafale, za koje bi Hrvatska trebala izdvojiti oko milijardu eura, prema izvješću francuskog parlamentarnog Odbora za obranu i nacionalne oružane snage, koje je prenio specijaliziran...slobodnadalmacija.hr
A sárgásbarna érzékelő a szárnyvég elején milyen érzékelő?Csak egy jó kép. .
Iris-T a szányvégen
Csak nehogy a surranó pályán nekünk is beüssön egy ilyen francia valami!Már csak azt nem értem, hogyan köthetett Egyiptom 2021-ben olyan szerződést, hogy 30 új Rafale-t kapnak 1,4 milliárd euróért (ráadásul Francia hitelből, miközben az előző 24 gépre adott hitelt is bebukták). 30 új gép 1,4 milliárdért hihetetlenül olcsó.
Esetleg az első svájci tender kiértékelésében, ahol a jövőbeli potenciált hasonlították össze. Úgy emlékszem, hogy a Rafale és a nemzetközi Gripen topikban is volt linkelve többször.Hmm... van erre valahol konkrét adat (mármint Rafale vs. Gripen Mk4 radarral) ???
Volt egy szimulációs játék (itt elemeztétek) az orosz védelem ellen, jól emlékszem, hogy a rafale nyerte meglepő módon?Esetleg az első svájci tender kiértékelésében, ahol a jövőbeli potenciált hasonlították össze.
A sárgásbarna érzékelő a szárnyvég elején milyen érzékelő?
Csak annyit találtam hogy EW ESM Wingtip unit.
Ha már IRIS-T a téma... mivel a tervek szerint idén az első vagy a második negyedévben mennek a Gripenek éleslövészetre Svédországba, és ha már ezzel akarnak rendszerbeállító lövészetet tartani, akkor a rakétáknak hamarosan meg kell érkezni, mert még fel is kell készülni a gyakorlatra. Eddig többször volt már márciusban az éleslövészet, igaz egyszer volt már májusban is. Persze a vírus még közbeszólhat. 2022 szeptemberétől pedig már megint mennek a baltikumba.Csak egy jó kép. .
Iris-T a szányvégen
PESA volt az az AESA. Az AESA radar csak az F3R óta van.A kezdetektől AESA radar volt benne és a gép mérete és függesztési lehetőségei terén keresztbe hosszába pofozza a Gripen-t.