[HUN] Saab JAS-39EBS-HU Gripen

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

M

molnibalage

Guest
Létezik Gripenhez dupla AMRAAM / METEOR indító?
4+2 rakéta eléggé vicc egy nagyobb légi ütközetben...
6-10 rakétánál több nemigen kell több egy vadászgépre.
Egy 6-8 tonnás gépnél a 6-nak alig van értelme.

Az F-15/Szu-27-nél volt egy 8/10, ha az Szu-27-en nem volt ECM.

A Szu-30 családnál is ez volt a plafon tudtommal, mert a plusz függesztő az AG kapacitás növeléshez volt.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and Catles

Aladeen

Well-Known Member
2021. július 17.
18 348
35 195
113
6-10 rakétánál több nemigen kell több egy vadászgépre.
Egy 6-8 tonnás gépnél a 6-nak alig van értelme.

Az F-15/Szu-27-nél volt egy 8/10, ha az Szu-27-en nem volt ECM.

A Szu-30 családnál is ez volt a plafon tudtommal, mert a plusz függesztő az AG kapacitás növeléshez volt.
Mondjuk a belső tartókra jó lenne egy dupla BVR rakéta indító. Akkor lenne 6 AMRAAM/METEOR + 2 IRIS-T - ezzel még mindig max F-16 szinten van, vagy még ott se...
 
T

Törölt tag 1586

Guest
Csak egy jó kép. .
Iris-T a szányvégen
qf04N-d.webp
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
25 687
90 781
113
.
Nem értem a röhögést ezen a kommentet.

Az alap Rafalehoz képest is a Gripen C számottevően gyengébb minden fronton.

  • A kezdetektől AESA radar volt benne és a gép mérete és függesztési lehetőségei terén keresztbe hosszába pofozza a Gripen-t.
  • 2009-es Rafale-on is IRST-t látni.
  • Ma AESA radaros Rafale változatokat gyártanak.
  • A Rafale EW rendszereiről amit lehet tudni és pusmogtak, hogy SOJ szerű funkciókat is tud.
  • Tudtommal MAWS is a gép része volt mindig. Ennek se híre se hamva a C gépen, egy konténert árulnek, ami az amúgy is túl kevés függesztővel bíró gépnél -1 pont. Nemrég linkeltem is.
Még a 2010 előtti / körüli Rafale is messze a Gripen C felett van, nemhogy a legkorszerűbb konfiggal bíró.
A horvatok használt Rafalet vesznek. 2024-25-re kapják meg. Hogy milyen radarral, fegyverrel veszik azt nem tudom. Az valószínű, hogy 2026-ra, amire nagyjából megismerkednek vele, a jelenegi C-ink is messze többet fognak tudni, mint ma. És nekünk is ott van még a bővítési lehetőség.
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
25 687
90 781
113
.

A horvatok használt Rafalet vesznek. 2024-25-re kapják meg. Hogy milyen radarral, fegyverrel veszik azt nem tudom. Az valószínű, hogy 2026-ra, amire nagyjából megismerkednek vele, a jelenegi C-ink is messze többet fognak tudni, mint ma. És nekünk is ott van még a bővítési lehetőség.
10 +2 gépet vesznek nem AESA radarral. 14 év körüli gépek lesznek. A görög viszont modernebb lesz.

A pályázat során említettnél gyengébb változatban kellene megérkeznie tizenkét Rafale gépnek, amelyekre Horvátországnak mintegy egymilliárd eurót kellene elkülönítenie – derül ki a francia parlamenti védelmi és a nemzeti fegyveres erők jelentéséből, amelyet a szakosított horvát. Az Obris.org katonai portál egy többcélú vadászrepülőgép beszerzéséhez.

Amint arról az Obris.org beszámolt, a Horvátországnak fenntartott repülőgépek egy régebbi radarmodellel, a PESA radarral rendelkeznek, ellentétben az AESA radarral, amelynek Görögország számára fenntartott modelljei lesznek.

Sőt, a jelentés szerint a franciák azzal számolnak, hogy a Horvátországgal kötött üzletből befolyt pénzt régebbi Rafaleik korszerűsítésébe fektetik, hogy ezekben a példákban egy modernebb, AESA radar kerüljön telepítésre.

A két technológia között jelentős a különbség: az újabb radar hatótávolsága lényegesen nagyobb, mint az előző verzióé, a keresési tér pedig kétszer akkora.

A francia parlament védelmi bizottságának jelentése a katonai költségvetés megvitatása céljából készült. A légierő jelentésének egy részét Jean-Jacques Ferrara parlamenti képviselő megbízásából egy számos katonai címre küldött írásbeli kérdőív, valamint Stephanie Mille tábornok , a francia légierő vezérkari főnökének parlamenti meghallgatása alapján állították össze. .

Obris elmondása szerint a képviselő a légierő és a kapcsolódó hadiipar további 11 tisztviselőjével készített interjút, és ellátogatott a dzsibuti légibázisra, ahol számos tiszttel beszélgetett. Többek között annak tisztázására, hogy lesz-e elegendő repülőgépe a francia légierőnek, ha egy részét eladják Görögországnak és Horvátországnak. Amellett, hogy jelentése szerint az elavult radarokat Horvátország számára tartják fenn, tisztázták, hogy a nyertes pályázatban szereplő képzési program összesen 12 pilóta, valamint alap létszám, szerelők és egyebek képzését tartalmazza. Minden ennél többet átvállalna a repülőgépgyártó.

A jelentés szerint az első hat gépnek 2023-ban, a maradék hatnak pedig 2024-ben kell megérkeznie Horvátországba. Míg azonban a görögökkel kötött megállapodást már "rögzítették", Horvátországgal egy ilyen dokumentumot még nem határoztak meg - beleértve azt is, hogy pontosan mely példányok vannak fenntartva a horvát légierő számára, és milyen felszereléssel és fegyverekkel.

Andrej Plenković miniszterelnök szerint a megállapodás aláírását Emmanuel Macron elnök jövő hónapi látogatása előzi meg. Horvátország jövőre 2,1 milliárd kunát különített el erre a munkára a költségvetésben

 
W

Wilson

Guest
.

A horvatok használt Rafalet vesznek. 2024-25-re kapják meg. Hogy milyen radarral, fegyverrel veszik azt nem tudom. Az valószínű, hogy 2026-ra, amire nagyjából megismerkednek vele, a jelenegi C-ink is messze többet fognak tudni, mint ma. És nekünk is ott van még a bővítési lehetőség.
A horvátok F3-s verziót vesznek és eddig nem volt semmilyen konkrét hivatalos közlemény arról ,hogy F4 verzióra felhúzzák-e őket...
 
  • Tetszik
Reactions: Catles
W

Wilson

Guest
A horvátok F3-s verziót vesznek és eddig nem volt semmilyen konkrét hivatalos közlemény arról ,hogy F4 verzióra felhúzzák-e őket...
Pontosabban a horvátok Rafale F3R-s gépeket vesznek....

"Az F3-R szabvány a Rafale F3 szabvány továbbfejlesztése, a kivételes sokoldalúság tovább erősítve. A folyamatos folyamat része a repülőgépek folyamatos fejlesztése az üzemeltetési követelményeknek és a pilóták tapasztalatainak megfelelően. Lehetővé teszi a légierő és a haditengerészet Rafale repülőgépei számára a következő felszerelések és fegyverek szállítását:

  • Az MBDA által gyártott európai Meteor nagy hatótávolságú levegő-levegő rakéta. Ez a nagy teljesítményű rakéta maximális hatékonyságot ér el az „aktív tömb” radarnak köszönhetően, amely a 2013 közepe óta szállított összes Rafale repülőgépet felszereli [1] .
  • A Thales Talios új generációs lézerjelölő pod. Elsősorban levegő-föld csapásokhoz, nappal vagy sötétben használták, ez a tok tovább fokozza azt a nagyfokú precizitást, amelyet a Rafale az első ütközése óta (2007-ben az afgán színházban) mutatott.
  • A Safran AASM Air-to-Ground Modular Weapon lézeres célzó változata. Ez a fegyvercsalád a GPS elsődleges irányításával és egy további erősítővel páratlan. Lehetővé teszi a Rafale számára, hogy több tíz kilométeres hatótávolságú célpontokat metrikus pontossággal semmisítsen meg. A lézeres kioldó változat különösen a mozgó célokhoz lett igazítva.
Az F3 R tartalmazza a Rafale érzékelők és a teljes átjárhatóságot biztosító rendszerek frissítését is."

 

imike

Well-Known Member
2013. január 29.
2 028
6 340
113
10 +2 gépet vesznek nem AESA radarral. 14 év körüli gépek lesznek. A görög viszont modernebb lesz.

A pályázat során említettnél gyengébb változatban kellene megérkeznie tizenkét Rafale gépnek, amelyekre Horvátországnak mintegy egymilliárd eurót kellene elkülönítenie – derül ki a francia parlamenti védelmi és a nemzeti fegyveres erők jelentéséből, amelyet a szakosított horvát. Az Obris.org katonai portál egy többcélú vadászrepülőgép beszerzéséhez.

Amint arról az Obris.org beszámolt, a Horvátországnak fenntartott repülőgépek egy régebbi radarmodellel, a PESA radarral rendelkeznek, ellentétben az AESA radarral, amelynek Görögország számára fenntartott modelljei lesznek.

Sőt, a jelentés szerint a franciák azzal számolnak, hogy a Horvátországgal kötött üzletből befolyt pénzt régebbi Rafaleik korszerűsítésébe fektetik, hogy ezekben a példákban egy modernebb, AESA radar kerüljön telepítésre.

A két technológia között jelentős a különbség: az újabb radar hatótávolsága lényegesen nagyobb, mint az előző verzióé, a keresési tér pedig kétszer akkora.

A francia parlament védelmi bizottságának jelentése a katonai költségvetés megvitatása céljából készült. A légierő jelentésének egy részét Jean-Jacques Ferrara parlamenti képviselő megbízásából egy számos katonai címre küldött írásbeli kérdőív, valamint Stephanie Mille tábornok , a francia légierő vezérkari főnökének parlamenti meghallgatása alapján állították össze. .

Obris elmondása szerint a képviselő a légierő és a kapcsolódó hadiipar további 11 tisztviselőjével készített interjút, és ellátogatott a dzsibuti légibázisra, ahol számos tiszttel beszélgetett. Többek között annak tisztázására, hogy lesz-e elegendő repülőgépe a francia légierőnek, ha egy részét eladják Görögországnak és Horvátországnak. Amellett, hogy jelentése szerint az elavult radarokat Horvátország számára tartják fenn, tisztázták, hogy a nyertes pályázatban szereplő képzési program összesen 12 pilóta, valamint alap létszám, szerelők és egyebek képzését tartalmazza. Minden ennél többet átvállalna a repülőgépgyártó.

A jelentés szerint az első hat gépnek 2023-ban, a maradék hatnak pedig 2024-ben kell megérkeznie Horvátországba. Míg azonban a görögökkel kötött megállapodást már "rögzítették", Horvátországgal egy ilyen dokumentumot még nem határoztak meg - beleértve azt is, hogy pontosan mely példányok vannak fenntartva a horvát légierő számára, és milyen felszereléssel és fegyverekkel.

Andrej Plenković miniszterelnök szerint a megállapodás aláírását Emmanuel Macron elnök jövő hónapi látogatása előzi meg. Horvátország jövőre 2,1 milliárd kunát különített el erre a munkára a költségvetésben

Már csak azt nem értem, hogyan köthetett Egyiptom 2021-ben olyan szerződést, hogy 30 új Rafale-t kapnak 1,4 milliárd euróért (ráadásul Francia hitelből, miközben az előző 24 gépre adott hitelt is bebukták). 30 új gép 1,4 milliárdért hihetetlenül olcsó.
 

Giskard

Well-Known Member
2021. szeptember 25.
4 177
13 643
113
Már csak azt nem értem, hogyan köthetett Egyiptom 2021-ben olyan szerződést, hogy 30 új Rafale-t kapnak 1,4 milliárd euróért (ráadásul Francia hitelből, miközben az előző 24 gépre adott hitelt is bebukták). 30 új gép 1,4 milliárdért hihetetlenül olcsó.
Csak nehogy a surranó pályán nekünk is beüssön egy ilyen francia valami!
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 507
72 493
113
Hmm... van erre valahol konkrét adat (mármint Rafale vs. Gripen Mk4 radarral) ???
Esetleg az első svájci tender kiértékelésében, ahol a jövőbeli potenciált hasonlították össze. Úgy emlékszem, hogy a Rafale és a nemzetközi Gripen topikban is volt linkelve többször.
 
  • Tetszik
Reactions: Rapesz
T

Törölt tag 1945

Guest
A sárgásbarna érzékelő a szárnyvég elején milyen érzékelő?
Csak annyit találtam hogy EW ESM Wingtip unit.

Röviden az egy monopulse EW ESM vevő.

Hosszabban - Radio Frequency (RF) receivers
High-precision phase-difference interferometric Direction-Finding (DF) techniques are used with digital FFT*-based channelised receivers for high sensitivity and long detection range and selectivity in dense scenarios.
Full-azimuth instantaneous coverage by quadrant receivers using amplitude-monopulse-based direction finding.
High-performance wide-band receivers for close to 100 % probability of intercept and high instantaneous dynamic range.
Narrow-band receivers offer good detection range and resolve high-density signal environments while adaptive search programmes optimise performance.
*Fast Fourier Transform


Valahogy így nézhet ki:

1200px-ILA_Berlin_2012_PD_128.JPG
 

kelepisti

Well-Known Member
2010. május 5.
2 880
8 096
113
Az első svájci tenderen a Rafale is megelőzte a Gripent. Gyakorlatilag a svéd repülőgép több jellemzőjében a már rendszerben álló svájci F/A-18C alatt volt, de gazdaságosság tekintetében verte a többit. Viszont az első tender az F-5 Tiger II. váltótípusának beszerzésére irányult pontosan meghatározva, hogy mit kell teljesíteni a repülőgépnek. Nem volt + pont, ha sokkal többet tudott. Ennek a kategóriának pedig a JAS-39 felelt meg. Tegyük szívünkre kezünk a második tender bár az F-18 váltótípusára is vonatkozott, de ahogy az F-5 és 18 ugyanazok a feladatokra kell a mostani típus is. Gazdaságosság tekintetében és célorientáltan a Griff lenne a nyerő. Az F-35A olyan lesz nekik, mint kiskunmocsoládi köves útra venni egy Ferrarit. Lehet, meg talán lesz majd szilárd burkolatú út is, de minek...
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 507
72 493
113
Csak egy jó kép. .
Iris-T a szányvégen
qf04N-d.webp
Ha már IRIS-T a téma... mivel a tervek szerint idén az első vagy a második negyedévben mennek a Gripenek éleslövészetre Svédországba, és ha már ezzel akarnak rendszerbeállító lövészetet tartani, akkor a rakétáknak hamarosan meg kell érkezni, mert még fel is kell készülni a gyakorlatra. Eddig többször volt már márciusban az éleslövészet, igaz egyszer volt már májusban is. Persze a vírus még közbeszólhat. 2022 szeptemberétől pedig már megint mennek a baltikumba.