Tu-160 Blackjack (Tupoljev, Szovjetunió)

Állítólag ebből a X-45M "Molnija" rakétából 2 db-t vihet.
kh45m.jpg

kh45_2.jpg

0295.jpg

A Tu-160M jelölést nem tartom helyesnek, mert az 1980 évek elején már volt ilyen típus jelzés, a Tu-160M2 lenne a helyes.
https://legendary-aircraft.blogspot.com/2013/03/Modifikacii-Tu-160.html
 
  • Tetszik
Reactions: gergo55 and fishbed
Mivel "csak" kettőt hordozhat, van az 10.000 kg felett. Szerintem a két fekete "golyó", a kifordított futómű kerekei.
 
  • Hűha
Reactions: formosa1
Szerintem a két fekete "golyó", a kifordított futómű kerekei.

Elöször én is erre gondoltam, de akkor a futószár keresztezné a belső hajtómű szívócsövét. A 4-4 gumi szerintem az a 4-4 csík a gondolák között, és a lábát nem "kifordítja", hanem maga alá húzza.
De akkor mi a 2 fekete golyó? :oops:
 
  • Tetszik
Reactions: hete
Január 12-én az első újonnan gyártott stratégiai rakétahordozó, a Tu-160M megtette első repülését a Kazan Aviation Plant - Tupolev fióktelep repülőteréről.

A repülés 600 méteres magasságban zajlott, és körülbelül 30 percig tartott. A Tupolev PJSC tesztpilótáinak legénysége manővereket hajtott végre a repülőgép stabilitásának és irányíthatóságának ellenőrzésére a levegőben.

Vlagyimir Putyin orosz elnök döntése alapján indították el a Tu-160 repülőgépek sokszorosításának programját a Tu-160M modernizált formájában.

Az orosz Ipari és Kereskedelmi Minisztérium és Tupolev között létrejött állami szerződés keretében megvalósuló program végrehajtásának részeként a Tu-160M repülőgép tervdokumentációját rövid időn belül teljesen digitalizálták, a titán vákuumhegesztési technológiáját. A termékek helyreállítása megtörtént, a repülőgépváz-egységek gyártása újraindult, új együttműködés alakult ki a kohászat, a repülőgépgyártás, a gépgyártás és a műszergyártás területén tevékenykedő vezető ipari vállalkozásokból, amelyek nagy része az Állami Rt. Rostec.

Denis Manturov, az Orosz Föderáció ipari és kereskedelmi minisztere hangsúlyozta: „Visszaállítottuk a Tu-160 teljes gyártási ciklusát, de már M-módosításban, modernizált hajtóművekkel, modernizált repülőgép-vezérlőrendszerekkel, navigációs rendszerekkel és fegyverekkel. vezérlőrendszerek. Az egyedi repülőgépek gyártásának helyreállításában fontos szerepet játszott a kazanyi repülési üzem korszerűsítése: korszerűsítették az üzemek berendezését, a repülési tesztbázist, üzembe helyezték a világ legnagyobb elektronsugaras hegesztő- és titán vákuumos izzító berendezését. Ma jelentős kilátásokat látunk a Tu-160 platform számára: a további fejlesztés lehetővé teszi új típusú fegyverekhez való használatát, beleértve az ígéreteseket is.

A repülőgép megőrzi megjelenését, de teljesen új technológiai alapon, digitális technológiák felhasználásával készült.

„A Tu-160 az egyik legnagyobb és csúcstechnológiás projekt a repülési iparban. A program megvalósítása nemcsak a termelő létesítmények felújítását követelte meg, hanem egy alapvetően új digitális környezet kialakítását is a projekten való munkavégzéshez. A projekt digitális dokumentációjának elkészítésében számos repülőgép-tervező iroda vett részt. A mai esemény alapvető fontossága, hogy az új gépet a semmiből teljesen újjáépítették” – mondta Jurij Szljusar, az UAC vezérigazgatója. - "Az új gép rendszereit és berendezéseit 80 százalékban frissítették és korszerűsítették."

A Tu-160-as stratégiai rakétahordozók korszerűsítési és sokszorosítási programjának megvalósítása a gyártóbázis jelentős felújítását tette szükségessé.

„A program keretében a Kazanyi Repülőgyárban az üzletberendezések több mint 40 százalékát frissítették, korszerűsítették, a csapat jelentős része kiegészítő képzésen esett át. Tupolev számára a Tu-160 reprodukálása egy nagy projekt, amely nemcsak az anyagi és műszaki bázis frissítését és a kulcskompetenciák helyreállítását jelenti, hanem a lehetőségek új szintjének elérését a legbonyolultabb és legfejlettebb gépek tervezésében és sorozatgyártásában is. repülőgép-komplexumokat” – mondta a Tupolev ügyvezető igazgatója, Vadim Koroljev.

A Tu-160 a legnagyobb és legerősebb, változtatható szárnygeometriájú szuperszonikus repülőgép a katonai repülés történetében.
c3VuOS04NS51c2VyYXBpLmNvbS9zdW45LTg1L2ltcGYvSWVmakZlTGpycjV0eDR5ZU5vcFhUaGVqZkxLZDFVOWZab24xeEEvajZaNUFoMHQ3OXcuanBnP19faWQ9MTQ1MjQ5JnNpemU9MjU2MHgxNzA3JnF1YWxpdHk9OTYmc2lnbj02MmQ3NGU3ZjgyYmViNjc2MGJkN2E2ODY5MjA2YzlhMiZ0eXBlPWFsYnVt.jpg
 
Ha lehetne egy időgépen visszafelé.
Amikor 1988 táján közlik az akkori projekt résztvevőkkel, hogy a gépet 2021-ben is gyártani fogják.
Mármint újra. :)

(Azt mondjuk az F-15/16 csapatra is megnéztem volna 1979 táján.)
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Nemi orosz kerdezz - felelek is van a vege fele.
 
  • Tetszik
Reactions: aquarell
Jó messze van a súlyponttól az a két rakéta... és gondolom is nem párszáz kilósak.

Érdekes számomra a hajtóművek szívócsatorna-kialakítása. Az a két fekete "golyó" az mi a két csatorna között?
Ez egy rajz. Ráadásul nem is a Tu-160ast mutatja, hanem valami elképzelést a B1es alapján.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and formosa1
Állítólag ebből a X-45M "Molnija" rakétából 2 db-t vihet.
kh45m.jpg

kh45_2.jpg

0295.jpg

A Tu-160M jelölést nem tartom helyesnek, mert az 1980 évek elején már volt ilyen típus jelzés, a Tu-160M2 lenne a helyes.
https://legendary-aircraft.blogspot.com/2013/03/Modifikacii-Tu-160.html
Ez a nagyon régi rakéta eredetileg a Szuhoj T-4-eshez volt megálmodva és a Tu-160-asnak csak annyi köze van hozzá, hogy a sárkányszerkezet lényegi részét képező hosszanti fegyvertárolók elhelyezése és geometriai méreteinek kialakításakor még számoltak vele. De soha nem találkozott a két típus egymással.

 
@boki ! Van esetleg arról infó, hogy mi igaz abból a hírből, hogy az Orosz Ipari és kereskedelmi minisztérium több milliárd rubelre perelte be a Tupoljev céget a Tu 160M / M2 késedelmei miatt?
 
@boki ! Van esetleg arról infó, hogy mi igaz abból a hírből, hogy az Orosz Ipari és kereskedelmi minisztérium több milliárd rubelre perelte be a Tupoljev céget a Tu 160M / M2 késedelmei miatt?
Az Interfaksz orosz állami hírügynökség jelentése szerint az ipari és kereskedelmi minisztérium 5,8 milliárd rubelre perelte be a Tupoljev céget - a Tu-160M/Tu-160M2 modernizált stratégiai nehézbombázó repülőgép fejlesztései körüli, jelentős késések miatt. A bíróság befogadta az ügyet.
 
Az Interfaksz orosz állami hírügynökség jelentése szerint az ipari és kereskedelmi minisztérium 5,8 milliárd rubelre perelte be a Tupoljev céget - a Tu-160M/Tu-160M2 modernizált stratégiai nehézbombázó repülőgép fejlesztései körüli, jelentős késések miatt. A bíróság befogadta az ügyet.



Akkor az Armata gyártósorát elsikkasztó cég is meg lesz mogyorózva?