Tu-160 Blackjack (Tupoljev, Szovjetunió)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

ghostrider

Well-Known Member
2014. július 18.
9 589
28 038
113
Állítólag ebből a X-45M "Molnija" rakétából 2 db-t vihet.
kh45m.jpg

kh45_2.jpg

0295.jpg

A Tu-160M jelölést nem tartom helyesnek, mert az 1980 évek elején már volt ilyen típus jelzés, a Tu-160M2 lenne a helyes.
https://legendary-aircraft.blogspot.com/2013/03/Modifikacii-Tu-160.html
 
  • Tetszik
Reactions: gergo55 and fishbed

ghostrider

Well-Known Member
2014. július 18.
9 589
28 038
113
Mivel "csak" kettőt hordozhat, van az 10.000 kg felett. Szerintem a két fekete "golyó", a kifordított futómű kerekei.
 
  • Hűha
Reactions: formosa1

BJani

Well-Known Member
2020. január 28.
1 480
3 901
113
Szerintem a két fekete "golyó", a kifordított futómű kerekei.

Elöször én is erre gondoltam, de akkor a futószár keresztezné a belső hajtómű szívócsövét. A 4-4 gumi szerintem az a 4-4 csík a gondolák között, és a lábát nem "kifordítja", hanem maga alá húzza.
De akkor mi a 2 fekete golyó? :oops:
 
  • Tetszik
Reactions: hete

zolkas

Well-Known Member
2016. október 19.
5 417
13 673
113
Január 12-én az első újonnan gyártott stratégiai rakétahordozó, a Tu-160M megtette első repülését a Kazan Aviation Plant - Tupolev fióktelep repülőteréről.

A repülés 600 méteres magasságban zajlott, és körülbelül 30 percig tartott. A Tupolev PJSC tesztpilótáinak legénysége manővereket hajtott végre a repülőgép stabilitásának és irányíthatóságának ellenőrzésére a levegőben.

Vlagyimir Putyin orosz elnök döntése alapján indították el a Tu-160 repülőgépek sokszorosításának programját a Tu-160M modernizált formájában.

Az orosz Ipari és Kereskedelmi Minisztérium és Tupolev között létrejött állami szerződés keretében megvalósuló program végrehajtásának részeként a Tu-160M repülőgép tervdokumentációját rövid időn belül teljesen digitalizálták, a titán vákuumhegesztési technológiáját. A termékek helyreállítása megtörtént, a repülőgépváz-egységek gyártása újraindult, új együttműködés alakult ki a kohászat, a repülőgépgyártás, a gépgyártás és a műszergyártás területén tevékenykedő vezető ipari vállalkozásokból, amelyek nagy része az Állami Rt. Rostec.

Denis Manturov, az Orosz Föderáció ipari és kereskedelmi minisztere hangsúlyozta: „Visszaállítottuk a Tu-160 teljes gyártási ciklusát, de már M-módosításban, modernizált hajtóművekkel, modernizált repülőgép-vezérlőrendszerekkel, navigációs rendszerekkel és fegyverekkel. vezérlőrendszerek. Az egyedi repülőgépek gyártásának helyreállításában fontos szerepet játszott a kazanyi repülési üzem korszerűsítése: korszerűsítették az üzemek berendezését, a repülési tesztbázist, üzembe helyezték a világ legnagyobb elektronsugaras hegesztő- és titán vákuumos izzító berendezését. Ma jelentős kilátásokat látunk a Tu-160 platform számára: a további fejlesztés lehetővé teszi új típusú fegyverekhez való használatát, beleértve az ígéreteseket is.

A repülőgép megőrzi megjelenését, de teljesen új technológiai alapon, digitális technológiák felhasználásával készült.

„A Tu-160 az egyik legnagyobb és csúcstechnológiás projekt a repülési iparban. A program megvalósítása nemcsak a termelő létesítmények felújítását követelte meg, hanem egy alapvetően új digitális környezet kialakítását is a projekten való munkavégzéshez. A projekt digitális dokumentációjának elkészítésében számos repülőgép-tervező iroda vett részt. A mai esemény alapvető fontossága, hogy az új gépet a semmiből teljesen újjáépítették” – mondta Jurij Szljusar, az UAC vezérigazgatója. - "Az új gép rendszereit és berendezéseit 80 százalékban frissítették és korszerűsítették."

A Tu-160-as stratégiai rakétahordozók korszerűsítési és sokszorosítási programjának megvalósítása a gyártóbázis jelentős felújítását tette szükségessé.

„A program keretében a Kazanyi Repülőgyárban az üzletberendezések több mint 40 százalékát frissítették, korszerűsítették, a csapat jelentős része kiegészítő képzésen esett át. Tupolev számára a Tu-160 reprodukálása egy nagy projekt, amely nemcsak az anyagi és műszaki bázis frissítését és a kulcskompetenciák helyreállítását jelenti, hanem a lehetőségek új szintjének elérését a legbonyolultabb és legfejlettebb gépek tervezésében és sorozatgyártásában is. repülőgép-komplexumokat” – mondta a Tupolev ügyvezető igazgatója, Vadim Koroljev.

A Tu-160 a legnagyobb és legerősebb, változtatható szárnygeometriájú szuperszonikus repülőgép a katonai repülés történetében.
c3VuOS04NS51c2VyYXBpLmNvbS9zdW45LTg1L2ltcGYvSWVmakZlTGpycjV0eDR5ZU5vcFhUaGVqZkxLZDFVOWZab24xeEEvajZaNUFoMHQ3OXcuanBnP19faWQ9MTQ1MjQ5JnNpemU9MjU2MHgxNzA3JnF1YWxpdHk9OTYmc2lnbj02MmQ3NGU3ZjgyYmViNjc2MGJkN2E2ODY5MjA2YzlhMiZ0eXBlPWFsYnVt.jpg
 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 678
14 632
113
Jó messze van a súlyponttól az a két rakéta... és gondolom is nem párszáz kilósak.

Érdekes számomra a hajtóművek szívócsatorna-kialakítása. Az a két fekete "golyó" az mi a két csatorna között?
Ez egy rajz. Ráadásul nem is a Tu-160ast mutatja, hanem valami elképzelést a B1es alapján.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and formosa1

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 679
65 794
113
Állítólag ebből a X-45M "Molnija" rakétából 2 db-t vihet.
kh45m.jpg

kh45_2.jpg

0295.jpg

A Tu-160M jelölést nem tartom helyesnek, mert az 1980 évek elején már volt ilyen típus jelzés, a Tu-160M2 lenne a helyes.
https://legendary-aircraft.blogspot.com/2013/03/Modifikacii-Tu-160.html
Ez a nagyon régi rakéta eredetileg a Szuhoj T-4-eshez volt megálmodva és a Tu-160-asnak csak annyi köze van hozzá, hogy a sárkányszerkezet lényegi részét képező hosszanti fegyvertárolók elhelyezése és geometriai méreteinek kialakításakor még számoltak vele. De soha nem találkozott a két típus egymással.

 

Nagy Csaba

Well-Known Member
2017. július 26.
1 329
2 379
113
@boki ! Van esetleg arról infó, hogy mi igaz abból a hírből, hogy az Orosz Ipari és kereskedelmi minisztérium több milliárd rubelre perelte be a Tupoljev céget a Tu 160M / M2 késedelmei miatt?
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 495
84 637
113
@boki ! Van esetleg arról infó, hogy mi igaz abból a hírből, hogy az Orosz Ipari és kereskedelmi minisztérium több milliárd rubelre perelte be a Tupoljev céget a Tu 160M / M2 késedelmei miatt?
Az Interfaksz orosz állami hírügynökség jelentése szerint az ipari és kereskedelmi minisztérium 5,8 milliárd rubelre perelte be a Tupoljev céget - a Tu-160M/Tu-160M2 modernizált stratégiai nehézbombázó repülőgép fejlesztései körüli, jelentős késések miatt. A bíróság befogadta az ügyet.
 

papajoe

Well-Known Member
2016. február 21.
17 142
57 188
113
Az Interfaksz orosz állami hírügynökség jelentése szerint az ipari és kereskedelmi minisztérium 5,8 milliárd rubelre perelte be a Tupoljev céget - a Tu-160M/Tu-160M2 modernizált stratégiai nehézbombázó repülőgép fejlesztései körüli, jelentős késések miatt. A bíróság befogadta az ügyet.



Akkor az Armata gyártósorát elsikkasztó cég is meg lesz mogyorózva?