Január 12-én az első újonnan gyártott stratégiai rakétahordozó, a Tu-160M megtette első repülését a Kazan Aviation Plant - Tupolev fióktelep repülőteréről.
A repülés 600 méteres magasságban zajlott, és körülbelül 30 percig tartott. A Tupolev PJSC tesztpilótáinak legénysége manővereket hajtott végre a repülőgép stabilitásának és irányíthatóságának ellenőrzésére a levegőben.
Vlagyimir Putyin orosz elnök döntése alapján indították el a Tu-160 repülőgépek sokszorosításának programját a Tu-160M modernizált formájában.
Az orosz Ipari és Kereskedelmi Minisztérium és Tupolev között létrejött állami szerződés keretében megvalósuló program végrehajtásának részeként a Tu-160M repülőgép tervdokumentációját rövid időn belül teljesen digitalizálták, a titán vákuumhegesztési technológiáját. A termékek helyreállítása megtörtént, a repülőgépváz-egységek gyártása újraindult, új együttműködés alakult ki a kohászat, a repülőgépgyártás, a gépgyártás és a műszergyártás területén tevékenykedő vezető ipari vállalkozásokból, amelyek nagy része az Állami Rt. Rostec.
Denis Manturov, az Orosz Föderáció ipari és kereskedelmi minisztere hangsúlyozta: „Visszaállítottuk a Tu-160 teljes gyártási ciklusát, de már M-módosításban, modernizált hajtóművekkel, modernizált repülőgép-vezérlőrendszerekkel, navigációs rendszerekkel és fegyverekkel. vezérlőrendszerek. Az egyedi repülőgépek gyártásának helyreállításában fontos szerepet játszott a kazanyi repülési üzem korszerűsítése: korszerűsítették az üzemek berendezését, a repülési tesztbázist, üzembe helyezték a világ legnagyobb elektronsugaras hegesztő- és titán vákuumos izzító berendezését. Ma jelentős kilátásokat látunk a Tu-160 platform számára: a további fejlesztés lehetővé teszi új típusú fegyverekhez való használatát, beleértve az ígéreteseket is.
A repülőgép megőrzi megjelenését, de teljesen új technológiai alapon, digitális technológiák felhasználásával készült.
„A Tu-160 az egyik legnagyobb és csúcstechnológiás projekt a repülési iparban. A program megvalósítása nemcsak a termelő létesítmények felújítását követelte meg, hanem egy alapvetően új digitális környezet kialakítását is a projekten való munkavégzéshez. A projekt digitális dokumentációjának elkészítésében számos repülőgép-tervező iroda vett részt. A mai esemény alapvető fontossága, hogy az új gépet a semmiből teljesen újjáépítették” – mondta Jurij Szljusar, az UAC vezérigazgatója. - "Az új gép rendszereit és berendezéseit 80 százalékban frissítették és korszerűsítették."
A Tu-160-as stratégiai rakétahordozók korszerűsítési és sokszorosítási programjának megvalósítása a gyártóbázis jelentős felújítását tette szükségessé.
„A program keretében a Kazanyi Repülőgyárban az üzletberendezések több mint 40 százalékát frissítették, korszerűsítették, a csapat jelentős része kiegészítő képzésen esett át. Tupolev számára a Tu-160 reprodukálása egy nagy projekt, amely nemcsak az anyagi és műszaki bázis frissítését és a kulcskompetenciák helyreállítását jelenti, hanem a lehetőségek új szintjének elérését a legbonyolultabb és legfejlettebb gépek tervezésében és sorozatgyártásában is. repülőgép-komplexumokat” – mondta a Tupolev ügyvezető igazgatója, Vadim Koroljev.
A Tu-160 a legnagyobb és legerősebb, változtatható szárnygeometriájú szuperszonikus repülőgép a katonai repülés történetében.