Ez az alsó egy NK-56-os hajtómű, amit a Kuznyecov iroda saját költségére fejlesztett ki a konkurens Szolovjov PSz-90-es ellenében, még vagy harminc éve. Ezt szánták volna mindenhova, ahová végül PSz-90-es került, így a Tu-204-esbe és az Il-96-osba is.
Ironikus, de a Kuznyecov soha nem volt felkérve az alternatív erőforrás kifejlesztésére, ez csak amolyan beragadt projekt volt náluk, mert anno nem volt idejük tisztességes hajtóművet dizájnolni az Il-86-os számára. Gondolták, hogy az NK-8-as család egyszerű továbbfejlesztéseként létrejött NK-86-os után a leendő Il-96-oshoz egy valódi (akkoriban) modern hajtóművel kapnak majd állami megrendelést. De ez kb senkit se érdekelt.
A fent említett késő-szovjet utasgép típusok hajtóműveinek ugyanis a kezdetektől a PSz-90-est szánták.
Pár éve elővették és újra megmutatták, mint a “PAK-DA leendő hajtóművét”, de ez csak egy kétségbeesett vetítés volt részükről.
Attól még, hogy a Kuznyecov gyártja/nagyjavítja a Tupoljev bombázók hajtóműveit, senki egy szóval se mondta, hogy ők fogják majd szállítani a PAK-DA hajtóműveit is, hiába propagálják a három évtizeddel ezelőtti és levegőben azóta se kipróbált, el is feledett egykori civil prototípusaikat.