Tu-160 Blackjack (Tupoljev, Szovjetunió)

Teljesen igazad van, csak azért tettem fel a kérdést, mert ha utasszállítóval kapcsolatban kérdezi valaki, hogy veszélyes-e, akkor az chemtrailes.
Ugyanis a "chemtrail"-esek nem arra gondolnak, hogy permetező-gépekkel fújják a mérget a repülőgépről, hanem arra, hogy a hajtómű üzemanyagába kevernek olyan adalékokat (pl. alumíniumot), amely súlyosan egészségkárosító. Persze ezt nem azért teszik, hogy öljenek vele, hanem azért, mert az utasszállító így üzemeltethető gazdaságosabban, így tudnak megfelelni az üzemanyag-takarékossági előírásoknak.
Nem, ez így egy kavarodás.

A chemtrail konteó az onnan ered, hogy a szabadkőműves-zsidó-gyíkember háttérhatalom, mint gonoszok gyülekezete immárom hetven éve, speciális, általában utasszállítóknak álcázott gépekről szórja szakadatlanul az atmoszférába a születésszabályzó, emberírtó mérgeket, hogy 500 milliósra degradálja az emberiség létszámát.
Ezek figyelhetőek meg egyre nagyobb arányban, az elszaporodó kondenzcsíkok képében, ami a No.1 “bizonyítéka” a chemtrail összeesküvésnek.

Az más kérdés, hogy hetven év alatt az alig két milliárdból mára már nyolc milliárdan lettünk, tehát ez a nap mint nap űzött elég drága ármány finoman szólva se tűnik túl hatásosnak.

Az aluminium, mint “szuperveszélyes méreg” (?!) csak a közelmúltban jelent meg a chemtrail hívek mantráiban, de ehhez képest igen gyorsan elterjedt, mint a legfőbb titkos adaléka a nagy népirtó kibocsátásnak.

Elárulom: semmiféle alumíniumot nem kevernek az üzemanyaghoz. Se népirtási, se gazdaságossági, sem semmilyen más megfontolásból. Egyszerűen maga az alapvetés fals.
 
Nem, ez így egy kavarodás.

A chemtrail konteó az onnan ered, hogy a szabadkőműves-zsidó-gyíkember háttérhatalom, mint gonoszok gyülekezete immárom hetven éve, speciális, általában utasszállítóknak álcázott gépekről szórja szakadatlanul az atmoszférába a születésszabályzó, emberírtó mérgeket, hogy 500 milliósra degradálja az emberiség létszámát.
Ezek figyelhetőek meg egyre nagyobb arányban, az elszaporodó kondenzcsíkok képében, ami a No.1 “bizonyítéka” a chemtrail összeesküvésnek.

Az más kérdés, hogy hetven év alatt az alig két milliárdból mára már nyolc milliárdan lettünk, tehát ez a nap mint nap űzött elég drága ármány finoman szólva se tűnik túl hatásosnak.

Az aluminium, mint “szuperveszélyes méreg” (?!) csak a közelmúltban jelent meg a chemtrail hívek mantráiban, de ehhez képest igen gyorsan elterjedt, mint a legfőbb titkos adaléka a nagy népirtó kibocsátásnak.

Elárulom: semmiféle alumíniumot nem kevernek az üzemanyaghoz. Se népirtási, se gazdaságossági, sem semmilyen más megfontolásból. Egyszerűen maga az alapvetés fals.
Ezután ne csodálkozz, ha elkapnak a gyíkemberek! Aul csákót se ártana szerezned...
 
289939.jpg
Vajon formosa fórumtársnak ezen a képen mi vicces?
 
Ezt belélegezni mennyire veszélyes amúgy?
Provokatív kérdés és nem csak neked:
Ha jönne mondjuk Ferihegyre egy Tu-160-as és sanszos, hogy a távozásakor ilyen okádék nagy sárga füstöt fog majd eregetni, de amúgy van idő és lehetőség meglesni, megfotózni, ki vállalná be a kockázatot?
 
Elárulom: semmiféle alumíniumot nem kevernek az üzemanyaghoz. Se népirtási, se gazdaságossági, sem semmilyen más megfontolásból. Egyszerűen maga az alapvetés fals.

Volt olyan elmélet is, hogy a globális felmelegedést akarják csökkenteni a napsugárzás árnyékolásával, arra mondjuk édeskevés. Ahhoz kellene egy mesterséges Krakatau- vagy Tambora-kitörésnek megfelelő nagyságrend, egy jó kis termonukleáris globális háború mondjuk.
 
Provokatív kérdés és nem csak neked:
Ha jönne mondjuk Ferihegyre egy Tu-160-as és sanszos, hogy a távozásakor ilyen okádék nagy sárga füstöt fog majd eregetni, de amúgy van idő és lehetőség meglesni, megfotózni, ki vállalná be a kockázatot?
Én nem. Minek fotózzam? Van belőle tengernyi kép. Legfeljebb a hangja miatt mennék ki, de az is úgy, hogy ne fújjra rám a mocskot.
 
  • Tetszik
Reactions: formosa1
Én nem. Minek fotózzam? Van belőle tengernyi kép. Legfeljebb a hangja miatt mennék ki, de az is úgy, hogy ne fújjra rám a mocskot.
 
Ha jól tudom a videón az első repülését látható a zsír új NK-32-es hajtóművekkel...

f_c2RlbGFub3VuYXMucnUvdXBsb2Fkcy85LzUvOTU4MTYzMTg5NTU3NV9vcmlnLmpwZWc_X19pZD0xNDMzOTg=.jpeg

de2b7c7e2b6b436d892373a0be495782.jpg
Ez az alsó egy NK-56-os hajtómű, amit a Kuznyecov iroda saját költségére fejlesztett ki a konkurens Szolovjov PSz-90-es ellenében, még vagy harminc éve. Ezt szánták volna mindenhova, ahová végül PSz-90-es került, így a Tu-204-esbe és az Il-96-osba is.
Ironikus, de a Kuznyecov soha nem volt felkérve az alternatív erőforrás kifejlesztésére, ez csak amolyan beragadt projekt volt náluk, mert anno nem volt idejük tisztességes hajtóművet dizájnolni az Il-86-os számára. Gondolták, hogy az NK-8-as család egyszerű továbbfejlesztéseként létrejött NK-86-os után a leendő Il-96-oshoz egy valódi (akkoriban) modern hajtóművel kapnak majd állami megrendelést. De ez kb senkit se érdekelt.
A fent említett késő-szovjet utasgép típusok hajtóműveinek ugyanis a kezdetektől a PSz-90-est szánták.

Pár éve elővették és újra megmutatták, mint a “PAK-DA leendő hajtóművét”, de ez csak egy kétségbeesett vetítés volt részükről.
Attól még, hogy a Kuznyecov gyártja/nagyjavítja a Tupoljev bombázók hajtóműveit, senki egy szóval se mondta, hogy ők fogják majd szállítani a PAK-DA hajtóműveit is, hiába propagálják a három évtizeddel ezelőtti és levegőben azóta se kipróbált, el is feledett egykori civil prototípusaikat.
 
Nincs utánégetés, még minimális se. Így nincs tökéletlen égés a fúvócsőben, a turbina után, ami azt a sárgás-vöröses füstöt okozza.
Kevéssé ismert (mert ritkán látni), de az NK-32-es azon kevés szovjet-orosz hajtóművek egyike, amelyik szinte nulla sötét füstöt generál, a maximál rezsimig.
Ez amúgy eleve tervezési szempont is volt.
De úgy néz ki, ha azon túltolva a gázkart az utánégetést bekapcsolják, a hajtómű bepótolja ezt a kis “hiányosságát”, mégpedig kamatostul.
Alapjárattól maximálig és kizárólag csak a maximális forszázson nem füstöl a Tu-160-as.
Ez utóbbi viszont nagyon ritka, mert komoly hőterhelés a fúvócsőnek és extra mechanikai igénybevétel a kompresszornak, mivel ilyenkor 100% fölé szalajtják a fordulatszámot.

Ezért a normál kiképzési repülésekhez a minimál, vagy a köztes forszázst használják a felszállásokhoz.
Itt azonban egy új példány legelső startját látjuk, ahol - a nemzetközileg is teljesen átlagos módon - nincs még igénybevéve az utánégetés.
A legelső startoknál máshol, más géppel se szokás.

A maximális utánégetéses start általában akkor látható, ha a gép a maximális felszállótömegével indul feladatra.
Mozdokból Szíriába (rohadt nagy észak-európai kerülővel), Engelszről Kamcsatkára, vagy a venezuelai, dél-afrikai látogatások utáni hazamenetelek felszállásai… ilyenkor.