[HUN] Saab JAS-39EBS-HU Gripen

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Status
Not open for further replies.

nanemaa

Member
2020. május 8.
49
62
18
Azóta tudjuk, Targo II.

A tárgyalások folytatásának ténye messze van attól, hogy végül mi kerül majd a gépekbe.

A Striker II a specifikációkat nézve ígéretesebb, már csak ha azt nézzük, hogy mindent egybe foglal. Ez rugalmasságot ad, nem kell a gépben cserélgetni pl. a visort az éjjellátóval ahogy azt a Targo II esetében szükséges. Egy AN/AVS-9 éjjellátónak van ám súlya. Jelenleg Gripenen ha felveszed, a sisak hátuljára egy ellensúlyt kell felhelyezni.

Targo II beszerzés mellett szólhat pl. ha esetleg valamikor Gripen E vásárlás történne. Azon már integrálva lesz a Targo II.

És természetesen mindemellett tényező lesz, hogy a C//D-re melyiket hogyan és mennyi pénzért lesz lehetőség integráltatni a svéddel.
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
25 873
91 398
113
A tárgyalások folytatásának ténye messze van attól, hogy végül mi kerül majd a gépekbe.

A Striker II a specifikációkat nézve ígéretesebb, már csak ha azt nézzük, hogy mindent egybe foglal. Ez rugalmasságot ad, nem kell a gépben cserélgetni pl. a visort az éjjellátóval ahogy azt a Targo II esetében szükséges. Egy AN/AVS-9 éjjellátónak van ám súlya. Jelenleg Gripenen ha felveszed, a sisak hátuljára egy ellensúlyt kell felhelyezni.

Targo II beszerzés mellett szólhat pl. ha esetleg valamikor Gripen E vásárlás történne. Azon már integrálva lesz a Targo II.

És természetesen mindemellett tényező lesz, hogy a C//D-re melyiket hogyan és mennyi pénzért lesz lehetőség integráltatni a svéddel.
Én úgy gondolom, ha célzottan az Elbittel tárgyalnak erről, sőt a fejlesztésbe is bekapcsolódhatunk, akkor ez lesz. Legutóbb külön nem emelték volna ki.
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
25 873
91 398
113
"A repülőbázist sem kímélte az Észak-Európában valamint éjjel, az országon is végigsöpört súlyos károkat okozó, Malik névre keresztelt ciklon.
A legerősebb széllökés amit mértünk, 112 km/h volt. Jelenleg is zajlik a kárfelmérés, a pályatakarító-gépek hajnal óta tisztítják a gurulóutakat valamint a fel-és leszállópályát: már munkaidő előtt megkezdték katonáink a tereprendezést a repülőbázison. Ami a legfontosabb, személyi sérülés nem történt."


 

Busho3301

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2021. április 26.
2 351
9 938
113
Remélem még nem volt. Majerik Máté posztolta, hogy érdekes részletek vannak benne. 20 pilóta átlag kb. 100 repült órával +30 szimulátor ami nekem új konkrétan leírt adat volt.

 

Aladeen

Well-Known Member
2021. július 17.
18 766
35 964
113
Remélem még nem volt. Majerik Máté posztolta, hogy érdekes részletek vannak benne. 20 pilóta átlag kb. 100 repült órával +30 szimulátor ami nekem új konkrétan leírt adat volt.

Nem is jó, de nem is tragikus - 160+ lenne az igazi...
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
25 873
91 398
113
Remélem még nem volt. Majerik Máté posztolta, hogy érdekes részletek vannak benne. 20 pilóta átlag kb. 100 repült órával +30 szimulátor ami nekem új konkrétan leírt adat volt.

Karbantartás
50 és 200 óránként Kecskeméten átvizsgálják, 800 óránkénti nagyobb a Saab végzi Svédországban.
 
  • Tetszik
Reactions: BJani and borisz

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
25 873
91 398
113
Remélem még nem volt. Majerik Máté posztolta, hogy érdekes részletek vannak benne. 20 pilóta átlag kb. 100 repült órával +30 szimulátor ami nekem új konkrétan leírt adat volt.

Érdekes, hogy mind a Tucanot, mind az L39-NG-t emliti a cikk, mint lehetséges jövőbeli kecskeméti gépet. Illetve a KC390-esen kívül további szallitógépek beszerzése sanszos.
 

Aladeen

Well-Known Member
2021. július 17.
18 766
35 964
113
Annyi pénzt kifizettetnék velük hogy abból még egy század E kijönne rakétástul,az biztos...!
Inkább írja elő a NATO, hogy a 3 ország dobjon össze egy kisebb légierőre valót!
Ha Szlovákia meg Horvátország elbír egy 14 gépes légierőt, akkor a 3 balti állam is...
Szükség esetén kapnak kiegészítő támogatást, de ne mindent más csináljon!
 

Aladeen

Well-Known Member
2021. július 17.
18 766
35 964
113
Remélem még nem volt. Majerik Máté posztolta, hogy érdekes részletek vannak benne. 20 pilóta átlag kb. 100 repült órával +30 szimulátor ami nekem új konkrétan leírt adat volt.

"Almost half of the Luftwaffe’s pilots were unable to meet NATO’s target of 180 flight hours last year because their aircraft were grounded by maintenance issues,”(forrás)

A NATO ajánlás 180 óra évente - attól még messze vagyunk...a fenti cikk szerint ez még a Luftwaffenak sem sikerül.
 
M

molnibalage

Guest
"Almost half of the Luftwaffe’s pilots were unable to meet NATO’s target of 180 flight hours last year because their aircraft were grounded by maintenance issues,”(forrás)

A NATO ajánlás 180 óra évente - attól még messze vagyunk...a fenti cikk szerint ez még a Luftwaffenak sem sikerül.
A USAF F-15 és F-22 pilóták sem repülnek ennyit.
 

Koleszkaja

Well-Known Member
2020. szeptember 5.
1 921
7 626
113
"Almost half of the Luftwaffe’s pilots were unable to meet NATO’s target of 180 flight hours last year because their aircraft were grounded by maintenance issues,”(forrás)

A NATO ajánlás 180 óra évente - attól még messze vagyunk...a fenti cikk szerint ez még a Luftwaffenak sem sikerül.
minden héten kéne kb 4 órát repülnie ehez a pilótáknak , ami azért elég sok
 

Aladeen

Well-Known Member
2021. július 17.
18 766
35 964
113
Ez a 180 óra szerintem ahhoz kell hogy valaki a teljes légi hadviselés vertikumban gyakorlott legyen - pl. levegő-föld küldetések, SEAD, Radar alatt beosonva csapás mérés (pl. Osiraki akció) stb.
Náluk eléggé légvédelem, légi harc a hangsúlyos némi CAS képességgel. Ehhez talán tényleg nem kell 180 óra...
 

fitom

Well-Known Member
2020. szeptember 30.
3 000
5 330
113
Bocsánat hogy közbeszólok csak 1 kérdés: Akkor most lesz/van a Grippenjeinken reccelite vagy nem?
 

PavolR

Well-Known Member
2020. július 2.
5 088
13 489
113
Itt közli Maróth a nagyérdeművel, hogy a TARGO II-t kapnak a Gripen pilótáink....

Na, eme cikkre építve megint szóba kerultetek a cseh oldalon:

Magyarország modernizálja a Gripeneket, és fontolgatja a második vadászszázadot​

https://www.armadninoviny.cz/madarsko-planuje-koupit-letku-gripenu.html
 
Status
Not open for further replies.