[HUN] Saab JAS-39EBS-HU Gripen

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
8 929
10 142
113
a modernebb, jobban felszerelt, elismertebb típusokkal szemben (pl. M-345) a fejlett országok piacán,
Már megint miről beszélsz?
Gizike, meg a gőzeke?
Elismertebb típus? Az első darabokat most kezdték el szállítani az olaszoknak, és mellesleg azonos motorból sikerült az olaszoknak gyengébb rep.teljesítményt kihozni... :)
Az AV megszerzése nem azért volt borzalmasan rossz döntés, mert a NER szerezte meg, hanem azért mert értelme nincsen: ha azt a 250 millió dollárt (tavaly itt lehetett olvasni) amit kifizettek érte inkább egyenruhára, lőszerre vagy bármi másra költötték volna hasznosabb lett volna.
Mármint úgy gondolod, hogy magántőkéből, vagy banki hitelből fognak személyi felszerelést venni? :eek::rolleyes::D
 
  • Tetszik
Reactions: borisz and SilvioD

rudi

Well-Known Member
2015. november 30.
5 695
11 113
113
Miért gondolom, hogy magyar pénzen lett megmentve a cseh repülőgépgyártás? Mert pontosan ez történt. A mi segítségünk nélkül már lehet, hogy a tavalyi évet sem húzta volna ki az AV.
Erről jut eszembe...
Többek ígérete és várakozása ellenére az AV végül nem tette közzé a 2019 es üzleti év pénzügyi beszámolóját...

Az utólsó -2018-as - publikus jelentés szerint az AV egy zuhanó repülésben lévő vállalat volt.
https://forum.htka.hu/threads/a-mag...fejlesztesi-iranyai.499/page-3564#post-694273
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány and Azzurro

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
8 782
24 436
113
Miért gondolom, hogy magyar pénzen lett megmentve a cseh repülőgépgyártás? Mert pontosan ez történt. A mi segítségünk nélkül már lehet, hogy a tavalyi évet sem húzta volna ki az AV.
Itt mire gondolsz, a vételárra?? Jelzem nyilvanos adatra erről nem emlékszem. De teljesen mind1, mert abból semmi nem maradt a cégnél. A cseh Omnipol és Tombor közösen megvette a céget a szlovák Pentatól. Hogy később tettek-e bele külön zsét vagy a cég a bevételeiből, hitelből vagy konkrét cseh állami tanogatásból (mert a csehek kiemelten finanszíroznak hazai hadiipari cégeket) működtették a céget erről 0 infó van.

Magyar állami pénzből Tombor nevén sikerült életben tartani a cseh repülőgépgyártást.
????? A magyar állam vagy vmelyik szerve erre utalt ki pénzt? A magyar állami tulajdonba kerülő osztrák Hirtenbergernél sem történt ilyen. Hitelből lett finanszírozva, amit évek alatt a cég visszatermel.

Egyébként teljesen feleslegesen, mert ha veszünk is 8 db gépet esetleg a cseh légierőnek is kell vennie néhányat bármennyire is nem akarja (cseh beszerzésekre jellemző, hogy nem a haderő igényei hanem a gyártók elvárásai határozzák meg) akkor is csak néhány évet kap a gyár egy olyan piacon ahol semmi esélye nincs:
Nem. Erre tuti nem vettek céget. Nézd meg a tavalyi hadiipari befektetéseket, melyiknél van hasonló üzleti stratégia?? Negatív és megalapozatlan feltételezésekből indulsz ki. Én úgy gondolkodok, mi történt a múltban, főleg a közelmúltban és az alapján spekulálok a jövőről. Export és hazai hadiipar felépítése, közösen egy nyugati multival. Ezek voltak a tavalyi tapasztalatok és erre itt is van esely.
  • a szegényebb országok piacán meg a kínai, orosz gyártókkal szemben nincs esélye. Arról nem is beszélve, hogy a "könnyű támadó gép" nevű bullshit éppen most ment a levesbe a drónoknak köszönhetően. Elég csak megnézni, hogy az elmúlt 10 évben mennyi gépet tudott eladni az AV. Talán Iraknak nagy nehezen több évnyi tárgyalást követően eladtak pár darabot gondolom jelentős árkedvezménnyel és cseh exporthitellel.
Az orosz és kínai vételekbe erősen beleszólhat az USA külpolitika vagy akár egy ország egy nagyhatalaom irányába nem akar teljesen kiszolgáltatott lenni. Ezen a szemétdombon Közép - Európából is lehet értékes üzleteket kikaparni.
Nem tudom honnan gondolod, hogy egy esetleges Saab-AV együttműködés alapján nálunk történne bármilyen gyártás. Csak nem gondolod komolyan, hogy a csehek (mert annak ellenére, hogy miénk az AV részvényeinek 51%-a az irányítás a cseh partner kezében maradt) bármilyen gyártást hozzánk telepítenének mikor pont az a cég fő problémája, hogy egyáltalán nincs megrendelése?
Az kifejezetten jó döntés volt, hogy a helyi vezetést meghagyták, copy Hirtenberger. Ennek ellenére a tulajdonosnak jogában áll magyar bővítést kezdeményeznie. Lásd Várpalota, de volt ilyen AV stratégia is tőlünk függetlenül korábban.

Az AV megszerzése nem azért volt borzalmasan rossz döntés, mert a NER szerezte meg, hanem azért mert értelme nincsen: ha azt a 250 millió dollárt (tavaly itt lehetett olvasni) amit kifizettek érte inkább egyenruhára, lőszerre vagy bármi másra költötték volna hasznosabb lett volna.
Ez nagyon félrement. Erre meg a többire már fent reagált a kolléga.

Mindezzel együtt lehet xar döntés is. De ennek a megítéléséve a vadászgép beszerzés aláírásáig várnék.
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
8 782
24 436
113
  • Tetszik
Reactions: Ocses

Terminator

Well-Known Member
2010. április 19.
15 190
19 950
113
  • Tetszik
Reactions: borisz

Anti

Well-Known Member
2018. december 29.
2 094
2 256
113
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0

arcas

Well-Known Member
2013. március 20.
4 007
8 135
113
Nincs valamilyen cseh céginformációs adatbázis, ahol legalább a létszám és az éves eredmény szerepel?
Biztosan el akarunk merülni ebben?
 

arcas

Well-Known Member
2013. március 20.
4 007
8 135
113

Terminator

Well-Known Member
2010. április 19.
15 190
19 950
113
Magyarország Kormánya és a Szlovák Köztársaság Kormánya között a katonai repülés területén folytatott együttműködésről szóló Megállapodás kihirdetéséről...


Együttműködési területek

(1) A Szerződő Felek a következőkben működnek együtt:

a) a Magyar Honvédség légierő egységeihez és a Szlovák Köztársaság Hadseregének légierő egységeihez tartozó katonai légi járműveknek a másik Fél légterében történő repülései;
b) az Észak-atlanti Szerződés Szervezete Integrált Légvédelmi és Rakétavédelmi Rendszerén belüli, az Észak-atlanti Szerződés Szervezete egységes eljárása alapján a légvédelmi feladatok ellátása, továbbá az ehhez kapcsolódó gyakorlatok kivitelezése;
c) repülő képzés a Határon Átnyúló Területen;
d) katonai légiszállítási tevékenységek;
e) kölcsönös tapasztalatcsere.

(2) Az Észak-atlanti Szerződés Szervezetének Integrált Légvédelmi és Rakétavédelmi Rendszerén kívül végzett légtérrendészeti feladat nem képezi jelen Megállapodás tárgyát.

Kutató-mentő műveletek, katonai légi balesetek kivizsgálása
Információcsere


Katonai légi szállítás

A Felek hatáskörrel rendelkező katonai szervei megosztják egymás között az információt arról, ha a másik Fél állományának vagy felszereléseinek szállítását lehetővé tevő kapacitás szabadul fel. Abban az esetben, ha az egyik Fél a másik Fél rendelkezésre álló szállítási kapacitását igénybe kívánja venni, a felajánló Fél illetékes katonai szervéhez kérelmet küld elfogadásra. Ha a kérelmet elfogadják, a légi szállítást a Felek államainak nemzeti szabályozásával összhangban és ingyenesen hajtják végre. Az ilyen rendhagyó légi szállítások a Felek között viszonossági alapon nyújtandók.


A nyújtott szolgáltatásokról kiállított számlák rendezése...

(1) A Felek a számlák kiállítását követően kölcsönösen felszámolják a Megállapodásban előírt szolgáltatásnyújtást és felszerelési támogatást, kivéve, ha a jelen Megállapodás más rendelkezése, vagy a Felek által elfogadott más nemzetközi egyezmény máshogy nem rendelkezik.

(2) A Felek az üzemanyagot, olajat, kenőanyagot és más anyagot a ténylegesen ráfordított költség mennyiségében számolják el a NATO SOFA ide tartozó rendelkezéseit figyelembe véve.

(3) Azon támogatások visszatérítésének módját, amelyeket az egyik Fél nyújtja a másik részes Fél katonai repülőterén, vagy a másik Fél légterében tartózkodó légijárművei részére, valamint a biztosított felszerelést és szolgáltatást az Észak-atlanti Szerződés Szervezete által alkalmazandó eljárások szabályozzák, kivéve, ha a Felek védelmi minisztériumai közötti külön technikai megállapodás máshogy nem rendelkezik.

(4) Mindkét Fél mentesíti a másik Felet a nemzeti légtérnek és katonai repülőtereknek a légtérrendészeti feladat végrehajtásával összefüggő használatából fakadó díjak megfizetésének kötelezettsége alól.

(5) Ezen Cikk rendelkezéseitől függetlenül a légtérrendészeti feladatot végrehajtó légijárműáltal a másik Fél államának területén felhasznált fegyverzeti anyagok és műszaki felszerelés (rakéták, lőszerek, pirotechnikai anyagok stb.) költségeinek megtérítése azt a Felet terheli, amelynek érdekében a bevetés sor került.
 

Blitz97

Well-Known Member
2020. május 13.
592
1 183
93
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby

geseft

Well-Known Member
2019. február 20.
279
778
93
No gondolom már ki lett valahol tárgyalva, de ebben a topikban nem kaptam meg, így beteszem ide is ( habár "régi", febr.8.-i infó )

"Along with the increase in the number and capability of Gripen, we have begun the modernization of our military airports, which includes new stands, navigation systems, hangars and taxiways. The goal is twofold: the modernization will serve our new aircraft and make our airports suitable for receiving Allied air forces and providing support to Allied air operations."

 

vasszekely

Well-Known Member
2020. május 9.
1 754
2 211
113
No gondolom már ki lett valahol tárgyalva, de ebben a topikban nem kaptam meg, így beteszem ide is ( habár "régi", febr.8.-i infó )

"Along with the increase in the number and capability of Gripen, we have begun the modernization of our military airports, which includes new stands, navigation systems, hangars and taxiways. The goal is twofold: the modernization will serve our new aircraft and make our airports suitable for receiving Allied air forces and providing support to Allied air operations."

Kíváncsi vagyok a number-re.
 

Terminator

Well-Known Member
2010. április 19.
15 190
19 950
113
Hivatalos szakmai látogatása részeként Kecskeméten, az MH 59. Szentgyörgyi Dezső Repülőbázison is járt Jeffrey L. Harrigian vezérezredes, az amerikai légierő Európában állomásozó erőinek (USAFE) parancsnoka és az általa vezetett delegáció...