[HUN] Saab JAS-39EBS-HU Gripen

Nem volt sokáig Pápán. Fél óra múlva már repült észak felé. De nem volt időm figyelni, hogy pontosan merre.
A pápai szpotterek kimentek megnézni, de ezt látták...

272973584_969434220359900_4896167495097054884_n.jpg
 
Februári Aero magazin
Van egy böszme Diehl hirdetés, IRIS-T kombinálva magyar Gripenekkel.
Cikk IRIS-T, nem megyek bele, csak 1 érdekesség. Sisakcélzó. Tippelgettek, melyiket választhatjuk. BAE Cobra, mint a svéd C Gripeneken vagy az újabb Elbit Targo, mint a brazil Gripen E-knél.

Azóta tudjuk, Targo II.
 
Azóta tudjuk, Targo II.

A tárgyalások folytatásának ténye messze van attól, hogy végül mi kerül majd a gépekbe.

A Striker II a specifikációkat nézve ígéretesebb, már csak ha azt nézzük, hogy mindent egybe foglal. Ez rugalmasságot ad, nem kell a gépben cserélgetni pl. a visort az éjjellátóval ahogy azt a Targo II esetében szükséges. Egy AN/AVS-9 éjjellátónak van ám súlya. Jelenleg Gripenen ha felveszed, a sisak hátuljára egy ellensúlyt kell felhelyezni.

Targo II beszerzés mellett szólhat pl. ha esetleg valamikor Gripen E vásárlás történne. Azon már integrálva lesz a Targo II.

És természetesen mindemellett tényező lesz, hogy a C//D-re melyiket hogyan és mennyi pénzért lesz lehetőség integráltatni a svéddel.
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0
A tárgyalások folytatásának ténye messze van attól, hogy végül mi kerül majd a gépekbe.

A Striker II a specifikációkat nézve ígéretesebb, már csak ha azt nézzük, hogy mindent egybe foglal. Ez rugalmasságot ad, nem kell a gépben cserélgetni pl. a visort az éjjellátóval ahogy azt a Targo II esetében szükséges. Egy AN/AVS-9 éjjellátónak van ám súlya. Jelenleg Gripenen ha felveszed, a sisak hátuljára egy ellensúlyt kell felhelyezni.

Targo II beszerzés mellett szólhat pl. ha esetleg valamikor Gripen E vásárlás történne. Azon már integrálva lesz a Targo II.

És természetesen mindemellett tényező lesz, hogy a C//D-re melyiket hogyan és mennyi pénzért lesz lehetőség integráltatni a svéddel.
Én úgy gondolom, ha célzottan az Elbittel tárgyalnak erről, sőt a fejlesztésbe is bekapcsolódhatunk, akkor ez lesz. Legutóbb külön nem emelték volna ki.
 
"A repülőbázist sem kímélte az Észak-Európában valamint éjjel, az országon is végigsöpört súlyos károkat okozó, Malik névre keresztelt ciklon.
A legerősebb széllökés amit mértünk, 112 km/h volt. Jelenleg is zajlik a kárfelmérés, a pályatakarító-gépek hajnal óta tisztítják a gurulóutakat valamint a fel-és leszállópályát: már munkaidő előtt megkezdték katonáink a tereprendezést a repülőbázison. Ami a legfontosabb, személyi sérülés nem történt."


To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Remélem még nem volt. Majerik Máté posztolta, hogy érdekes részletek vannak benne. 20 pilóta átlag kb. 100 repült órával +30 szimulátor ami nekem új konkrétan leírt adat volt.

 
Remélem még nem volt. Majerik Máté posztolta, hogy érdekes részletek vannak benne. 20 pilóta átlag kb. 100 repült órával +30 szimulátor ami nekem új konkrétan leírt adat volt.

Nem is jó, de nem is tragikus - 160+ lenne az igazi...
 
Remélem még nem volt. Majerik Máté posztolta, hogy érdekes részletek vannak benne. 20 pilóta átlag kb. 100 repült órával +30 szimulátor ami nekem új konkrétan leírt adat volt.

Karbantartás
50 és 200 óránként Kecskeméten átvizsgálják, 800 óránkénti nagyobb a Saab végzi Svédországban.
 
  • Tetszik
Reactions: BJani and borisz
Remélem még nem volt. Majerik Máté posztolta, hogy érdekes részletek vannak benne. 20 pilóta átlag kb. 100 repült órával +30 szimulátor ami nekem új konkrétan leírt adat volt.

Érdekes, hogy mind a Tucanot, mind az L39-NG-t emliti a cikk, mint lehetséges jövőbeli kecskeméti gépet. Illetve a KC390-esen kívül további szallitógépek beszerzése sanszos.
 
Annyi pénzt kifizettetnék velük hogy abból még egy század E kijönne rakétástul,az biztos...!
Inkább írja elő a NATO, hogy a 3 ország dobjon össze egy kisebb légierőre valót!
Ha Szlovákia meg Horvátország elbír egy 14 gépes légierőt, akkor a 3 balti állam is...
Szükség esetén kapnak kiegészítő támogatást, de ne mindent más csináljon!
 
Remélem még nem volt. Majerik Máté posztolta, hogy érdekes részletek vannak benne. 20 pilóta átlag kb. 100 repült órával +30 szimulátor ami nekem új konkrétan leírt adat volt.

"Almost half of the Luftwaffe’s pilots were unable to meet NATO’s target of 180 flight hours last year because their aircraft were grounded by maintenance issues,”(forrás)

A NATO ajánlás 180 óra évente - attól még messze vagyunk...a fenti cikk szerint ez még a Luftwaffenak sem sikerül.
 
"Almost half of the Luftwaffe’s pilots were unable to meet NATO’s target of 180 flight hours last year because their aircraft were grounded by maintenance issues,”(forrás)

A NATO ajánlás 180 óra évente - attól még messze vagyunk...a fenti cikk szerint ez még a Luftwaffenak sem sikerül.
A USAF F-15 és F-22 pilóták sem repülnek ennyit.
 
"Almost half of the Luftwaffe’s pilots were unable to meet NATO’s target of 180 flight hours last year because their aircraft were grounded by maintenance issues,”(forrás)

A NATO ajánlás 180 óra évente - attól még messze vagyunk...a fenti cikk szerint ez még a Luftwaffenak sem sikerül.
minden héten kéne kb 4 órát repülnie ehez a pilótáknak , ami azért elég sok