[HUN] Mi-24 korszerűsítés

A cseheknek sincsenek már páncéltörő rakétái már, ha jók az információim. (valószínű, hogy lejárt üzemidejüek vannak). A buleszoknak az egy géppár nem képesség, a lengyeleknél valószínüleg van Sturm, de szerintem nekik sincs utánpótlásuk. A közép-keleti volt orosz tagköztársaságoknál ahol vn MiHu ott lehet még készlet.
 
A cseheknek sincsenek már páncéltörő rakétái már, ha jók az információim. (valószínű, hogy lejárt üzemidejüek vannak). A buleszoknak az egy géppár nem képesség, a lengyeleknél valószínüleg van Sturm, de szerintem nekik sincs utánpótlásuk. A közép-keleti volt orosz tagköztársaságoknál ahol vn MiHu ott lehet még készlet.

Át kell őket alakítani Spike NLOS hordozónak... úgy még lehet értelmük.
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0
A cseheknek sincsenek már páncéltörő rakétái már, ha jók az információim. (valószínű, hogy lejárt üzemidejüek vannak). A buleszoknak az egy géppár nem képesség, a lengyeleknél valószínüleg van Sturm, de szerintem nekik sincs utánpótlásuk. A közép-keleti volt orosz tagköztársaságoknál ahol vn MiHu ott lehet még készlet.
bulgároknál visznt minden is van.
 
A MiHu fegyverzet kézenfekvő fegyverzet forrása Szerbia, ahol a Sz-5, és Sz-8 gyártási kapacítása létezik, és az oroszoktól rajtuk kereszül tudnánk Attakát is beszerezni..
A szerbek a feljavított tandem fejes modernebb Maljutkat (nem zsinoros irányítású) a Mi-17 re elvileg raintregaltak. A Mi-24 re pasz?
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0
A halhatatlan Mi-24

 
A halhatatlan Mi-24

Egyrészt, ez egy ostoba alak...
Másrészt viszont egy igen érdekes gondolatébresztő is volt nekem ez a cikk.
Eddig nem is gondoltam eléggé utána a dolognak, de mostanra eljutottam odáig, hogy biztos vagyok benne, hogy a Mi-24-eseink Spike-ot fognak kapni.
Mégpedig azért, mert nem kell már az integráció költségét kifizetni, ugyanis a Spike-ot már integrálták a Hind-ekre.
Ráadásul nem is igazán jelent ez komoly integrációt!
Íme a lengyel Mi-24-esekre fel is tették a Rafael saját indítóját is:
qad0vb_pxrkbupxlx2eMI24PLSpike.jpg


Tehát az elektronikai rész már megoldott. De igazság szerint nem is igényel komoly kábelezést a dolog, mivel az ER2 helikopterről indítva RF irányítású.
Azaz a rakétára gyakorlatilag csak egy ki- és bebiztosító, valamint az indító parancsnak kell megérkeznie a minimális kábelezésen. Ezek a jelparancsok akár simán meg is egyezhetnek az orosz parancsokkal. Erre szerintem a Rafael block indítója jelenti az adaptert.
A rakéta videóképét meg különben is rádiós jellel küldi vissza a rakéta a kabinban elhelyezett kisméretű kijelzőre.
Egy kicsit távolabbról nézve pedig így néz ki a leányzó fekvése a szárnyvégi IR rakétával:
mi24_01.jpg

Utóbbi ideális jelölt lehet egy MALE drón levadászására. Egy TB2-nél majdnem 100km/h-val gyorsabb a Mi-24. Ha még nem is megy olyan magasra, a rakétát a ritkább levegő nem hiszem, hogy zavarja...
Mivel a NIR rakétáink is már a lejárat határán vannak, így egy komplex MESKO üzlettel mindent meg is kapnánk, amit a képen lévő szárnyakon láthatunk.
 
Egyrészt, ez egy ostoba alak...
Másrészt viszont egy igen érdekes gondolatébresztő is volt nekem ez a cikk.
Eddig nem is gondoltam eléggé utána a dolognak, de mostanra eljutottam odáig, hogy biztos vagyok benne, hogy a Mi-24-eseink Spike-ot fognak kapni.
Mégpedig azért, mert nem kell már az integráció költségét kifizetni, ugyanis a Spike-ot már integrálták a Hind-ekre.
Ráadásul nem is igazán jelent ez komoly integrációt!
Íme a lengyel Mi-24-esekre fel is tették a Rafael saját indítóját is:
qad0vb_pxrkbupxlx2eMI24PLSpike.jpg


Tehát az elektronikai rész már megoldott. De igazság szerint nem is igényel komoly kábelezést a dolog, mivel az ER2 helikopterről indítva RF irányítású.
Azaz a rakétára gyakorlatilag csak egy ki- és bebiztosító, valamint az indító parancsnak kell megérkeznie a minimális kábelezésen. Ezek a jelparancsok akár simán meg is egyezhetnek az orosz parancsokkal. Erre szerintem a Rafael block indítója jelenti az adaptert.
A rakéta videóképét meg különben is rádiós jellel küldi vissza a rakéta a kabinban elhelyezett kisméretű kijelzőre.
Egy kicsit távolabbról nézve pedig így néz ki a leányzó fekvése a szárnyvégi IR rakétával:
mi24_01.jpg

Utóbbi ideális jelölt lehet egy MALE drón levadászására. Egy TB2-nél majdnem 100km/h-val gyorsabb a Mi-24. Ha még nem is megy olyan magasra, a rakétát a ritkább levegő nem hiszem, hogy zavarja...
Mivel a NIR rakétáink is már a lejárat határán vannak, így egy komplex MESKO üzlettel mindent meg is kapnánk, amit a képen lévő szárnyakon láthatunk.
Ha jól látom, innen vetted a képeket.

De volt már vele próbalövészet vagy van már egy átalakított prototípus?
 
Egyrészt, ez egy ostoba alak...
Másrészt viszont egy igen érdekes gondolatébresztő is volt nekem ez a cikk.
Eddig nem is gondoltam eléggé utána a dolognak, de mostanra eljutottam odáig, hogy biztos vagyok benne, hogy a Mi-24-eseink Spike-ot fognak kapni.
Mégpedig azért, mert nem kell már az integráció költségét kifizetni, ugyanis a Spike-ot már integrálták a Hind-ekre.
Ráadásul nem is igazán jelent ez komoly integrációt!
Íme a lengyel Mi-24-esekre fel is tették a Rafael saját indítóját is:
qad0vb_pxrkbupxlx2eMI24PLSpike.jpg


Tehát az elektronikai rész már megoldott. De igazság szerint nem is igényel komoly kábelezést a dolog, mivel az ER2 helikopterről indítva RF irányítású.
Azaz a rakétára gyakorlatilag csak egy ki- és bebiztosító, valamint az indító parancsnak kell megérkeznie a minimális kábelezésen. Ezek a jelparancsok akár simán meg is egyezhetnek az orosz parancsokkal. Erre szerintem a Rafael block indítója jelenti az adaptert.
A rakéta videóképét meg különben is rádiós jellel küldi vissza a rakéta a kabinban elhelyezett kisméretű kijelzőre.
Egy kicsit távolabbról nézve pedig így néz ki a leányzó fekvése a szárnyvégi IR rakétával:
mi24_01.jpg

Utóbbi ideális jelölt lehet egy MALE drón levadászására. Egy TB2-nél majdnem 100km/h-val gyorsabb a Mi-24. Ha még nem is megy olyan magasra, a rakétát a ritkább levegő nem hiszem, hogy zavarja...
Mivel a NIR rakétáink is már a lejárat határán vannak, így egy komplex MESKO üzlettel mindent meg is kapnánk, amit a képen lévő szárnyakon láthatunk.
Én úgy tudom, hogy az adat kapcsolat az indítón keresztül van: az indítóban van a vevő antenna is, szóval kicsit komolyabb kábelzés kell, de megoldható.
Kérdés, hogy van-e annyi élettartam a gépeinkben, hogy megérje az ekkora átalakítás és költség...
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby
Én úgy tudom, hogy az adat kapcsolat az indítón keresztül van: az indítóban van a vevő antenna is, szóval kicsit komolyabb kábelzés kell, de megoldható.
Kérdés, hogy van-e annyi élettartam a gépeinkben, hogy megérje az ekkora átalakítás és költség...
Ha a lengyel gépeket nézzem akkor meglehet. Viszont akkor mint fentéb megjegyezték valakivel üzemidő hosszabbítást il felújítást kellene végezni a gépeken. Az oroszok sztem elvből kiesnek. Maradnak a csehek il a lengyelek.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby
Ha jól látom, innen vetted a képeket.

De volt már vele próbalövészet vagy van már egy átalakított prototípus?
Nem tudom, de a defence24 több cikke erről szól, hogy évekig dolgoztak a dolgon, ráadásul az ATGM kiszolgáló rendszert elvileg már beépítették a Sokol helikopterekbe is, de pontosan ugyan ezt a kombót tette az Elbit a kolumbiai Hárpia 4-es programba is. ANVIS/HUD 24T + Toplite III EO torony.
Biztos egyszerűbb lenne Sturmot felpakolni, de valahogy nekem az nem adja ki. Abban az esetben nagyon rövidtávú elképzelések lennének a HM-ben. De akkor nem lenne értelme a mostantól majdnem 10-évig való üzemeltetésnek. (Ugye csak '24-ben járna le az élettartam, a hosszabbítás meg 6-7 évre van.)

Ezen kívül eléggé érdekes, hogy mind a Gripen sisakcélzóján ülnek, mind a Spike részletes bemutatásán. Életszerű lenne, ha azért halasztgattuk volna a szárazföldi Spike bemutatót (ugyebár az állványos kézi indítót már egy ideje aktívan használhatták is volna), ha közben a helikopterekre is várnának.
Egyrészt ugye az H145M integrációja még tart. A Gripeneken még kotlanak. A Lynxek még nem érkeztek. A Gidránok és az NMS-ek szállítása is halasztódott némileg. Így hát, lehet hogy mostanában fog véglegesedni mindenhol a Spike mint ATGM család.
Szerintem nem véletlen, hogy azt nyilatkozta Maróth, hogy nagyon rövidesen helyreáll a Mi-24-esek rakétás képessége.
Ami pedig a repülési teszteket illeti. Nem tudom történtek-e már a lengyeleknél Mi-24-re ilyenek. De úgy tudom a nagyvilágban (asszem az azeriek ?) Hindekre már voltak felakasztva Spike-ok.
De ha most kezdenék, sem lenne több, mint kb.: 2 rakéta eleresztése. Hogy a Mi-24 repülési teljesítményét egy 4-es indító sem, de a 2-es meg pláne nem fogja befolyásolni érdemben.
Szerintem kb. annyira zavarja mint a rinocéroszt a hátán utazó madár.
 
  • Tetszik
Reactions: Király Fika
Én úgy tudom, hogy az adat kapcsolat az indítón keresztül van: az indítóban van a vevő antenna is, szóval kicsit komolyabb kábelzés kell, de megoldható.
Kérdés, hogy van-e annyi élettartam a gépeinkben, hogy megérje az ekkora átalakítás és költség...
A következő nagyjavítás már be van lengetve. Tehát, akkor minimum 2031-32-ig maradnak a 24-esek.
 
  • Tetszik
Reactions: Aladeen
Ha jól látom, innen vetted a képeket.

De volt már vele próbalövészet vagy van már egy átalakított prototípus?
A linkelt cikkben valamennyi modern eszköz műanyag makett - igen a Spike is...
Egyenlőre nincs semmiféle Lengyel Mi-24 program, nincs átalakított prototipus és nem volt lövészet sem.
A Lengyelek egyenlőre ott tartanak hogy egy Mi-24 sárkányt komplett fáradásos teszteknek vetnek alá és azt nézegetik hogy egyáltalán van e értelme öreg Mi-24 sárkányokkal bajlódni. Pedig nincsenek túlzó igényeik...azt akarják látni hogy a sárkány kibír mindössze 5000 (!!!) óra üzemet.
A teszteknek egyenlőre nincs eredménye és amíg eredmény nincs addig döntés sincs arról hogy legyen e program.
 
A linkelt cikkben valamennyi modern eszköz műanyag makett - igen a Spike is...
Egyenlőre nincs semmiféle Lengyel Mi-24 program, nincs átalakított prototipus és nem volt lövészet sem.
A Lengyelek egyenlőre ott tartanak hogy egy Mi-24 sárkányt komplett fáradásos teszteknek vetnek alá és azt nézegetik hogy egyáltalán van e értelme öreg Mi-24 sárkányokkal bajlódni. Pedig nincsenek túlzó igényeik...azt akarják látni hogy a sárkány kibír mindössze 5000 (!!!) óra üzemet.
A teszteknek egyenlőre nincs eredménye és amíg eredmény nincs addig döntés sincs arról hogy legyen e program.
Nope!
Le vagy maradva. A fáradásos tesztek lezárultak már 2020-ban (fordítózott szöveg):
The aircraft themselves could withstand at least 2 more decades of flying, as shown by the theoretical analyses currently verified in fatigue tests executed by the Air Force Institute of Technology, WZL-1 (Military Aviation Works no. 1), and by the PZL Świdnik facility. The operational employment can be supported by the WZL1 facility that can overhaul both the aircraft, as well as their engines. Notably, WZL-1 S.A. has recently been awarded an order concerning the overhauls of the TW3-117 engines used in Mi-14, Mi-17, and Mi-24.