Igen. Pedig ambícióból sosem volt hiány.Pedig a MiG-23asnak nem a repülő tulajdonságaival volt baj. Pont azt kellett volna fejleszteni, ami úgy maradt. Az elektronikát, a megbízhatóságot, és a fogyasztást. Persze azt nem tudták. Maradt a pótcselekvés.
Az is a kivonásra érte el a tervezett teljesítményét.
Ahogy a Szu-27-es lett volna az első teljesen glass-cockpit gép a világon, ha… (de nem lett és így az elsőség megmaradt az 1981-től hadrendbe álló F/A-18A-nak), úgy lett volna a világ első sisakcélzóval szerelt gépe a MiG-23-as is.
Az amerikaiakkal egy időben tesztelték ők is a sisakcélzót, de az végül majd csak a MiG-29-esen jelenik meg, 1983 után.
A MiG-23-ason meg sose.
Ahogy a Szu-27-es se lett végül glass-cockpitos, csak majd az SzM átépítésekkel, 2003 után.
Húsz évvel később.
A Szu-35-öst tekintve meg 30 évvel később.