Szu-57 / Su-57 Felon / PAK-FA (T-50) / FGFA (Szuhoj, Oroszország)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
14 266
70 605
113
Pedig a MiG-23asnak nem a repülő tulajdonságaival volt baj. Pont azt kellett volna fejleszteni, ami úgy maradt. Az elektronikát, a megbízhatóságot, és a fogyasztást. Persze azt nem tudták. Maradt a pótcselekvés.
Az is a kivonásra érte el a tervezett teljesítményét.
Igen. Pedig ambícióból sosem volt hiány.
Ahogy a Szu-27-es lett volna az első teljesen glass-cockpit gép a világon, ha… (de nem lett és így az elsőség megmaradt az 1981-től hadrendbe álló F/A-18A-nak), úgy lett volna a világ első sisakcélzóval szerelt gépe a MiG-23-as is.
Az amerikaiakkal egy időben tesztelték ők is a sisakcélzót, de az végül majd csak a MiG-29-esen jelenik meg, 1983 után.
A MiG-23-ason meg sose.
Ahogy a Szu-27-es se lett végül glass-cockpitos, csak majd az SzM átépítésekkel, 2003 után.
Húsz évvel később.
A Szu-35-öst tekintve meg 30 évvel később.
 
M

molnibalage

Guest
.
.
Valószinűleg az is okozza, a félkész A majd máris érkező M változat ritmust, hogy az oroszok állandóan lemaradásban vannak, és állandóan "választ kell adni" valami amerikai fejlesztésre. Amikor az izraeli F-16-osok szétverték az arabokat 1982-ben, vagy amikor 81-ben lebombázták az iraki reaktort, akkor a szovjeteknek hirtelen nagyon égető lett a MiG-21/23 szinten túllépni. Biztos vagyok benne, hogy ez a politikai nyomás tolta fel a gyártósorra az erősen primitiv elektronikájú MiG-29-et, gondolom, úgy voltak vele, még az is jobb, mint a MiG-23 szinten maradni. Lehet, az exportpiacukat védendő is kellett valami újat felmutatni 82 után.
.
Szerintem anno a MiG-23 kapcsán is ez volt a helyzet, ott a Mirage-III és a Phantom jelentette a nyomást, hogy a Mig-17/19/21 kevés.
.
Most megint ugyanez, nagy a nyomás az oroszokon, az USA már 20 éve repked 5 gen gépekkel, az izraeliek megint irányt mutatnak a használatukkal, az oroszoknak megint nincs hasonló fajsúlyú válasza erre, csak készülget valami, igy megint ott járunk, hogy egy fél Szu-57 is jobb, mint a semmi
Csak a margóra.
1981-ben, ha lett volna számottevő MiG-23MF csak ott és fel is szállnak, akkor a támadás sanszosan meghíúsul vagy min. komoly veszteséget okoztak volna.
A VSz-ben ekkor már volt MF.
Pedig a MiG-23asnak nem a repülő tulajdonságaival volt baj. Pont azt kellett volna fejleszteni, ami úgy maradt. Az elektronikát, a megbízhatóságot, és a fogyasztást. Persze azt nem tudták. Maradt a pótcselekvés.
Az is a kivonásra érte el a tervezett teljesítményét.
Marhaság, a videó igen röviden erről is szól, de majd egy másik videóban bőven lesz több is.
A MiG-23MLD mellett konkrétan nálam felmerült a kérdés, hogy hova kellett erőltetni a "félkész" 29-es gépeket.
Persze ott is voltak a technikai okokon túlmutató dolgok.
A MiG-23M, ML és MLD lépcsőfokot pótcselekvésnek hívni elég vicces.
De hát tőled mi nem az...
 

Capslock27

Well-Known Member
2017. október 30.
2 674
6 309
113
A MiG-23MLD mellett konkrétan nálam felmerült a kérdés, hogy hova kellett erőltetni a "félkész" 29-es gépeket.
.
.
Jól tudom, hogy a MiG-23MLD korszerűsitésbe 1982-ben, tehát az izraeli háborús tapasztalatok alapján kezdtek? Itt esetleg felmerülhet a kérdés, nem tudom, ti hogy látjátok, de nem lett volna jobb a 23MLD-be tett időt és energiát inkább a 29-es fejlesztésének gyorsabb, komplettebb befejezésére forditani?
Szóval a kérdésed szerintem forditva is feltehető....!
 

kelepisti

Well-Known Member
2010. május 5.
3 612
10 878
113
Bocsánat, nem vagyok nagy repszaktértő, de tudtommal a MiG-23 gyártástechnikailag is kudarc volt az alacsony élettartam miatt. Ezen a modernizáció nem segített, segíthetett. Ráadásul a manuális szárnynyilazás változtatás is leterhelte a pilótát, aki kvázi 3-4 repülőgépet kellett megtanulnia vezetni, mert annyira változtak a reptulajdonságok. Másik probléma, hogy éppen a változtatható szárnyszerekez miatt, egyszerűen alacsonyabb volt a "G" határ a repülőgépnél, mint egy fix szárnynál.
 

ghostrider

Well-Known Member
2014. július 18.
10 039
30 627
113
300451.jpg

300501.jpg
 
W

Wilson

Guest
Csak finoman jelezném,hogy az Ukrán Szövetségi Vámszolgalat legfrissebb adatai szerint.

Az Orosz Föderáció és Ukrajna közötti külkereskedelmi forgalom 2021-ben 22,8%-al, 12 milliárd dollárra nőtt.....:)
 

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
16 953
20 280
113
  • Tetszik
Reactions: gacsat