A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

A Tucano-nak van harcértéke. Mint fegyverplatform használható, többféle rakéta, bomba kapható hozzá. Talán még a Meteor is integrálható rá. Az L-39-et inkább hagyjuk. Egyébként ez az egész "önálló pilótaképzés" egy zsákutca. 1 vagy talán később 2 század légierőnek teljesen felesleges az önálló pilótaképzés. Talán még a németeknek sincs önálló képzés, pedig az más nagyságrend.
Ha tényleg az a cél, hogy komoly légierőt tartsunk fenn + legyen normális saját képzés akkor egy F-35 századot kell beszerezni a meglévő Gripen századot pedig átnevezni kiképzőszázadnak. Így legalább 2 teljes értékű század lenne. A briteknél is kiképzésre használják a Gripent.
Radar nélkül sosem fogsz Meteort integrálni. Honnan lennének céladatok? :)
ST mint harcigép is zsák utca: drogbárók felkelők ellen jó, európában várható konfliktusokban max céltárgynak jó.
 
Tucanon nincs radar - csak erre céloztam. Egyébként a gép alacsony sebessége erősen kihat a róla induló rakéták hatótávolságára, szóval nem is lenne sok értelme...
Nem értek a vadászgépekhez, de hogy radar nélkül nem gyártanak új vadászgépet abban biztos lehetsz. Még a wiki szerint is 2013-ban döntött az Embraer az új radarról.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby
A Tucano-nak van harcértéke. Mint fegyverplatform használható, többféle rakéta, bomba kapható hozzá. Talán még a Meteor is integrálható rá. Az L-39-et inkább hagyjuk. Egyébként ez az egész "önálló pilótaképzés" egy zsákutca. 1 vagy talán később 2 század légierőnek teljesen felesleges az önálló pilótaképzés. Talán még a németeknek sincs önálló képzés, pedig az más nagyságrend.
Ha tényleg az a cél, hogy komoly légierőt tartsunk fenn + legyen normális saját képzés akkor egy F-35 századot kell beszerezni a meglévő Gripen századot pedig átnevezni kiképzőszázadnak. Így legalább 2 teljes értékű század lenne. A briteknél is kiképzésre használják a Gripent.
Nincs önálló pilotaképzési terv. Csak önállóbb. Emlékeim szerint már lekommunikálták, hogy az olasz pilotaképzéshez csatlakozunk a kanadai megszűnése után.
Mivel 2 Gripen század a terv, több pilóta kell. Azt, hogy kit küldünk ki az olaszokhoz jobban meg tudjuk valogatni egy kiképzőszázad esetén.

Illetve a több pilotának akár L39-en, nem a Gripen rovására, több és költségtakarékosabb repülési időt tudunk adni.
 
adhatunk el a braziloknak vehetünk a braziloktol.
amúgy elég jól kiterjedt hadiiparuk van. egy csomó olyan apróságot lehet tőlük venni ami nincs is a wikin persze abból is van választék ami ott is megtalálható... egész sok helyen lehet eggyütműködni. és amúgy kézi fegyvert is vettünk már tőlük régebben. az egy jó sztori egyébként.
Közeledünk a BRICS hez? Az ez első kettő meg a harmadik már haver.
 
2021. augusztus 13.

Közbeszerzési értesítőből...

Részvételi felhívás

21 db mikrobusz beszerzése (Toborzó)

Összesen 21 darab új , 9 személy (1 vezető + 8 utas) és csomagok szállítására is alkalmas mikrobusz beszerzése tervezett.

A felszereltségre, alapkövetelményekre, egyéb tartozékokra vonatkozó követelményeket a műszaki leírás tartalmazza.
A járművet, levizsgáztatva, forgalmi rendszámmal ellátva kell átadni.

Karosszéria: kombi, 3+1 ajtóval, melyből 2 db első ajtó - vezető és utasoldali -, 1 db jobb oldali tolóajtó és 1 db hátsó üvegezett, kétszárnyú csomagtérajtó
Motor: dízelüzemű, Motor maximális teljesítménye: Pmax > 100 kW, Környezetvédelmi besorolás: EURO-6
Üzemanyag-fogyasztás: átlagfogyasztás ≤ 8 l/100km, Hatótávolság: minimum 600 km (a jármű teljes terhelése mellett)
Hajtás: első- vagy hátsókerék
Nyomatékváltó: automata vagy mechanikus, minimum 6+1 fokozatú
Jármű hosszúsága: ≥ 5 900 mm + vonóhorog kinyúlása, de legfeljebb 6 300 mm
Jármű magassága: ≥ 2 100 mm
Tengelytáv: ≥ 3 500 mm
Szín: sötétzöld

A szállítható személyek tömegét egyéni felszereléseikkel együtt 110 kg/fő értékkel kell figyelembe venni.

Ajánlatok benyújtásának határideje: 2021.09.08.

Közbeszerzési értesítőből...

Tájékoztató az eljárás eredményéről

Adásvételi szerződés megkötése 21 darab mikrobusz beszerzése érdekében

A beérkezett ajánlatok száma: 1

A nyertes ajánlattevő neve: Eco-Tech Vision Kft

A beszerzés végleges összértéke (áfa nélkül): 415 275 000.00 HUF
 
Közbeszerzési értesítőből...

Tájékoztató az eljárás eredményéről

Adásvételi szerződés megkötése 21 darab mikrobusz beszerzése érdekében

A beérkezett ajánlatok száma: 1

A nyertes ajánlattevő neve: Eco-Tech Vision Kft

A beszerzés végleges összértéke (áfa nélkül): 415 275 000.00 HUF
Mi a fenének ennyi busz?! :eek: