Rheinmetall Lynx

Vannak itt erős homályok fejekben,darabszám és kapacitás terén többek között... az idézetek olvasása után,csak remélni tudom,hogy nem lesznek további kételyek,és tovább tudja gondolni mindenki.
Ezért idézem,egy az Országgyűlés Honvédelmi és rendészeti bizottságának ülésérőr készült jegyzőkönyv részletét,amit maga Palkovics mondott! A részleteket ki ragadtam,bizonyos szövegkörnyezetből,hogy értelmezni lehessen egyértelműen,azoknak,akik szövegértelmezési problémával küszködnek...
" A magyar hadsereg által rendelt 256 jármű,amelynek a lehívása ütemezetten történik."
" Tehát ez a gyár,amely épül,a tesztelőberendezéssel,egyéb mással,ez évente 100 ilyen
járművet tud gyártani, és tud bizonyos számú járművet egyébként majd a későbbiekben szervizelni, és ezek különböző típusok lehetnek. "
" Tegyük hozzá, hogy ez egy 13 ezer négyzetméteres,nagyméretű gyárat jelent. Ez a gyár alkalmas arra,hogy új
járműveket is gyártson,meg alkalmas arra,hogy a nagyjavításokat,illetve
nagy karbantartásokat elvégezze ilyen járműveken. Csak példaként,hogy mondjuk,a
Leopard harckocsik karbantartása itt szintén elvégezhető,tehát olyanra alakítottuk
részben a diverziókat,másrészt a terheléseket,hogy erre mindenképpen alkalmas legyen. "
Csak annyit szeretnék hozzáfűzni,hogy nagyon jól átgondolt a koncepció,ahogy eddig is tapasztaltuk. Nem kellene feleslegesen károgni...
 
1WVCvO.gif
 
  • Tetszik
Reactions: bel and Bálint
@SilvioD ezt olvasd el kérlek és értelmezed! Vagy tud valamit vagy nagyon nincsen képben az író!
https://totalcar.hu/magazin/hirek/2022/03/16/szlovakiaban-is-lesz-egy-lynx-gyar/Szlovákiában is készülnek majd Lynx harckocsik
Hát ez a srác eléggé félrement a cikkel. Az hiszi külön fut a német és a magyar RM ajánlat. A magyar gyár termelésének megkezdését is rosszul íirja. Nem 24, hanem 23. A többire meg már reagáltak mások.

Irtó felületes és félrevezető cikk.
 
Hát ez a srác eléggé félrement a cikkel. Az hiszi külön fut a német és a magyar RM ajánlat. A magyar gyár termelésének megkezdését is rosszul íirja. Nem 24, hanem 23. A többire meg már reagáltak mások.

Irtó felületes és félrevezető cikk.
A totalcar-on a háború első hetén közöltek egy cikket, hogy egyértelműen látszik: semmit nem érnek a páncélozott harcjárművek ("tankok") és tök hülye aki ebbe pénzt fektet - így a Honvédség is. Ennyire értenek hozzá...
 
RM képviselő-hat,lehetőség,és egyébb feltételes módban lévő kifejezések.
Mit fogunk mi gyártani a Lynxbe?Csavaralátétet,kábelkorbácsot,semmi komolyat.
Szóval,mint mondottam már az elején is,Zeg egy összeszerelő üzem.Némi lemezhajtogatás,hegesztés,ennyi a hozzáadott érték.Ezt bárhol,ahol a kedves vevő úgy kivánja,az összeszerelő üzemmel együtt jár.
Hogy miért kerül nálunk 3x annyiba egy összeszerelő üzem,mint a tótoknak,az meg a stadion része a dolognak.Pont ugyanazért,amiért a most épülő horvát-magyar autópálya magyar szakaszának km költsége 4x annyi mint a horvát szakaszé.....
Több, mint 400 magyarországi cég jelentkezett beszállítónak. A 2 napos beszállítói konferenciát ha jól emlékszem még meg is kellett hosszabbítani, hogy minden érdeklődővel tudjanak tárgyalni. Rengeteg hazai beszállító lesz, elég ha csak itt termelő német gépipari multikra (FAG, Continental, Bosch stb) gondolsz, de magyar cégek is be tudnak kapcsolódni. Pld a 4IG egészen biztosan partner lesz, mivel a RM részesedést vásárolt benne. A szlovák üzem sokkal kisebb befektetés, itt az összeszerelés és a későbbi szervíz, üzembentartás lesz, de azt kellene látni, hogy a RM-nak a következő évtizedben annyi megrendelése lesz, hogy mindkét (sőt a németországi üzemeknek is) üzemnek több, mint elég megrendelése lesz. A RM fő problémája nem az lesz, hogy hogyan adjon munkát az üzemeknek hanem az, hogy hogyan tartsa a szállítási határidőket. Az is furcsa, hogy itt mindenki biztosra veszi a Lynx sikerét Szlovákiában holott a szlovák sajtó szerint az őskövület CV90-nek áll a zászló. A RM mondhatjuk, hogy valóban átverte Magyarországot, de nem azért mert a szlovákoknál is üzemet épít hanem mert a szlovákok szlovákiai gyártását finanszírozza a magyar exporthitel. De ezt el lehet nézni a RM-nak, ettől többet tesz a magyar hadiiparért. Ráadásul a szlovákok kamatostul fogják visszafizetni.
Az autópályában igazad van.
 
  • Tetszik
Reactions: Bubu bocs and éber
Azt, hogy a magyar üzem heti egy darabos kapacitása nevetség értelmesebb fórumozó már korábban sem vitatta, ahogy azt sem, hogy az 1 nehéz DD ***ra sem elé.
 
Több, mint 400 magyarországi cég jelentkezett beszállítónak. A 2 napos beszállítói konferenciát ha jól emlékszem még meg is kellett hosszabbítani, hogy minden érdeklődővel tudjanak tárgyalni. Rengeteg hazai beszállító lesz, elég ha csak itt termelő német gépipari multikra (FAG, Continental, Bosch stb) gondolsz, de magyar cégek is be tudnak kapcsolódni. Pld a 4IG egészen biztosan partner lesz, mivel a RM részesedést vásárolt benne. A szlovák üzem sokkal kisebb befektetés, itt az összeszerelés és a későbbi szervíz, üzembentartás lesz, de azt kellene látni, hogy a RM-nak a következő évtizedben annyi megrendelése lesz, hogy mindkét (sőt a németországi üzemeknek is) üzemnek több, mint elég megrendelése lesz. A RM fő problémája nem az lesz, hogy hogyan adjon munkát az üzemeknek hanem az, hogy hogyan tartsa a szállítási határidőket. Az is furcsa, hogy itt mindenki biztosra veszi a Lynx sikerét Szlovákiában holott a szlovák sajtó szerint az őskövület CV90-nek áll a zászló. A RM mondhatjuk, hogy valóban átverte Magyarországot, de nem azért mert a szlovákoknál is üzemet épít hanem mert a szlovákok szlovákiai gyártását finanszírozza a magyar exporthitel. De ezt el lehet nézni a RM-nak, ettől többet tesz a magyar hadiiparért. Ráadásul a szlovákok kamatostul fogják visszafizetni.
Az autópályában igazad van.
Ha lesz (mert még valóban nem nyert,ez még csak az ajánlat) szlovák üzem,ugyanazt fogja tudni,mint a magyar.Összeszerelést és nagyjavitást.
Szlovákok értékre nézve tudnak jelentősebb beszállitást csinálni.Egyszerűen megvan hozzá a háttéripar.A miénk jórészt megszünt.
Vissza lehet lapozni.Végig jeleztem,hogy az RM bárhova telepit gyárat/összeszerelő üzemet,ha a kedves vevő úgy kivánja.És a helyi beszállitási lehetőségeket is bárhol a lehetőségek szerint belerakja az üzletbe.
Most ez egyértelműen látszik.Ennyi a történet.
 
  • Tetszik
Reactions: bel and ravenlord
Értelmesebb fórumozó tisztában van vele, hogy napjainkban mennyi egy modern hadiipari gyár kibocsájtó kapacitása... :)
Ahhoz képest itt elég elterjedt nézet (volt), hogy majd a szlovák (sőt a cseh) gépeket is Zalában fogják legyártani. Határidőre, a magyar darabszám mellett... Hát persze.
 
Ha lesz (mert még valóban nem nyert,ez még csak az ajánlat) szlovák üzem,ugyanazt fogja tudni,mint a magyar.Összeszerelést és nagyjavitást.
Szlovákok értékre nézve tudnak jelentősebb beszállitást csinálni.Egyszerűen megvan hozzá a háttéripar.A miénk jórészt megszünt.
Vissza lehet lapozni.Végig jeleztem,hogy az RM bárhova telepit gyárat/összeszerelő üzemet,ha a kedves vevő úgy kivánja.És a helyi beszállitási lehetőségeket is bárhol a lehetőségek szerint belerakja az üzletbe.
Most ez egyértelműen látszik.Ennyi a történet.
Qrváta nem ez látszik, csak becsukod a szemed, mert így egyszerűbb az élet.
 
  • Tetszik
Reactions: kaktusz
Ahhoz képest itt elég elterjedt nézet (volt), hogy majd a szlovák (sőt a cseh) gépeket is Zalában fogják legyártani. Határidőre, a magyar darabszám mellett... Hát persze.
Teljesen téves nézet volt. A reális opció ez volt. Kezdő szett innen, ipari együttműködés, hosszú távú, kiszámitahatő alkatrészexport, biztis profit. De nem is volt zsákbamacska, tavaly óta lenyilatkozták.
 
Ahhoz képest itt elég elterjedt nézet (volt), hogy majd a szlovák (sőt a cseh) gépeket is Zalában fogják legyártani. Határidőre, a magyar darabszám mellett... Hát persze.
Számoljál már utána!
A magyar Lynxeket 2029-ig kell leszállítani. Idén elkezd termelni a gyár, de legkésőbb jövő év végére teljes kapacitással fog menni a gyár.
Ha csak az 50db/év kapacitással veszed, akkor is bőven 300 feletti jármű legyártása lehetséges addig.
Ehhez képest, ezt még a Palkovics által említett emelt mennyiség sem éri ezt el. Viszont Palkovics már 100 gép/év kapacitásról beszélt.
A németeknél biztos nem fognak ilyet gyártani. A RM alig fogja győzni a BW különböző megrendeléseinek kielégítését. Leo upgrade, Fuchs upgrade, PUMA 2. batch....
A szlovák ajánlatban az első járműveket nem Szlovákiában fogják legyártani. A RM Hungary tette az ajánlatot a szlovákoknak.

Szerinted, ha Irakot behúzzák, akkor ott mennyit és ki fog gyártani? Irak nem 30db-ot fog venni....
Össze tudod rakni, vagy eltáncoljam?
 
  • Tetszik
Reactions: kaktusz and SilvioD
Számoljál már utána!
A magyar Lynxeket 2029-ig kell leszállítani. Idén elkezd termelni a gyár, de legkésőbb jövő év végére teljes kapacitással fog menni a gyár.
Ha csak az 50db/év kapacitással veszed, akkor is bőven 300 feletti jármű legyártása lehetséges addig.
Ehhez képest, ezt még a Palkovics által említett emelt mennyiség sem éri ezt el. Viszont Palkovics már 100 gép/év kapacitásról beszélt.
A németeknél biztos nem fognak ilyet gyártani. A RM alig fogja győzni a BW különböző megrendeléseinek kielégítését. Leo upgrade, Fuchs upgrade, PUMA 2. batch....
A szlovák ajánlatban az első járműveket nem Szlovákiában fogják legyártani. A RM Hungary tette az ajánlatot a szlovákoknak.

Szerinted, ha Irakot behúzzák, akkor ott mennyit és ki fog gyártani? Irak nem 30db-ot fog venni....
Össze tudod rakni, vagy eltáncoljam?
Csak szólok,hogy Irak a T72-t gyártotta,szóval nagyon is lehetséges,hogy ott is összeszerelő üzemmel együt kapják,ha megrendelik.
 
OFF

Én szeretném szépen megkérni minden fórum lakót, hogy legalább a minimális tiszteletet adjuk meg! Mármint egymásnak is és a fórum témájának is!
Megint feljöttetek, nem hoztatok semmi új hírt, de ha már itt vagytok, itt kell hagynotok valamit. Senkit nem érdekel, hogy ki és pontosan milyen számokat szeretne látni éves termelésnek. Az sem, hogy ugyan azt az érzelem ittas szöveget gépelitek le napjában többször.
Én tegnap leírtam a véleményemet erről, ma már nem fogom ismét.

ON
 
Csak szólok,hogy Irak a T72-t gyártotta,szóval nagyon is lehetséges,hogy ott is összeszerelő üzemmel együt kapják,ha megrendelik.
Nem gyártott, hanem összeszerelt előre gyártott kitekből, alkatrészekből.

Nem valószínű, hogy képesek lennének erre ma már, vagy olyan mennyiségben rendelnének, aminél nem éri meg a hazai összeszerelés megszervezése. Plusz nincs meg a politikai akarat/hakni, ami az Asad Babil mögött állt.
 
Nem gyártott, hanem összeszerelt előre gyártott kitekből, alkatrészekből.

Nem valószínű, hogy képesek lennének erre ma már, vagy olyan mennyiségben rendelnének, aminél nem éri meg a hazai összeszerelés megszervezése. Plusz nincs meg a politikai akarat/hakni, ami az Asad Babil mögött állt.
Összeszerelni most is tudhatnak.
De ha nem helyi végszerelés lesz,akkor ESETLEG lehet Zeg-i végszerelés is a számukra.De nem biztos,csak lehetőség.Simán bedobhatják marketingkapcsolásként akár a szlovákoknak,kenguruknak,akárkinek is a dolgot.
 
Összeszerelni most is tudhatnak.
De ha nem helyi végszerelés lesz,akkor ESETLEG lehet Zeg-i végszerelés is a számukra.De nem biztos,csak lehetőség.Simán bedobhatják marketingkapcsolásként akár a szlovákoknak,kenguruknak,akárkinek is a dolgot.

Persze, tudhatnak... csak az nem mindegy, hogy mennyi idő és pénz kell ennek a hátterének megteremtéséhez, megszervezéséhez.
Mert jelenleg kb a kézifegyver gyártás szintjén állnak és nincs náluk kiterjedt gépipar, vagy éppen autóipar, ahonnan munkaerőt szívhatnának el, mint nálunk pl.