A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

A látottak alapján olyan állapotú és korú harcjárműveket vetnek be többségében amikkel nem kockáztatnak egy átkelést. Másrészt meg ahogy ahogy korábbi vitákban is feljött a folyami átkelés még normál állapot mellett sem úgy megy hogy egyszerűen belerongyolsz a vízbe. Ellenőrizni kell a jármű alkalmasságát, felkészülni rá, illetve felderíteni a partszakaszt, átkelésre alkalmas helyet keresni mert ez se olyan hogy bárhol jó. Ha ennek az idejét összeadod az bizony nem lesz sokkal kevesebb mintha a műszakiak leraknának egy hidat a teherautóról. A kétéltűség előnye inkább az hogy nincsenek kitéve a műszakiak az ellenség tüzének, mert nyilván egy készülő pontonhíd zsíros célpont lehet. Úgy látszik akkor ezzel annyira nem számoltak, vagy akár nem is kell számolniuk.

De hangsúlyozom nem vagyok benne annyira mélyen a témában, nem tudom pontosan hányszor kellett megoldaniuk az átkelést önerőből, akár azért mert megsemmisült a híd vagy mert direkt máshol akartak volna folyókon csatornákon átkelni illetve hogy volt-e olyan szitu amikor előnyösebb lett volna kihasználni a kétéltűséget.

A magam részéről (esetleg a felderítőket kivéve) én a harcjárművek páncélvédelmét sokkal fontosabbnak tartom mint az úszóképességet. De a már eldőlt beszerzések szerint az MH is, a termékpalettát elnézve meg a gyártók többsége is.

Túl van itt értékelve az úszóképesség. A Kárpát-medencében nagyon sűrű az úthálózat és bőven van híd a folyónon. Nehezen elképzelhető, hogy a lehetséges ellenfél az összes hidat megsemmisíti. Kisebb patakokon, folyókon a Leopard (nyilván a Lynx is) menetből átkel, Dunán, Tiszán pedig pontonhíd ha egyetlen híd sem maradna. Fontosabb a páncélvédettség.

A németeknek van önjáró pontonjuk.
Nem volna rossz abból is bevásárolni.
 
  • Tetszik
Reactions: Masztiff
A pontonhíd teherbírása 60 t.
A Leo2A7+ 68 t.
A hídelemeket uszályknt használva át lehet kompolni őket egyenként, de az sok időbe kerül

A Lynx még simán átmegy rajta. (És az is nagy könnyebbség, ha már azoknak lehet csinálni egy olcsóbb, de tökéletesen használható átkelőt, hogy gyorsabban átérjen mindenki. A nagyobb terhelhetőség a Leopárdoknak kell "csak".)

De azon filóztam, hogy ha két hidat tolunk össze egymáshoz, mármint nem hosszába, hanem "két sávosra" megcsinálnánk... Fent marad-e a víz felett, ha a hk egyik oldali lánctalpát az egyikre nehezítjük, a másik oldalit a másikra? (Néhány kritika a faszságaimra, valószínűleg nem, mert nem tudna pont középen menni mind a két pontomon és így befordulna az "egy nyomtávos" terhelésnél. A másik kérdésem, hogy ki lehet-e balanszírozni azzal, ha előtte menne két Lynx egymás mellett -vagyis ellent tartana a súlyával, hogy ne boruljon bele- és mögötte is két Lynx és csak utána következne megint egy Leo és megint 2 Lynx?)

Ne nézzetek rám! Én nem fogom kipróbálni. Veszélyesnek tűnik. Max egy sekélyebb vízen lehetne kísérletezni vele, ahol nem süllyednek el, ha mégis instabil az elképzelés. De valószínűbb, hogy M3-as kell a biztonságos átkeléshez.
 
  • Tetszik
Reactions: cirqle
A miniszterelnök 13/2022. (III. 30.) ME határozata a helyettes államtitkár felmentéséről

"A kormányzati igazgatásról szóló 2018. évi CXXV. törvény 228. § (2) bekezdés b) pontja alapján – a honvédelmi miniszter javaslatára –
Németh Gergelyt, a Honvédelmi Minisztérium helyettes államtitkárát e tisztségéből – más fontos megbízatására tekintettel –
2022. március 31-ei hatállyal felmentem."
A védelempolitika területén, de már NATO-beosztásban folytatja munkáját dr. Németh Gergely, a Honvédelmi Minisztérium védelempolitikáért felelős helyettes államtitkára...
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
"Az MH 25. Klapka György Lövészdandárnál tett látogatást Benkő Tibor honvédelmi miniszter, ahol tájékoztatást kapott a tatai laktanya infrastrukturális fejlesztésének állapotáról. A tárcavezető látogatása során megtekintette a katonai objektum több létesítményét, a felújítás alatt álló épületeket, valamint a munkafolyamatokat."
 
Igen, az M3-as. A koreaiak 2023-tól kezdik licencgyártani, szóval akár onnan is rendelhetnénk - ha németek már nem gyártják.
Ez akár még használtan is jöhet egy nagy javítás után....
Az Fnss a Nurol-Bae vegyesvállalata, nem kell koreáig menni, ha ilyesmit akarunk, csak ameglévő kegyüttműködést kell bővíteni:

https://www.fnss.com.tr/en/products/otter-rapid-deployable-amphibious-wet-gap-crossing-system

1634803236_samur-syhk-32.jpg

1634803299_samur-syhk-119.jpg