[HUN] Aero Vodochody / HSC Aerojet Zrt (Hu, 80%) + Omnipol (Cz, 20%)

Eleg ironikus, hogy veszunk valamit, mert meg kell venni, azutan lehet utolag gondolkozni, hogy ezt akkor mire is lehetne hasznalni… :)
Tehát még mindig nem érted. Nem a magyar befektetők miatt veszünk NG-t, hanem azért vették meg Orbán emberei a gyárat, mert venni akartunk NG-t, beszállni a katonai repülőiparba. Így nem Csehország fölözi le a hasznot, hanem megosztva és számtalan új lehetőség nyílik.
 
Tehát még mindig nem érted. Nem a magyar befektetők miatt veszünk NG-t, hanem azért vették meg Orbán emberei a gyárat, mert venni akartunk NG-t, beszállni a katonai repülőiparba. Így nem Csehország fölözi le a hasznot, hanem megosztva és számtalan új lehetőség nyílik.
.
.
Szamtalan uj lehetöseg?? :) :) Az L-39NG-vel?? Sorold mar ezeket, eleg csak az elsö 10 a szamtalanbol..... :)
 
Szerintetek mit jelenthet a 4 db "felderítő" változat, amik k+f programban fognak részt venni?
Mit lehet még kutatni ezzel a géppel?

És miért érdekelné az Embraert és a Sab-ot ez a gép, ha egyáltalán ez igaz?

Az első gondolatom egy unmanned sugárhajtású drón volt. De ez nagyon fantasy, teljesen új gépet jelentene.
 
.
.
Szamtalan uj lehetöseg?? :) :) Az L-39NG-vel?? Sorold mar ezeket, eleg csak az elsö 10 a szamtalanbol..... :)
Bent vagy egy gyárban, a tervezéstől ,a kivitelezésig.
Világűrhöz sincs sok közünk, mégis rottyon vannak a programok (ezek is) Magyar fizikusokkal, matematikusokkal. Csak másnak hajtanak hasznot.
( Guyan-on 20 éve tucatnyi Magyar család volt. Sőtt, Magyarországról történt beszállítás is az űrközpontba. Azért mert nem hallunk róla, nem biztos hogy nem létezik.)
 
.
.
Ez alapvetöen igaz, csak ennek az Aeronak a hadiipari potencialja erösen kerdeses. Pl, hogy lemezek hajlitgatasan kivul sajat maguk mit tudnak a termekhez hozzaadni? Van-e sajat tenyleges elektronikai, software fejlesztö kapacitasuk? Egyaltalan van-e olyan mernökgardajuk ami tudna uj tipust fejleszteni?
.
Nekem ezzel az Aeroval az a fö bajom, hogy ezek az elmult 20 evben nem igazan fejlesztettek semmi lathatot, eladasuk se volt. Most gyorsan összecsaptak ezt az NG nevu rancfelvarrast, ami inkabb visszafejlödes az Alcahoz kepest is, szerintem mar csak azert, hogy a gyar eladasakor el lehessen mondani, hogy van aktualis projectjuk, es ezzel növeljek az ertekuket. A visszafejlödes meg azert, mert itt mar nem volt komoly hadiipari partneruk.
.
Viszont egyaltalan nem hiszek abban, hogy ez a tarsasag XXI. szazadi kihivasoknak megfelelö uj gepet tudna fejleszteni, jelenleg egy a 60-as evekben tervezett tipusrol probalnak ujabb bört lehuzni, feltehetöen az utolsot, ugy, hogy a gep kialakitasan az elmult 60 evben nem nagyon sikerult valtoztatni, miközben az összes konkurrens uj, de minimum evtizedekkel frissebb tipussal van jelen, es anyagilag is joval erösebb cegek, es akkor az USA meg nem is kezdte el nyomni a T-7-et a piacra.
Kulön kockazat, hogy az összes berendezes a gepbe kulönfele kulföldi, gyakran az L-39 eladasban ellenerdekelt orszagokbol jön, ettöl a termek meginkabb piackeptelen lesz, szoval nagyjabol erös meglepetes lenne, ha rajtunk kivul mas is tenyleg venne NG-t, tul a targyalgatasokon kulönfele felkomolytalan afrikai uzletekröl.
(a szlovakok se fognak NG-t venni, a finnek se vettek Gripent pedig a sved nagyon szerette volna, szoval csak a szomszedsag nem garancia az uzletre)
"Viszont egyaltalan nem hiszek abban, hogy ez a tarsasag XXI. szazadi kihivasoknak megfelelö uj gepet tudna fejleszteni"

Ma már senki sehol nem képes önállóan ilyen összetett eszközt (repülőgép, tank stb) újonnan fejleszteni, gyártani, nincs is értelme önálló terméket erőltetni. Nemhogy egy ilyen kis cég, de még az egyes EU tagállamok sem képesek erre önállóan. Nagyon arra megy a világ, hogy egy adott kategóriában hamarosan 1 típus lesz rendszeresítve mindenhol (nyugaton), és azt fogják nemzetközi kooperációban fejleszteni, gyártani, sőt még az üzemeltetéséhez sem lesz elég erőforrása önállóan 1-1 kisebb tagállamnak. (Ez meg is kérdőjelezi a "tagállami szuverenitás" nevű mítosz továbbélését).
 
  • Tetszik
Reactions: Nagy Csaba
Ma már senki sehol nem képes önállóan ilyen összetett eszközt (repülőgép, tank stb) újonnan fejleszteni, gyártani, nincs is értelme önálló terméket erőltetni.
.
Ne gyartson önalloan nyilvan mindent, de legalabb lenne olyan beszallitoi halozata, amik orszagai mind abban erdekeltek, hogy a gep eladhato legyen. Igy viszont erös ellenerdekeltseg lesz minden komolyabb uzlet eseten, pl az amerikai hajtomu miatt. Az L-39-nek ettöl eleve marad a lepattano, pargepes megrendelesekert kaparni komolytalan afrikai "megrendelöknel". A felujitasi piac se tart a vilag vegeig, a regi tömeggyartas idöszakabol meg megmaradt L-39-ek mar minimum 30 evesek, lassan mindenhol eltunnek, nem erre lehet jövöt epiteni.
 
.
Igy viszont erös ellenerdekeltseg lesz minden komolyabb uzlet eseten, pl az amerikai hajtomu miatt.
.
.
Ezert ötleteltem itt honapokkal korabban, hogy az Aeronak a franciakkal, pl a Thales-szel kellene összeallni, es ugy gatyaba razni az L-39-et. A franciaknak jelenleg nincs kikepzögep erdekeltseguk, viszont a Rafale jol fogy, es ahhoz igazitott elektronikaval, a Rafale farvizen, francia tamogatassal hatha több eselye lenne az Aeronak. (A mostani nulla köruli eselynel biztos több lenne)
 
.
Ne gyartson önalloan nyilvan mindent, de legalabb lenne olyan beszallitoi halozata, amik orszagai mind abban erdekeltek, hogy a gep eladhato legyen. Igy viszont erös ellenerdekeltseg lesz minden komolyabb uzlet eseten, pl az amerikai hajtomu miatt. Az L-39-nek ettöl eleve marad a lepattano, pargepes megrendelesekert kaparni komolytalan afrikai "megrendelöknel". A felujitasi piac se tart a vilag vegeig, a regi tömeggyartas idöszakabol meg megmaradt L-39-ek mar minimum 30 evesek, lassan mindenhol eltunnek, nem erre lehet jövöt epiteni.
Szerintem egyáltalán nem kellene teljes gépet gyártaniuk, ezeket a típusokat meg kell szüntetni, előbb-utóbb úgyis végük lesz. Hanem komolyabb részegységeket gyártani és fejleszteni az Airbusnak, Leonardónak, beszállítóként.
 
Majd melléteszel akár 3 olyan hazai légiipari céget amelyik ezek presztizsének csak a felét fel tudják mutatni!
.
.
Nulla nemzetközi presztizsu katonai legiipari cegeink vannak, de ha az Aero ketszer olyan erös is, a 2 x 0 is 0, nem kellett volna megvenni. A sajat repulögepgyartas a nalunk joval nagyobb orszagoknak is tul nagy falat.
De ismetlem, ez az Aero dolog csak a megszerezhetö penzröl szol, itt nem a termek vagy annak jövöje a lenyeg.
 
.
.
Nulla nemzetközi presztizsu katonai legiipari cegeink vannak, de ha az Aero ketszer olyan erös is, a 2 x 0 is 0, nem kellett volna megvenni. A sajat repulögepgyartas a nalunk joval nagyobb orszagoknak is tul nagy falat.
De ismetlem, ez az Aero dolog csak a megszerezhetö penzröl szol, itt nem a termek vagy annak jövöje a lenyeg.
Ezek szerint, még mindig nem vetted a fáradtságot, hogy utánanézz a cégnek.... o_O
:confused:
 
Ezek szerint, még mindig nem vetted a fáradtságot, hogy utánanézz a cégnek.... o_O
:confused:
.
.
Pöcshuszar, minek nezzek utanna? Annak a sok eladott harci repulögepnek, amit az elmult 30 evben gyartottak exportra, es ami nekunk is most objektiv referencia volt az L-39NG vasarlaskor? Nem gyözöm szamolni öket....
 
Ezek szerint, még mindig nem vetted a fáradtságot, hogy utánanézz a cégnek.... o_O
:confused:
Ez egy replőipari bérgyártó és karbantartó cég akinek van pár korszerűsített 60as évekbeli tecnikával készült oktatógépük? Pont olyan, amilyeneket most nagy tömegben cserélnek le a világ boldogabbik részén?
 
.
.
Szamtalan uj lehetöseg?? :) :) Az L-39NG-vel?? Sorold mar ezeket, eleg csak az elsö 10 a szamtalanbol..... :)
Azért elég jól veszik a típust ahhoz képest hogy egy-két prototípus van csak belőle.

22px-Flag_of_the_Czech_Republic.svg.png
Csehország - 6 repülőgép megrendelve

22px-Flag_of_Ghana.svg.png
Ghána - 6 repülőgép megrendelve

22px-Civil_Ensign_of_Hungary.svg.png
Magyarország - 12 repülőgép megrendelve

22px-Flag_of_Senegal.svg.png
Szenegál - 4 repülőgép megrendelve

22px-Flag_of_Vietnam.svg.png
Vietnám - 12 repülőgép megrendelve

Fejlődő országokba lehet piaca, mert sok helyen ismerik az elődjét és harmadába kerül mint más ilyen kategóriájú repülőgép
 
Azért elég jól veszik a típust ahhoz képest hogy egy-két prototípus van csak belőle.

22px-Flag_of_the_Czech_Republic.svg.png
Csehország - 6 repülőgép megrendelve

22px-Flag_of_Ghana.svg.png
Ghána - 6 repülőgép megrendelve

22px-Civil_Ensign_of_Hungary.svg.png
Magyarország - 12 repülőgép megrendelve

22px-Flag_of_Senegal.svg.png
Szenegál - 4 repülőgép megrendelve

22px-Flag_of_Vietnam.svg.png
Vietnám - 12 repülőgép megrendelve

Fejlődő országokba lehet piaca, mert sok helyen ismerik az elődjét és harmadába kerül mint más ilyen kategóriájú repülőgép
.
.
Csehorszag gyarto, sajat ipar tamogatasa. Korabban ugyanilyen okbol, katonailag valojaban feleslegesen rendeltek 72 db Alcat is, ezek döntöen lekonzervalva egy raktarban allnak nullkilometeresen.
Ghana: fene tudja: https://www.timesaerospace.aero/news/training/ghanas-l-39ng-procurement-in-doubt
Magyarorszag: sima NER korrupcio
Szenegal: fene tudja: https://www.blogbeforeflight.net/2021/04/l39ng-agreement-senegal-pending.html
Vietnam: fene tudja ez is, pont most vettek Jak-130-ast, szoval ez a sztori is eleg billegö. Az elmult evben semmi hir nem jött a febr-marc bejelentes ota, szoval hiszem,ha a gepatadasokrol keszult kepeket latom.
 
Azért elég jól veszik a típust ahhoz képest hogy egy-két prototípus van csak belőle.

22px-Flag_of_the_Czech_Republic.svg.png
Csehország - 6 repülőgép megrendelve

22px-Flag_of_Ghana.svg.png
Ghána - 6 repülőgép megrendelve

22px-Civil_Ensign_of_Hungary.svg.png
Magyarország - 12 repülőgép megrendelve

22px-Flag_of_Senegal.svg.png
Szenegál - 4 repülőgép megrendelve

22px-Flag_of_Vietnam.svg.png
Vietnám - 12 repülőgép megrendelve

Fejlődő országokba lehet piaca, mert sok helyen ismerik az elődjét és harmadába kerül mint más ilyen kategóriájú repülőgép
Ennek a listának szerintem nézz jobban utána, mielőtt beírod a magyar Wikire...
Olvasd végig ezt és a nemzetközi L-39 topikot. Folyamatosan linkeltük cseh forrásból a legfrissebb híreket. A csehek év elején még venni sem akartak, csak bérelni, és nem a cseh légierő, hanem a pardubicei pilótaképző központ, ahol az NFTE bázis is lesz.
 
Ennek a listának szerintem nézz jobban utána, mielőtt beírod a magyar Wikire...
Olvasd végig ezt és a nemzetközi L-39 topikot. Folyamatosan linkeltük cseh forrásból a legfrissebb híreket. A csehek év elején még venni sem akartak, csak bérelni, és nem a cseh légierő, hanem a pardubicei pilótaképző központ, ahol az NFTE bázis is lesz.
Ez a lista az angol wiki-ről van, de majd megnézek más forrást is. Tegnap így "gyorsban" ennyire futotta, de majd még szerkesztgetem ezt a cikket. ;)
 
  • Tetszik
Reactions: Terminator