Magyar nap a cseh ujsagban.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Légteret meg a jósiten biztosít hozzá (vagy elfoglaljuk kárpátaljára Vova segítaségével. A modern harckiképzéshez nagysebességű és alacsony repüléshez is alkalmas légterek szükséges, meg talán akkora is, hogy az éleslövészeteket is lehessen tartani.. Nos vannak olyan földrajzi tényezők ami miatt a fentiek egy pillanat alatt anulállódnak. Nem véletlenül még a németek, hollnadok, belgák se tartanak sugárhajtású kiképzőket. Ahol kéne repültetni, azok nagyobb tengerparti országok , kis sürüséggel lakott és nagyobb teületű országok (svéd, kanada) stb.elsősorban, ahol van légtér.Mert kispályában gondolkodsz.
Persze boldogan meglennénk kiképzőgép nélkül. Hízlalhatnánk más országok zsebét küldhetnénk oda a pilótáinkat. 80 mrd HUFnál többé nem fáj ez a 8 kiképzőgép. A közvetlen előnyeiről már irtam. Most koncentráljunk csak a pilitaképzésre, a többi csillagháborús Tempest tervet hagyjuk.
Először is belenyúltunk a tutiba. Covid alatt nyomott áron megvettük az AV-t, igy a tervezett 51%-os részesedés az üzlet végére 80%-ra kúszott fel. Most az ukrán háború tükrében csöppet felment az AV értéke....
De azóta az is kiderült, hogy a kanadai NATO pilotaképzést a cseh (AV) - olasz képzés váltja. Itt már csörög ujra a kassza.
Vettünk első körbe 8+4 gépet. Mi van ha itt nem állunk meg?? És további L39et és akár Tucanot veszünk és felhúzunk Szolnokra egy bővített Dongó I-II századot és kihelyezett telephelyeként működünk a cseh NATO pilotaképzésnek.
Sőt vmiért a nigériai védelmi illetékesek azt erőltették, hogy Magyarországra jönnének a pilótaképzésre. A Szaharától délre komolyabb vadászgépet senki nem üzemeltet. Dél Afrika a rossz példa, még ott sem ment. Tucano /L-39 a max, amit tudnak vállalni. A hazai pilotaképzésük első lépcsőjéhez ott a Magnus. Már Nigéria és Kenya is elindult ezen az úton. A második és egyben nekik utolsó lépcső megugrásához itt lesz Szolnok. (L-39 / ST) Sőt a gépeket is lepörgetjük nekik. A haszonból meg nullába hozzuk a további Gripenek lízingjét.
Ha magát csak az L39et nézzük lazán meglennénk nélküle. Ha kicsit tágabb perspektívában, elengedett fantáziával, akkor nagyon jó befektetés az országnak!!
12 először is.Annyi repülőmérnökünk, meg kiképzőnk, hogy az a kettő járja az egyetemeket körbe oktatni. Nincs már repülőműszaki mérnök képzés, csak repülőgép üzemletetői, meg repülőgép-vezetői. (egyik sem ér annyit mint a repülőmérnök. ). Azt is a 0-ról kell kezdeni. Nos ezekhez vettél előre meg a nagyivű tervekhez 14 használhatalan gépet, a második Gripen század helyett. Mert annak a forrása is ide csöpögött.
A csehek ezt hogyan oldják meg?? Nekik nemhogy tengerpart, de magyar tenger sincs.Légteret meg a jósiten biztosít hozzá (vagy elfoglaljuk kárpátaljára Vova segítaségével. A modern harckiképzéshez nagysebességű és alacsony repüléshez is alkalmas légterek szükséges, meg talán akkora is, hogy az éleslövészeteket is lehessen tartani.. Nos vannak olyan földrajzi tényezők ami miatt a fentiek egy pillanat alatt anulállódnak. Nem véletlenül még a németek, hollnadok, belgák se tartanak sugárhajtású kiképzőket. Ahol kéne repültetni, azok nagyobb tengerparti országok , kis sürüséggel lakott és nagyobb teületű országok (svéd, kanada) stb.elsősorban, ahol van légtér.
Mi köze van a mérnökképzésnek ahhoz, hogy pilótaképzésre vettük meg, ha jól értem a gépeket?Annyi repülőmérnökünk, meg kiképzőnk, hogy az a kettő járja az egyetemeket körbe oktatni. Nincs már repülőműszaki mérnök képzés, csak repülőgép üzemletetői, meg repülőgép-vezetői. (egyik sem ér annyit mint a repülőmérnök. ). Azt is a 0-ról kell kezdeni. Nos ezekhez vettél előre meg a nagyivű tervekhez 14 használhatalan gépet, a második Gripen század helyett. Mert annak a forrása is ide csöpögött.
Ez OK, meg is vette a magyar befektető az AV java részét. Bele tette a pénzt, a beugrót. De miért kell ehhez a Légierőre lőcsölni egy szükségtelen beszerzést?Akármennyire fáj, ehhez a beugró az AV volt. Innentől szélesre nyílnak a kapuk az Embraer, Saab, de akár az Airbus felé is
WUT?12 először is.
És nem a további Gripenek helyett, hanem azok mellé, de inkább alá.
Az hogy katonai repülőioar itthon nullán van, nem jelenti, hogy így is marad. Airbus Helikopter Gyula, Reheinmettal Lynx Zala.
Akármennyire fáj, ehhez a beugró az AV volt. Innentől szélesre nyílnak a kapuk az Embraer, Saab, de akár az Airbus felé is
Ez így nem logikus. Ha be akartunk szállni a repülőgép-iparba, ahhoz a gyárat kellett megvenni. Ami meg is történt. Ha az NG-t akartuk megvenni (minek?), akkor irgalmatlan mennyiséget kellett volna venni ahhoz, hogy a gyárvásárlásra fordított összeg visszajöjjön, és "hasznot fölözzünk " le róla.Nem a magyar befektetők miatt veszünk NG-t, hanem azért vették meg Orbán emberei a gyárat, mert venni akartunk NG-t, beszállni a katonai repülőiparba. Így nem Csehország fölözi le a hasznot, hanem megosztva és számtalan új lehetőség nyílik.
Twitteren van többlet infó az AV-től. Jelenleg 30 L39-NG-re van aláírt szerződés.
Jaja!Légteret meg a jósiten biztosít hozzá (vagy elfoglaljuk kárpátaljára Vova segítaségével. A modern harckiképzéshez nagysebességű és alacsony repüléshez is alkalmas légterek szükséges, meg talán akkora is, hogy az éleslövészeteket is lehessen tartani.. Nos vannak olyan földrajzi tényezők ami miatt a fentiek egy pillanat alatt anulállódnak. Nem véletlenül még a németek, hollnadok, belgák se tartanak sugárhajtású kiképzőket. Ahol kéne repültetni, azok nagyobb tengerparti országok , kis sürüséggel lakott és nagyobb teületű országok (svéd, kanada) stb.elsősorban, ahol van légtér.
Eddig is így vásároltunk, nem tűnt fel hogy nincs semmink.Eleg ironikus, hogy veszunk valamit, mert meg kell venni, azutan lehet utolag gondolkozni, hogy ezt akkor mire is lehetne hasznalni…
Igen. Ausztria légirendészetre használja repülőgépeit. Gyakorlatilag semmire. Ezt gyakorolják ennyi. Svájc éleslövészet és légirendészet ennyi. Csehország - ott van egy repülőgépgyár aminek termékeit meg kell venniük, mert minden gyártó nemzete általában rendszeresíti a termékeit. Ettől még a fene tudja, hogy a cseh pilóták kiképzése milyen, és mennyit ér.Csehország a múlt évszázad óta fegyverkezi majd megadja magát, németeknek, oroszoknak, Varsói Szerződésnek. Legalább nem puszul a gazdaság, és kicsi az emberáldozat (max lidice..).. A csehek viszont transzparenciában felülmúlnak minket (a svájciak még ++++). Ugyanakkor a cseh Gripenek is légirendészeti gépek voltak, egészen 1 évvel ezelőttig. Az ALCA volt a csapásmérő. Ja Ők meg jártak TLP-re, A gripenek a Balti Misszió mellett repülnek az Izlandi misszióba is.. Ennek ellenére, valószínűleg nem sírnának a cseh hajózók ha mondjuk Kanadában kapták volna a kiképzést. Van egy kurvára érvényes mondás. Ami kiképzés minőségi az drága. Ez illik Kanadára, a briteknél a birodalmi repülőiskolára. A TLP-kre, vagy éppen az USA-ra. Helikopteres kiképzés meg ami meg nálunk is lesz néha (mert a merevszárnyú helyett arra meg nagyon is megfelelő hely hazánk - HTIC, Fire Blade és hasonlók).Jaja!
Úgy mint Ausztria, Svájc, Csehország ....
Annak idején a Néphadsereg Albatroszai és Delfinjei is kizárólag gurulva közlekedtek - kizárólag a mellékutakon, lakott területen kívül.
Nem ezeket kapta Irak?Korabban ugyanilyen okbol, katonailag valojaban feleslegesen rendeltek 72 db Alcat is, ezek döntöen lekonzervalva egy raktarban allnak nullkilometeresen.
Jó, de kanadai képzés nem lesz. A helyet cseh-olasz NATO képzés veszi át. De biztos xar a cseh képzés....Igen. Ausztria légirendészetre használja repülőgépeit. Gyakorlatilag semmire. Ezt gyakorolják ennyi. Svájc éleslövészet és légirendészet ennyi. Csehország - ott van egy repülőgépgyár aminek termékeit meg kell venniük, mert minden gyártó nemzete általában rendszeresíti a termékeit. Ettől még a fene tudja, hogy a cseh pilóták kiképzése milyen, és mennyit ér.Csehország a múlt évszázad óta fegyverkezi majd megadja magát, németeknek, oroszoknak, Varsói Szerződésnek. Legalább nem puszul a gazdaság, és kicsi az emberáldozat (max lidice..).. A csehek viszont transzparenciában felülmúlnak minket (a svájciak még ++++). Ugyanakkor a cseh Gripenek is légirendészeti gépek voltak, egészen 1 évvel ezelőttig. Az ALCA volt a csapásmérő. Ja Ők meg jártak TLP-re, A gripenek a Balti Misszió mellett repülnek az Izlandi misszióba is.. Ennek ellenére, valószínűleg nem sírnának a cseh hajózók ha mondjuk Kanadában kapták volna a kiképzést. Van egy kurvára érvényes mondás. Ami kiképzés minőségi az drága. Ez illik Kanadára, a briteknél a birodalmi repülőiskolára. A TLP-kre, vagy éppen az USA-ra. Helikopteres kiképzés meg ami meg nálunk is lesz néha (mert a merevszárnyú helyett arra meg nagyon is megfelelő hely hazánk - HTIC, Fire Blade és hasonlók).
Én is. És én sem támogattam - főleg a haderőfejlesztés első harmadában - a hazai "pilótaképzés"-be ezeknek a gépeknek a beszerzését (úgy egyáltalában nem tartom kivitelezhetőnek a kanadai képzés hazai kiváltását, de ezt már tucatszor leírtam),Aztán vannak, akik szintén támogaatják a haderő fejlesztést, és még a gyártást is, de minden hurráoptimista dolgot, azért a helyén kezelnek, országunk geopolitikai, földrajzi méretének, helyzetének és GDP-nek megfelelően, és látják, hogy egyrészt nem mind arany ami fénylik másrészt objetívan viszonyulnak ezekhez a beszerzésekhez.
Nos úgy gondolom, hogy utóbbiakhoz tartozom.
Igen. Ausztria légirendészetre használja repülőgépeit. Gyakorlatilag semmire. Ezt gyakorolják ennyi. Svájc éleslövészet és légirendészet ennyi. Csehország - ott van egy repülőgépgyár aminek termékeit meg kell venniük, mert minden gyártó nemzete általában rendszeresíti a termékeit. Ettől még a fene tudja, hogy a cseh pilóták kiképzése milyen, és mennyit ér.Csehország a múlt évszázad óta fegyverkezi majd megadja magát, németeknek, oroszoknak, Varsói Szerződésnek. Legalább nem puszul a gazdaság, és kicsi az emberáldozat (max lidice..).. A csehek viszont transzparenciában felülmúlnak minket (a svájciak még ++++). Ugyanakkor a cseh Gripenek is légirendészeti gépek voltak, egészen 1 évvel ezelőttig. Az ALCA volt a csapásmérő. Ja Ők meg jártak TLP-re, A gripenek a Balti Misszió mellett repülnek az Izlandi misszióba is.. Ennek ellenére, valószínűleg nem sírnának a cseh hajózók ha mondjuk Kanadában kapták volna a kiképzést. Van egy kurvára érvényes mondás. Ami kiképzés minőségi az drága. Ez illik Kanadára, a briteknél a birodalmi repülőiskolára. A TLP-kre, vagy éppen az USA-ra. Helikopteres kiképzés meg ami meg nálunk is lesz néha (mert a merevszárnyú helyett arra meg nagyon is megfelelő hely hazánk - HTIC, Fire Blade és hasonlók).