[HUN] Aero Vodochody / HSC Aerojet Zrt (Hu, 80%) + Omnipol (Cz, 20%)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
26 501
93 722
113
Az L-39NG Stage 1 névre keresztelt változat a régi L-39 repülőgépvázat és egy új FJ44-4M motort használ, amely a gyártó szerint 16,87 kN tolóerőt és 780 km/h végsebességet ad le. Ezen kívül az L-39NG Stage 2-hez kifejlesztett avionikai csomag utólag is beépíthető. Az amerikai Genesys Aerosystems magasan fejlett repülésirányító rendszere és a digitális üzemanyag-menedzsment mellett ezt a nyitott rendszerarchitektúra jellemzi, amely a jövőben az ügyfelek igényei szerint egyedi utólagos felszerelést és korszerűsítést is lehetővé tesz. Valószínűleg itt jön képbe a jövőbeli felderítő verzió fejlesztési megközelítése is. Az Aero Vodochody célja láthatóan az, hogy megszólítsa a számos meglévő L-39 felhasználót a csomaggal, és költséghatékony továbbfejlesztést kínáljon. A magyar beszerzés tárgyát képező L-39NG Stage 2 teljes újragyártásból áll, tervezési változtatásokkal. A legújabb verzióban nem találhatók a hagyományos tankok a szárnyvégeken. Ehelyett az üzemanyag az új fejlesztésű szárnyas tartályokban talál helyet, ami a teljes térfogat és a hozzá tartozó hatótáv növekedését eredményezi. Az utastér tetője is megújult, és a személyzet mindkét tagjának sokkal jobb kilátást biztosít minden irányba. Továbbá be vannak szerelve a bevált Martin Baker Mk 16 katapult ülések, amint az az F-35 vagy az Eurofighter megfelelő módosításaiban is megtalálható. Ráadásul az öt kemény ponttal lényegesen több lehetőség nyílik a külső terhelés felvételére.
 

LMzek 2.0

Well-Known Member
2020. április 4.
7 056
14 206
113
A "Williams-hajszárító-motor" semmire sem elég, cserébe embargózhatóvá(bizonytalanná) teszi a piaci pozícióinkat.
Ha marad, akkor folyamatos veszteség-termelés várható, csak idő kérdése a bukás!

Ennél a brutális buktánál még egy Lotarjov-DV2 másolat saját gyártása is olcsóbb!!! A szomszédban most porlad el pár-száz sugárhajtómű-mérnők munkahelye... :oops:

Ki tud feladni álláshirdetés a "Jófogás"-on?


.
 

Nero von Schwartz

Well-Known Member
2020. december 16.
445
1 469
93
Az L-39NG Stage 1 névre keresztelt változat a régi L-39 repülőgépvázat és egy új FJ44-4M motort használ, amely a gyártó szerint 16,87 kN tolóerőt és 780 km/h végsebességet ad le. Ezen kívül az L-39NG Stage 2-hez kifejlesztett avionikai csomag utólag is beépíthető. Az amerikai Genesys Aerosystems magasan fejlett repülésirányító rendszere és a digitális üzemanyag-menedzsment mellett ezt a nyitott rendszerarchitektúra jellemzi, amely a jövőben az ügyfelek igényei szerint egyedi utólagos felszerelést és korszerűsítést is lehetővé tesz. Valószínűleg itt jön képbe a jövőbeli felderítő verzió fejlesztési megközelítése is. Az Aero Vodochody célja láthatóan az, hogy megszólítsa a számos meglévő L-39 felhasználót a csomaggal, és költséghatékony továbbfejlesztést kínáljon. A magyar beszerzés tárgyát képező L-39NG Stage 2 teljes újragyártásból áll, tervezési változtatásokkal. A legújabb verzióban nem találhatók a hagyományos tankok a szárnyvégeken. Ehelyett az üzemanyag az új fejlesztésű szárnyas tartályokban talál helyet, ami a teljes térfogat és a hozzá tartozó hatótáv növekedését eredményezi. Az utastér tetője is megújult, és a személyzet mindkét tagjának sokkal jobb kilátást biztosít minden irányba. Továbbá be vannak szerelve a bevált Martin Baker Mk 16 katapult ülések, amint az az F-35 vagy az Eurofighter megfelelő módosításaiban is megtalálható. Ráadásul az öt kemény ponttal lényegesen több lehetőség nyílik a külső terhelés felvételére.
Fantasztikus! És még új kabintető is! Egészen lenyűgöző!
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
26 501
93 722
113
Ez így nem logikus. Ha be akartunk szállni a repülőgép-iparba, ahhoz a gyárat kellett megvenni. Ami meg is történt. Ha az NG-t akartuk megvenni (minek?), akkor irgalmatlan mennyiséget kellett volna venni ahhoz, hogy a gyárvásárlásra fordított összeg visszajöjjön, és "hasznot fölözzünk " le róla.
Még egyszer. Ez egy 2017es cikk, a 2016ban induló Zrinyi 2026ról.


a Zrínyi 2026 program keretében sugárhajtású kiképző repülőgépek beszerzésére is sor kerül,

Ezt a progit akkor katonák állították össze. Nem hogy a NER lovagok(csak ahogy mki megértse o_O), de még a Penta sem tudta, hogy a szlovák politikai elit lefejezése miatt, el kell adni az AV-t.

Tehát előbb volt egy magyar katonai igény, hogy feltámasszuk a korábban az NG elődjével repülő kiképzőszázadot, mintsem Orbán emberei felvásárolták az AV-t. Már 2010 előtt is tervben volt a csehektől gépek vásárlása, sőt ellentételezésként tervben voltak a cégnek magyar befektetései.


A kezdő ötlet az volt a katonák részéről, hogy ezt poroljuk le. Ezt fejlesztette tovább a politika. Nem akart 80-100 mrd-ot elutalni egy szlovák-cseh üzletembereknek, inkább országon belül tartotta kihasználva a cég nehézségeit, a tulajdonosok megroppant politikai hatterét és végül a Covid adta a Pentanak a kegyelemdöfést.

De a Zrínyi nemcsak erről szól. 30% haderőfejlesztés, 30% hadiiparfejlesztés és 30% geopolitika. Eddig nagyon jól egyensúlyoztunk. Ráadásul a nagyívű katonai, hadiipari tercek mellé hajlandó a politika jelentős pénzt is odatenni. Az hogy baráti üzletember hajtja végre a kormány terveit, hát mit mondjak, hol és mikor nem?!

Ha pénzszivattyú lenne, van ezerszer egyszerűbb uzlet, nem kell nemzetközi, hadiipari szerződésekbe bonyolódni. Persze mki zsebre teszi a hasznot, ahogy az RM vagy akárki szintén. Csak ott a tulajdonosok névtelen tőzsdei befektetési alapok céges hálójában elvesznek.

Magyarország igyekszik nyugati hadiipari multik rendszerébe önálló szereplőként bekapcsolódni. Ehhez egyszer a Hirtenbergert, egyszer az AV-t vásároljuk fel. De nem maga a cég a cél, hanem az azon keresztül elérhető nyugati, exportra termelő projektek.

Most itt leszeditek sokan a keresztvizet 8 kiképzőgép és 4 közösen kifejlesztendő felderítőgép kapcsán. Mert egyszerűbb NERezni, mint továbbgondolni, miért tárgyal a Saab az AV-vel közös programról, miért jött létre az Embraer Hungary. Nem 2 KC390-es megvásárlása miatt.

Az AV nem cél, egy ugródeszka. De nem garancia a sikerre, lehet bukta is. Viszont most megpróbálunk katonai repülőipart Magyarországon megteremteni. Résztvenni nyugati multikkal jövőbeli vadászgép, más repülőprojektekben.

Maga az NG ideális gép a jelenlegi L39 felhasználók számára(fél Afrika, Közép Ázsia, Dél-Kelet Ázsia még használja) Komolyabb, költségesebb gépet üzemeltetni ők nem fognak. Van piaca a gépnek, csak míg mi kiképzésre használjuk, nekik könnyű harci gépként is idealis gép lesz.
 

Aladeen

Well-Known Member
2021. július 17.
20 027
38 378
113
Még egyszer. Ez egy 2017es cikk, a 2016ban induló Zrinyi 2026ról.


a Zrínyi 2026 program keretében sugárhajtású kiképző repülőgépek beszerzésére is sor kerül,

Ezt a progit akkor katonák állították össze. Nem hogy a NER lovagok(csak ahogy mki megértse o_O), de még a Penta sem tudta, hogy a szlovák politikai elit lefejezése miatt, el kell adni az AV-t.

Tehát előbb volt egy magyar katonai igény, hogy feltámasszuk a korábban az NG elődjével repülő kiképzőszázadot, mintsem Orbán emberei felvásárolták az AV-t. Már 2010 előtt is tervben volt a csehektől gépek vásárlása, sőt ellentételezésként tervben voltak a cégnek magyar befektetései.


A kezdő ötlet az volt a katonák részéről, hogy ezt poroljuk le. Ezt fejlesztette tovább a politika. Nem akart 80-100 mrd-ot elutalni egy szlovák-cseh üzletembereknek, inkább országon belül tartotta kihasználva a cég nehézségeit, a tulajdonosok megroppant politikai hatterét és végül a Covid adta a Pentanak a kegyelemdöfést.

De a Zrínyi nemcsak erről szól. 30% haderőfejlesztés, 30% hadiiparfejlesztés és 30% geopolitika. Eddig nagyon jól egyensúlyoztunk. Ráadásul a nagyívű katonai, hadiipari tercek mellé hajlandó a politika jelentős pénzt is odatenni. Az hogy baráti üzletember hajtja végre a kormány terveit, hát mit mondjak, hol és mikor nem?!

Ha pénzszivattyú lenne, van ezerszer egyszerűbb uzlet, nem kell nemzetközi, hadiipari szerződésekbe bonyolódni. Persze mki zsebre teszi a hasznot, ahogy az RM vagy akárki szintén. Csak ott a tulajdonosok névtelen tőzsdei befektetési alapok céges hálójában elvesznek.

Magyarország igyekszik nyugati hadiipari multik rendszerébe önálló szereplőként bekapcsolódni. Ehhez egyszer a Hirtenbergert, egyszer az AV-t vásároljuk fel. De nem maga a cég a cél, hanem az azon keresztül elérhető nyugati, exportra termelő projektek.

Most itt leszeditek sokan a keresztvizet 8 kiképzőgép és 4 közösen kifejlesztendő felderítőgép kapcsán. Mert egyszerűbb NERezni, mint továbbgondolni, miért tárgyal a Saab az AV-vel közös programról, miért jött létre az Embraer Hungary. Nem 2 KC390-es megvásárlása miatt.

Az AV nem cél, egy ugródeszka. De nem garancia a sikerre, lehet bukta is. Viszont most megpróbálunk katonai repülőipart Magyarországon megteremteni. Résztvenni nyugati multikkal jövőbeli vadászgép, más repülőprojektekben.

Maga az NG ideális gép a jelenlegi L39 felhasználók számára(fél Afrika, Közép Ázsia, Dél-Kelet Ázsia még használja) Komolyabb, költségesebb gépet üzemeltetni ők nem fognak. Van piaca a gépnek, csak míg mi kiképzésre használjuk, nekik könnyű harci gépként is idealis gép lesz.
Az AERO-ból lesz valami hozzánk telepítve?
Egyelőre ez totálisan cseh gyár - a tulajdonost leszámítva...
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
26 501
93 722
113
A "Williams-hajszárító-motor" semmire sem elég, cserébe embargózhatóvá(bizonytalanná) teszi a piaci pozícióinkat.
Ha marad, akkor folyamatos veszteség-termelés várható, csak idő kérdése a bukás!

Ennél a brutális buktánál még egy Lotarjov-DV2 másolat saját gyártása is olcsóbb!!! A szomszédban most porlad el pár-száz sugárhajtómű-mérnők munkahelye... :oops:

Ki tud feladni álláshirdetés a "Jófogás"-on?


.
A Williams motorral kapcsolatos amerikai exportengedély problémákat érzékelte a cég vezetése, tanulva a L-159 problémáiból.

Ezt érdemes elolvasni, hova mennyit szeretnének eladni, hogy állnak a tárgyalások.

L-159-es könnyűvadászoknak is látsz helyet? Az értékesítésükre irányuló törekvések a múltban egyebek mellett találkoztak azzal, hogy a motor és egyéb alkatrészek az USA-ból származnak, ami hátat fordított az exportnak.

A Honvédelmi Minisztériumnak felajánlottuk a lehetőséget a cseh hadsereg által használt L-159-es repülőgépek korszerűsítésére. Ez jelentősen növelné a hatékonyságot és meghosszabbítaná ezeknek a gépeknek az élettartamát. A jövőben ezen a repülőgépen szeretnénk minél több aggregátumot lecserélni a cseh repülési ipar termékeire, hogy megerősítsük függetlenségünket a külföldi beszállítóktól.

Ez vonatkozik az amerikai motorra is?

Az egyik lehetőség, hogy lecserélik az ukrán Motor Sich cég erőforrására, amely egykor az Albatross repülőgépeket szállította hajtóművekkel. Az ukrajnai háború azonban megszakította a tárgyalásokat. Nem tudom mikor gyógyul meg. Az L-159-es hajtómű cseréje a PBS Velká Bíteš számára is lehetőséget jele nthet.


RRemélem találnak megfelelő alternatívát, ha szükséges.
 
  • Tetszik
Reactions: Vogon and LMzek 2.0

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
26 501
93 722
113
Ahogy jómagam látom a beszerzések helyzetét.

Vannak azok az emberek, amelyek örülnek a Haderőfejlesztési programnak és vannak akik már eleve ellene vannak (zöldek, sötétzöldek, majd megvéd a NATO stb.. menjen inkább több pénz az oktatásba egészségügybe, vegyünk több lélegeztető gépet (ja nem) stb.

Aztán vannak azok akik örülnek, de annyira, hogyha önkontroll nélkül bejelentenének F-35-ös, atomtengeralatjárót, bányászbékát felfegyerzetten és birodalmi lépegetőket annak is tapsolnának, mert fú ez kell..

Aztán vannak, akik szintén támogaatják a haderő fejlesztést, és még a gyártást is, de minden hurráoptimista dolgot, azért a helyén kezelnek, országunk geopolitikai, földrajzi méretének, helyzetének és GDP-nek megfelelően, és látják, hogy egyrészt nem mind arany ami fénylik másrészt objetívan viszonyulnak ezekhez a beszerzésekhez.
Nos úgy gondolom, hogy utóbbiakhoz tartozom.

A L-39NG-nél aki nem érti meg, hogy nem a Magyar Állam, hanem a Fideszközeli oligarcjhák egy csoportja ruházott be az Aeroba és ezt a pénzt profittal akarja kivenni, ezért a legnagyobb megrendelést adta le hazánk erre a típusra, az homokba dugta a fejét. Ahogy a Girdán ügylet is komolyan köthető a Szijj László féle csoporthoz. Utóbbihoz nem jött össze a német támogatás, de majd gyártják anélkül valahogy. Mos ismét van 4 év rá...

Igy is gratulálok a HM Beszerzési Igazgatójának Maróth Gáspárnak, hogy csak ezt a két beszerzési kategóriát (L39NG és a Gidrán) nem tudta objektíven lefolytatni a politika és a oligarchák jelenléte miatt. A minimális darabszámú Ikarus "harci busz faszságot nem említem, az még az elején volt). Ott van a béka(e)menetben a Széles gábor, kellett a konc.

Az RM-el való együttműködés, az ELTA lokátorok, a NASAMS, a Bren mind a szakmai kvalitásukat jelzi. Az is, hogy a kerekes harcjárművek, kereks tüzérségi eszközök is szerepelnek a listán.

Remélem, hogy a L-39NG után ismét a többi beszerzésbe nem a NER beszivárgása lesz a jellemző, hanem katonai-szakmai téren fog győzni a nyertes.
Erős kijelentések, főleg RM - Gidrán kapcsán. Elmentettem, hogy majd előhúzzam, ha kell. o_O
 

Lengyel_nem_medik

Well-Known Member
2022. március 30.
519
1 512
93
ha minden összejön az AV magyarországi helye már megvan. (annak idején félrebeszélésnek gondoltak eggyesek és mások átsiklottak ezért felette.)
Viszont ha attelepitik a gyarat Magyarorszagra, akkor miert kertek a csehek a "megmenteset"? Vagy nem az volt a bejelento videoban, hogy a csehek akartak hogy megmentve legyen? (Gondolom valamiert cserebe)
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
21 866
35 246
113
Viszont ha attelepitik a gyarat Magyarorszagra, akkor miert kertek a csehek a "megmenteset"? Vagy nem az volt a bejelento videoban, hogy a csehek akartak hogy megmentve legyen? (Gondolom valamiert cserebe)
nem írtam áttelepítést soha. azt írtam mindig is erre a fórumra ha üzem fejlesztés lessz az magyarországon fog megvalosúlni. (itt üzemfejesztés címszóval nem a festés feújítást kell érteni vagy hogy épül egy hangár ahova be lehet tolni a már késsz gépeke.)