A teljes digitális üzemanyag-kezelő rendszert újonnan a Mesit LUN 8112 egysége fogja vezérelni, és lehetővé teszi az üzemanyag nyomással történő feltöltését egy pontról az összes tartályba, beleértve a továbbiakat is. Ezután az összes állapotüzenet megjelenik az AMOS rendszeren keresztül. A cseh Speel Praha cég terméke, amely információkat gyűjt a repülőgépek különböző rendszereiről, tárolja az FDAU adatgyűjtő egységben, és közvetlenül a multifunkciós kijelzőn jeleníti meg a pilótának. A nedves szárny repülési tesztjei valószínűleg 2022 folyamán zajlanak majd a gyári L-159T2X ev gépen. számú 6073 , amely a tervezett előírt munkavégzés miatt sokáig nem repült.
A belső üzemanyag mennyiségének mintegy 250 literes megnövekedésének és a szárny tisztább aerodinamikai koncepciójának köszönhetően a működési hatótáv kis mértékben nő, de így is valamivel 300 km felett lesz. Ez elegendő érték a hazai környezetben történő működéshez, de a nemzetközi tevékenységek esetében ez a tartomány már nem elegendő. Az L-159 esetében a tényleges harci műveletek során kisebb, 350 literes "taktikai" emelőket használnak, míg a nagyobb, 500 literes bandákat főleg a kiképzésben alkalmazzák. A gyakorlatok során természetesen gyakran hajtanak végre négy póttartállyal történő repülést, de ez a konfiguráció már befolyásolja a repülési jellemzőket, ugyanakkor nem teszi lehetővé egyetlen A2G lőszer felfüggesztését sem. Az egyetlen megoldás az üzemi hatótávolság növelésére egy tankoló berendezés felszerelése, amely lehetővé tenné Alce számára, hogy a levegőben tankolhasson repülőgép-tartályhajókról. Végül, A cseh védelmi minisztérium anyagai szerint viszonylag beszédes az Alka és a Gripen közötti hatótávolság különbség egy tankolás mellett. Az L-159B prototípuson a légi tartályhajókból történő tankolás lehetőségének integrálására vonatkozó előkészítő munkákat végeztük, és honlapunkon már részletesen foglalkoztunk vele. Az ACR érdektelensége miatt azonban az egész folyamat nem zárult le, és kérdés, hogy a hadsereg egyáltalán fontolóra veszi-e, holott a PP16-on belüli együléses L-159A továbbra is megerősített. gyártásból). Az L-159B prototípuson a légi tartályhajókból történő tankolás lehetőségének integrálására vonatkozó előkészítő munkákat végeztük, és honlapunkon már részletesen foglalkoztunk vele. Az ACR érdektelensége miatt azonban az egész folyamat nem zárult le, és kérdés, hogy a hadsereg egyáltalán fontolóra veszi-e, holott a PP16-on belüli együléses L-159A továbbra is megerősített. gyártásból). Az L-159B prototípuson a légi tartályhajókból történő tankolás lehetőségének integrálására vonatkozó előkészítő munkákat végeztük, és honlapunkon már részletesen foglalkoztunk vele. Az ACR érdektelensége miatt azonban az egész folyamat nem zárult le, és kérdés, hogy a hadsereg egyáltalán fontolóra veszi-e, holott a PP16-on belüli együléses L-159A továbbra is megerősített. gyártásból).
LDP konténerintegráció - Csehország véget nem érő történet
Az LDP (Laser Designator Pod) célzókonténer megvalósítása az L-159-en kicsit olyan, mint egy végtelen történet, és ez az egyik legfontosabb dolog a CAS közvetlen légi támogatási feladatok ellátásában. Az eredetileg tervezett TIALD nagyon hamar elavulttá vált, és az integrációja végül nem történt meg. A gyártó most már csak két változatot fontolgat az Alka célzótartályából. Ez egy bevált és nagyon elterjedt izraeli Litening, vagy török Aselpod lesz. A két gyártó konténerének integrálása nagyjából megegyezik az L-159A-val, és ez elsősorban attól függ, hogy az ACR milyen típusú konténert választ pénzügyi okokból.
A török Aselpodot az L-159-en csak földi teszteken tesztelték, melyben a 4-es számú hajótest pilonra függesztették fel, a pilótafülkébe pedig állítólag külön vezérlő- és kijelzőrendszert telepítettek, ami ismét összefügg a 2001. évi CX. a rezsim végrehajtásáról szóló rész BULLSEYE az L-159-hez. Az L-159-es Aselpod-tesztek teljes programja összefüggésbe hozható az iraki légierő akkori követelményével, amely az IQAF gen. Az Anwar HAMAD Amina a török Aselpodot igyekezett integrálni L-159-es gépeibe. Az IS elleni légi offenzíva befejeztével azonban az iraki légierő érdeklődése lassan elenyészett, és ma már gyakorlatilag nem beszélnek erről a tevékenységről.
Az izraeli Litening integrációja, amely továbbadta az L-159B ev. No. 6073 és repülési tesztek. 2011-ben az Aero Vodochody és a Rafael gyártó megállapodott, hogy közös demonstrációs programot hajtanak végre a Litening III konténer részleges integrálására és a konténer alapvető funkcióinak tesztelésére. Az L-159B gyárban kisebb átalakításokat kellett végrehajtani az elektromos rendszeren, a „Béčka” repüléselektronikát pedig ideiglenesen a törzsbe szerelt elektronikai egységgel bővítették, amely összekötő interfészt adott a konténer és a repülőgép között. Az elülső kabinba került a konténer számos kezelőszervvel ellátott vezérlőkarja, illetve részben módosult a hátsó pilótafülke, amelybe a konténerből a Barco jelismétlőbe érkezett videojel került.
2011 novemberében és decemberében több próbarepülésre is sor került a teljes rendszer működőképességének ellenőrzésére, a különböző szenzormódokkal rendelkező célpontok felkutatására és azok megfigyelésének stabilitására. A lézerrendszerek aktív használata azonban jogszabályi okokból nem történt meg. A Cseh Fegyveres Erők légierejének tagjai hat bemutató repülést is teljesítettek Béčko-n a Jince katonai gyakorlóterület felett, ahol végre tesztelték a Laser Spot Trackert. A tesztek kimutatták, hogy a Litening III "célzódoboz" integrálása elvileg lehetséges az L-159-es repülőgépeken, de a katonai gépeken lévő sorozatos verzióhoz további szükséges és sajnos költséges módosításokra lesz szükség.