[HUN] Aero Vodochody / HSC Aerojet Zrt (Hu, 80%) + Omnipol (Cz, 20%)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

kelepisti

Well-Known Member
2010. május 5.
3 088
9 042
113
Mert kispályában gondolkodsz. :cool:
Persze boldogan meglennénk kiképzőgép nélkül. Hízlalhatnánk más országok zsebét küldhetnénk oda a pilótáinkat. 80 mrd HUFnál többé nem fáj ez a 8 kiképzőgép. A közvetlen előnyeiről már irtam. Most koncentráljunk csak a pilitaképzésre, a többi csillagháborús Tempest tervet hagyjuk.

Először is belenyúltunk a tutiba. Covid alatt nyomott áron megvettük az AV-t, igy a tervezett 51%-os részesedés az üzlet végére 80%-ra kúszott fel. Most az ukrán háború tükrében csöppet felment az AV értéke....

De azóta az is kiderült, hogy a kanadai NATO pilotaképzést a cseh (AV) - olasz képzés váltja. Itt már csörög ujra a kassza.


Vettünk első körbe 8+4 gépet. Mi van ha itt nem állunk meg?? És további L39et és akár Tucanot veszünk és felhúzunk Szolnokra egy bővített Dongó I-II századot és kihelyezett telephelyeként működünk a cseh NATO pilotaképzésnek.

Sőt vmiért a nigériai védelmi illetékesek azt erőltették, hogy Magyarországra jönnének a pilótaképzésre. A Szaharától délre komolyabb vadászgépet senki nem üzemeltet. Dél Afrika a rossz példa, még ott sem ment. Tucano /L-39 a max, amit tudnak vállalni. A hazai pilotaképzésük első lépcsőjéhez ott a Magnus. Már Nigéria és Kenya is elindult ezen az úton. A második és egyben nekik utolsó lépcső megugrásához itt lesz Szolnok. (L-39 / ST) Sőt a gépeket is lepörgetjük nekik. A haszonból meg nullába hozzuk a további Gripenek lízingjét.

Ha magát csak az L39et nézzük lazán meglennénk nélküle. Ha kicsit tágabb perspektívában, elengedett fantáziával, akkor nagyon jó befektetés az országnak!!
Légteret meg a jósiten biztosít hozzá (vagy elfoglaljuk kárpátaljára Vova segítaségével. A modern harckiképzéshez nagysebességű és alacsony repüléshez is alkalmas légterek szükséges, meg talán akkora is, hogy az éleslövészeteket is lehessen tartani.. Nos vannak olyan földrajzi tényezők ami miatt a fentiek egy pillanat alatt anulállódnak. Nem véletlenül még a németek, hollnadok, belgák se tartanak sugárhajtású kiképzőket. Ahol kéne repültetni, azok nagyobb tengerparti országok , kis sürüséggel lakott és nagyobb teületű országok (svéd, kanada) stb.elsősorban, ahol van légtér.
 

kelepisti

Well-Known Member
2010. május 5.
3 088
9 042
113
Annyi repülőmérnökünk, meg kiképzőnk, hogy az a kettő járja az egyetemeket körbe oktatni. Nincs már repülőműszaki mérnök képzés, csak repülőgép üzemletetői, meg repülőgép-vezetői. (egyik sem ér annyit mint a repülőmérnök. ). Azt is a 0-ról kell kezdeni. Nos ezekhez vettél előre meg a nagyivű tervekhez 14 használhatalan gépet, a második Gripen század helyett. Mert annak a forrása is ide csöpögött.
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 347
96 736
113
Annyi repülőmérnökünk, meg kiképzőnk, hogy az a kettő járja az egyetemeket körbe oktatni. Nincs már repülőműszaki mérnök képzés, csak repülőgép üzemletetői, meg repülőgép-vezetői. (egyik sem ér annyit mint a repülőmérnök. ). Azt is a 0-ról kell kezdeni. Nos ezekhez vettél előre meg a nagyivű tervekhez 14 használhatalan gépet, a második Gripen század helyett. Mert annak a forrása is ide csöpögött.
12 először is.
És nem a további Gripenek helyett, hanem azok mellé, de inkább alá.
Az hogy katonai repülőioar itthon nullán van, nem jelenti, hogy így is marad. Airbus Helikopter Gyula, Reheinmettal Lynx Zala.

Akármennyire fáj, ehhez a beugró az AV volt. Innentől szélesre nyílnak a kapuk az Embraer, Saab, de akár az Airbus felé is
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 347
96 736
113
Légteret meg a jósiten biztosít hozzá (vagy elfoglaljuk kárpátaljára Vova segítaségével. A modern harckiképzéshez nagysebességű és alacsony repüléshez is alkalmas légterek szükséges, meg talán akkora is, hogy az éleslövészeteket is lehessen tartani.. Nos vannak olyan földrajzi tényezők ami miatt a fentiek egy pillanat alatt anulállódnak. Nem véletlenül még a németek, hollnadok, belgák se tartanak sugárhajtású kiképzőket. Ahol kéne repültetni, azok nagyobb tengerparti országok , kis sürüséggel lakott és nagyobb teületű országok (svéd, kanada) stb.elsősorban, ahol van légtér.
A csehek ezt hogyan oldják meg?? Nekik nemhogy tengerpart, de magyar tenger sincs. o_O
 
M

molnibalage

Guest
Annyi repülőmérnökünk, meg kiképzőnk, hogy az a kettő járja az egyetemeket körbe oktatni. Nincs már repülőműszaki mérnök képzés, csak repülőgép üzemletetői, meg repülőgép-vezetői. (egyik sem ér annyit mint a repülőmérnök. ). Azt is a 0-ról kell kezdeni. Nos ezekhez vettél előre meg a nagyivű tervekhez 14 használhatalan gépet, a második Gripen század helyett. Mert annak a forrása is ide csöpögött.
Mi köze van a mérnökképzésnek ahhoz, hogy pilótaképzésre vettük meg, ha jól értem a gépeket?
 

kelepisti

Well-Known Member
2010. május 5.
3 088
9 042
113
Ahogy jómagam látom a beszerzések helyzetét.

Vannak azok az emberek, amelyek örülnek a Haderőfejlesztési programnak és vannak akik már eleve ellene vannak (zöldek, sötétzöldek, majd megvéd a NATO stb.. menjen inkább több pénz az oktatásba egészségügybe, vegyünk több lélegeztető gépet (ja nem) stb.

Aztán vannak azok akik örülnek, de annyira, hogyha önkontroll nélkül bejelentenének F-35-ös, atomtengeralatjárót, bányászbékát felfegyerzetten és birodalmi lépegetőket annak is tapsolnának, mert fú ez kell..

Aztán vannak, akik szintén támogaatják a haderő fejlesztést, és még a gyártást is, de minden hurráoptimista dolgot, azért a helyén kezelnek, országunk geopolitikai, földrajzi méretének, helyzetének és GDP-nek megfelelően, és látják, hogy egyrészt nem mind arany ami fénylik másrészt objetívan viszonyulnak ezekhez a beszerzésekhez.
Nos úgy gondolom, hogy utóbbiakhoz tartozom.

A L-39NG-nél aki nem érti meg, hogy nem a Magyar Állam, hanem a Fideszközeli oligarcjhák egy csoportja ruházott be az Aeroba és ezt a pénzt profittal akarja kivenni, ezért a legnagyobb megrendelést adta le hazánk erre a típusra, az homokba dugta a fejét. Ahogy a Girdán ügylet is komolyan köthető a Szijj László féle csoporthoz. Utóbbihoz nem jött össze a német támogatás, de majd gyártják anélkül valahogy. Mos ismét van 4 év rá...

Igy is gratulálok a HM Beszerzési Igazgatójának Maróth Gáspárnak, hogy csak ezt a két beszerzési kategóriát (L39NG és a Gidrán) nem tudta objektíven lefolytatni a politika és a oligarchák jelenléte miatt. A minimális darabszámú Ikarus "harci busz faszságot nem említem, az még az elején volt). Ott van a béka(e)menetben a Széles gábor, kellett a konc.

Az RM-el való együttműködés, az ELTA lokátorok, a NASAMS, a Bren mind a szakmai kvalitásukat jelzi. Az is, hogy a kerekes harcjárművek, kereks tüzérségi eszközök is szerepelnek a listán.

Remélem, hogy a L-39NG után ismét a többi beszerzésbe nem a NER beszivárgása lesz a jellemző, hanem katonai-szakmai téren fog győzni a nyertes.
 
M

molnibalage

Guest
12 először is.
És nem a további Gripenek helyett, hanem azok mellé, de inkább alá.
Az hogy katonai repülőioar itthon nullán van, nem jelenti, hogy így is marad. Airbus Helikopter Gyula, Reheinmettal Lynx Zala.

Akármennyire fáj, ehhez a beugró az AV volt. Innentől szélesre nyílnak a kapuk az Embraer, Saab, de akár az Airbus felé is
WUT?
 
  • Tetszik
Reactions: Nagy Csaba

migfun

Well-Known Member
2013. május 28.
2 282
4 722
113
Nem a magyar befektetők miatt veszünk NG-t, hanem azért vették meg Orbán emberei a gyárat, mert venni akartunk NG-t, beszállni a katonai repülőiparba. Így nem Csehország fölözi le a hasznot, hanem megosztva és számtalan új lehetőség nyílik.
Ez így nem logikus. Ha be akartunk szállni a repülőgép-iparba, ahhoz a gyárat kellett megvenni. Ami meg is történt. Ha az NG-t akartuk megvenni (minek?), akkor irgalmatlan mennyiséget kellett volna venni ahhoz, hogy a gyárvásárlásra fordított összeg visszajöjjön, és "hasznot fölözzünk " le róla.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
Légteret meg a jósiten biztosít hozzá (vagy elfoglaljuk kárpátaljára Vova segítaségével. A modern harckiképzéshez nagysebességű és alacsony repüléshez is alkalmas légterek szükséges, meg talán akkora is, hogy az éleslövészeteket is lehessen tartani.. Nos vannak olyan földrajzi tényezők ami miatt a fentiek egy pillanat alatt anulállódnak. Nem véletlenül még a németek, hollnadok, belgák se tartanak sugárhajtású kiképzőket. Ahol kéne repültetni, azok nagyobb tengerparti országok , kis sürüséggel lakott és nagyobb teületű országok (svéd, kanada) stb.elsősorban, ahol van légtér.
Jaja!
Úgy mint Ausztria, Svájc, Csehország ....
Annak idején a Néphadsereg Albatroszai és Delfinjei is kizárólag gurulva közlekedtek - kizárólag a mellékutakon, lakott területen kívül. :cool:
 

kelepisti

Well-Known Member
2010. május 5.
3 088
9 042
113
Jaja!
Úgy mint Ausztria, Svájc, Csehország ....
Annak idején a Néphadsereg Albatroszai és Delfinjei is kizárólag gurulva közlekedtek - kizárólag a mellékutakon, lakott területen kívül. :cool:
Igen. Ausztria légirendészetre használja repülőgépeit. Gyakorlatilag semmire. Ezt gyakorolják ennyi. Svájc éleslövészet és légirendészet ennyi. Csehország - ott van egy repülőgépgyár aminek termékeit meg kell venniük, mert minden gyártó nemzete általában rendszeresíti a termékeit. Ettől még a fene tudja, hogy a cseh pilóták kiképzése milyen, és mennyit ér.Csehország a múlt évszázad óta fegyverkezi majd megadja magát, németeknek, oroszoknak, Varsói Szerződésnek. Legalább nem puszul a gazdaság, és kicsi az emberáldozat (max lidice..).. A csehek viszont transzparenciában felülmúlnak minket (a svájciak még ++++). Ugyanakkor a cseh Gripenek is légirendészeti gépek voltak, egészen 1 évvel ezelőttig. Az ALCA volt a csapásmérő. Ja Ők meg jártak TLP-re, A gripenek a Balti Misszió mellett repülnek az Izlandi misszióba is.. Ennek ellenére, valószínűleg nem sírnának a cseh hajózók ha mondjuk Kanadában kapták volna a kiképzést. Van egy kurvára érvényes mondás. Ami kiképzés minőségi az drága. Ez illik Kanadára, a briteknél a birodalmi repülőiskolára. A TLP-kre, vagy éppen az USA-ra. Helikopteres kiképzés meg ami meg nálunk is lesz néha (mert a merevszárnyú helyett arra meg nagyon is megfelelő hely hazánk - HTIC, Fire Blade és hasonlók).
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 347
96 736
113
Igen. Ausztria légirendészetre használja repülőgépeit. Gyakorlatilag semmire. Ezt gyakorolják ennyi. Svájc éleslövészet és légirendészet ennyi. Csehország - ott van egy repülőgépgyár aminek termékeit meg kell venniük, mert minden gyártó nemzete általában rendszeresíti a termékeit. Ettől még a fene tudja, hogy a cseh pilóták kiképzése milyen, és mennyit ér.Csehország a múlt évszázad óta fegyverkezi majd megadja magát, németeknek, oroszoknak, Varsói Szerződésnek. Legalább nem puszul a gazdaság, és kicsi az emberáldozat (max lidice..).. A csehek viszont transzparenciában felülmúlnak minket (a svájciak még ++++). Ugyanakkor a cseh Gripenek is légirendészeti gépek voltak, egészen 1 évvel ezelőttig. Az ALCA volt a csapásmérő. Ja Ők meg jártak TLP-re, A gripenek a Balti Misszió mellett repülnek az Izlandi misszióba is.. Ennek ellenére, valószínűleg nem sírnának a cseh hajózók ha mondjuk Kanadában kapták volna a kiképzést. Van egy kurvára érvényes mondás. Ami kiképzés minőségi az drága. Ez illik Kanadára, a briteknél a birodalmi repülőiskolára. A TLP-kre, vagy éppen az USA-ra. Helikopteres kiképzés meg ami meg nálunk is lesz néha (mert a merevszárnyú helyett arra meg nagyon is megfelelő hely hazánk - HTIC, Fire Blade és hasonlók).
Jó, de kanadai képzés nem lesz. A helyet cseh-olasz NATO képzés veszi át. De biztos xar a cseh képzés....
 

arcas

Well-Known Member
2013. március 20.
7 215
24 292
113
Aztán vannak, akik szintén támogaatják a haderő fejlesztést, és még a gyártást is, de minden hurráoptimista dolgot, azért a helyén kezelnek, országunk geopolitikai, földrajzi méretének, helyzetének és GDP-nek megfelelően, és látják, hogy egyrészt nem mind arany ami fénylik másrészt objetívan viszonyulnak ezekhez a beszerzésekhez.
Nos úgy gondolom, hogy utóbbiakhoz tartozom.
Én is. És én sem támogattam - főleg a haderőfejlesztés első harmadában - a hazai "pilótaképzés"-be ezeknek a gépeknek a beszerzését (úgy egyáltalában nem tartom kivitelezhetőnek a kanadai képzés hazai kiváltását, de ezt már tucatszor leírtam),
DE...
...nem fogom ekézni ezt a témát egy héten keresztül, mert
  • aki kicsit is "belelát" az tudta, hogy be fog következni,
  • másrészt meg látni kell a hadiipari összefonódásokat és az azok mentén kialakuló jövőbeni legetőségeket
Most ezt kidobott pénznek tartom, de az nem azt jelenti, hogy végül hosszú távon nem lesz belőle valami jó dolog. Evvan.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
Igen. Ausztria légirendészetre használja repülőgépeit. Gyakorlatilag semmire. Ezt gyakorolják ennyi. Svájc éleslövészet és légirendészet ennyi. Csehország - ott van egy repülőgépgyár aminek termékeit meg kell venniük, mert minden gyártó nemzete általában rendszeresíti a termékeit. Ettől még a fene tudja, hogy a cseh pilóták kiképzése milyen, és mennyit ér.Csehország a múlt évszázad óta fegyverkezi majd megadja magát, németeknek, oroszoknak, Varsói Szerződésnek. Legalább nem puszul a gazdaság, és kicsi az emberáldozat (max lidice..).. A csehek viszont transzparenciában felülmúlnak minket (a svájciak még ++++). Ugyanakkor a cseh Gripenek is légirendészeti gépek voltak, egészen 1 évvel ezelőttig. Az ALCA volt a csapásmérő. Ja Ők meg jártak TLP-re, A gripenek a Balti Misszió mellett repülnek az Izlandi misszióba is.. Ennek ellenére, valószínűleg nem sírnának a cseh hajózók ha mondjuk Kanadában kapták volna a kiképzést. Van egy kurvára érvényes mondás. Ami kiképzés minőségi az drága. Ez illik Kanadára, a briteknél a birodalmi repülőiskolára. A TLP-kre, vagy éppen az USA-ra. Helikopteres kiképzés meg ami meg nálunk is lesz néha (mert a merevszárnyú helyett arra meg nagyon is megfelelő hely hazánk - HTIC, Fire Blade és hasonlók).
GoFktkqTURBXy8yZGNlMTE5MTMwZDNlNDk4Yzg1MmViNDZkODViODVhMS5qcGVnkZUCzQOlAMLD