[HUN] Aero Vodochody / HSC Aerojet Zrt (Hu, 80%) + Omnipol (Cz, 20%)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Capslock27

Well-Known Member
2017. október 30.
2 614
6 104
113

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 571
97 688
113
Eleg ironikus, hogy veszunk valamit, mert meg kell venni, azutan lehet utolag gondolkozni, hogy ezt akkor mire is lehetne hasznalni… :)
Tehát még mindig nem érted. Nem a magyar befektetők miatt veszünk NG-t, hanem azért vették meg Orbán emberei a gyárat, mert venni akartunk NG-t, beszállni a katonai repülőiparba. Így nem Csehország fölözi le a hasznot, hanem megosztva és számtalan új lehetőség nyílik.
 

Capslock27

Well-Known Member
2017. október 30.
2 614
6 104
113
Tehát még mindig nem érted. Nem a magyar befektetők miatt veszünk NG-t, hanem azért vették meg Orbán emberei a gyárat, mert venni akartunk NG-t, beszállni a katonai repülőiparba. Így nem Csehország fölözi le a hasznot, hanem megosztva és számtalan új lehetőség nyílik.
.
.
Szamtalan uj lehetöseg?? :) :) Az L-39NG-vel?? Sorold mar ezeket, eleg csak az elsö 10 a szamtalanbol..... :)
 
H

Hummen23

Guest
Szerintetek mit jelenthet a 4 db "felderítő" változat, amik k+f programban fognak részt venni?
Mit lehet még kutatni ezzel a géppel?

És miért érdekelné az Embraert és a Sab-ot ez a gép, ha egyáltalán ez igaz?

Az első gondolatom egy unmanned sugárhajtású drón volt. De ez nagyon fantasy, teljesen új gépet jelentene.
 

Filter

Well-Known Member
2021. január 7.
4 172
21 952
113
.
.
Szamtalan uj lehetöseg?? :) :) Az L-39NG-vel?? Sorold mar ezeket, eleg csak az elsö 10 a szamtalanbol..... :)
Bent vagy egy gyárban, a tervezéstől ,a kivitelezésig.
Világűrhöz sincs sok közünk, mégis rottyon vannak a programok (ezek is) Magyar fizikusokkal, matematikusokkal. Csak másnak hajtanak hasznot.
( Guyan-on 20 éve tucatnyi Magyar család volt. Sőtt, Magyarországról történt beszállítás is az űrközpontba. Azért mert nem hallunk róla, nem biztos hogy nem létezik.)
 
H

Hummen23

Guest
.
.
A Saab az amerikai T-7 program aktiv reszese, öket biztos nem erdekli.
Ezért írtam, hogy ha igaz egyáltalán. Én is úgy gondolom, hogy mind a Saab, mind az Emraer bármikor elővesz a fiókból egy jobb gépet. Ezért erős fenntartásokkal kezelem Maróth ezen kijelentését. Jó volna pozitívan csalódni, de a józan ész nem ezt diktálja.
 

Gari

Well-Known Member
2020. szeptember 13.
556
1 574
93
.
.
Ez alapvetöen igaz, csak ennek az Aeronak a hadiipari potencialja erösen kerdeses. Pl, hogy lemezek hajlitgatasan kivul sajat maguk mit tudnak a termekhez hozzaadni? Van-e sajat tenyleges elektronikai, software fejlesztö kapacitasuk? Egyaltalan van-e olyan mernökgardajuk ami tudna uj tipust fejleszteni?
.
Nekem ezzel az Aeroval az a fö bajom, hogy ezek az elmult 20 evben nem igazan fejlesztettek semmi lathatot, eladasuk se volt. Most gyorsan összecsaptak ezt az NG nevu rancfelvarrast, ami inkabb visszafejlödes az Alcahoz kepest is, szerintem mar csak azert, hogy a gyar eladasakor el lehessen mondani, hogy van aktualis projectjuk, es ezzel növeljek az ertekuket. A visszafejlödes meg azert, mert itt mar nem volt komoly hadiipari partneruk.
.
Viszont egyaltalan nem hiszek abban, hogy ez a tarsasag XXI. szazadi kihivasoknak megfelelö uj gepet tudna fejleszteni, jelenleg egy a 60-as evekben tervezett tipusrol probalnak ujabb bört lehuzni, feltehetöen az utolsot, ugy, hogy a gep kialakitasan az elmult 60 evben nem nagyon sikerult valtoztatni, miközben az összes konkurrens uj, de minimum evtizedekkel frissebb tipussal van jelen, es anyagilag is joval erösebb cegek, es akkor az USA meg nem is kezdte el nyomni a T-7-et a piacra.
Kulön kockazat, hogy az összes berendezes a gepbe kulönfele kulföldi, gyakran az L-39 eladasban ellenerdekelt orszagokbol jön, ettöl a termek meginkabb piackeptelen lesz, szoval nagyjabol erös meglepetes lenne, ha rajtunk kivul mas is tenyleg venne NG-t, tul a targyalgatasokon kulönfele felkomolytalan afrikai uzletekröl.
(a szlovakok se fognak NG-t venni, a finnek se vettek Gripent pedig a sved nagyon szerette volna, szoval csak a szomszedsag nem garancia az uzletre)
"Viszont egyaltalan nem hiszek abban, hogy ez a tarsasag XXI. szazadi kihivasoknak megfelelö uj gepet tudna fejleszteni"

Ma már senki sehol nem képes önállóan ilyen összetett eszközt (repülőgép, tank stb) újonnan fejleszteni, gyártani, nincs is értelme önálló terméket erőltetni. Nemhogy egy ilyen kis cég, de még az egyes EU tagállamok sem képesek erre önállóan. Nagyon arra megy a világ, hogy egy adott kategóriában hamarosan 1 típus lesz rendszeresítve mindenhol (nyugaton), és azt fogják nemzetközi kooperációban fejleszteni, gyártani, sőt még az üzemeltetéséhez sem lesz elég erőforrása önállóan 1-1 kisebb tagállamnak. (Ez meg is kérdőjelezi a "tagállami szuverenitás" nevű mítosz továbbélését).
 
  • Tetszik
Reactions: Nagy Csaba

Capslock27

Well-Known Member
2017. október 30.
2 614
6 104
113
Ma már senki sehol nem képes önállóan ilyen összetett eszközt (repülőgép, tank stb) újonnan fejleszteni, gyártani, nincs is értelme önálló terméket erőltetni.
.
Ne gyartson önalloan nyilvan mindent, de legalabb lenne olyan beszallitoi halozata, amik orszagai mind abban erdekeltek, hogy a gep eladhato legyen. Igy viszont erös ellenerdekeltseg lesz minden komolyabb uzlet eseten, pl az amerikai hajtomu miatt. Az L-39-nek ettöl eleve marad a lepattano, pargepes megrendelesekert kaparni komolytalan afrikai "megrendelöknel". A felujitasi piac se tart a vilag vegeig, a regi tömeggyartas idöszakabol meg megmaradt L-39-ek mar minimum 30 evesek, lassan mindenhol eltunnek, nem erre lehet jövöt epiteni.
 

Capslock27

Well-Known Member
2017. október 30.
2 614
6 104
113
.
Igy viszont erös ellenerdekeltseg lesz minden komolyabb uzlet eseten, pl az amerikai hajtomu miatt.
.
.
Ezert ötleteltem itt honapokkal korabban, hogy az Aeronak a franciakkal, pl a Thales-szel kellene összeallni, es ugy gatyaba razni az L-39-et. A franciaknak jelenleg nincs kikepzögep erdekeltseguk, viszont a Rafale jol fogy, es ahhoz igazitott elektronikaval, a Rafale farvizen, francia tamogatassal hatha több eselye lenne az Aeronak. (A mostani nulla köruli eselynel biztos több lenne)
 

Gari

Well-Known Member
2020. szeptember 13.
556
1 574
93
.
Ne gyartson önalloan nyilvan mindent, de legalabb lenne olyan beszallitoi halozata, amik orszagai mind abban erdekeltek, hogy a gep eladhato legyen. Igy viszont erös ellenerdekeltseg lesz minden komolyabb uzlet eseten, pl az amerikai hajtomu miatt. Az L-39-nek ettöl eleve marad a lepattano, pargepes megrendelesekert kaparni komolytalan afrikai "megrendelöknel". A felujitasi piac se tart a vilag vegeig, a regi tömeggyartas idöszakabol meg megmaradt L-39-ek mar minimum 30 evesek, lassan mindenhol eltunnek, nem erre lehet jövöt epiteni.
Szerintem egyáltalán nem kellene teljes gépet gyártaniuk, ezeket a típusokat meg kell szüntetni, előbb-utóbb úgyis végük lesz. Hanem komolyabb részegységeket gyártani és fejleszteni az Airbusnak, Leonardónak, beszállítóként.
 

Capslock27

Well-Known Member
2017. október 30.
2 614
6 104
113
Majd melléteszel akár 3 olyan hazai légiipari céget amelyik ezek presztizsének csak a felét fel tudják mutatni!
.
.
Nulla nemzetközi presztizsu katonai legiipari cegeink vannak, de ha az Aero ketszer olyan erös is, a 2 x 0 is 0, nem kellett volna megvenni. A sajat repulögepgyartas a nalunk joval nagyobb orszagoknak is tul nagy falat.
De ismetlem, ez az Aero dolog csak a megszerezhetö penzröl szol, itt nem a termek vagy annak jövöje a lenyeg.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 812
47 111
113
.
.
Nulla nemzetközi presztizsu katonai legiipari cegeink vannak, de ha az Aero ketszer olyan erös is, a 2 x 0 is 0, nem kellett volna megvenni. A sajat repulögepgyartas a nalunk joval nagyobb orszagoknak is tul nagy falat.
De ismetlem, ez az Aero dolog csak a megszerezhetö penzröl szol, itt nem a termek vagy annak jövöje a lenyeg.
Ezek szerint, még mindig nem vetted a fáradtságot, hogy utánanézz a cégnek.... o_O
:confused:
 

Capslock27

Well-Known Member
2017. október 30.
2 614
6 104
113
Ezek szerint, még mindig nem vetted a fáradtságot, hogy utánanézz a cégnek.... o_O
:confused:
.
.
Pöcshuszar, minek nezzek utanna? Annak a sok eladott harci repulögepnek, amit az elmult 30 evben gyartottak exportra, es ami nekunk is most objektiv referencia volt az L-39NG vasarlaskor? Nem gyözöm szamolni öket....
 

gafzhu

Well-Known Member
2019. június 15.
4 771
10 764
113
Ezek szerint, még mindig nem vetted a fáradtságot, hogy utánanézz a cégnek.... o_O
:confused:
Ez egy replőipari bérgyártó és karbantartó cég akinek van pár korszerűsített 60as évekbeli tecnikával készült oktatógépük? Pont olyan, amilyeneket most nagy tömegben cserélnek le a világ boldogabbik részén?
 

Aladeen

Well-Known Member
2021. július 17.
22 299
43 525
113
.
.
Szamtalan uj lehetöseg?? :) :) Az L-39NG-vel?? Sorold mar ezeket, eleg csak az elsö 10 a szamtalanbol..... :)
Azért elég jól veszik a típust ahhoz képest hogy egy-két prototípus van csak belőle.

22px-Flag_of_the_Czech_Republic.svg.png
Csehország - 6 repülőgép megrendelve

22px-Flag_of_Ghana.svg.png
Ghána - 6 repülőgép megrendelve

22px-Civil_Ensign_of_Hungary.svg.png
Magyarország - 12 repülőgép megrendelve

22px-Flag_of_Senegal.svg.png
Szenegál - 4 repülőgép megrendelve

22px-Flag_of_Vietnam.svg.png
Vietnám - 12 repülőgép megrendelve

Fejlődő országokba lehet piaca, mert sok helyen ismerik az elődjét és harmadába kerül mint más ilyen kategóriájú repülőgép
 

Capslock27

Well-Known Member
2017. október 30.
2 614
6 104
113
Azért elég jól veszik a típust ahhoz képest hogy egy-két prototípus van csak belőle.

22px-Flag_of_the_Czech_Republic.svg.png
Csehország - 6 repülőgép megrendelve

22px-Flag_of_Ghana.svg.png
Ghána - 6 repülőgép megrendelve

22px-Civil_Ensign_of_Hungary.svg.png
Magyarország - 12 repülőgép megrendelve

22px-Flag_of_Senegal.svg.png
Szenegál - 4 repülőgép megrendelve

22px-Flag_of_Vietnam.svg.png
Vietnám - 12 repülőgép megrendelve

Fejlődő országokba lehet piaca, mert sok helyen ismerik az elődjét és harmadába kerül mint más ilyen kategóriájú repülőgép
.
.
Csehorszag gyarto, sajat ipar tamogatasa. Korabban ugyanilyen okbol, katonailag valojaban feleslegesen rendeltek 72 db Alcat is, ezek döntöen lekonzervalva egy raktarban allnak nullkilometeresen.
Ghana: fene tudja: https://www.timesaerospace.aero/news/training/ghanas-l-39ng-procurement-in-doubt
Magyarorszag: sima NER korrupcio
Szenegal: fene tudja: https://www.blogbeforeflight.net/2021/04/l39ng-agreement-senegal-pending.html
Vietnam: fene tudja ez is, pont most vettek Jak-130-ast, szoval ez a sztori is eleg billegö. Az elmult evben semmi hir nem jött a febr-marc bejelentes ota, szoval hiszem,ha a gepatadasokrol keszult kepeket latom.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 818
82 325
113
Azért elég jól veszik a típust ahhoz képest hogy egy-két prototípus van csak belőle.

22px-Flag_of_the_Czech_Republic.svg.png
Csehország - 6 repülőgép megrendelve

22px-Flag_of_Ghana.svg.png
Ghána - 6 repülőgép megrendelve

22px-Civil_Ensign_of_Hungary.svg.png
Magyarország - 12 repülőgép megrendelve

22px-Flag_of_Senegal.svg.png
Szenegál - 4 repülőgép megrendelve

22px-Flag_of_Vietnam.svg.png
Vietnám - 12 repülőgép megrendelve

Fejlődő országokba lehet piaca, mert sok helyen ismerik az elődjét és harmadába kerül mint más ilyen kategóriájú repülőgép
Ennek a listának szerintem nézz jobban utána, mielőtt beírod a magyar Wikire...
Olvasd végig ezt és a nemzetközi L-39 topikot. Folyamatosan linkeltük cseh forrásból a legfrissebb híreket. A csehek év elején még venni sem akartak, csak bérelni, és nem a cseh légierő, hanem a pardubicei pilótaképző központ, ahol az NFTE bázis is lesz.
 

Aladeen

Well-Known Member
2021. július 17.
22 299
43 525
113
Ennek a listának szerintem nézz jobban utána, mielőtt beírod a magyar Wikire...
Olvasd végig ezt és a nemzetközi L-39 topikot. Folyamatosan linkeltük cseh forrásból a legfrissebb híreket. A csehek év elején még venni sem akartak, csak bérelni, és nem a cseh légierő, hanem a pardubicei pilótaképző központ, ahol az NFTE bázis is lesz.
Ez a lista az angol wiki-ről van, de majd megnézek más forrást is. Tegnap így "gyorsban" ennyire futotta, de majd még szerkesztgetem ezt a cikket. ;)
 
  • Tetszik
Reactions: Terminator