[HUN] Airbus Helicopters H145M HForce

Száz hektáron erdőtűz tombol a Bükkben... erről jut eszembe, a magyar H145M-ekkel tudunk-e már tüzet oltani bambi bucket módszerrel, ahogy a szerb és német típustestvérekkel teszik?
 
Kérdés:
Lezárult ez a Fire Blade 2022 helikopteres gyakorlat...

A H145M-k elengedtek már végre némi éles lőszert a lőtéren (gépágyú, non-guided rockets)?
Ugye a Spike sincs rajta még?
A januári és a mostani májusi romániai lövészet még csak teszt. Az Airbus és a Rafael 2024re teszi a végső Spike integrációt a HForce rendszerbe. (a rakétarendszer kijelzőivel, kezelőszerveivel lehessen hastnálni).

Addig a meglevő képességeket, fegyvereket lenne jó kipróbálni. Történt ilyen a pápai gyakorlaton. Az első ajtólövészes élesteszt. 7,62x51es lőszert használó FN Herstal MAG 58as géppuskával. (ez van a Leopard A4eken is). 1 géppár különböző magasságokból gyakorolt.

Felvetődött az Aeromagazinban cikket irt szerzőben, hogy jó lenne ezt a fegyverplatformot úgy továbbfejleszteni, hogy a fegyverállványt szabadon lehetne mozgatni a 2 oldal között. Könnyű heli révén így nem kellene dupla fegyverállvány és lövész, súlyt lehetne spórolni.

Egyébként az 5 lapátos rotorral felszerelt verzió is kb. 150 kg - val novelhetné a hasznos terhelhetőséget.
 
A januári és a mostani májusi romániai lövészet még csak teszt. Az Airbus és a Rafael 2024re teszi a végső Spike integrációt a HForce rendszerbe. (a rakétarendszer kijelzőivel, kezelőszerveivel lehessen hastnálni).
2022 előtt mindig azt mondta az Airbus a nyilatkozataiban hogy ha valaki megrendeli, akkor onnan még 2 év kell a Spike integrációhoz.
A második rakétaindítás után már mindenhol azt mondta hogy " integration into the HForce system will be completed later in 2022."
Érdekes fejlemény lenne, ha mégis 2024-re lenne csak kész, most hogy állítólag magyar, szerb, német igény is lenne rá... de lehet hogy a németeknek akkorra kell.
 
Felvetődött az Aeromagazinban cikket irt szerzőben, hogy jó lenne ezt a fegyverplatformot úgy továbbfejleszteni, hogy a fegyverállványt szabadon lehetne mozgatni a 2 oldal között. Könnyű heli révén így nem kellene dupla fegyverállvány és lövész, súlyt lehetne spórolni.
Egyetlen ajtólövész lőne egy fegyverrel mindkét ajtón keresztül, úgy hogy oldalt tud váltani? Van már ilyenre példa máshol?
Ha jól emlékszem, az ajtólövészes konfigurációban sem a németeknél, sem a tajvaniaknál nem szállítanak semmi mást, mert ilyenkor nem ez a gép feladata.
 
  • Tetszik
Reactions: Aladeen
Felvetődött az Aeromagazinban cikket irt szerzőben, hogy jó lenne ezt a fegyverplatformot úgy továbbfejleszteni, hogy a fegyverállványt szabadon lehetne mozgatni a 2 oldal között. Könnyű heli révén így nem kellene dupla fegyverállvány és lövész, súlyt lehetne spórolni.
Maga az állvány és fegyver nem nagy tétel max 40 kg lehet mindennel együtt.
Ha spórolni akarsz akkor legyen csak egy lövész aztán ahhoz az ajtóhoz megy amelyikhez kell...

Másik ötlet: leszerelik a hátsó ajtót mint a Mi-8-asokon szokták és oda raknak egy farok lövészt - az Ospery repcsi-helcsiken is így van. Már is könnyebb a ki és beszállás!
 
  • Tetszik
Reactions: ravenlord
Maga az állvány és fegyver nem nagy tétel max 40 kg lehet mindennel együtt.
Ha spórolni akarsz akkor legyen csak egy lövész aztán ahhoz az ajtóhoz megy amelyikhez kell...
:D:D:D
Uram isten.
Ezt a baromságot a fotelből.
Gratula a cikk írójának.

Ahol használni kell ezeket a fegyvereket ott valószínű mindkét oldalt kell.
Ráadásul nem csak a fegyver hanem a plussz szempár is kell aki pásztázza a környéket.

Erősebb hajtómű, vagy az 5 lapátos rotor kell.
Vagy ehte katonai gèp.
 
:D:D:D
Uram isten.
Ezt a baromságot a fotelből.
Gratula a cikk írójának.

Ahol használni kell ezeket a fegyvereket ott valószínű mindkét oldalt kell.
Ráadásul nem csak a fegyver hanem a plussz szempár is kell aki pásztázza a környéket.

Erősebb hajtómű, vagy az 5 lapátos rotor kell.
Vagy ehte katonai gèp.
Igazság szerint ezt nem is értem, hogy miért probléma.
Itthon is volt már 2 ajtólövészes gyakorlat.
Tehát ez egy megugorható feladat.
Elvileg a 600kg-ba lazán belefér a 2 lövész a 2 MAG-gal, plusz egész sok lőszerre is van opció.
 
  • Tetszik
Reactions: Aladeen and Ocses
Igazság szerint ezt nem is értem, hogy miért probléma.
Itthon is volt már 2 ajtólövészes gyakorlat.
Tehát ez egy megugorható feladat.
Elvileg a 600kg-ba lazán belefér a 2 lövész a 2 MAG-gal, plusz egész sok lőszerre is van opció.
A 600 kg-ban a pilóták és az üzemanyag is beleértendő vagy az azon felül van?
 
A 600 kg-ban a pilóták és az üzemanyag is beleértendő vagy az azon felül van?
 
Má' megint:
Az EC-145 civil verzióját magán helikopter társaságok használják 8 üléses verzióban.
És ott nem csak a személyekkel kell számolni, hanem magával a 8 ülés tömegével is.

Különben a Lakotára találtam valami hivatalos "gépkönyvet". Ott volt egy érdekes rész. A felszállás előtti form kitöltésénél pl. azt kellett feltölteni, hogy az egy hajtóműves max. terhelhetőség 72℅-át (asszem, de tegnap néztem, és most nincs lehetőségem visszakeresni) nem lépi-e túl a terhelés.
Ha békeidőben ilyen terhelési értékekkel működik a rendszer, akkor ne csodalkozzunk, hogy csak 600kg-ot adnak meg a rutin terhelésnek.
De szintén tegnap találtam olyan videót, ahol a Thaiföldi haditengerészet gépéből 8 ejtőernyős ugrik ki. De Thaiföldön használják az EC-145-öt légimentőként is úgy, hogy a 2 első ülés mögött 3-an vannak a beteg mellett, miközben van bent egy komolyabb hordány, és egy csomó EMS felszerelés is.
Pontosan, sima civil 8 személy ülésekkel, thai H145M 8 ernyős (harci felszerelés nélkül tegyük hozzá) ülések nélkül!
Huszár,Ocses félre értitek! A gép cipelhet (viszonylag) komoly tömeget, a belső terhelhetősége a komolytalan!
Az alábbi videóban pl. a súly beállitása felszállás előtt, @Terminator -al emlegettük már ezt a témát csak nem emlékszem h privátban vagy valamelyik topikban, hogy elhangzott valahol, hogy a H145M-nél "számolgatni kell" a súlyt, mert robotpilótának szüksége van ezekre az adatokra:
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Itt pl. a német gépen 2db MG6 Mini-gun + kezelők mellett is még két "mókus" van a hátsó üléseken, tehát 6 ember gubbaszt a gépen a kétoldali fegyver mellett.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Július 2. - Repülő-műszaki szakállomány fegyvernemi napja

289816204_137930558875505_1396113975501832130_n.jpg
290229900_137930715542156_7876152101158540839_n.jpg
289824581_137930648875496_3926791174657763701_n.jpg
 
Má' megint:

Pontosan, sima civil 8 személy ülésekkel, thai H145M 8 ernyős (harci felszerelés nélkül tegyük hozzá) ülések nélkül!

Az alábbi videóban pl. a súly beállitása felszállás előtt, @Terminator -al emlegettük már ezt a témát csak nem emlékszem h privátban vagy valamelyik topikban, hogy elhangzott valahol, hogy a H145M-nél "számolgatni kell" a súlyt, mert robotpilótának szüksége van ezekre az adatokra:
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Itt pl. a német gépen 2db MG6 Mini-gun + kezelők mellett is még két "mókus" van a hátsó üléseken, tehát 6 ember gubbaszt a gépen a kétoldali fegyver mellett.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Igen erről már volt szó.
Tindalostol azért kerestem ki a választ.


Az ottani beszèlgetèsben èn is èrtetlenkedek/kesergek mert ezt kevésnek tartom/mert katalógusban talán nem pont ez van.

De mivel tindalos szolgál ott, őt tartom mérvadónak.
 
  • Tetszik
Reactions: honved and bel