[HUN] Vadászgépek beszerzése

Ok. Igazad van... :rolleyes: :oops:
Akár Tempest akár FCAS egyik darabszáma sem lesz releváns és kurva drága lesz. Addigra ott az amcsi 6. gen ép, ott a F-35 BlockX az olcsó választás.. Én erősen svéd párti vagyok, de egyik se lesz versenyképes árban és tudásban. A japcsiknak majd ad valamit ismét az USA, ráadásul ott a Japán F-35 összszerelő üzem is, tehát a japán belépésből nem lesz több repülőgép szerintem. A svédek tök jók tervezésben és gyártásban is, de ez brit projekt, és az olaszokkal mindenük van, kivéve a jobb tervezőrendszer, tehát ŐK akarják uralni a projektet. Egyébéknt nekem is büdös a Tempest projekt, hogy az amcsik kapják még az ipari info-kt is, és végül ismét az Ő gépeiket fogják venni. A franciák sokkal nagyobb realitás, hogy lesz 5-6 FCAS, itt a német részvétel mennyisége a kérdés. Ja ne felejtsük a spanyol beszállást sem.
Nekünk indiferens egyébként. FCAS, vagy Tempest, persze lehet majd csavarokat gyártani az is nagy eredmény lenne. de fillérek (bár sok fillér). Ugyanakkor előbb látom Oligarcháék AERO részesedését a Tempestben, mint a magyarországét. ŐK meg nem itt fognak majd adózni...
 
Akár Tempest akár FCAS egyik darabszáma sem lesz releváns és kurva drága lesz. Addigra ott az amcsi 6. gen ép, ott a F-35 BlockX az olcsó választás.. Én erősen svéd párti vagyok, de egyik se lesz versenyképes árban és tudásban. A japcsiknak majd ad valamit ismét az USA, ráadásul ott a Japán F-35 összszerelő üzem is, tehát a japán belépésből nem lesz több repülőgép szerintem. A svédek tök jók tervezésben és gyártásban is, de ez brit projekt, és az olaszokkal mindenük van, kivéve a jobb tervezőrendszer, tehát ŐK akarják uralni a projektet. Egyébéknt nekem is büdös a Tempest projekt, hogy az amcsik kapják még az ipari info-kt is, és végül ismét az Ő gépeiket fogják venni. A franciák sokkal nagyobb realitás, hogy lesz 5-6 FCAS, itt a német részvétel mennyisége a kérdés. Ja ne felejtsük a spanyol beszállást sem.
Nekünk indiferens egyébként. FCAS, vagy Tempest, persze lehet majd csavarokat gyártani az is nagy eredmény lenne. de fillérek (bár sok fillér). Ugyanakkor előbb látom Oligarcháék AERO részesedését a Tempestben, mint a magyarországét. ŐK meg nem itt fognak majd adózni...
Tekintve hogy egyes fórumozók mar brics orszagnak vizonalnak mineket a közeljövőben, ergo meg lehet su57 vagy j20 :D :D :D :confused:
 
Nekem szimpatikus a Taurus, meg egyetértek azzal, hogy előbb az ellenség légvédelmet kell kiiktatni, de van egy elég nagy probléma: a felderítés. Hiába van 5-600 Taurusom, ha nem tudom, hogy hol vannak a célpontok. És itt most megint felteszem a kérdést: mivel a románok benne vannak egy közös NATO global hawk programban, egy esetleges magyar-román konfliktusban lelőhetunk-e egy NATO tulajdonú global hawk-ot? Egyáltalán honnan tudhatjuk, hogy a földi konzolok mögött román személyzet, vagy más NATO operátorok ülnek?
 
És itt most megint felteszem a kérdést: mivel a románok benne vannak egy közös NATO global hawk programban, egy esetleges magyar-román konfliktusban lelőhetunk-e egy NATO tulajdonú global hawk-ot?
Tovább futtatva pl. a a román bombázhatná-e a jelenlegi fixen telepitett NATO RAT-31DL 3D radarláncot (Békéscsaba, Bánkút, Medina), melyeket lényegében mi üzemeltetünk, gyakorlatilag mi szűrjük az első jeleiket?
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0
Erzem, hogy lesz valami a konteombol... benne van a levegoben, ott van az Eroben...
Google fordító: "Ma a a londoni brazil nagykövetségen fogadtuk a Gripen vadászrepülőgépet üzemeltető légierők parancsnokait, ahol a projekt jövőbeli intézkedéseiről döntöttünk."
  • Brazília: E/F üzemeltetést most kezdi, most rendeli meg a második csomagot, de a gyártással valamit variálnak
  • Svédország: E/F gyártás fut, új megrendelő nincs, C/D korszerűsítést akarnak
  • Magyarország: C/D korszerűsítést akar
  • Thaiföld: most kapták meg a Block2 frissítést, náluk vannak a legfiatalabb C/D gépek
  • Cseh Köztársaság: ők már nem akarnak semmit, főleg nem pénzt adni svéd-magyar upgradehez
  • Dél-Afrika: arra sincs pénzük hogy repüljenek a gépek
Mi lehetett a közös téma? Svédek-magyarok próbálták rábeszélni a thaiokat hogy a csehek helyett szálljanak be a C/D korszerűsítésbe vagy vegyenek még néhány C/D gépet?
 
A Cseheket már csak az érdekli hogy hogy húzzák ki az F-35 ig! Lassan már az Albánok is F-35 öt vesznek b+...!
Nekünk marad a Gripen, legalább lesz hely ahol a szövetségeseink tudnak hol gyakorlatozni a fél generációval elmaradottabb gépek ellen, arra nagyon hasznos volt a MIG29 is pár évig. :)
 
Nekünk marad a Gripen, legalább lesz hely ahol a szövetségeseink tudnak hol gyakorlatozni a fél generációval elmaradottabb gépek ellen, arra nagyon hasznos volt a MIG29 is pár évig. :)
Ezért lesz a miénk meghatározó hadsereg mert meghatározhatjuk hogy ki hozhatja ide gyakorlatozni az F-35 jét...!
 
Probléma van a német harci repülőgépek MB katapultüléseivel...

A Martin Baker, a katapult üléseket gyártó cég arról tájékoztatta a Luftwaffét, hogy egy műszaki probléma befolyásolhatja a repülőgépeinkben lévő katapultülések megfelelő működését. Elővigyázatossági intézkedésként felfüggesztették a repüléseket.

Az ok a kioldópatronok helytelen feltöltése lehet, a patronok 20 százaléka lehet hibás.

(A probléma állítólag Németországon kívül más ügyfeleket is érint: az Eurofighter vadászrepülőgépek Európa-szerte a földön maradnak...)
Ilyesmiért gondoltam, hogy minden pénzügyi-logisztikai érv ellenére jó, ha egy légierő nem egytípusos.
Most pl. Ausztria akkor légtérrendészeti képesség nélkül maradt? A Gripenben is volt gond az MB üléssel, ha jól emlékszem.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and Rferi66
Ilyesmiért gondoltam, hogy minden pénzügyi-logisztikai érv ellenére jó, ha egy légierő nem egytípusos.
Most pl. Ausztria akkor légtérrendészeti képesség nélkül maradt? A Gripenben is volt gond az MB üléssel, ha jól emlékszem.
Minden nyugati gépben MB katapultülések vannak.
 
  • Tetszik
Reactions: fedett_mókus