Rheinmetall Lynx

Görög beszámoló
Gugli ford.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Július 21-22-én a német Rheinmetall a TOMA KF-41 LYNX hadműveleti képességeit bemutató bemutatót tartott KETTH-ban, ahol a GES képviselői is jelen voltak. A bemutató egyszerre volt statikus, a jármű jellemzőiről és rendszereiről szóló általános eligazítással, valamint dinamikus, akadálypályával átkelve és beszállással – rakományával egy teljes gyalogsági harccsoportot kiszállva. Az első napon volt egy éjszakai szakasz is, melynek során bemutatták a Silent Watch működési képességét, azaz a jármű összes rendszerének működését kizárólag lítium-ion akkumulátorok energiájával, valamint az éjszakai irányzékok, ill. érzékelők.

A járműben egy Lance 2.0 torony található, amely 6-os szintig képes páncélzatot beépíteni. A fő fegyverzet egy 30 mm x 173 méretű MK30-2/ABM ágyú, amelyet 250 töltény táplál, és további 250 töltényt tárolnak benne. A lőszertípusok közé tartoznak a programozható légi lövedékek a légi célpontok kezelésére stb. Vevői igények szerint iker SPIKE LR2 páncéltörő rakétavető szerelhető fel, míg a tetőre egy nehézgéppuska vagy gránátvető távirányítós fix fegyverzeti állomása is felszerelhető.

A legénység főnökének rendelkezésére áll a Panoráma Stabilizált Elektronikus Lövés Rendszer (SEOSS-2 Panoramic), míg a lövész a megfelelő SEOSS-2 Szektorral.Ez egy 2. generációs rendszer, amely két nagy felbontású nappali kamerát (1024×768), egy hőkamerát (1024×768) és egy lézeres távolságmérőt foglal magában, akár 10 km-es távolságra és 5 méteres pontossággal. A hőkamera célérzékelést (NATO szabvány szerint 2,3x2,3 méter) 17 km-nél nagyobb távolságból, azonosítást 9 km-nél, azonosítást 5 km-nél nagyobb távolságból ér el SEOSS-2 P-vel és S, a legénység képes „Vadász – Gyilkos” konfigurációban működni, míg a legénységfőnök a SEOSS-2 P-vel egy „Killer-Killer” konfigurációt is kiválaszthat a távirányítós stabilizált fegyverállomásával együtt.

Az éjszakai bemutatón egy körülbelül 1350 méteres távolságban lévő Mercedes járművet használtak referenciacélként. Az éjszakai irányzékok teljesítményére utal, hogy a figyelő tisztek egy ponton még vadállatok jelenlétét is képesek voltak észlelni a „célpont” körül, amit a bent tartózkodók nem tudtak észlelni.

.A LYNX rendelkezik egy helyzetfelismerő rendszerrel , amely segíti a célfelismerést. Ez egy panorámás nappali/éjszakai kamerarendszer, amely 6 egységből áll, amelyek mindegyike rendelkezik nappali kamerával és hőkamerával, amely átfogó képet nyújt a stábnak a környékről. Célfelismerés esetén az automatikus célkövetés (ATT) mód választható.

A SAS-t a Laser Warning Unit (LWS) egészíti ki, amely értesíti, ha lézersugár jelzi a járművet, és az irányt, ahonnan jön. Ezután a legénység főnökének belátása szerint aktiválható a ROSY Rapid Interdiction System, amely multispektrális 40 mm-es füstbombákat lő ki, és sűrű függönnyel takarja be a járművet.

Tartalmaz továbbá egy akusztikus pozíciókereső rendszert (ASLS) , amely meghatározza azt az irányt és pozíciót, ahonnan a jármű akár 40 mm-es kaliberű tüzet is fogadhat. A rendszer kihasználja az elhaladó lövedék ultrahangos jelét, hogy aktiválja a mikrofonokat, amelyek "pásztázik" a lövedék fegyverből való kilépésének helyére, és háromszögeléssel (irány, távolság, dőlés) meghatározzák a lövési pozíciót.

Nagyon érdekes volt a gyalogsági harccsoport be- és kiszállásának bemutatója. A Rheinmetall azt állítja, hogy a LYNX kínálja a legkényelmesebb tereket a csapatszállító rekeszben, mivel 200 literes térfogatot oszt ki mind a 8 katonának. A férfiak olyan speciális üléseken ülnek, amelyek nem érintkeznek a padlóval.

A nagy tartalékok a NATO 4569. sz. szabványosítási megállapodásának (STANAG) való megfelelés miatt merülnek fel, amely többek között meghatározott méreteket ír elő - helyet minden katona pozíciójához a szállítótérben. Tájékoztató jelleggel, mivel aknarobbanáskor a padló felnyomja az üléseket, és a cél a katona fejének mennyezetre való zúzódásának elkerülése, ezért a katona fejétől a mennyezetig néhány centiméteres távolságot biztosítanak. Kötelezően meg kell növelni a csónak magasságát, valamint a teljes méreteket, mivel a testtartás és az ülés minden szegélye a térben szigorúbban van meghatározva. Természetesen a régebbi tervezésű TOMA-k nem felelnek meg ezeknek az előrejelzéseknek.

A megfelelőség megállapítása valójában a KETTH-nél tartott demonstráció során merült fel a LYNX-re felszálló tengerészgyalogos harci csoport esetében. Az 1,95 méter magas, ülő férfi fejétől 10 centiméter távolságra volt a mennyezettől.

A jármű térfogatával és méreteivel kapcsolatos ezzel kapcsolatos kérdésekre a cég munkatársai azt válaszolták, hogy a NATO legfrissebb követelményeit vették figyelembe a személyi állományban való tartózkodás lefedésére egy 3 napos mérkőzésen. A kényelem biztosítja, hogy a személyzet a lehető legjobb fizikai és fizikai állapotban küzdjön a be- és kiszálláskor. A követelmények további pontosítása további olyan paraméterek alapján történik, amelyek az irodai munkakörnyezethez hasonló sajátos feltételek elérését igénylik!

Itt meg kell jegyezni, hogy a lövészrekeszben nemcsak személyzetet szállítanak, hanem harci rakományokat, valamint személyes anyagokat és felszereléseket, valamint lőszert is. Ennek érdekében a Rheinmetall szabványos lőszerdobozokat vitt a bemutatóra, míg a bemutatón használt gyalogsági csapatok szabványos harci rakományt és férfi személyes tárgyakat is vittek, amelyeket általában M113-ban vittek. Az, hogy mindent a LYNX belsejébe helyeztünk, bebizonyította, hogy sokkal több hely volt a rakomány szállítására.

Szintén az ezzel kapcsolatos vezetői kérdésekre a cég munkatársai azt válaszolták, hogy minden ügyfél igényét külön-külön megvizsgálják, és megfelelő térterhelés-szimulációs modellekkel megteszik a szükséges adaptációs intézkedéseket. Jelzésképpen, hasonló ügyben az Ausztrál Hadsereg különleges követelménye a harccsoportok anyagainak és személyes tárgyak rakományának külső szállítására vonatkozó megnövelt kapacitás tekintetében egy külső "kosár" kialakításához vezetett az ilyen anyagok szállítására a LYNX hátuljában. .

Nagyon érdekes segítség a szállított gyalogsági csoport számára a központi többfunkciós kijelző megléte a rekesz mélyén. Ezen a képernyőn van lehetőség a jármű érzékelőinek kép átvitelére, vagy adatok megjelenítésére, mint például a Li-Ion akkumulátorok töltöttségi állapota stb.

A bemutató legfontosabb fázisai között szerepelt a LYNX Silent Watch konfigurációban való működése. Kikapcsolt motorok mellett csaknem három órán keresztül demonstrálták a jármű összes rendszerének folyamatos működésének lehetőségét anélkül, hogy akusztikus vagy hőnyomokat bocsátana ki. Az akkumulátorok a motor újraindításakor újratöltődnek. Bebizonyosodott, hogy ebben a konfigurációban a funkciók teljes mértékben támogathatók, nagy kényelemmel 24 órán keresztül.

A méret nem csak azért érdekes, mert értékes üzemanyagot takarítanak meg, hanem azért is, mert új távlatok nyílnak meg a jármű rendszeres használatában. Például egy álcázó pozícióban lévő LYNX teljesen észrevétlenül tudja figyelni a csatateret szenzoraival nagy mélységben. A képesség lehetővé teszi még a tartalék akciót vagy egy motorizált gyalogsági szakasz esetén QRF szerepkörben még a POT előtt is, hogy homályban maradjanak, de az érzékelők tekintetében teljes "éberségben".

Általánosságban elmondható, hogy a LYNX bemutatója nagyon pozitív benyomást tett a görög hadsereg tisztjeire. A Rheinmetall képviselőivel való kapcsolatfelvétel még az ország ipari beruházásaira vonatkozó átfogó javaslat tisztázását is lehetővé tette, bár ez nem volt része a demonstrációnak. Tisztázták, hogy a Görögországban létrehozandó egység nem egyszerű összeszereléssel fog foglalkozni, hanem a jármű (és bármely más jármű) teljes gyártósorával rendelkezik majd, miközben természetesen a Rheinmetall lánc részeként a munkaterhelés nem lesz korlátozva. Görög szerződések fedezésére, de főként olyan szerződésekből, amelyeket a társaság már vállalt (és a jövőben is vállal) a nemzetközi piacról.

Augusztus 3-án a Twitteren egy kapcsolódó bejegyzésben a gyártó rámutat: " A többi nemzetközi programhoz hasonlóan a Rheinmetall stratégiai partnerséget folytat Görögországban, lokalizációs stratégiával, beleértve az ipari részvételt a görög ellátási láncban ."

Végezetül meg kell említeni, hogy mivel a fegyveres lövéseket tűzidőszak miatt nem hajtották végre , a Rheinmetall azon a forgatókönyvön gondolkodik, hogy jövő télen ismét Görögországba szállítsák a prototípust, vagy (a költségek csökkentése érdekében) egy görög tisztekből álló bizottságot fogadjanak el Németországban. ezt a célt.
Érdekesség.

Ők is 30-assal nezegették nem 35-össel.

Miért magas a Lynx? Az aknarobbanás okozta serulésektől óvja a lövéseket. Az ülést nem a padlóhoz rogzitették, illetve még 1,95-ös katona esetén is van 10cm távolság a mennyezetig.

A csendes üzemmód során nem derült ki, hogy cserreg-e a lanc, mivel leállított motor mellett, álló helyzetben tesztelték. :D
Akusztikus vagy hőnyomok nélkül 24 óráig működik a rendszer akksiról. Újraindítási után, újratölt.

Itt is pozitiv benyomásról írnak a görög tisztek részéről. Helyi ipari támogatásnál mindent megígértek.
Lövészteszt tűzvedelmi okokból nem volt. (gondolom a szárazság) Télen a görögöknél vagy Németországban.
 
Érdekesség.

Ők is 30-assal nezegették nem 35-össel.

Miért magas a Lynx? Az aknarobbanás okozta serulésektől óvja a lövéseket. Az ülést nem a padlóhoz rogzitették, illetve még 1,95-ös katona esetén is van 10cm távolság a mennyezetig.

A csendes üzemmód során nem derült ki, hogy cserreg-e a lanc, mivel leállított motor mellett, álló helyzetben tesztelték. :D
Akusztikus vagy hőnyomok nélkül 24 óráig működik a rendszer akksiról. Újraindítási után, újratölt.

Itt is pozitiv benyomásról írnak a görög tisztek részéről. Helyi ipari támogatásnál mindent megígértek.
Lövészteszt tűzvedelmi okokból nem volt. (gondolom a szárazság) Télen a görögöknél vagy Németországban.
engem az ijesztett meg h jövő telet írnak
de ha idén télen az okes
fordító hiba lehet?
 
Nagyon érdekes volt a gyalogsági harccsoport be- és kiszállásának bemutatója. A Rheinmetall azt állítja, hogy a LYNX kínálja a legkényelmesebb tereket a csapatszállító rekeszben, mivel 200 literes térfogatot oszt ki mind a 8 katonának. A férfiak olyan speciális üléseken ülnek, amelyek nem érintkeznek a padlóval.
(...)
A megfelelőség megállapítása valójában a KETTH-nél tartott demonstráció során merült fel a LYNX-re felszálló tengerészgyalogos harci csoport esetében. Az 1,95 méter magas, ülő férfi fejétől 10 centiméter távolságra volt a mennyezettől.


Tényleg jó tágas!

lynx-bels.jpg




Általánosságban elmondható, hogy a LYNX bemutatója nagyon pozitív benyomást tett a görög hadsereg tisztjeire. A Rheinmetall képviselőivel való kapcsolatfelvétel még az ország ipari beruházásaira vonatkozó átfogó javaslat tisztázását is lehetővé tette, bár ez nem volt része a demonstrációnak. Tisztázták, hogy a Görögországban létrehozandó egység nem egyszerű összeszereléssel fog foglalkozni, hanem a jármű (és bármely más jármű) teljes gyártósorával rendelkezik majd, miközben természetesen a Rheinmetall lánc részeként a munkaterhelés nem lesz korlátozva. Görög szerződések fedezésére, de főként olyan szerződésekből, amelyeket a társaság már vállalt (és a jövőben is vállal) a nemzetközi piacról.
Akkor ide sem sokmindent fog vinni a zalai gyár... :(
 
  • Tetszik
Reactions: ravenlord
engem az ijesztett meg h jövő telet írnak
de ha idén télen az okes
fordító hiba lehet?
Mert forro nyar van, nem akartak a gorogok tuzveszt inditani a lovoldozessel.

A magyarra forditas meg mindig gaz a guglinal, itt egy angol output, sokkal erthetobb, mint a magyar:

Finally, it should be mentioned that as armament shots were not carried out due to a fire period, Rheinmetall is considering the scenarios of transporting the prototype again to Greece next winter, or (to reduce costs) hosting a committee of Greek officers in Germany for this purpose.
 
Akkor ide sem sokmindent fog vinni a zalai gyár... :(
Az ilyeneket mi alapjan jelented ki?

Hany jarmugyartasi projectet iranyitottal, hogy ezt te innen meg tudod allapitani?
Egyaltalan van barmi jartassagod industrial manufacturingben, kulonosen process management teruleten?

Vagy csak szimplan kihuzod az alfeledbol az ilyen deklarativ kijelenteseid es azonnal beirod ide, minden gondolkodas nelkul...?
 
Megnézték. Állítólag tetszett nekik.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

"As in other international programs, Rheinmetall is pursuing a strategic partnership in Greece, with a localization strategy, including industrial participation across the Hellenic supply chain."
 
Papperger a Lynx piaci kilátásairól:

"We are very clearly not happy
about the decision of the Slovaks and also of the Czech Republic, and what is the
reason in the background about that, it was very clear and I've got the
indicationalso from the German government because the Slovakians and
especially the Czech government spoke with them. It's a political decision because,
as you know, the Czechs want to step in Ringtausch area with the Leopard, and
they want to step out of the Gripen program so that they want to make a
compensation, a political compensation, with the Swedish side."

"The tender expected in Italy is now in 2023, and the Greek tender will also be in
2023
. The vehicles there, the first bunch of vehicles that they need in Italy, is
minimum 200 and the same is in Greece."

For us really important is the Australian contract now. And as
I told you before, nobody knows exactly what happens. If you ask me, I have a
good gut feeling. I know the feedback that technically we are really good, on a
good way. Australia, it’s a very, very positive game changer in everything if we win
the contract, what I believe in. But I cannot say it will happen 100%, so I can tell it
to you in September/October, because then they want to make the decision.
So I spoke with the new Minister of Defence. I’ve got a good impression about
everything
, but he can tell you for sure not -- you are the winner or you are not
the winner. So I cannot give it to you now.
But Australia is important for us. It’s much more important than the situation that
we have with the Slovaks, because first of all, it’s a bigger contract. The second
point is the investment in Australia is 100% done. In Slovakia and the Czech
Republic we have to make this investment. So this is on one side a good thing for
Europe. On the other side it would be also for sure some burden, because we have
to produce something in Czech or in Slovakia if we would do it.


We would be happy to do it, because it was part of our business plan, but you
cannot win all the contracts. This is, by the way, over the last six, seven years, I
think, the first contract that we lost. If you remember about that, what we told
you on the potential."
 
  • Tetszik
Reactions: Venom85
"The tussle for the Land 400 Phase 3 contract between Queensland-based Rheinmetall and Geelong-based Hanwha won’t be handled by the Defence Minister himself — in a bid to expunge any potential conflict of interest concerns."