Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Nem is értem.https://www.aviacionline.com/2022/01/f-35-cheaper-than-the-gripen/ Szervusz kamm, a cikkben közölt összegek mennyire lehetnek valósak szerinted?
semmi új..., vki esetleg egy rövid összefoglalót, van-e új infó esetleg?
Pont szarul tudod. Náluk a szerviz szerződés nyilvános. Az üzemanyagot meg a felhasználó maga intézi. A svédek fix kiérlelt szerviz intervallumokkal dolgoznak. Teljesen jól tervezhető költségekkel. Az F-35 esetén meg ugye az ALIS-szal bevezették a többnyire igény szerinti szervízt. Csakhogy ez egy elég nagy csapda. Az F-35 még mindig nem végleges konstrukció. Folyamatosan cserélgetik benne a különböző rendszereket. Ha van benne olyan alkatrész, amelyik 50 óránként kicserélendő, de 10 után jelez a rendszer, hogy cserélni kell, akkor ott nincs kecmec.Addig a svédek némi túlzással meg csak a kerozin árát,meg a szükséges apszorut minimum költségeket adják meg többnyire.
Konkretan az ellenkezoje igaz. Ordit, hogy halovany lovesed nincs az egesz temarol, meg magyarul sem olvasol utana, nemhogy mas nyelven (amelyekbol hiresen egyetlenegyet sem ertesz.)Nehéz pontos árat találni.Amcsik az egyetlenek,ki a gép db-árát nyilvánosságra hozzák,de az csak az üres gép.Rendszeresitési költségek jóval magasabbak.Ezután jon még a logisztikai támogatás ára,időtartama.És akkor még egy árva gá lőszer sincs hozzá.....Azután jön,hogy mennyi is az üzemeltetési költség?Ki mit számol bele?Amcsik a karbantartás,amortizációs költség,pilóták,műszakiak,de még a felszálópálya seprés költségeit is bele szokták számolni-caklipakli a működési költségeket.Addig a svédek némi túlzással meg csak a kerozin árát,meg a szükséges apszorut minimum költségeket adják meg többnyire.
Ezután jön még,hogy mekkora a gép harcászati értéke?No ez az a pont,ahol a Gripen,de lényegében minden nem 5. generációs gép menthetelenűl elvérzik az F35el szemben.Gyakorlatilag MINDEN nem 5. generációs gép már a legyártása pillanatában elavult.Minden fillér,amit nem 5. generációs gépre költün,egy már elavult gépre költjük.De mivel nincs pénzünk F35re,valamit tennünk kell.
De azt az ökörséget ne csináljuk már,hogy kiadjuk egy F35 árát egy már a megrendelése pillanatában elavult gépért.....
Pontosan. Raadasul mindezt teszik, hogy teljesen mas a tarifa az USAFnak, Armynak stb, meg egy kulfoldi vevonek, az utobbinak minden sokkal dragabb.Pont szarul tudod. Náluk a szerviz szerződés nyilvános. Az üzemanyagot meg a felhasználó maga intézi. A svédek fix kiérlelt szerviz intervallumokkal dolgoznak. Teljesen jól tervezhető költségekkel. Az F-35 esetén meg ugye az ALIS-szal bevezették a többnyire igény szerinti szervízt. Csakhogy ez egy elég nagy csapda. Az F-35 még mindig nem végleges konstrukció. Folyamatosan cserélgetik benne a különböző rendszereket. Ha van benne olyan alkatrész, amelyik 50 óránként kicserélendő, de 10 után jelez a rendszer, hogy cserélni kell, akkor ott nincs kecmec.
De pl. a gép borítása is híresen szarul viseli a mostoha körülményeket. Cserébe viszont pikkelyesen lehámlik a gépről. A cseréjét meg még a USAF vagy a NAVY is csak halasztgatja...
jaja, tudjuk, mindenki hulye, csak a zsidok, kefir, NER, meg a Zoooban, in essence. Ja meg networked warfare ill sw platformok az semmi mas, mint a "radioelektronikai harc" 1970-bol, csak atnevezve.Két főokos.
Mindenhol,ahol elindult,lemosta az F35 a Gripent....Persze,mindenhol csakis azért,mert csuppa idióta,korrupt,fogalmatlan,szerencsétlen figurák döntöttek a kérdésben.....Vagy az is lehet,hogy @kamm és @pöcshuszár azok a fogalmatlan,de legalább beképzelt egyéniségek,kik nem fogják fel,hogy a Gripen E már akkor elavult volt,mikor nekiálltak megtervezni.És egyszerűen nem éri meg az árát.Csak az veszi,aki nem vehet F35-öt.
Még az sem. Aki nem vehet F-35-t az Rafale-t vesz. Európában a Gripen teljesen eladhatatlan. 1 db-ot nem tudsz belőle eladni.Két főokos.
Mindenhol,ahol elindult,lemosta az F35 a Gripent....Persze,mindenhol csakis azért,mert csuppa idióta,korrupt,fogalmatlan,szerencsétlen figurák döntöttek a kérdésben.....Vagy az is lehet,hogy @kamm és @pöcshuszár azok a fogalmatlan,de legalább beképzelt egyéniségek,kik nem fogják fel,hogy a Gripen E már akkor elavult volt,mikor nekiálltak megtervezni.És egyszerűen nem éri meg az árát.Csak az veszi,aki nem vehet F35-öt.
Még ez sem. Lásd Szlovakia, Románia, Bulgaria. Mind F-16. Új, 30-40 éves, új.Még az sem. Aki nem vehet F-35-t az Rafale-t vesz. Európában a Gripen teljesen eladhatatlan. 1 db-ot nem tudsz belőle eladni.
Még az sem. Aki nem vehet F-35-t az Rafale-t vesz. Európában a Gripen teljesen eladhatatlan. 1 db-ot nem tudsz belőle eladni.
Én úgy vagyok vele,hogy ha már kénytelenek vagyunk elavult gépet venni,azt a lehető legolcsóbban tegyük,ami még azért megfelel a célnak.Még ez sem. Lásd Szlovakia, Románia, Bulgaria. Mind F-16. Új, 30-40 éves, új.
F116-ra, Rafale-ra, Eurofighterra nekünk váltani elég ertelmetlen.
Aki F-35-öt akar, annak 1 kérdést kell megvalaszolni.
Ti várnátok rá 2029-2031-ig??
Merthogy a csehek 2029-es dátummal számolnak iden, amire jövőre szerződés lesz és ahogy telik az idő simán 203x-re csúszhat.
Rafale re váltani ha politikai szemszögből nézed nem annyira értelmetlen.Még ez sem. Lásd Szlovakia, Románia, Bulgaria. Mind F-16. Új, 30-40 éves, új.
F116-ra, Rafale-ra, Eurofighterra nekünk váltani elég ertelmetlen.
Aki F-35-öt akar, annak 1 kérdést kell megvalaszolni.
Ti várnátok rá 2029-2031-ig??
Merthogy a csehek 2029-es dátummal számolnak iden, amire jövőre szerződés lesz és ahogy telik az idő simán 203x-re csúszhat.
De az 1 szempont. Van mellette még nagyon leegyszerűsítve minimum kettő, gazdasági és katonai.Rafale re váltani ha politikai szemszögből nézed nem annyira értelmetlen.
Gazdaságilag biztosítva lenne az atomerőmű projekt ha kiesnek az oroszok. Mert te sem gondolod komolyan hogy a roszatomot nem fogják megfúrni. Igaz francos megoldás lenne, öt tíz év csúszás és egy reaktor blokk.De az 1 szempont. Van mellette még nagyon leegyszerűsítve minimum kettő, gazdasági és katonai.
@Negan
Pont ezért nincs igazad, hogy a haderőfejlesztést csak a külpolitikai haszon mozgatja. Ha csak az mozgatná itt nem Saab gépek röpködnének és nem vennék mellé még 1x Gripent.
Gripen A beszerzését a korrupció mozgatta,de azzal belekerültünk egy olyan utcába,amiből már nem tudunk sehogy jol kijönni.De az 1 szempont. Van mellette még nagyon leegyszerűsítve minimum kettő, gazdasági és katonai.
@Negan
Pont ezért nincs igazad, hogy a haderőfejlesztést csak a külpolitikai haszon mozgatja. Ha csak az mozgatná itt nem Saab gépek röpködnének és nem vennék mellé még 1x Gripent.
Nincs semmilyen "loyal wingman" sehol, ez egyelőre tényleg csak marketingszoveg (nem mellesleg pont a Gripennek van a legfejlettebb networked rendszere, ott lenne a legkönnyebb, mégis láthatóan nem prioritás.)Egy kérdés.
Mennyire váltja ki akár csak ideiglenesen egy lopakodó vadászgép rövid távú beszerzését (ez így ebben a formában csak az F-35-ös) egy elfogadható mennyiségű és minőségű 4. gen vadász lopakodó UAV-vel megtámogatva (Loyal Wingman)? És nem általános tankönyvi értelemben kérdezem sem az F-35 rajongóktól, sem a többi géptípus drukkereitől.
A jelen pillanatban és ismert környékbeli folyamatok fényében. Vagyis tudva azt, hogy szinte már minden környező országban lement egy beszerzési program. És ezek 4. genesek. Ezek közül 2 használt gépvásárlás és jóval hamarabb ki fognak futni az időből, mint egy általunk el sem indított új gépbeszerzés élettartalma. (Mondom másként. Ausztria és Ukrajna még fekete ló. Az utóbbiban a legtöbben meglepődnénk egy F-35 megszerzésén.)
Vagy megint másként megfogalmazva. Csökkentett észlehetőségű UAV-okkal a lérakot támadva az ismert jövőbeli fighterek ellen mennyire lenne elégséges egy olcsóbb, 4. genes vadász típus legalább két század méretben?
Konkrétan a Roszatomot nem lehet kitenni. Ami valószínű, hogy majd betakargatjak nyugati cegekkel es minden megy tovább.Gazdaságilag biztosítva lenne az atomerőmű projekt ha kiesnek az oroszok. Mert te sem gondolod komolyan hogy a roszatomot nem fogják megfúrni. Igaz francos megoldás lenne, öt tíz év csúszás és egy reaktor blokk.
Na politika zéró térjünk vissza a lényeghez. A folytatás más topikban legyen.
A működés biztosítása érdekében a fórum alapvető, illetve opcionális sütiket használ..