A C alatt új építésű gépeket értesz vagy a cseh/dél-afrikai használt gépeket? Számomra teljesen más Kelepisti ötlete és teljesen más mondjuk kivásárolni Prágát a szerződéséből.
Ez két opció,ahogy irtam róla én is-és egyiket se tudjuk,hogy mennyibe kerülne.
A két Gripen C pénzügyileg is és koncepciójában is más pálya. Új gépeket építeni azt jelenti, hogy 40 év múlva a 2060-as években is akarsz Gripen C-t üzemeltetni az addigra kifutó mostani gépparkot váltó 5/6. genes gépváltozat mellett.
Éppen ez az,hogy nem akarok.Önmagában nem látok nagy problémát a többtipusos légierőben.F35 plusz egy olcsóbb tömegesitő tipus.Van benne reláció.F35 a dárda hegye,a tömegesitő gép meg a dárda nyele.Bomba/rakéta kamion.De a Gripen C egy kisteljesitményű gép erre a szerepre.
A kammm által favorizált Gripen E meg azt jelentené, hogy rövidtávon két eltérő típust üzemeltetünk, hosszú távon két eltérő típust üzemeltetünk.
A Gripen E-t ellenzem mereven.Ráköltenénk az F35 árát egy már tervezésekor elavult gépre.Gripen hiába lett továbbfejlesztve,továbbra is a 4. generáció (nyugatrol van szó) legkisebb teljesitményű gépe.Egyszerűen nem éri meg az árát.Ha csak békebeli kirakatlégierőt fejlesztgetünk,akkor meg pláne felesleges hülyeség.Plusz az E csak hasonlit a C-re,gyakorlatilag új gép.A legértelmetlenebb döntés a Gripen E lenne.
Pont ez az. Úgy beszélünk arról, hogy jaj, nem kell a Gripen C, hogy prófétai kinyilatkoztatásokat teszünk. Mennyibe kerül egy új építésű Gripen C?
Lásd fenntebb.Kevered,hogy mit utasitok el.Gripen E-t utasitom el,F35öst szeretnék,Gripen C-t valószinűsitem,és a Kfir NG-t tartom szóbajöhető megoldásnak.
Nincs új épitésű Gripen C.Lekonzervált C sárkányok vannak.És nincs róla pontos infó,hogy mennyibe kerülnének modernizálva feléleszteni őket.Én legalábbis nem találtam ilyen adatot.Molni becslése 60milka/db.De ez nem pontos infó,hanem Molni becslése.Hogy a cseh/búr gépek mennyiért lennének megszerezhetőek,modernizálhatóak,arrol sincs pontos adat,csak elég tág határok közötti becslések.
Mennyibe kerül egy használt Kfir? 30 millióba, ennyiért vették a zsidóktól a '70-es években épített Kfir leselejtezett gépeket Kolumbia, Ecuador a C2 és a TC2 verzióban.
Ezt meg honnan szedted?Merthogy tömény hülyeség.Kolumbiai gépek C2ek,amiket két részletben szereztek be,a 80as évek végén,és a 90es évek elején.Akkoriban egy ÚJ F16C volt 20milka......2012ben a letárolt,soha szolgálatban nem állt (mint a svéd 0 km-es Gripen C sárkányok) C7 gépek modernizálását ajánlották az argiknak és a buleszeknek 15milkáért.30 év/8k repült óra élettartammal,kiképzéssel,egy alap fegyverjavadalmazással és 1 év logisztikai támogatással.Ez volt a Kfir Block 60.Ennek utolsó ajánlata már az új 2052 AESA radarral,új EW rendszerrel,de még változtatás nélküli sárkánnyal és J79 hajtóművel volt 20milkára árazva 2017ben.Ez a letárolt 0km-es C7 sárkányokra vonatkozot.Kolumbiai C10P erre a szintre lett modernizálva,de a saját régi C2 sárkányokbol.(Eucvador egy külön mese,azt inkább ne keverjük ide,igy sem tudod követni a dolgot).2019ben a letárolt C7 sárkányokbol átépitett,F414 hajtóműves,módositott sárkányú,elektronikus kormányrendszerű,növelt üzemanyagkapacitású,és még tovább fejlesztett elektronikájú Kfir NG-t ajánlották 35milkáért,3 éves szállitási határidővel.Ennek az EW és harcelektronikája az F35 Adirhoz kifejlesztett készletből származik.Gripen E EW rendszeréhez meg a Block 60ban lévő cuccokobol származó rendszereket szállitanak a zsidók......
És azt tudjuk, hogy Romániának 10 milliós darabárköltség volt a Norvégiától vásárolt gépek. Hasonlítsd össze a Kfir TC2 harcértékét a F-16 Falconnal! A román gépek lemosnák az égről 1 vs. 1-ben is a Kfir TC2 verzióját
TC2-öt bizton lemosnák a romulánok,mert az a vb,radarral sem rendelkező korai C2 gyakorló változata.....Ellenben a Kfir C10 volt a Red Flagon,ahol ugyan minden gá-s légiharc gyakorlatát elvesztette az amcsi F15 és F16 gépekkel szemben,de IR és BVR légiharcai többségét megnyerte.C10P változat szintén volt ott 2018ban,és nagyon jol szerepelt.(2017ben kapták meg az AESA radart,és az új aktiv beépitett EW rendszert,azt mentek kipróbálni 18ban-a romulán gépeken nincs AESA radar,se beépitett aktiv REH rendszer.Plusz a kolumbiai gépek bvr rakétája a Derby ER,ami az AIM120D-nek feleltethető meg).
Kfir NG meg annyira különbözne már az eddigi Kfirektől,mint amennyire különbözik a Gripen E a C-től,vagy az F18E a korábbi Hornet változatoktol.Kb a Mirage 2000 szintjére teszik a repteljesitményét.(összekéne vetnie egy szagértőbb forumtársanak a Gripen E valószinűsithető tepteljesitményét a Mirage 2000 teljesitményével.Anno a 90es években a magyar pilóták sokkal jobbnak itélték a Mirage 2000 teljesitményét a Gripen A-hoz képest.Ami azt illeti,a Mirage,F16,F18,Gripen négyeből a Gripen volt a legrosszab repteljesitményű.....)
Alapbol a zsidók zsidó fegyverzetet adnak a gépeikhez.De bármit ráintegrálnak,amit csak lehetséges,ha a kedves vevő azt igénylik.A Meteort is.(indiai Su30ra elválalták a Derby ER és a Mica integrálását.A programot félbeszakitották,de nem technikai okokbol,hanem az oroszok és francik vétója miatt.Az Elta célzó és EW podokat viszont befejezték,Kasmirba használták is őket)
Most igy már tisztább a kép?
Különben nékem van egy olyan rossz balsejtelmem,hogy az új repszázad majd Albákbol fog állni.....