[HUN] Vadászgépek beszerzése

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

W

Wilson

Guest
Ez egy hülyeség. Valtani nem valtunk semmire, mert nem lesz gép 2040 előtt. Rendelni lehet, de azon nem repulsz.
Ha tételezzük fel 2035-ben F-35-t rendelünk akkor az 2042-ben rendszerbe áll ,lásd a lengyelek.Minden ellenkező híresztelés ellenére ezt a verziót sem zárta ki (F-35) Maróth
Mert miert nem? Megis mi a lofasz penne a koncepcio akkor szerintetek: mimden generacio kozott eles valtassal kibaszarintjuk az előzőt? Csak mert ti ezt itt kitalaltatok? :D
Nem erről beszélek és nem is arról, az esetről amikor a meglévő gépeket cserélik le egy újabb generációs gépre és egy ideig még együtt üzemeltetik őket, lásd Románok , hanem arról, hogyha az a lehetőség valósul meg ,hogy 4-5 éven belül egy új vadászszázad felállításáról döntünk , és az a koncepció ,hogy 2035-2040 körül generációt váltunk akkor nem logikus Gripen E venni mivel akkor akár több évtizedig együtt üzemeltetnék 4 gen és 5/6 gen gépeket amelyet gazdaságilag nem hiszem, hogy beválalunk.
Ez az az illogikus zoldseg, amit hajtogattok... Mi a banattol oenne logikusabb egy meg regebbi, addigra teljesen elavult tipust választani...? :D

Komolyan, olyan, mintha valamifele alternatív kaeuropai logikai dimenzioban gondolkodnatok.
Abban az esetben logikusabb ha mint fentebb írtam 2035-2040 körül váltunk 5/6 gen gépekre mivel olcsóbb a beszerzésük a Gripen E-l

Kamm ha szétszeded a hozzászólásomat akkor kicsit más kontextusba kerül a mondanivalóm, szerintem szerencsésebb egyben idézni mivel az általad kiemelt részek összefügnek és egymásból következnek.

De már elmondtam többször ez amit felvázoltam csak egy lehetőség és azon alapul amit Maróth többször is elmondott miszerint .Nem biztos, hogy ez a verzió valósul meg.

"Maróth Gáspár hangsúlyozta, hogy többek közt azért sem vásárolnak most új vadászgép típust, mert az iparági szakemberek

2030-40-re technológiai ugrást várnak."


Tehát van olyan lehetőség, hogy ebben az időszakban generációt váltunk, és mivel a jelenlegi Gripenek maradnak azoknak az utódairól valahol a legkésőbb 2035 körül döntést kell hozni, ebbe még bekavar, hogy az asztalon van egy második vadászszázad felállítása , de erről még hivatalos döntés nem született, legalábbis még nem hozták nyilvánosságra....
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
18 624
32 146
113
Ha tételezzük fel 2035-ben F-35-t rendelünk akkor az 2042-ben rendszerbe áll ,lásd a lengyelek.Minden ellenkező híresztelés ellenére ezt a verziót sem zárta ki (F-35) Maróth

Nem erről beszélek és nem is arról, az esetről amikor a meglévő gépeket cserélik le egy újabb generációs gépre és egy ideig még együtt üzemeltetik őket, lásd Románok , hanem arról, hogyha az a lehetőség valósul meg ,hogy 4-5 éven belül egy új vadászszázad felállításáról döntünk , és az a koncepció ,hogy 2035-2040 körül generációt váltunk akkor nem logikus Gripen E venni mivel akkor akár több évtizedig együtt üzemeltetnék 4 gen és 5/6 gen gépeket amelyet gazdaságilag nem hiszem, hogy beválalunk.

Abban az esetben logikusabb ha mint fentebb írtam 2035-2040 körül váltunk 5/6 gen gépekre mivel olcsóbb a beszerzésük a Gripen E-l

Kamm ha szétszeded a hozzászólásomat akkor kicsit más kontextusba kerül a mondanivalóm, szerintem szerencsésebb egyben idézni mivel az általad kiemelt részek összefügnek és egymásból következnek.

De már elmondtam többször ez amit felvázoltam csak egy lehetőség és azon alapul amit Maróth többször is elmondott miszerint .Nem biztos, hogy ez a verzió valósul meg.

"Maróth Gáspár hangsúlyozta, hogy többek közt azért sem vásárolnak most új vadászgép típust, mert az iparági szakemberek

2030-40-re technológiai ugrást várnak."


Tehát van olyan lehetőség, hogy ebben az időszakban generációt váltunk, és mivel a jelenlegi Gripenek maradnak azoknak az utódairól valahol a legkésőbb 2035 körül döntést kell hozni, ebbe még bekavar, hogy az asztalon van egy második vadászszázad felállítása , de erről még hivatalos döntés nem született, legalábbis még nem hozták nyilvánosságra....
De,sajnos ez ma realitás.A román haderő ki tud állitani egy olyandd harccsoportot,ami egymagában nagyobb ütőerőt képvisel,mint a komplett MH.Mennyiségi és minőségi fölényben vannak.
@kamm simán csak hozza a szokásos szinvonalát.Igazábol nem is érdemes rá válaszolni.Amig azt az aprócska tényt sem veszi figyelembe,hogy a fizikát nem tudja felülirni semmiféle softwer,addig miféle értelmes vitát akarsz vele folytatni?
@Vogon ,légy ój jó,és arra reflektálj amit leirtam.Ne arra,amit úgy gondolod,hogy leirtam.
Kezdjük ott,hogy a Gripen C harcértékét haladná meg egy Kfir NG harcértéke,a Gripen E valószinűleg egy kicsit meghaladná azét.Viszont többszörös áron.A becsléseket különben nem én csináltam,utánaolvastam a dolognak.Nem is tudnák ilyen becsléseket csinálni.
Anyagiak összehasonlitása meg baromira nem egyszerű.Mert van üres gép vételár,rendszeresitési ár,üzemelési napi költség,üzemelési időszakra vetitett költség,élettartam költség.Gripen E napi üzemköltsége példul jóval kisebb,mint az F35é,mégis a svájci és a finn tenderek nyilvános értékelésében is szerepel,hogy élettartam költségre drágább a svéd,mint az usák.
Ár/harcérték arány meg egyértelműen az F35 elsőségét hozza ki.Aki ezt vitatja,azzal egyszerűen nem érdemes vitatkozni,mert nem a realitás talaján áll.
Használt,illetve letárolt Gripen C gépek beszerzési ára meg ismeretlen.
Pl a letárolt Gripen C sárkányok üres,konzervált sárkányok.Mennyibe kerül azokat mai szintre hozva tartalommal feltölteni?Fogalmunk sincs.De mennyire különbözik mondjuk a dél afrikai Gripen a miénktől?Mennyire más a felszereltsége,milyen az állapota?Mennyibe kerülne egy közös modernizációs programban a mi vegyesfelvágott gépeinkkel egy szintre hozni?Fogalmunk sincs.Egyedűl a Kfir NG-ről van egy 3 éves nyilatkozat,hogy 35milkáért 3 éven belül szállitják,és a vételár tartalmazza az üzemeltető személyzet felkészitését a tipusra,valamint egy inditó logisztikai csomagot.(hogy ez mit tartalmaz,azt nem részletezik.Ez lehet akár pótgumi,égőkészlet,biztositék készlet szintű minimálhülyeség is,sztóval pontos tartalom nélkül értékelhetetlen nyilatkozat).De mivel közben volt COVID,most ineg más gazdasági bajok,infláció megy ezerrel,az akkori ár ma biztosan nem érvényes.
Gripen E pontos ára is ismeretlen,csak nagyságrendileg tudjuk belőni.F35 üres db-ára ismert,dehogy nekünk a rendszeresitése mibe kerülne,azt megin csak nagyságrendileg becsülni tudjuk.Tendernek meg az volna az értelme,hogy egy közös szempontrencer alapján lennének tényszerűen összehasonlithatók a gépek mind technikai,mind anyagi-pénzügyi tekintetben.Nem lehetne játszani a szempontrendszerek kritériumaival.Pl üzemeltetési költségmeghatározásnál fixen meg lehet adni,hogy miket tekintünk beletartozónak,és a gyárak egyforma kritériumok alapján,ellenőrizhető módon lennének kénytelen megadni az információt.
 
W

Wilson

Guest
De,sajnos ez ma realitás.A román haderő ki tud állitani egy olyandd harccsoportot,ami egymagában nagyobb ütőerőt képvisel,mint a komplett MH.Mennyiségi és minőségi fölényben vannak.
Ezt nem tudom miből gondolod, mert a tények ezt nem erősítik meg , remélem nem egy cujka gőzös román hozzászólaásból szűrted le . Csak egyetlen tény 20 db körül van azoknak a TR-85 harckocsiknak a száma amelyek azonnal bevethető állapotban vannak azokat hurcolják a különböző hadgyakorlatokra.Román forrasok szerint még egyszer ennyit tudnának összekaparni, arról nem is beszélve, hogy a román légierő nem lenne képes jelenleg semmilyen támadó hadműveletet lefolytatniy hiszen az F-16-k még a Román légteret sem képesek ellenőrizni.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 832
47 125
113
Kb Kamm szintjén vagy te is.Érv nulla,kitalált hülyeségek és szar propik szajkózása,meg büdös bunkó szemnélyeskedés.Ennyit tudsz.Pont.

:cool:
Pl a letárolt Gripen C sárkányok üres,konzervált sárkányok.Mennyibe kerül azokat mai szintre hozva tartalommal feltölteni?Fogalmunk sincs.De mennyire különbözik mondjuk a dél afrikai Gripen a miénktől?Mennyire más a felszereltsége,milyen az állapota?Mennyibe kerülne egy közös modernizációs programban a mi vegyesfelvágott gépeinkkel egy szintre hozni?Fogalmunk sincs.

Gripen E pontos ára is ismeretlen,csak nagyságrendileg tudjuk belőni.F35 üres db-ára ismert,dehogy nekünk a rendszeresitése mibe kerülne,azt megin csak nagyságrendileg becsülni tudjuk.
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
18 624
32 146
113
Ezt nem tudom miből gondolod, mert a tények ezt nem erősítik meg , remélem nem egy cujka gőzös román hozzászólaásból szűrted le . Csak egyetlen tény 20 db körül van azoknak a TR-85 harckocsiknak a száma amelyek azonnal bevethető állapotban vannak azokat hurcolják a különböző hadgyakorlatokra.Román forrasok szerint még egyszer ennyit tudnának összekaparni, arról nem is beszélve, hogy a román légierő nem lenne képes jelenleg semmilyen támadó hadműveletet lefolytatniy hiszen az F-16-k még a Román légteret sem képesek ellenőrizni.
Egyrészt gyakorlatra ki tudták mozgatni a teljes zl-at is.Vagyis folyamatosan nem hadrafoghatók,de háború esetén működőképessé tudják tenni őket.
Másrészt egy hk zl még nem dd harccsoport.A többi elemet is ki tudják állitani.
Légierő a mi viszonylatunkban meg futottak még kategória.Lényegileg nem befolyásolnák a háború menetét.
 

Király Fika

Well-Known Member
2019. március 22.
2 877
4 706
113
Egyrészt gyakorlatra ki tudták mozgatni a teljes zl-at is.Vagyis folyamatosan nem hadrafoghatók,de háború esetén működőképessé tudják tenni őket.
Másrészt egy hk zl még nem dd harccsoport.A többi elemet is ki tudják állitani.
Légierő a mi viszonylatunkban meg futottak még kategória.Lényegileg nem befolyásolnák a háború menetét.
A romulán dandár harccsoportnak mi köze van a magyar vadászgép beszerzéshez?
 

ravenlord

Well-Known Member
2016. december 31.
4 224
12 477
113
Kéne hozzád egy sirva és fetrengve röhögős szmájli.....
Gripen E REH rendszereinek a felét az Elbit szállitja......
Gripen E semmi olyat nem tud,amit a kolumbiai (!!!) Kfir C10P ne tudna elektronikailag.Ami azt illeti,több Gripen E EW alrendszer konkrétan ugyan az (!),ami azokon rajtvan......
Leonardo radar (ami meg olasz,nem svéd) keresési tartománya az elforgatható antenna miatt nagyobb.Dehogy EW szempontbol melyik radar jobb,azt mezei halandóként nem lehet tudni.
Személyeskedéssel meg hiába probálod pótolni a felfogóképeségbeli hiányosságaidat....
Hát akkor vegyünk meg a kolumbiai kefírerek, most akciós áron megkaphatnánk!
https://www.airdatanews.com/colombia-to-retire-its-kfir-fighter-jets-in-2022-report/
 
  • Imádom
  • Vicces
Reactions: Negan and Nemerson

Vogon

Well-Known Member
2021. május 13.
3 165
6 697
113
Ha tételezzük fel 2035-ben F-35-t rendelünk akkor az 2042-ben rendszerbe áll ,lásd a lengyelek.Minden ellenkező híresztelés ellenére ezt a verziót sem zárta ki (F-35) Maróth

Igazából tényleg nem egyértelmű, hogy mire is gondolsz. És az sem, hogy miért.

1, A C alatt új építésű gépeket értesz vagy a cseh/dél-afrikai használt gépeket? Számomra teljesen más Kelepisti ötlete és teljesen más mondjuk kivásárolni Prágát a szerződéséből.

2, A két Gripen C pénzügyileg is és koncepciójában is más pálya. Új gépeket építeni azt jelenti, hogy 40 év múlva a 2060-as években is akarsz Gripen C-t üzemeltetni az addigra kifutó mostani gépparkot váltó 5/6. genes gépváltozat mellett. Vagyis rövid távon teljesen típus azonos két századot üzemeltetnénk, de hosszú távon két teljesen eltérő típust (Gipen C mellett Tempest vagy F-35-öst). Használt, főleg a cseh gépek átvétele meg azt jelentené, hogy rövid távon ugyan azt a típust üzemeltetnénk, de 2035-2040-től két teljes századot cserélünk le 5/6. gen típusra és onnantól megint tovább típus azonos üzemeltetés. Viszont ez jóval nagyobb pénzügyi drop beszerzésben is és a beszerzést követő üzemeltetésben is.

3, A kammm által favorizált Gripen E meg azt jelentené, hogy rövidtávon két eltérő típust üzemeltetünk, hosszú távon két eltérő típust üzemeltetünk. Nem olyan éles pénzügyi droppal, mert a svéd infrastruktura vonalát követjük, de lényegében ja! Cserébe mindig az ezen a vonalon legnagyobb harcértékkel rendelkező géppel.

És már megint sokat írtam, mégis a mögöttük lévő gazdasági ellentételezésről egy szót sem. Na, az pedig még érdekes lenne!

Kezdjük ott,hogy a Gripen C harcértékét haladná meg egy Kfir NG harcértéke

Ami tételesen nem igaz. És ezt részletesen kibeszéltük.

Nem is tudnák ilyen becsléseket csinálni.

Igen, ez lényeges észrevétel.

Használt,illetve letárolt Gripen C gépek beszerzési ára meg ismeretlen.

Pont ez az. Úgy beszélünk arról, hogy jaj, nem kell a Gripen C, hogy prófétai kinyilatkoztatásokat teszünk. Mennyibe kerül egy új építésű Gripen C? Ez ismert, mégsem néz rajtam kívül utána senki, csak ideologizál, hogy szerinte mennyire drága vagy olcsó. És mennyibe kerül egy új építésű Kfir? Nem tudjuk, mert már nagyon régen nem építettek újat. A Kfir NG-nhez, mint egy papír tigrisre ráírt fiktivszámot tudunk. Mennyibe kerül egy használt Kfir? 30 millióba, ennyiért vették a zsidóktól a '70-es években épített Kfir leselejtezett gépeket Kolumbia, Ecuador a C2 és a TC2 verzióban.
Annyit tudunk, hogy a '60-as évek francia technológiát embargó miatt a '70-es években lemásoló izraeli típus használtan 30 millió darabár lenne. És azt tudjuk, hogy Romániának 10 milliós darabárköltség volt a Norvégiától vásárolt gépek. Hasonlítsd össze a Kfir TC2 harcértékét a F-16 Falconnal! A román gépek lemosnák az égről 1 vs. 1-ben is a Kfir TC2 verzióját. 10 meccsből 10-szer. Amit te kínálsz, az jobb esetben egy MIG-21 Lancen szintjének felel meg.
És ezt nem csak prófétai látomásból tudom. Maga a zsidó állam megalkotása után egy évtizeden belül eldobta a típust, mint elsődleges légifölény megoldást és F-16 és F-15-ösök külföldi importját választották helyette, a Kfir pedig megmaradt mint bombázó, kisegítő gép. És gyártása után 20 évvel teljesen kivonták a hadrendből, annyira végzetesen elavultnak érezték az F-16-osokkal szemben.
Nem F-35-ösökről beszélek. Még csak nem is arról, hogy ez egy ideális típus lett volna a gyártó országának átállni 4. és 5. generáció között, amiről mi most beszélünk 2020-as években. Az 1970-es években ideális átmeneti gép volt fél évtizedig az IAF-nak átállni a Mirag III-as és Mirage5-ös kombó és az F-16 F-15 között. És ebben benne van az is, hogy a külföldi beszerzéstől és embargótól függő fiatal ország hadipara tapasztalatokat nyert az önálló gyártás és tervezés terén. Utána már nem számoltak elsődleges gépként vele, hanem inkább magát valamennyire megvédeni tudó bombázóként.

Miközben prófétai kinyilatkoztatásokat teszel róla, hogy a Kfir simán veri minden tekintetben egy Meteorral felszerelt svéd Gripen C-t, és azzal számolsz, hogy az új építésű gép ára nem különbözik egy agyon használt gép árától.

Ez az, amiről le akarunk beszélni a fórumon.
 
  • Tetszik
Reactions: alfa74

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
18 624
32 146
113
Hát akkor vegyünk meg a kolumbiai kefírerek, most akciós áron megkaphatnánk!
https://www.airdatanews.com/colombia-to-retire-its-kfir-fighter-jets-in-2022-report/
Azok éktelen régi C2ek eredetileg,végigharcolták a 80as éveket az IAF szineibe,és utána kerültek Kolumbiába.Igazság szerint már 10+ éve lejárt mind a naptári,mind a repült óra szerinti gyártáskor tervezett üzemidejük.Megkérdezték az IAI-t,hogy lehetne e belőlük még kihozni,de a zsidók azt mondták rá,hogy lehet,de nem érdemes.J79 hajtóművek már menthetetlenűl leamortizálódtak,sárkánybol meg már nem lehet kihozni annyit,hogy megérje a hajtóműcsere.(mikor kijött az NG utánanézztem.Kolumbiaiak alaposan kitárgyalták a dolgot.Minden gépükről kideritették az előéletét,a Kfires rovatba tettem be róla fényképeket.Nagyon sokat kibirtak azok a gépek,az öreg Dassault jol megtervezte az alapokat).
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
18 624
32 146
113
A C alatt új építésű gépeket értesz vagy a cseh/dél-afrikai használt gépeket? Számomra teljesen más Kelepisti ötlete és teljesen más mondjuk kivásárolni Prágát a szerződéséből.
Ez két opció,ahogy irtam róla én is-és egyiket se tudjuk,hogy mennyibe kerülne.
A két Gripen C pénzügyileg is és koncepciójában is más pálya. Új gépeket építeni azt jelenti, hogy 40 év múlva a 2060-as években is akarsz Gripen C-t üzemeltetni az addigra kifutó mostani gépparkot váltó 5/6. genes gépváltozat mellett.
Éppen ez az,hogy nem akarok.Önmagában nem látok nagy problémát a többtipusos légierőben.F35 plusz egy olcsóbb tömegesitő tipus.Van benne reláció.F35 a dárda hegye,a tömegesitő gép meg a dárda nyele.Bomba/rakéta kamion.De a Gripen C egy kisteljesitményű gép erre a szerepre.
A kammm által favorizált Gripen E meg azt jelentené, hogy rövidtávon két eltérő típust üzemeltetünk, hosszú távon két eltérő típust üzemeltetünk.
A Gripen E-t ellenzem mereven.Ráköltenénk az F35 árát egy már tervezésekor elavult gépre.Gripen hiába lett továbbfejlesztve,továbbra is a 4. generáció (nyugatrol van szó) legkisebb teljesitményű gépe.Egyszerűen nem éri meg az árát.Ha csak békebeli kirakatlégierőt fejlesztgetünk,akkor meg pláne felesleges hülyeség.Plusz az E csak hasonlit a C-re,gyakorlatilag új gép.A legértelmetlenebb döntés a Gripen E lenne.
Pont ez az. Úgy beszélünk arról, hogy jaj, nem kell a Gripen C, hogy prófétai kinyilatkoztatásokat teszünk. Mennyibe kerül egy új építésű Gripen C?
Lásd fenntebb.Kevered,hogy mit utasitok el.Gripen E-t utasitom el,F35öst szeretnék,Gripen C-t valószinűsitem,és a Kfir NG-t tartom szóbajöhető megoldásnak.
Nincs új épitésű Gripen C.Lekonzervált C sárkányok vannak.És nincs róla pontos infó,hogy mennyibe kerülnének modernizálva feléleszteni őket.Én legalábbis nem találtam ilyen adatot.Molni becslése 60milka/db.De ez nem pontos infó,hanem Molni becslése.Hogy a cseh/búr gépek mennyiért lennének megszerezhetőek,modernizálhatóak,arrol sincs pontos adat,csak elég tág határok közötti becslések.
Mennyibe kerül egy használt Kfir? 30 millióba, ennyiért vették a zsidóktól a '70-es években épített Kfir leselejtezett gépeket Kolumbia, Ecuador a C2 és a TC2 verzióban.
Ezt meg honnan szedted?Merthogy tömény hülyeség.Kolumbiai gépek C2ek,amiket két részletben szereztek be,a 80as évek végén,és a 90es évek elején.Akkoriban egy ÚJ F16C volt 20milka......2012ben a letárolt,soha szolgálatban nem állt (mint a svéd 0 km-es Gripen C sárkányok) C7 gépek modernizálását ajánlották az argiknak és a buleszeknek 15milkáért.30 év/8k repült óra élettartammal,kiképzéssel,egy alap fegyverjavadalmazással és 1 év logisztikai támogatással.Ez volt a Kfir Block 60.Ennek utolsó ajánlata már az új 2052 AESA radarral,új EW rendszerrel,de még változtatás nélküli sárkánnyal és J79 hajtóművel volt 20milkára árazva 2017ben.Ez a letárolt 0km-es C7 sárkányokra vonatkozot.Kolumbiai C10P erre a szintre lett modernizálva,de a saját régi C2 sárkányokbol.(Eucvador egy külön mese,azt inkább ne keverjük ide,igy sem tudod követni a dolgot).2019ben a letárolt C7 sárkányokbol átépitett,F414 hajtóműves,módositott sárkányú,elektronikus kormányrendszerű,növelt üzemanyagkapacitású,és még tovább fejlesztett elektronikájú Kfir NG-t ajánlották 35milkáért,3 éves szállitási határidővel.Ennek az EW és harcelektronikája az F35 Adirhoz kifejlesztett készletből származik.Gripen E EW rendszeréhez meg a Block 60ban lévő cuccokobol származó rendszereket szállitanak a zsidók......
És azt tudjuk, hogy Romániának 10 milliós darabárköltség volt a Norvégiától vásárolt gépek. Hasonlítsd össze a Kfir TC2 harcértékét a F-16 Falconnal! A román gépek lemosnák az égről 1 vs. 1-ben is a Kfir TC2 verzióját
TC2-öt bizton lemosnák a romulánok,mert az a vb,radarral sem rendelkező korai C2 gyakorló változata.....Ellenben a Kfir C10 volt a Red Flagon,ahol ugyan minden gá-s légiharc gyakorlatát elvesztette az amcsi F15 és F16 gépekkel szemben,de IR és BVR légiharcai többségét megnyerte.C10P változat szintén volt ott 2018ban,és nagyon jol szerepelt.(2017ben kapták meg az AESA radart,és az új aktiv beépitett EW rendszert,azt mentek kipróbálni 18ban-a romulán gépeken nincs AESA radar,se beépitett aktiv REH rendszer.Plusz a kolumbiai gépek bvr rakétája a Derby ER,ami az AIM120D-nek feleltethető meg).
Kfir NG meg annyira különbözne már az eddigi Kfirektől,mint amennyire különbözik a Gripen E a C-től,vagy az F18E a korábbi Hornet változatoktol.Kb a Mirage 2000 szintjére teszik a repteljesitményét.(összekéne vetnie egy szagértőbb forumtársanak a Gripen E valószinűsithető tepteljesitményét a Mirage 2000 teljesitményével.Anno a 90es években a magyar pilóták sokkal jobbnak itélték a Mirage 2000 teljesitményét a Gripen A-hoz képest.Ami azt illeti,a Mirage,F16,F18,Gripen négyeből a Gripen volt a legrosszab repteljesitményű.....)
Alapbol a zsidók zsidó fegyverzetet adnak a gépeikhez.De bármit ráintegrálnak,amit csak lehetséges,ha a kedves vevő azt igénylik.A Meteort is.(indiai Su30ra elválalták a Derby ER és a Mica integrálását.A programot félbeszakitották,de nem technikai okokbol,hanem az oroszok és francik vétója miatt.Az Elta célzó és EW podokat viszont befejezték,Kasmirba használták is őket)

Most igy már tisztább a kép?
Különben nékem van egy olyan rossz balsejtelmem,hogy az új repszázad majd Albákbol fog állni.....
 

efott1974

Well-Known Member
2022. március 11.
1 757
2 308
113
Ez két opció,ahogy irtam róla én is-és egyiket se tudjuk,hogy mennyibe kerülne.

Éppen ez az,hogy nem akarok.Önmagában nem látok nagy problémát a többtipusos légierőben.F35 plusz egy olcsóbb tömegesitő tipus.Van benne reláció.F35 a dárda hegye,a tömegesitő gép meg a dárda nyele.Bomba/rakéta kamion.De a Gripen C egy kisteljesitményű gép erre a szerepre.

A Gripen E-t ellenzem mereven.Ráköltenénk az F35 árát egy már tervezésekor elavult gépre.Gripen hiába lett továbbfejlesztve,továbbra is a 4. generáció (nyugatrol van szó) legkisebb teljesitményű gépe.Egyszerűen nem éri meg az árát.Ha csak békebeli kirakatlégierőt fejlesztgetünk,akkor meg pláne felesleges hülyeség.Plusz az E csak hasonlit a C-re,gyakorlatilag új gép.A legértelmetlenebb döntés a Gripen E lenne.

Lásd fenntebb.Kevered,hogy mit utasitok el.Gripen E-t utasitom el,F35öst szeretnék,Gripen C-t valószinűsitem,és a Kfir NG-t tartom szóbajöhető megoldásnak.
Nincs új épitésű Gripen C.Lekonzervált C sárkányok vannak.És nincs róla pontos infó,hogy mennyibe kerülnének modernizálva feléleszteni őket.Én legalábbis nem találtam ilyen adatot.Molni becslése 60milka/db.De ez nem pontos infó,hanem Molni becslése.Hogy a cseh/búr gépek mennyiért lennének megszerezhetőek,modernizálhatóak,arrol sincs pontos adat,csak elég tág határok közötti becslések.

Ezt meg honnan szedted?Merthogy tömény hülyeség.Kolumbiai gépek C2ek,amiket két részletben szereztek be,a 80as évek végén,és a 90es évek elején.Akkoriban egy ÚJ F16C volt 20milka......2012ben a letárolt,soha szolgálatban nem állt (mint a svéd 0 km-es Gripen C sárkányok) C7 gépek modernizálását ajánlották az argiknak és a buleszeknek 15milkáért.30 év/8k repült óra élettartammal,kiképzéssel,egy alap fegyverjavadalmazással és 1 év logisztikai támogatással.Ez volt a Kfir Block 60.Ennek utolsó ajánlata már az új 2052 AESA radarral,új EW rendszerrel,de még változtatás nélküli sárkánnyal és J79 hajtóművel volt 20milkára árazva 2017ben.Ez a letárolt 0km-es C7 sárkányokra vonatkozot.Kolumbiai C10P erre a szintre lett modernizálva,de a saját régi C2 sárkányokbol.(Eucvador egy külön mese,azt inkább ne keverjük ide,igy sem tudod követni a dolgot).2019ben a letárolt C7 sárkányokbol átépitett,F414 hajtóműves,módositott sárkányú,elektronikus kormányrendszerű,növelt üzemanyagkapacitású,és még tovább fejlesztett elektronikájú Kfir NG-t ajánlották 35milkáért,3 éves szállitási határidővel.Ennek az EW és harcelektronikája az F35 Adirhoz kifejlesztett készletből származik.Gripen E EW rendszeréhez meg a Block 60ban lévő cuccokobol származó rendszereket szállitanak a zsidók......

TC2-öt bizton lemosnák a romulánok,mert az a vb,radarral sem rendelkező korai C2 gyakorló változata.....Ellenben a Kfir C10 volt a Red Flagon,ahol ugyan minden gá-s légiharc gyakorlatát elvesztette az amcsi F15 és F16 gépekkel szemben,de IR és BVR légiharcai többségét megnyerte.C10P változat szintén volt ott 2018ban,és nagyon jol szerepelt.(2017ben kapták meg az AESA radart,és az új aktiv beépitett EW rendszert,azt mentek kipróbálni 18ban-a romulán gépeken nincs AESA radar,se beépitett aktiv REH rendszer.Plusz a kolumbiai gépek bvr rakétája a Derby ER,ami az AIM120D-nek feleltethető meg).
Kfir NG meg annyira különbözne már az eddigi Kfirektől,mint amennyire különbözik a Gripen E a C-től,vagy az F18E a korábbi Hornet változatoktol.Kb a Mirage 2000 szintjére teszik a repteljesitményét.(összekéne vetnie egy szagértőbb forumtársanak a Gripen E valószinűsithető tepteljesitményét a Mirage 2000 teljesitményével.Anno a 90es években a magyar pilóták sokkal jobbnak itélték a Mirage 2000 teljesitményét a Gripen A-hoz képest.Ami azt illeti,a Mirage,F16,F18,Gripen négyeből a Gripen volt a legrosszab repteljesitményű.....)
Alapbol a zsidók zsidó fegyverzetet adnak a gépeikhez.De bármit ráintegrálnak,amit csak lehetséges,ha a kedves vevő azt igénylik.A Meteort is.(indiai Su30ra elválalták a Derby ER és a Mica integrálását.A programot félbeszakitották,de nem technikai okokbol,hanem az oroszok és francik vétója miatt.Az Elta célzó és EW podokat viszont befejezték,Kasmirba használták is őket)

Most igy már tisztább a kép?
Különben nékem van egy olyan rossz balsejtelmem,hogy az új repszázad majd Albákbol fog állni.....
A Dél-Afrikai gripen flotta , ha igazak a hírek nincsen jó műszaki állapotban - nem kellene!A csehek ha minden igaz 29-ig igényt tartanak a gépre.Véleményem szerint ami sárkány le van konzerválva de még a vezetékelés sincsen benne vagy csak félig -az új -vagyis 0 km-es az új!M.G. kijelentette újat akarnak , ez ha nem változott a koncepció : a fentebbi vagy "E"!De hogy melyik ; szerintem eldőlt már , majd bejelentik.
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
18 624
32 146
113
A Dél-Afrikai gripen flotta , ha igazak a hírek nincsen jó műszaki állapotban - nem kellene!A csehek ha minden igaz 29-ig igényt tartanak a gépre.Véleményem szerint ami sárkány le van konzerválva de még a vezetékelés sincsen benne vagy csak félig -az új -vagyis 0 km-es az új!M.G. kijelentette újat akarnak , ez ha nem változott a koncepció : a fentebbi vagy "E"!De hogy melyik ; szerintem eldőlt már , majd bejelentik.
E-t nagyon rossz opciónak tartom.0km-es C meg attol függ,hogy mennyibe is kerűl?Merthogy erről nincs semmilyen információ.Valójában pont a Gripen C áráról nem tudunk semmit.Szerintem annyiért fogják adni,mint új gyártású gépként adnák.
 

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 123
10 415
113
Ezt nem tudom miből gondolod, mert a tények ezt nem erősítik meg , remélem nem egy cujka gőzös román hozzászólaásból szűrted le . Csak egyetlen tény 20 db körül van azoknak a TR-85 harckocsiknak a száma amelyek azonnal bevethető állapotban vannak azokat hurcolják a különböző hadgyakorlatokra.Román forrasok szerint még egyszer ennyit tudnának összekaparni, arról nem is beszélve, hogy a román légierő nem lenne képes jelenleg semmilyen támadó hadműveletet lefolytatniy hiszen az F-16-k még a Román légteret sem képesek ellenőrizni.
Kriss is ugyanazt gondolja több közös hadgyakorlatok után. A Magyar Honvédség egy dandarnyi erőt sem tud osszekaparni. Ők meg hármat tudnak. Hogy elavult sztárokkal? Ja, 90% az lenne. De nálunk minden lövész btr80ban menne harcba, annál nekik van már jobb, nekünk nincsen. Nem is értem minek ellenkeztek ezzel, nézd meg a két ország tüzérséget...
Tudom, Németországban a gyakorlaton el kellett őket vontatni. Hát, ilyen meg van ..
 

efott1974

Well-Known Member
2022. március 11.
1 757
2 308
113
E-t nagyon rossz opciónak tartom.0km-es C meg attol függ,hogy mennyibe is kerűl?Merthogy erről nincs semmilyen információ.Valójában pont a Gripen C áráról nem tudunk semmit.Szerintem annyiért fogják adni,mint új gyártású gépként adnák.
Én úgy tudom a "C" ára ~ 60 M $ körül volt.Namost ha egy olyan gépet csinálnak ami jelenleg lehet hogy a tervezőasztalon létezik csak......szerinted mennyibe fog kerülni???
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 832
47 125
113
A Dél-Afrikai gripen flotta , ha igazak a hírek nincsen jó műszaki állapotban - nem kellene!A csehek ha minden igaz 29-ig igényt tartanak a gépre.Véleményem szerint ami sárkány le van konzerválva de még a vezetékelés sincsen benne vagy csak félig -az új -vagyis 0 km-es az új!M.G. kijelentette újat akarnak , ez ha nem változott a koncepció : a fentebbi vagy "E"!De hogy melyik ; szerintem eldőlt már , majd bejelentik.
Egyrészt a dél-afrikai mitől lenne szar állapotban?
Alig repültek velük. Hogy nem tudják nem egészen egy évet kivéve a Saab tartotta karban a gépeket. Mielőtt leállították őket akkor is ez volt a helyzet.
Ezen felül a svédek is jelentős mennyiségű, - kb. a mieinkkel azonos kirepülésű - felesleges C/D géppel rendelkeznek. Ez már jelenleg is igaz, de a 60db már lerendelt E-k, 60db C-t fog váltani.
Szerintem egyáltalán nem lenne népmesei fordulat egy olyan 3 százados flotta, hogy a jelenlegi 14 gép mellé, a svédektől kapunk ingyen - a csehek is kaptak egy ilyen ajánlatot - másik 14 C/D-t, ha rendelünk még egy századot fizetősen.
Legyen ez a fizetős opció, akár a letárolt üres airframe-es C kontingens, vagy az E verzió.
 

efott1974

Well-Known Member
2022. március 11.
1 757
2 308
113
Egyrészt a dél-afrikai mitől lenne szar állapotban?
Alig repültek velük. Hogy nem tudják nem egészen egy évet kivéve a Saab tartotta karban a gépeket. Mielőtt leállították őket akkor is ez volt a helyzet.
Ezen felül a svédek is jelentős mennyiségű, - kb. a mieinkkel azonos kirepülésű - felesleges C/D géppel rendelkeznek. Ez már jelenleg is igaz, de a 60db már lerendelt E-k, 60db C-t fog váltani.
Szerintem egyáltalán nem lenne népmesei fordulat egy olyan 3 százados flotta, hogy a jelenlegi 14 gép mellé, a svédektől kapunk ingyen - a csehek is kaptak egy ilyen ajánlatot - másik 14 C/D-t, ha rendelünk még egy századot fizetősen.
Legyen ez a fizetős opció, akár a letárolt üres airframe-es C kontingens, vagy az E verzió.
Abban mindenképpen igazad van hogy lesz nekik jó állapotú "C"- jük , itt az egyik toppicban lehetett olvasni a svéd légierő milyen elvek mentén próbál majd haladni.Kb. 120 géggel számolnak ; ennek fele "E" a másik része modernizált "C" lesz.Biztos hogy lesz nekik felesleges "C"- jük.Ez is egy opció , elfogadom.Had ne kelljen linket keresnem de külföldi oldalakon olvastam hogy a Dél-Afrikaiak messze nincsenek toppon a rep.karbantartás terén és ez meg is látszik az állapotukon.Igen nagy duzzogva, 14 db fizetve ; 14 db ingyen!
 
  • Tetszik
Reactions: Catles