[HUN] Airbus Helicopters H225M HForce

És ezt nem először csinálod meg...
A hatótáv téma a Mi-17-es összehasonlítástól indult. Elkezdesz okoskodni, hogy a katalógus adat igy meg úgy.... Mintha itt nem lenne vele mindenki tisztában, hogy a hatótávolsag MINDEN repülő eszköznél a terheléstől függ.



Mint egy holdkóros vénember. Ha kell ha nem, te beleugatod az airbe az előre bekészített tematikát. Miközben nem tudod, hogy mihez szóltál hozzá. De igazság szerint mindegy is! A trigger az trigger....
Állított neked olyat bárki is, hogy "csataheli"?

De neked mindenképpen kell egy kis lélekmelengető "már megint szart vettünk", meg egy "de bezzeg a románok.." kiselőadást tartani.
Ha jól emlékszem a búrok már meg voltak említve. Most már csak McNamara hiányzik. Hja meg hogy a NER miatt szar az egész.
Nem Huszárom.Te lettél egy mindenbe belekötő szar propihuszár.
Felfegyverezhetőségről ment a diszkurzus,amihez hozzászoltam,és nem én hoztam fel az oláh Pumákat.Valamint @Aladeen hsz-ra reagáltam.Nem tetszik?
Leszarom a kötekető propihuszár fejedet.Most untam meg a szarakodó köteketésedet.Misz a francba ignorera.
 
  • Tetszik
Reactions: fitom
Szerintem most túltolod kicsit huszár, mert nem állított ilyet.
Nem álított, csak olyan beszélgetésbe folyt bele, amit nem olvasott el:
Egyébként a Mi17-hez képest dupla akkora, 920 km, hatótávja lesz, többek közt, a gazdaságosabb fogyasztás miatt. Belső póttartállyal 1253 km, külső póttartályos hatótávhoz nincs megadott adat.

Kérdés, hogy mennyiért teszik rá a franciák a töltőcsövet így utólag megrendelve. A helikopter kb. 1300 km-es hatótávval bír vagyis 650 km oda-vissza. Nem látom, hogy ez miért ne lenne elég a nálunk elképzelhető műveletek 99%-ára...

Ez az adat azért elég változó.Mekkora terheléssel,és milyen repülősi profillal?Tényleges bevetésen ez sokkal kisebb.
Olyan ez,mint egy hk 500km-es hatótávja-jó minőségűsik úton,egyenletes sebességgel,....Jó terepen meg kb csak a fele.Harci műveletekben,kemény,esetleg tereperőditésekkel előkészitett terepen meg negyede.
 
Szerintem most túltolod kicsit huszár, mert nem állított ilyet.
Te magad állítottad le a fegyverzeti hülyeségét.
Merthogy a román verzió MINDENT IS tud. A miénk meg MAJD semmit.
Erre felvilágosítottad, hogy a forgatható gépágyú tornyon kivül mindent is fog tudni.
Hozzáteszem, hogy HA kérjük az ATGM integrációt, akkor biztosan nem a SOKAT által hordozott Spike fog rákerülni. Azt meg ugye nem várjuk, hogy majd a románok most kezdenek el ATGM-et modernizálni a gépeik életciklusának végén?!
 
  • Tetszik
Reactions: Giskard
Nem Huszárom.Te lettél egy mindenbe belekötő szar propihuszár.
Felfegyverezhetőségről ment a diszkurzus,amihez hozzászoltam,és nem én hoztam fel az oláh Pumákat.Valamint @Aladeen hsz-ra reagáltam.Nem tetszik?
Leszarom a kötekető propihuszár fejedet.Most untam meg a szarakodó köteketésedet.Misz a francba ignorera.
Hurrá! :D
 
És honnan tudod, hogy melyik gépek voltak a gyártósoron?
16 gépről beszélünk, amelyiknek csak egy része lesz/lehet alkalmas az utántöltésre.
Tehát?
Már megint mindenki sokkal jobban tudja, hogy mire van szüksége, (és főleg pénze!) a Magyar Honvédségnek, mint önmaga.
Nem az a mondandóm lényege, hogy most a gyásortósoron lévő gép konkrétan milyen vagy melyik típusúak. A lényeg hogy nem lehet egy könnyen utólag átalakítani őket. Ha időben szóltak MH részéről, akkor tudják őket alapból olyanra építeni. Ha már majdnem kész a gép, akkor már nem vagy csak nagyon drágán lehet utántöltősre átalakítani. Szóval nem olyan egyszerű ahogy leírtad.

A töltőcsonk művelet előtt fel-, és leszerelhető. Itt nem arra kell gondolni, hogy depo szintű nagyjavítás kell ahhoz, hogy felkerüljenek a gépekre a csonkok. A gép üzemanyag rendszerét nem kell átalakítani.
Annyiban drágíthat még, hogy gondolom megdrágítja a kiképzést, meg a gépek gyári tesztelését...
Ez az állítás az általam berakott cikk szerint nem igaz. Ennél összetettebb a dolog.
 
  • Tetszik
Reactions: Wilson
Nem az a mondandóm lényege, hogy most a gyásortósoron lévő gép konkrétan milyen vagy melyik típusúak. A lényeg hogy nem lehet egy könnyen utólag átalakítani őket. Ha időben szóltak MH részéről, akkor tudják őket alapból olyanra építeni. Ha már majdnem kész a gép, akkor már nem vagy csak nagyon drágán lehet utántöltősre átalakítani. Szóval nem olyan egyszerű ahogy leírtad.


Ez az állítás az általam berakott cikk szerint nem igaz. Ennél összetettebb a dolog.
Ne húzd ki a gyufát nála az Aranysassal.
 
Nem az a mondandóm lényege, hogy most a gyásortósoron lévő gép konkrétan milyen vagy melyik típusúak. A lényeg hogy nem lehet egy könnyen utólag átalakítani őket. Ha időben szóltak MH részéről, akkor tudják őket alapból olyanra építeni. Ha már majdnem kész a gép, akkor már nem vagy csak nagyon drágán lehet utántöltősre átalakítani. Szóval nem olyan egyszerű ahogy leírtad.


Ez az állítás az általam berakott cikk szerint nem igaz. Ennél összetettebb a dolog.
Megmondanád, hogy honnan veszed, hogy mennyibe kerül az "átépítés"?
Mert már megint készpénzként állítasz dolgokat, amiről tökéletesen fingod sincs.
Nem lehet esetleg az a teljességgel elképzelhetetlen helyzet, hogy Maróthék gyárlátogatása előre el volt tervezve, mint utolsó megrendelést, specifikációt módosító áttárgyalási lehetőség? :cool:
Vagy feltételezzük, hogy Maróth olyan hülye, hogy úgy köt végleges szerződést a H225M-re, hogy bár a KC, még a megrendelés pillanatában nem volt ezer százalék, de mi már évek óta kerülgettük? És az elejétől képben volt az utántölthetőség.

Leírod:
Ha már majdnem kész a gép, akkor már nem vagy csak nagyon drágán lehet utántöltősre átalakítani.
Miközben még az Aranysasban is arról írnak hogy módosíthatóak a gépek.
Mi több, a combatant képein egyértelműen látszik, hogy az első magyar gép is még nagyon kezdeti fázisban volt a látogatás alkalmával.

Mi több én korábban azt olvastam magyar - de tűzközeli - forrásból, hogy a SOF konfig tartalmazza alapból a légi utántöltés lehetőségét.
 
  • Hűha
  • Tetszik
Reactions: Vogon and fitom
Megmondanád, hogy honnan veszed, hogy mennyibe kerül az "átépítés"?
Mert már megint készpénzként állítasz dolgokat, amiről tökéletesen fingod sincs.
Nem lehet esetleg az a teljességgel elképzelhetetlen helyzet, hogy Maróthék gyárlátogatása előre el volt tervezve, mint utolsó megrendelést, specifikációt módosító áttárgyalási lehetőség? :cool:
Vagy feltételezzük, hogy Maróth olyan hülye, hogy úgy köt végleges szerződést a H225M-re, hogy bár a KC, még a megrendelés pillanatában nem volt ezer százalék, de mi már évek óta kerülgettük? És az elejétől képben volt az utántölthetőség.

Leírod:

Miközben még az Aranysasban is arról írnak hogy módosíthatóak a gépek.
Mi több, a combatant képein egyértelműen látszik, hogy az első magyar gép is még nagyon kezdeti fázisban volt a látogatás alkalmával.

Mi több én korábban azt olvastam magyar - de tűzközeli - forrásból, hogy a SOF konfig tartalmazza alapból a légi utántöltés lehetőségét.
Az Aranysas kormányzati lap lenne? Nem az egy ismeretterjesztő havi lap, amit így is kell kezelni. Egyéb iránt, majd megtudjuk a megrendelt konfigot, de mi a frásznak kellene nekünk forószárnyasokat utántölteni?
 
  • Tetszik
Reactions: Törölt tag
Az Aranysas kormányzati lap lenne? Nem az egy ismeretterjesztő havi lap, amit így is kell kezelni. Egyéb iránt, majd megtudjuk a megrendelt konfigot, de mi a frásznak kellene nekünk forószárnyasokat utántölteni?
Nem véletlenül a SOF gépek rendelkeznek ezzel a képességgel. Különítmények mélységi kijuttatása alkalmával (és az ezzel járó nagyobb terhelés mellett) igen jól jöhet az! :cool:
 
  • Tetszik
Reactions: Ocses
Ezt igy értem. De mégis ellentmondás, hogy a Haditechnika, ami miniszteriumi lap mást ír.
 
Ezt igy értem. De mégis ellentmondás, hogy a Haditechnika, ami miniszteriumi lap mást ír.
Annyi lehet a megfejtés, amit itt korábban már fejtegettem.
A megrendelés pillanatában lehet, hogy tényleg nem volt belerendelve, de a szerződésbe nyitva hagyhattuk azt az opciót, hogy 2021 nyarán még lehet egy módosítási lehetőség.
Aztán lehet, hogy Maróthék csak előkészítést kértek a gépekbe, tekintve, hogy a covid kellős közepén, de még az orosz-ukrán konfliktus kitörése előtt volt ez a gyárlátogatás.
Értem ezalatt, hogy még nem volt a prioritás adva a költségvetésbe a HM-nek.
Különben azt tudom még elképzelni, hogy a kiképzés is drágítana egy jelentőset ezen, nem csak maga hardweres beépítés. Ráadásul, ahhoz, hogy képesség váljon ebből idehaza, nem elég a helikopterekre a csonk, de magát a folyamatot a braziloknál kellene begyakorolni.
Ehhez kellene masszív tapasztalattal rendelkező H225M, és ugyanakkor profi KC pilóta. Egy KC-H225M áttöltést valószínűleg nem 20 repült órával fogunk, és kell begyakorolni.
Jó, ha 2027-28-re lesz olyan pilóta állomány mindkét gépre, amelyikkel elkezdhetünk ilyenbe gondolkodni.
És mindehhez csak akkor szabad hozzákezdeni, ha utána tartósan és folyamatosan is gyakorolni tudjuk. (Azaz nem elég ehhez géptípusonként 1-2 jól képzett pilóta)
Nem véletlen, hogy a Gripeneknél is évente meg kell csinálni a pilótáknak az előírt számú kapcsolódást, mert ez az egyik legrizikósabb menőver. Pláne egy merevszárnyas-forgószárnyas viszonylatában.
Ha a 6 gépre mondanak egy olyan összeget, amiből mondjuk kijön a PKM cseréje, akkor logikus, hogy nem rendeltük be 2018-ban.
Ehhez nem kell az, hogy az utólagos módosítás aránytalanul drága legyen. Biztos lehetünk benne, hogyha a most odamegyünk az Airbushoz, hogy kéne még 4 gép, de már eredetileg is utántöltővel, akkor arra jóval többet fognak mondani (a sima géphez képest), mint amennyibe a berendezések beépítése okot adna.
Egyszerűen a gép jelentős képesség növekedése miatt.
 
Hja mindezzel azt akarom mondani, hogy nem kéne előre kezet tördelni, meg mindennek elhordani a beszerzésért felelősöket. Utóbbira most még nem volt példa, de azonnal tudnék mondani 2-3 embert, aki hajlamos ilyenre egy elejtett - akár csak gyanús félmondatra is.
Lásd még: páncélos járművek álcafestése...
 
  • Vicces
  • Hűha
Reactions: formosa1 and fitom
(nem)meglepő módon ezt a linekt sem találta a fórumkereső, emlékül itt hagyom:
During this visit the first of six Special Operations Force (SOF) H225Ms, with construction number 590447 and customer code IRO011 was noted. The first H225M is expected to be delivered in 2025
HUN_H225.jpg

HUN_H225_1.jpg

HUN_H225_3.jpg
 
Majdnem két hét késéssel közölték le a gyárlátogatás hírét és a magyar tudósítások szövegét, képeit használták. Valószínűleg ezért nem volt linkelve. (És még félre is értették a magyar írásokat.)
 
Majdnem két hét késéssel közölték le a gyárlátogatás hírét és a magyar tudósítások szövegét, képeit használták. Valószínűleg ezért nem volt linkelve. (És még félre is értették a magyar írásokat.)
Jaja, nem ismeretlenek számomra a képek, pusztán azért tettem be, hogy ez a nemzetközi szösszenet is meg legyen a "HTKA archivumban".
 
  • Tetszik
Reactions: Terminator
A pilóták és a személyzet kiképzése/átképzése vajon már megkezdődött? A H145M-ről át ülni gondolom megoldható típus vizsgával.
 
  • Tetszik
Reactions: Aladeen